Onko Wille Rydmanilla esittää minkäänlaisia todisteita "poliittisten suojatyöpaikkojen" olemassaolosta?
Kummasti näitä väitteitä aina heitellään, mutta minkäänlaista konkreettista katetta niille ei koskaan anneta.
"Musta nyt vaan tuntuu tältä" ei taida ihan riittää todisteeksi.
Kommentit (69)
Ei kai kukaanaikuinen ihminen voi olla noin naivi, että kuvittelee Suomen olevan jotenkin ainutlaatuisen puhtoinen paikka??!
Vierailija kirjoitti:
Ootko tosissasi ?
"Julkinen sektori ja kunnat: Nimitykset koskevat tyypillisesti ylimpiä johtotehtäviä, kuten kansliapäälliköitä, mutta nimityksiä tapahtuu myös esimerkiksi lautakunnissa ja säätiöissä. Hyvinvointialueiden perustamisen yhteydessä on kannettu huolta aluehallinnon poliittisesta ohjauksesta"
"Korruptioepäilyt: Poliittisia virkanimityksiä pidetään laajalti korruption muotona silloin, kun kokeneemmat ja pätevämmät hakijat syrjäytetään poliittisten suhteiden vuoksi. Esimerkiksi oikeuskansleri on puuttunut ministeriöiden virantäyttöihin"
Näin siis Suomessa.
Miten nuo liittyy kolmannen sektorin, eli yhdistysten toiminnanjohtajiin tai muihin vetäjiin? Minä olen työttömien yhdistyksen toiminnanjohtaja ja mun palkka on 2800€/kk ja yhdistyksellä ei ole varaa yhtään isompaa palkkaa maksaa, ja minä teen kyllä töitäkin sen edestä. Suurimmalla osalla yhdistyksiä ei ole yhtään palkkatyöläistä ylipäätään ja jos on, niin joku pitkäaikaistyötön palkkatuella sen 10kk.
Minä minä tunnen yhdistyksiä ja järjestöjä, missään muualla kuin SPR:llä ole isopalkkaista pomoa. (olen siis ollut SPR:llä töissä palkkatuella joskus)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyykö ap tätä tosissaan? Aika pihalla on politiikasta jos tätä epäilee.
Ironisesti sinäkään et vastaa ap:n kysymykseen. Missä näitä mystisiä "suojatyöpaikkoja" oikein on??
Ei siinä ole mtään ironiaa. Poliitikot ovat aina menneet suojatyöpaikkoihin poliittisen uran jälkeen. Rydman itsekin sellaisen lopulta saa vaikka nyt kerääkin irtopisteitä puheillaan. Pääministerit saavat yleensä palkintovirkansa Brysselin kautta, kun laittavat EU:n edun oman maan edelle.
Ylioppilas Katainen (jaetulla kakkossijalla Suomen huonoin pääministeri tittelille) on tuosta elävä esimerkki.
Katainen valittiin Sitraan ohi oikeasti pätevien hakijoiden kuten professori Markku Wileniuksen. Sitrassa on kuulemma 50 johtajaa ja 180 rivityöntekijää. Sitra = poliittinen suojatyöpaikka
JA tämäkään ei liity stean alaisiin sotepuolen yhdistyksiin millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on valtava määrä piilokorruptiota ihan tutkimustenkin mukaan ja se on nimenomana nämä poliittiset nimitykset. Pieni piiri pyörii.
Ja minkähän lähteen mukaan? "Naapurin peralta kuulin rappukäytävässä" ei taida ihan riittää.
Mitä lähteitä tässä nyt tarvitaan. Ehkäpä kyseessä on mielipide, tulitkos koskaan sellaista ajatelleeksi? Ehkä sinun mielestäsi mielipiteillekin pitää esittää lähteet keskustelupalstalla? Keskustelupalstat tuppaavat olemaan vähän sellaisia, että ihmiset tulevat kärkkäästi kertomaan mielipiteitänsä maailman menosta niille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on valtava määrä piilokorruptiota ihan tutkimustenkin mukaan ja se on nimenomana nämä poliittiset nimitykset. Pieni piiri pyörii.
Ja minkähän lähteen mukaan? "Naapurin peralta kuulin rappukäytävässä" ei taida ihan riittää.
Mitä lähteitä tässä nyt tarvitaan. Ehkäpä kyseessä on mielipide, tulitkos koskaan sellaista ajatelleeksi? Ehkä sinun mielestäsi mielipiteillekin pitää esittää lähteet keskustelupalstalla? Keskustelupalstat tuppaavat olemaan vähän sellaisia, että ihmiset tulevat kärkkäästi kertomaan mielipiteitänsä maailman menosta niille.
Sehän tässä mättää, että ministeri Rydman ryhtyy leikkauspuuhiin mielipiteidensä pohjalta- ei faktojen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joop. Poliitikko palkitaan syöpäjärjestön apulaispiirijohtajan pestillä. Mistä hyvästä muka? Eikö kukaan ymmärrä a) mikä on poliittinen nimitys ja mitä on b) korruptio? Yleensähän poliitkot siirtyvät elinkeinoelämän piiriin. Paitsi persut.
Silvia Modig siirtyi mepistä Luontoliiton toiminnanjohtajaksi. Ei tarvitse enää yrittää muutaman vuoden välein päästä vaaleista läpi. Kerranhan sillä jo kävikin niin, ettei päässyt eduskuntaan, ja itki lehdissä kuinka häpeällistä se oli. Toverit auttoivat ja palkintoduuni löytyi järjestökentältä.
Luontoliitto ei saa rahaa stealta, se ei ole sotealan järjestö. Stean kautta jaetaan rahaa vain 190 miljoonaa, valtio jakaa muuta kautta järjestöille 3-4 miljardia. Niistä ei ole leikattu, ei edes vihjattu moista. Siellä on nuo urheiluun ja kulttuuriin liittyvät joissa hallituksen jäsenten kaverit on töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen aamussa olivat kuluneella viikolla yhteishaastattelussa Krista Kiuru, Joakim Wigelius ja Päivi Räsänen. Myös Räsänen kommentoi näitä poliittisia suojatyöpaikkoja ja tietää toki mistä puhuu, onhan hän ollut politiikassa kauemmin kuin suurimmalla osalla tämän ketjun kirjoittajista on ikävuosia.
Jännä vaan kun Räsänenkään ei sitten osannut kertoa näistä mystisistä "suojatyöpaikoista" enemmän. Pyöritteli ajatusta vain konditionaalissa "varmaan tällaisia sitten on... ehkä"??
No vaikka tämä sukupuolenkirjon osaamisen erityisosasto. Paljonkos saikaan verorahaa vuosittain?
Katainen valittiin Sitraan ohi oikeasti pätevien hakijoiden kuten professori Markku Wileniuksen. Sitrassa on kuulemma 50 johtajaa ja 180 rivityöntekijää. Sitra = poliittinen suojatyöpaikka