Pekka heitti Pridelipun roskikseen.
Kommentit (890)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo käsitys on tullut että lapsia pakotetaan ja kannustetaan sukupuolta vaihtamaan? Ei kannusteta eikä lapsille tuota tehdä.
Toistan. Lapsia ei yritetä käännyttää mihinkään. Lapsille ei tehdä sukupuolenkorjauksia. Lapsi saa olla sellainen on. Jos jo lapsi tuntee olevansa eri sukupuolta kuin ei tarvitse tehdä siitä numeroa. Voi olla ohimenevä vaihe tai ei. Ei lapselle jankuttaa että kyllä sinä Ville olet poika. Nyt prinsessalehdet pois etkä enää leiki nukeilla. Tätä olen nähnyt. Olen tutustunut myös silloin ekaluokkalaiseen poikaan jo oli mieleltään ja mielestään tyttö. Mitäs sitten oli mitä oli. En tiedä mitä tapahtui myöhemmin. Nyt on aikuinen.
Terve ja korostan että juuri terve mielipide on se että antaa ihmisen olla ja elää rauhassa.
Sitten lapsille ei pitäisi syöttää ajatusta väärään kehoon syntymisestä tai tarinoida litteän maan sukupuoliteorioita pimppipojista, sadoista sukupuolista ja synnyttävistä menkkamiehistä. Sukupuolen määrittäjäksi ei pidä asettaa identiteettifiilistä, stereotyyppejä, kulttuurisia normeja, mieltymyksiä, persoonallisuuden piirteitä, perfomansseja tai presentaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo käsitys on tullut että lapsia pakotetaan ja kannustetaan sukupuolta vaihtamaan? Ei kannusteta eikä lapsille tuota tehdä.
Seta ry:n aktivistit tekevät ainakin kouluvierailuita, elleivät jopa päiväkotivierailuita, aivopestäkseen lapsia ja teinejä.
Vassut ja transsut: kukaan ei aivopese lapsia transkulttiin!
Opetushallitus: hold my beer!
"Sukupuolen moninaisuudesta voi jakaa ikätasoisesti tietoa lapsille kertomalla esimerkiksi, että joillain pojilla on pimppi tai on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi, vaikka olisi syntymässä määritelty pojaksi."
Kohdassa "Sukupuolen moninaisuus": https://www.oph.fi/fi/opettajat-ja-kasvattajat/osallisuus
Vierailija kirjoitti:
Lapsi vain on. Ei sillä ole tarvetta keskittyä kysymykseen ollako jotain sukupuolta. Yllyke tulee jostain ympäristöstä.
Translapsi on kuin vegaanikissa. Kaikki tietävät, kuka vetelee naruista taustalla (Münchausen by proxy -mutsi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo käsitys on tullut että lapsia pakotetaan ja kannustetaan sukupuolta vaihtamaan? Ei kannusteta eikä lapsille tuota tehdä.
Seta ry:n aktivistit tekevät ainakin kouluvierailuita, elleivät jopa päiväkotivierailuita, aivopestäkseen lapsia ja teinejä.
Seta vaatii juridisen sukupuolen muutosoikeutta esikouluikäisille lapsille. Täysin sairasta lasten aivopesua.
Seta: Omasta sukupuolesta päättäminen pitää sallia myös lapsille
Setan pääsihteeri Kerttu Tarjamon mielestä Suomessa voitaisiin ottaa oppia esimerkiksi Norjasta.- Norjassa voi 15-vuotias sen omalla ilmoituksellaan tehdä. Sitten 6-vuotias lapsi voi tehdä sen yhteistyössä huoltajiensa kanssa.
Tällöin koulunsa aloittavalla lapsella olisi mahdollisuus tulla nähdyksi omana itsenään.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/seta-omasta-sukupuolesta-paattamine…
Täysin mieleltään sairaita friikkejä, 6-vuotias lapsi ei ole millään tavalla kypsä vaihtamaan sukupuoltaan. Tuon ikäiset voivat leikkiä tyttöä/poikaa eikä se tarkoita yhtään mitään.
Tarkoitatko, että mielestäsi 6-vuotiaat alkaisivat harrastaa seksiä, vai miksi se on niin vaarallista, jos sen ikäinen haluaa leikkiä ajatuksella, ja poika pitää vaikka prinsessamekkoa? Vaaditko myös, että lasten vaatteet ostetaan sukupuolen värin mukaan, nimien pitää olla 1800-luvulla keksittyjä ja poikien pitää haaveilla lääkäriksi tulosta ja tyttöjen vaimoksi tulosta?
Jos olkiukkojen askartelulta mitenkään ehdit, niin opettele lukemaan:
"Tuon ikäiset voivat leikkiä tyttöä/poikaa eikä se tarkoita yhtään mitään."
Siitä ei mitenkään saa päkistettyä perusteita olkiukkoosi.
Sanoit myös "Täysin mieleltään sairaita friikkejä, 6-vuotias lapsi ei ole millään tavalla kypsä vaihtamaan sukupuoltaan."
Tuskin kukaan olettaa, että jos 6-vuotiaana Pekka haluaakin olla Pauliina, niin se tarkoittaisi täysin varmasti loppuiän kestävää muutosta, mikä johtaisi leikkauksiin täysi-ikäisenä. Mutta kun niitä kuitenkin on n. 4 prosenttia, jotka eivät tunne olevansa omaa sukupuoltaan, niin se on vuosittain tuhansia lapsia, jotka pakotetaan johonkin muottiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo käsitys on tullut että lapsia pakotetaan ja kannustetaan sukupuolta vaihtamaan? Ei kannusteta eikä lapsille tuota tehdä.
Seta ry:n aktivistit tekevät ainakin kouluvierailuita, elleivät jopa päiväkotivierailuita, aivopestäkseen lapsia ja teinejä.
Vassut ja transsut: kukaan ei aivopese lapsia transkulttiin!
Opetushallitus: hold my beer!
"Sukupuolen moninaisuudesta voi jakaa ikätasoisesti tietoa lapsille kertomalla esimerkiksi, että joillain pojilla on pimppi tai on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi, vaikka olisi syntymässä määritelty pojaksi."
Kohdassa "Sukupuolen moninaisuus": https://www.oph.fi/fi/opettajat-ja-kasvattajat/osallisuus
Älkää unohtako että mies voi synnyttää! Poika voi harkita uraa kotiäitinä. Kenties jopa itsesiitoksella. Ihan normaalia!
t. Ylimmäinen opisto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo käsitys on tullut että lapsia pakotetaan ja kannustetaan sukupuolta vaihtamaan? Ei kannusteta eikä lapsille tuota tehdä.
Seta ry:n aktivistit tekevät ainakin kouluvierailuita, elleivät jopa päiväkotivierailuita, aivopestäkseen lapsia ja teinejä.
Seta vaatii juridisen sukupuolen muutosoikeutta esikouluikäisille lapsille. Täysin sairasta lasten aivopesua.
Seta: Omasta sukupuolesta päättäminen pitää sallia myös lapsille
Setan pääsihteeri Kerttu Tarjamon mielestä Suomessa voitaisiin ottaa oppia esimerkiksi Norjasta.- Norjassa voi 15-vuotias sen omalla ilmoituksellaan tehdä. Sitten 6-vuotias lapsi voi tehdä sen yhteistyössä huoltajiensa kanssa.
Tällöin koulunsa aloittavalla lapsella olisi mahdollisuus tulla nähdyksi omana itsenään.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/seta-omasta-sukupuolesta-paattamine…
Tuohan ei tarkoita sitä, että siinä alettaisiin leikellä sukupuolielimiä, kuten te usein väitätte, vaan että sukupuolta ei lukita.
Tuossa iässä mielikuvitus laukkaa, enkä näe mitään pahaa siinä, jos joku haluaa testata olla joku muu, kuin on.
Sosiaalinen transitio on voimakas psykologinen interventio, joka lukitsee lapsen/nuoren ajattelun transidentiteettiin. Blokkerit johtavat käytännössä aina keholliseen transiutukseen, steriliteettiin ja muihin haittavaikutuksiin, joten on valheellista läpättää "ajan ostamisesta".
Lapsen voi antaa leikkiä, kokeilla ja toteuttaa itseään ilman transsuhössötystä. Lapsuusiän sukupuoliristiriita voi johtua lukemattomista transiuteen liittymättömistä syistä. Useimmiten lapsuuden sukupuoliristiriita ennakoi aikuisuuden homoseksuaalisuutta ja menee ohi murrosiän loppuun mennessä.
Lapsen sukupuoliristiriidan pysyvyyttä ei voida ennustaa luotettavasti ja transdiagnoosi voidaan asettaa vain täysi-ikäiselle, jolla on vakaa identiteetti ja mielenterveys kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo käsitys on tullut että lapsia pakotetaan ja kannustetaan sukupuolta vaihtamaan? Ei kannusteta eikä lapsille tuota tehdä.
Seta ry:n aktivistit tekevät ainakin kouluvierailuita, elleivät jopa päiväkotivierailuita, aivopestäkseen lapsia ja teinejä.
Vassut ja transsut: kukaan ei aivopese lapsia transkulttiin!
Opetushallitus: hold my beer!
"Sukupuolen moninaisuudesta voi jakaa ikätasoisesti tietoa lapsille kertomalla esimerkiksi, että joillain pojilla on pimppi tai on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi, vaikka olisi syntymässä määritelty pojaksi."
Kohdassa "Sukupuolen moninaisuus": https://www.oph.fi/fi/opettajat-ja-kasvattajat/osallisuus
Kas kummaa, linkki ei toimi. Ei yhtään epäilyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi politiikkaa pitää tehdä muita halventamalla.
Täyttää selvästi kiihottamisen kansanryhmää vastaan kriteerit. Ei muuta kuin tukka pois ja linnaan.
"Täyttää selvästi kiihottamisen kansanryhmää vastaan kriteerit."
Sitä lakia pitäisikin muuttaa. Siihen pitäisi jättää vain väkivallalla uhkaaminen. Pelkän loukkaamisen ei pidä olla tuomittavaa.
Ei pidä koskea itse lakiin, koska siinä itsessään ei ole mitään vikaa, vain sen tulkitsijassa.
Panettelu ja solvaaminen ovat henkistä väkivaltaa eli pahoinpitely, ei siis vain väkivallalla uhkaamista.
"Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä on tuomittava pahoinpitelystä."
Vahingoittaminen tarkoittaa tekoa tai toimintaa, jolla aiheutetaan toiselle tai itselle fyysistä, henkistä, taloudellista tai aineellista vahinkoa tai haittaa.
Panettelu ja solvaaminen ovat toimintaa, jolla pyritään loukkaamaan toisen kunniaa ja mainetta tai aiheuttamaan tälle mielipahaa, eli vahingoittamaan psyykkistä terveyttä.
Kun pyritään vain toisen kunnioittamiseen, ei pitäisi olla pelkoa joutua tuomittavaksi väärin perustein.
Omia arvojaan voi tuoda esille, myös muiden arvoja halventamatta ja muita kunnioittaen.
"Panettelu ja solvaaminen ovat henkistä väkivaltaa eli pahoinpitely, ei siis vain väkivallalla uhkaamista."
Henkistä väkivaltaa ei ole olemassa. Oikea käsite on kiusanteko, eikä se ole laitonta. Väkivallan käsite täyttyy, mikäli pahoinpitelyssä käytetään nyrkkejä, potkuja, päällä puskemista, tönimistä, ampuma-aseita, astaloita tai teräaseita.
""Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä on tuomittava pahoinpitelystä.""
Koettu mielipahan tunne ei täytä terveyden vahingoittumisen tunnusmerkkejä. Maailma ei ole mikään pumpulipallo, jossa pärjää nyyhkyttämällä jokaisesta vastoinkäymisestä. Normaali ihminen opettelee myös sietämään sitä tosiasiaa, etteivät kaikki ihmiset pidä sinusta, eikä sinun itsesi mielipiteistä. Ja tiesitkö, että mahdollinen alaikäiselle tehtävä hormonaalinen sukupuolenmuokkaus vastakkaisen sukupuolen hormoneilla täyttää pahoinpitelyn tai jopa törkeän pahoinpitelyn tunnusmerkit?
Rikoslain kiihottaminen kansanryhmää vastaan, on ehkä lähimpänä Jeeuksen rakkauden kaksoiskäskyä, mitä suomalaisesta lansäädännöstä löytyy.
Osoittaa harkintakyvyn puutetta, että nyt sitä ollaa "uskovaisten" toimesta purkamssa Räsäsen tuomion jälkeen.
Se pohjaa periaatteessa Raamatun kahdeksanteen käskyyn "Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi" Tämä tarkoittaa katekismuksen mukaan toisen kunnian ja maineen varjelemista. Se kieltää valehtelun, panettelun ja juoruilun sekä velvoittaa puolustamaan toista. https://katekismus.fi/10kaskya/8.html
Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä. Jaak. 3:6
Onko biologisten tosiasioiden toteaminen, seksirikostuomioiden jaottelu kansallisuuden mukaan ja sossuetuuksien saajien jaottelu kielen perusteella vihapuherikos?
Lähtökohtaisesti jonkun asian väittäminen totuudeksi on vihapuhetta. Tämä löytyy jo ihan Raamatusta.
Vihapuhe ei kuulu sananvapauden piiriin, kun se loukkaa toisen perusoikeuksia. Toisen perusoikeuksien loukkaaminen on rikos.
Rikos on teko tai laiminlyönti, joka on laissa säädetty rangaistavaksi. Vihapuhe ei itsessään ole rikos, mutta se muuttuu rikokseksi, kun se loukkaa toisen perusoikeuksia.
Jonkun asian väittäminen totuudeksi silloin, kun väite loukkaa toisen perusoikeuksia on rikos.
Diktaattorin mielipide = totuus. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö diktaattorin totuus olisi rikos.
Totuus ei ole hyväksyttävä peruste asettaa ihmisiä eriarvoiseen asemaan. Jos vain diktaattorin totuuden puhujat armahdetaan, ei kysymys ole enää yhdenvertaisuudesta lain edessä.
Intersektionaalista marxilaista jargonia, jonka seuraus on totalitarismi. Mitä tarkoittaa termit perusoikeuden loukkaaminen, vihapuhe, solvaus tai kiihottaminen, mikä hemmetti on kansanryhmä ja kenellä on mandaatti näiden kuvitteellisten ihmisryhmien edunvalvontaan oikeudessa. Intersektionaalinen ideologia on samaa paskaa kuin kommunismi, hieman eri paketissa. Länsimaisen demokratian on puolustettava itseään tätä syöpää vastaan.
Ja sinun viestisi on amerikkalaista äärioikeistolaista jargonia, jolla ei ole objektiivisen totuuden kanssa mitään tekemistä. Olet äärioikeistolaisen propagandan aivopesemä hölmö.
- eri
Et tunne enää sellaisia juttuja kuin luonnon mukaisuus ja terve järki? Kaikki ei opiskele mitään marksilaista.
Huvittavaa että kun kieltäydyt homokultista sinua aletaan välittömästi häpäistä homoudella 😑
Sosialistisessa yhteiskunnassa homoseksuaalin paikka on mielisairaalassa ja työleirillä. Vasemmisto käyttää homoseksuaaleja ja transsuja ainoastaan vallankumouksen välineenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo käsitys on tullut että lapsia pakotetaan ja kannustetaan sukupuolta vaihtamaan? Ei kannusteta eikä lapsille tuota tehdä.
Seta ry:n aktivistit tekevät ainakin kouluvierailuita, elleivät jopa päiväkotivierailuita, aivopestäkseen lapsia ja teinejä.
Vassut ja transsut: kukaan ei aivopese lapsia transkulttiin!
Opetushallitus: hold my beer!
"Sukupuolen moninaisuudesta voi jakaa ikätasoisesti tietoa lapsille kertomalla esimerkiksi, että joillain pojilla on pimppi tai on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi, vaikka olisi syntymässä määritelty pojaksi."
Kohdassa "Sukupuolen moninaisuus": https://www.oph.fi/fi/opettajat-ja-kasvattajat/osallisuus
Kas kummaa, linkki ei toimi. Ei yhtään epäilyttävää.
Ensin ei löydy linkkiä siihen listaan, mikä on ns. "Setan sivuilta" ja nyt feikkilinkki.
Olette te alhaista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homous on valintakysymys. Kun mies kertoo olevansa transnainen, lesbo voi ihastua häneen ja rakastella myös penistä käyttäen.
Sukupuoli-identiteetti ja kehoTransnaiset ovat naisia: Transsukupuolinen nainen (henkilö, joka on korjannut sukupuolensa miehestä naiseksi) on nainen, riippumatta siitä, millaiset hänen sukuelimensä ovat tai onko hänelle tehty korjausleikkauksia.
Keho ja identiteetti: Monimuotoisessa kasvatuksessa ja opetuksessa lapsille halutaan osoittaa, että ihmisen kehon piirteet eivät aina määritä hänen sukupuoltaan. Transnaisella voi siis olla penis.
Seksuaalinen suuntautuminen
Lesbous: Lesbous tarkoittaa naisen kohdistuvaa emotionaalista ja seksuaalista vetovoimaa toisia naisia kohtaan.
Translesbot: Koska transnainen on nainen, hän voi olla suuntautumiseltaan lesbo.
Seksi ja deittailu
Mahdollisuus seksiin: Translesbo ja cissukupuolinen (syntymässä naiseksi määritelty) lesbo voivat deittailla ja harrastaa seksiä. Seksuaalisessa kanssakäymisessä voidaan käyttää myös penistä, jos molemmat osapuolet niin haluavat.
Yksilölliset rajat: Kaikki riippuu aina yksilöiden omista mieltymyksistä ja rajoista. Joillakin lesboilla voi olla vahva mieltymys tietynlaiseen anatomiaan (esimerkiksi vain vulvaan), kun taas toisille ratkaisevaa on kumppanin sukupuoli-identiteetti (nainen), ei se, mitä sukuelimiä kumppanilla on.
Miksi alapeukutatte setan informaatiota
Koska väitit "Homous on valintakysymys."
Mitä homoseksuaalisuus sinulle tarkoittaa? Mitä homoseksuaalisuus tarkoittaa, jos lesbonaisella voi olla penis, homomies voi olla raskaana, tai jos penistä vaginaan -seksi on homoseksiä?
Siis oikeasti et ole hyväksynyt lääketieteen hyväksymää asiaa, eli sitä, että homous ei ole valinta?
Vaan jankutat vain kuin homoautisti peniksistä?
Sinusta ihminen ei voi päättää itse, kiinnostuuko peniksistä vai vulvista, vai molemmista? Senkin transfoobikko!
Tottakai voi. Lesbo voi halutessaan tuntea vetoa transnaisiin tai olla tuntematta. Miksi sinä välttämättä haluat kertoa lesboille minkälaisia heidän pitää olla tai mitä haluta kelvatakseen juuri sinun lesbomääritelmääsi?
-eri
Nainen, joka tuntee halua peniksiä kohtaan, ei ole lesbo vaan hetero. Nainen, joka tuntee halua sekä peniksiä että vulvaa kohtaan, ei ole lesbo vaan biseksuaali. Suuntautuminen ei ole sen enempää itsemäärittelyasia kuin sukupuoli, ikä, paino tai pituus.
Olet täysin höperö.
Malliesimerkki vasemmiston argumentoinnin tasosta.
Heitin just Uuden Testamentin roskikseen. Sain sen joskus ala-asteella, kun Gideonit kävi jakamassa niitä jokaiselle. Eipä kukaan paheksunut uskonnon pakkosyöttöä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homous on valintakysymys. Kun mies kertoo olevansa transnainen, lesbo voi ihastua häneen ja rakastella myös penistä käyttäen.
Sukupuoli-identiteetti ja kehoTransnaiset ovat naisia: Transsukupuolinen nainen (henkilö, joka on korjannut sukupuolensa miehestä naiseksi) on nainen, riippumatta siitä, millaiset hänen sukuelimensä ovat tai onko hänelle tehty korjausleikkauksia.
Keho ja identiteetti: Monimuotoisessa kasvatuksessa ja opetuksessa lapsille halutaan osoittaa, että ihmisen kehon piirteet eivät aina määritä hänen sukupuoltaan. Transnaisella voi siis olla penis.
Seksuaalinen suuntautuminen
Lesbous: Lesbous tarkoittaa naisen kohdistuvaa emotionaalista ja seksuaalista vetovoimaa toisia naisia kohtaan.
Translesbot: Koska transnainen on nainen, hän voi olla suuntautumiseltaan lesbo.
Seksi ja deittailu
Mahdollisuus seksiin: Translesbo ja cissukupuolinen (syntymässä naiseksi määritelty) lesbo voivat deittailla ja harrastaa seksiä. Seksuaalisessa kanssakäymisessä voidaan käyttää myös penistä, jos molemmat osapuolet niin haluavat.
Yksilölliset rajat: Kaikki riippuu aina yksilöiden omista mieltymyksistä ja rajoista. Joillakin lesboilla voi olla vahva mieltymys tietynlaiseen anatomiaan (esimerkiksi vain vulvaan), kun taas toisille ratkaisevaa on kumppanin sukupuoli-identiteetti (nainen), ei se, mitä sukuelimiä kumppanilla on.
Miksi alapeukutatte setan informaatiota
Koska väitit "Homous on valintakysymys."
Mitä homoseksuaalisuus sinulle tarkoittaa? Mitä homoseksuaalisuus tarkoittaa, jos lesbonaisella voi olla penis, homomies voi olla raskaana, tai jos penistä vaginaan -seksi on homoseksiä?
No, minusta se tarkoittaa että homoseksuaali tuntee vetoa oman sukupuolensa edustajiin. Ja, kyllä. Nämä edustajat voivat myös olla trans vaikka kuinka haluaisit hokea transmiehistä ja transnaisista että "Vääränlaisia miehiä/naisia! Väärin homoiltu!"
-eri
Sä puhut sukupuoli-identiteetistä ja performansseista. Sukupuoli käsitteenä tarkoittaa ainoastaan biologista sukupuolta. Homoseksuaali viittaa nimenomaan biologiseen sukupuoleen kohdistuvaa kiinnostusta, ei identiteettiin tai pronominipinssiin.
Transnainen ei ole minkäänlainen nainen, vaan transidentifioituva mies. Transmies on transidentifioituva nainen.
No ei todellakaan homoseksuaali viittaa ainoastaan biologiseen sukupuoleen kohdistuvaan kiinnostukseen, vaan myös sosiaaliseen sukupuoleen ja sukupuoli-identiteettiin. Vai mihin ihmisessä sinusta oikein rakastutaan, biologiseen sukupuoleenko?
Kuvaile sosiaalinen sukupuoli ja sukupuoli-identiteetti? Mistä ne muodostuvat ja miksi ne olisivat määräävämpiä kuin biologinen sukupuoli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homous on valintakysymys. Kun mies kertoo olevansa transnainen, lesbo voi ihastua häneen ja rakastella myös penistä käyttäen.
Sukupuoli-identiteetti ja kehoTransnaiset ovat naisia: Transsukupuolinen nainen (henkilö, joka on korjannut sukupuolensa miehestä naiseksi) on nainen, riippumatta siitä, millaiset hänen sukuelimensä ovat tai onko hänelle tehty korjausleikkauksia.
Keho ja identiteetti: Monimuotoisessa kasvatuksessa ja opetuksessa lapsille halutaan osoittaa, että ihmisen kehon piirteet eivät aina määritä hänen sukupuoltaan. Transnaisella voi siis olla penis.
Seksuaalinen suuntautuminen
Lesbous: Lesbous tarkoittaa naisen kohdistuvaa emotionaalista ja seksuaalista vetovoimaa toisia naisia kohtaan.
Translesbot: Koska transnainen on nainen, hän voi olla suuntautumiseltaan lesbo.
Seksi ja deittailu
Mahdollisuus seksiin: Translesbo ja cissukupuolinen (syntymässä naiseksi määritelty) lesbo voivat deittailla ja harrastaa seksiä. Seksuaalisessa kanssakäymisessä voidaan käyttää myös penistä, jos molemmat osapuolet niin haluavat.
Yksilölliset rajat: Kaikki riippuu aina yksilöiden omista mieltymyksistä ja rajoista. Joillakin lesboilla voi olla vahva mieltymys tietynlaiseen anatomiaan (esimerkiksi vain vulvaan), kun taas toisille ratkaisevaa on kumppanin sukupuoli-identiteetti (nainen), ei se, mitä sukuelimiä kumppanilla on.
Miksi alapeukutatte setan informaatiota
Koska väitit "Homous on valintakysymys."
Mitä homoseksuaalisuus sinulle tarkoittaa? Mitä homoseksuaalisuus tarkoittaa, jos lesbonaisella voi olla penis, homomies voi olla raskaana, tai jos penistä vaginaan -seksi on homoseksiä?
Siis oikeasti et ole hyväksynyt lääketieteen hyväksymää asiaa, eli sitä, että homous ei ole valinta?
Vaan jankutat vain kuin homoautisti peniksistä?
Sinusta ihminen ei voi päättää itse, kiinnostuuko peniksistä vai vulvista, vai molemmista? Senkin transfoobikko!
Tottakai voi. Lesbo voi halutessaan tuntea vetoa transnaisiin tai olla tuntematta. Miksi sinä välttämättä haluat kertoa lesboille minkälaisia heidän pitää olla tai mitä haluta kelvatakseen juuri sinun lesbomääritelmääsi?
-eri
Nainen, joka tuntee halua peniksiä kohtaan, ei ole lesbo vaan hetero. Nainen, joka tuntee halua sekä peniksiä että vulvaa kohtaan, ei ole lesbo vaan biseksuaali. Suuntautuminen ei ole sen enempää itsemäärittelyasia kuin sukupuoli, ikä, paino tai pituus.
Seksuaalinen suuntautuminen ja seksuaalinen viehättyminen kohdistuu vähän muuhunkin kuin pelkkiin genitaaleihin. Joillekin ne genitaalit on kynnyskysymys, joillekin ei.
Ainoastaan biseksuaalille tai panseksuaalille genitaalit eivät ole kynnyskysymys. Jos on väärät genitaalit, niin heterolla ja homolla kiinnostus lerpahtaa samantien. Muun väittäminen on eheytysretoriikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homous on valintakysymys. Kun mies kertoo olevansa transnainen, lesbo voi ihastua häneen ja rakastella myös penistä käyttäen.
Sukupuoli-identiteetti ja kehoTransnaiset ovat naisia: Transsukupuolinen nainen (henkilö, joka on korjannut sukupuolensa miehestä naiseksi) on nainen, riippumatta siitä, millaiset hänen sukuelimensä ovat tai onko hänelle tehty korjausleikkauksia.
Keho ja identiteetti: Monimuotoisessa kasvatuksessa ja opetuksessa lapsille halutaan osoittaa, että ihmisen kehon piirteet eivät aina määritä hänen sukupuoltaan. Transnaisella voi siis olla penis.
Seksuaalinen suuntautuminen
Lesbous: Lesbous tarkoittaa naisen kohdistuvaa emotionaalista ja seksuaalista vetovoimaa toisia naisia kohtaan.
Translesbot: Koska transnainen on nainen, hän voi olla suuntautumiseltaan lesbo.
Seksi ja deittailu
Mahdollisuus seksiin: Translesbo ja cissukupuolinen (syntymässä naiseksi määritelty) lesbo voivat deittailla ja harrastaa seksiä. Seksuaalisessa kanssakäymisessä voidaan käyttää myös penistä, jos molemmat osapuolet niin haluavat.
Yksilölliset rajat: Kaikki riippuu aina yksilöiden omista mieltymyksistä ja rajoista. Joillakin lesboilla voi olla vahva mieltymys tietynlaiseen anatomiaan (esimerkiksi vain vulvaan), kun taas toisille ratkaisevaa on kumppanin sukupuoli-identiteetti (nainen), ei se, mitä sukuelimiä kumppanilla on.
Miksi alapeukutatte setan informaatiota
Koska väitit "Homous on valintakysymys."
Mitä homoseksuaalisuus sinulle tarkoittaa? Mitä homoseksuaalisuus tarkoittaa, jos lesbonaisella voi olla penis, homomies voi olla raskaana, tai jos penistä vaginaan -seksi on homoseksiä?
Siis oikeasti et ole hyväksynyt lääketieteen hyväksymää asiaa, eli sitä, että homous ei ole valinta?
Vaan jankutat vain kuin homoautisti peniksistä?
Sinusta ihminen ei voi päättää itse, kiinnostuuko peniksistä vai vulvista, vai molemmista? Senkin transfoobikko!
Tottakai voi. Lesbo voi halutessaan tuntea vetoa transnaisiin tai olla tuntematta. Miksi sinä välttämättä haluat kertoa lesboille minkälaisia heidän pitää olla tai mitä haluta kelvatakseen juuri sinun lesbomääritelmääsi?
-eri
Eli seksuaalinen suuntautuminen on valinta, eikä synnynnäinen muuttumaton ominaisuus? Ihminen voi opetella pitämään toisenlaisista värkeistä kuin on alunperin uskonut? Räsäsen Päivi on kanssasi samaa mieltä.
Okei, ilmaisin itseäni huonosti. En tarkoittanut että lesbot voivat päättää siitä viehättyvätkö transnaisista vai eivät. Se tapahtuu tai ei tapahdu luonnostaan. Mutta jos lesbon tuntee vetoa oman sukupuolensa edustajaan joka sattuu olemaan trans, niin on täysin hänen valintansa päättääkö hän tehdä jotain asialle.
Aa okei, tossa sä harhaudut. Transnainenhan ei ole minkäänlainen nainen eikä penis/eturauhanen/kivekset ole mikään naiskehon variaatio, vaan transnainen on transidentifioituva mies. Muutenhan hän ei olisi transnainen, ellei olisi naiseksi identifioituva tai ilmoittautuva mieskehoinen yksilö.
Ethän sä voi toisten puolesta määritellä, että hänen pitää suhtautua asiaan samoin kuin sinun.
Olen eri, mutta en mä pidä transnaisia miehinä, vaan naisina.
Se on ihan lesbosta kiinni, voiko olla romanttisesti ja seksuaalisesti kiinnostunut transnaisista, vai ainoastaan cis-naisista. Jotkut voi, jotkut ei.
Jos lesbo voi olla kiinnostunut vulvista sekä peniksistä, niin mitä biseksuaalisuus silloin tarkoittaa?
Siinä sitä on yllin kyllin lestapapin lähimmäisenrakkautta. On tainnut jäädä Jeesuksen opetukset lukematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo käsitys on tullut että lapsia pakotetaan ja kannustetaan sukupuolta vaihtamaan? Ei kannusteta eikä lapsille tuota tehdä.
Seta ry:n aktivistit tekevät ainakin kouluvierailuita, elleivät jopa päiväkotivierailuita, aivopestäkseen lapsia ja teinejä.
Vassut ja transsut: kukaan ei aivopese lapsia transkulttiin!
Opetushallitus: hold my beer!
"Sukupuolen moninaisuudesta voi jakaa ikätasoisesti tietoa lapsille kertomalla esimerkiksi, että joillain pojilla on pimppi tai on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi, vaikka olisi syntymässä määritelty pojaksi."
Kohdassa "Sukupuolen moninaisuus": https://www.oph.fi/fi/opettajat-ja-kasvattajat/osallisuus
Kas kummaa, linkki ei toimi. Ei yhtään epäilyttävää.
Ensin ei löydy linkkiä siihen listaan, mikä on ns. "Setan sivuilta" ja nyt feikkilinkki.
Olette te alhaista porukkaa.
Hyvin aukesi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homous on valintakysymys. Kun mies kertoo olevansa transnainen, lesbo voi ihastua häneen ja rakastella myös penistä käyttäen.
Sukupuoli-identiteetti ja kehoTransnaiset ovat naisia: Transsukupuolinen nainen (henkilö, joka on korjannut sukupuolensa miehestä naiseksi) on nainen, riippumatta siitä, millaiset hänen sukuelimensä ovat tai onko hänelle tehty korjausleikkauksia.
Keho ja identiteetti: Monimuotoisessa kasvatuksessa ja opetuksessa lapsille halutaan osoittaa, että ihmisen kehon piirteet eivät aina määritä hänen sukupuoltaan. Transnaisella voi siis olla penis.
Seksuaalinen suuntautuminen
Lesbous: Lesbous tarkoittaa naisen kohdistuvaa emotionaalista ja seksuaalista vetovoimaa toisia naisia kohtaan.
Translesbot: Koska transnainen on nainen, hän voi olla suuntautumiseltaan lesbo.
Seksi ja deittailu
Mahdollisuus seksiin: Translesbo ja cissukupuolinen (syntymässä naiseksi määritelty) lesbo voivat deittailla ja harrastaa seksiä. Seksuaalisessa kanssakäymisessä voidaan käyttää myös penistä, jos molemmat osapuolet niin haluavat.
Yksilölliset rajat: Kaikki riippuu aina yksilöiden omista mieltymyksistä ja rajoista. Joillakin lesboilla voi olla vahva mieltymys tietynlaiseen anatomiaan (esimerkiksi vain vulvaan), kun taas toisille ratkaisevaa on kumppanin sukupuoli-identiteetti (nainen), ei se, mitä sukuelimiä kumppanilla on.
Miksi alapeukutatte setan informaatiota
Koska väitit "Homous on valintakysymys."
Mitä homoseksuaalisuus sinulle tarkoittaa? Mitä homoseksuaalisuus tarkoittaa, jos lesbonaisella voi olla penis, homomies voi olla raskaana, tai jos penistä vaginaan -seksi on homoseksiä?
Siis oikeasti et ole hyväksynyt lääketieteen hyväksymää asiaa, eli sitä, että homous ei ole valinta?
Vaan jankutat vain kuin homoautisti peniksistä?
Sinusta ihminen ei voi päättää itse, kiinnostuuko peniksistä vai vulvista, vai molemmista? Senkin transfoobikko!
Tottakai voi. Lesbo voi halutessaan tuntea vetoa transnaisiin tai olla tuntematta. Miksi sinä välttämättä haluat kertoa lesboille minkälaisia heidän pitää olla tai mitä haluta kelvatakseen juuri sinun lesbomääritelmääsi?
-eri
Eli seksuaalinen suuntautuminen on valinta, eikä synnynnäinen muuttumaton ominaisuus? Ihminen voi opetella pitämään toisenlaisista värkeistä kuin on alunperin uskonut? Räsäsen Päivi on kanssasi samaa mieltä.
Okei, ilmaisin itseäni huonosti. En tarkoittanut että lesbot voivat päättää siitä viehättyvätkö transnaisista vai eivät. Se tapahtuu tai ei tapahdu luonnostaan. Mutta jos lesbon tuntee vetoa oman sukupuolensa edustajaan joka sattuu olemaan trans, niin on täysin hänen valintansa päättääkö hän tehdä jotain asialle.
Aa okei, tossa sä harhaudut. Transnainenhan ei ole minkäänlainen nainen eikä penis/eturauhanen/kivekset ole mikään naiskehon variaatio, vaan transnainen on transidentifioituva mies. Muutenhan hän ei olisi transnainen, ellei olisi naiseksi identifioituva tai ilmoittautuva mieskehoinen yksilö.
Ethän sä voi toisten puolesta määritellä, että hänen pitää suhtautua asiaan samoin kuin sinun.
Olen eri, mutta en mä pidä transnaisia miehinä, vaan naisina.
Se on ihan lesbosta kiinni, voiko olla romanttisesti ja seksuaalisesti kiinnostunut transnaisista, vai ainoastaan cis-naisista. Jotkut voi, jotkut ei.
Jos lesbo voi olla kiinnostunut vulvista sekä peniksistä, niin mitä biseksuaalisuus silloin tarkoittaa?
Eri. Kuulostan ehkä ilkeältä, mutta osaatko ollenkaan soveltaa lukemaasi? Minusta on aivan selvää mitä biseksuaalisuus tarkoittaa edellisen kommentoijan mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi politiikkaa pitää tehdä muita halventamalla.
Täyttää selvästi kiihottamisen kansanryhmää vastaan kriteerit. Ei muuta kuin tukka pois ja linnaan.
"Täyttää selvästi kiihottamisen kansanryhmää vastaan kriteerit."
Sitä lakia pitäisikin muuttaa. Siihen pitäisi jättää vain väkivallalla uhkaaminen. Pelkän loukkaamisen ei pidä olla tuomittavaa.
Ei pidä koskea itse lakiin, koska siinä itsessään ei ole mitään vikaa, vain sen tulkitsijassa.
Panettelu ja solvaaminen ovat henkistä väkivaltaa eli pahoinpitely, ei siis vain väkivallalla uhkaamista.
"Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä on tuomittava pahoinpitelystä."
Vahingoittaminen tarkoittaa tekoa tai toimintaa, jolla aiheutetaan toiselle tai itselle fyysistä, henkistä, taloudellista tai aineellista vahinkoa tai haittaa.
Panettelu ja solvaaminen ovat toimintaa, jolla pyritään loukkaamaan toisen kunniaa ja mainetta tai aiheuttamaan tälle mielipahaa, eli vahingoittamaan psyykkistä terveyttä.
Kun pyritään vain toisen kunnioittamiseen, ei pitäisi olla pelkoa joutua tuomittavaksi väärin perustein.
Omia arvojaan voi tuoda esille, myös muiden arvoja halventamatta ja muita kunnioittaen.
"Panettelu ja solvaaminen ovat henkistä väkivaltaa eli pahoinpitely, ei siis vain väkivallalla uhkaamista."
Henkistä väkivaltaa ei ole olemassa. Oikea käsite on kiusanteko, eikä se ole laitonta. Väkivallan käsite täyttyy, mikäli pahoinpitelyssä käytetään nyrkkejä, potkuja, päällä puskemista, tönimistä, ampuma-aseita, astaloita tai teräaseita.
""Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä on tuomittava pahoinpitelystä.""
Koettu mielipahan tunne ei täytä terveyden vahingoittumisen tunnusmerkkejä. Maailma ei ole mikään pumpulipallo, jossa pärjää nyyhkyttämällä jokaisesta vastoinkäymisestä. Normaali ihminen opettelee myös sietämään sitä tosiasiaa, etteivät kaikki ihmiset pidä sinusta, eikä sinun itsesi mielipiteistä. Ja tiesitkö, että mahdollinen alaikäiselle tehtävä hormonaalinen sukupuolenmuokkaus vastakkaisen sukupuolen hormoneilla täyttää pahoinpitelyn tai jopa törkeän pahoinpitelyn tunnusmerkit?
Rikoslain kiihottaminen kansanryhmää vastaan, on ehkä lähimpänä Jeeuksen rakkauden kaksoiskäskyä, mitä suomalaisesta lansäädännöstä löytyy.
Osoittaa harkintakyvyn puutetta, että nyt sitä ollaa "uskovaisten" toimesta purkamssa Räsäsen tuomion jälkeen.
Se pohjaa periaatteessa Raamatun kahdeksanteen käskyyn "Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi" Tämä tarkoittaa katekismuksen mukaan toisen kunnian ja maineen varjelemista. Se kieltää valehtelun, panettelun ja juoruilun sekä velvoittaa puolustamaan toista. https://katekismus.fi/10kaskya/8.html
Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä. Jaak. 3:6
Onko biologisten tosiasioiden toteaminen, seksirikostuomioiden jaottelu kansallisuuden mukaan ja sossuetuuksien saajien jaottelu kielen perusteella vihapuherikos?
Lähtökohtaisesti jonkun asian väittäminen totuudeksi on vihapuhetta. Tämä löytyy jo ihan Raamatusta.
Vihapuhe ei kuulu sananvapauden piiriin, kun se loukkaa toisen perusoikeuksia. Toisen perusoikeuksien loukkaaminen on rikos.
Rikos on teko tai laiminlyönti, joka on laissa säädetty rangaistavaksi. Vihapuhe ei itsessään ole rikos, mutta se muuttuu rikokseksi, kun se loukkaa toisen perusoikeuksia.
Jonkun asian väittäminen totuudeksi silloin, kun väite loukkaa toisen perusoikeuksia on rikos.
Diktaattorin mielipide = totuus. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö diktaattorin totuus olisi rikos.
Totuus ei ole hyväksyttävä peruste asettaa ihmisiä eriarvoiseen asemaan. Jos vain diktaattorin totuuden puhujat armahdetaan, ei kysymys ole enää yhdenvertaisuudesta lain edessä.
Intersektionaalista marxilaista jargonia, jonka seuraus on totalitarismi. Mitä tarkoittaa termit perusoikeuden loukkaaminen, vihapuhe, solvaus tai kiihottaminen, mikä hemmetti on kansanryhmä ja kenellä on mandaatti näiden kuvitteellisten ihmisryhmien edunvalvontaan oikeudessa. Intersektionaalinen ideologia on samaa paskaa kuin kommunismi, hieman eri paketissa. Länsimaisen demokratian on puolustettava itseään tätä syöpää vastaan.
Ja sinun viestisi on amerikkalaista äärioikeistolaista jargonia, jolla ei ole objektiivisen totuuden kanssa mitään tekemistä. Olet äärioikeistolaisen propagandan aivopesemä hölmö.
- eri
Et tunne enää sellaisia juttuja kuin luonnon mukaisuus ja terve järki? Kaikki ei opiskele mitään marksilaista.
Huvittavaa että kun kieltäydyt homokultista sinua aletaan välittömästi häpäistä homoudella 😑
Sosialistisessa yhteiskunnassa homoseksuaalin paikka on mielisairaalassa ja työleirillä. Vasemmisto käyttää homoseksuaaleja ja transsuja ainoastaan vallankumouksen välineenä.
Toisin kuin kapitalistissa yhteiskunnissa joissa homoseksuaaleja on kohdeltu tasa-arvoisesti jo vuosisatoja?
Jos olkiukkojen askartelulta mitenkään ehdit, niin opettele lukemaan:
"Tuon ikäiset voivat leikkiä tyttöä/poikaa eikä se tarkoita yhtään mitään."
Siitä ei mitenkään saa päkistettyä perusteita olkiukkoosi.