Pekka heitti Pridelipun roskikseen.
Kommentit (890)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi politiikkaa pitää tehdä muita halventamalla.
Täyttää selvästi kiihottamisen kansanryhmää vastaan kriteerit. Ei muuta kuin tukka pois ja linnaan.
"Täyttää selvästi kiihottamisen kansanryhmää vastaan kriteerit."
Sitä lakia pitäisikin muuttaa. Siihen pitäisi jättää vain väkivallalla uhkaaminen. Pelkän loukkaamisen ei pidä olla tuomittavaa.
Ei pidä koskea itse lakiin, koska siinä itsessään ei ole mitään vikaa, vain sen tulkitsijassa.
Panettelu ja solvaaminen ovat henkistä väkivaltaa eli pahoinpitely, ei siis vain väkivallalla uhkaamista.
"Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä on tuomittava pahoinpitelystä."
Vahingoittaminen tarkoittaa tekoa tai toimintaa, jolla aiheutetaan toiselle tai itselle fyysistä, henkistä, taloudellista tai aineellista vahinkoa tai haittaa.
Panettelu ja solvaaminen ovat toimintaa, jolla pyritään loukkaamaan toisen kunniaa ja mainetta tai aiheuttamaan tälle mielipahaa, eli vahingoittamaan psyykkistä terveyttä.
Kun pyritään vain toisen kunnioittamiseen, ei pitäisi olla pelkoa joutua tuomittavaksi väärin perustein.
Omia arvojaan voi tuoda esille, myös muiden arvoja halventamatta ja muita kunnioittaen.
"Panettelu ja solvaaminen ovat henkistä väkivaltaa eli pahoinpitely, ei siis vain väkivallalla uhkaamista."
Henkistä väkivaltaa ei ole olemassa. Oikea käsite on kiusanteko, eikä se ole laitonta. Väkivallan käsite täyttyy, mikäli pahoinpitelyssä käytetään nyrkkejä, potkuja, päällä puskemista, tönimistä, ampuma-aseita, astaloita tai teräaseita.
""Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä on tuomittava pahoinpitelystä.""
Koettu mielipahan tunne ei täytä terveyden vahingoittumisen tunnusmerkkejä. Maailma ei ole mikään pumpulipallo, jossa pärjää nyyhkyttämällä jokaisesta vastoinkäymisestä. Normaali ihminen opettelee myös sietämään sitä tosiasiaa, etteivät kaikki ihmiset pidä sinusta, eikä sinun itsesi mielipiteistä. Ja tiesitkö, että mahdollinen alaikäiselle tehtävä hormonaalinen sukupuolenmuokkaus vastakkaisen sukupuolen hormoneilla täyttää pahoinpitelyn tai jopa törkeän pahoinpitelyn tunnusmerkit?
Rikoslain kiihottaminen kansanryhmää vastaan, on ehkä lähimpänä Jeeuksen rakkauden kaksoiskäskyä, mitä suomalaisesta lansäädännöstä löytyy.
Osoittaa harkintakyvyn puutetta, että nyt sitä ollaa "uskovaisten" toimesta purkamssa Räsäsen tuomion jälkeen.
Se pohjaa periaatteessa Raamatun kahdeksanteen käskyyn "Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi" Tämä tarkoittaa katekismuksen mukaan toisen kunnian ja maineen varjelemista. Se kieltää valehtelun, panettelun ja juoruilun sekä velvoittaa puolustamaan toista. https://katekismus.fi/10kaskya/8.html
Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä. Jaak. 3:6
Onko biologisten tosiasioiden toteaminen, seksirikostuomioiden jaottelu kansallisuuden mukaan ja sossuetuuksien saajien jaottelu kielen perusteella vihapuherikos?
Lähtökohtaisesti jonkun asian väittäminen totuudeksi on vihapuhetta. Tämä löytyy jo ihan Raamatusta.
Vihapuhe ei kuulu sananvapauden piiriin, kun se loukkaa toisen perusoikeuksia. Toisen perusoikeuksien loukkaaminen on rikos.
Rikos on teko tai laiminlyönti, joka on laissa säädetty rangaistavaksi. Vihapuhe ei itsessään ole rikos, mutta se muuttuu rikokseksi, kun se loukkaa toisen perusoikeuksia.
Jonkun asian väittäminen totuudeksi silloin, kun väite loukkaa toisen perusoikeuksia on rikos.
Diktaattorin mielipide = totuus. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö diktaattorin totuus olisi rikos.
Totuus ei ole hyväksyttävä peruste asettaa ihmisiä eriarvoiseen asemaan. Jos vain diktaattorin totuuden puhujat armahdetaan, ei kysymys ole enää yhdenvertaisuudesta lain edessä.
Intersektionaalista marxilaista jargonia, jonka seuraus on totalitarismi. Mitä tarkoittaa termit perusoikeuden loukkaaminen, vihapuhe, solvaus tai kiihottaminen, mikä hemmetti on kansanryhmä ja kenellä on mandaatti näiden kuvitteellisten ihmisryhmien edunvalvontaan oikeudessa. Intersektionaalinen ideologia on samaa paskaa kuin kommunismi, hieman eri paketissa. Länsimaisen demokratian on puolustettava itseään tätä syöpää vastaan.
Ja sinun viestisi on amerikkalaista äärioikeistolaista jargonia, jolla ei ole objektiivisen totuuden kanssa mitään tekemistä. Olet äärioikeistolaisen propagandan aivopesemä hölmö.
- eri
Et tunne enää sellaisia juttuja kuin luonnon mukaisuus ja terve järki? Kaikki ei opiskele mitään marksilaista.
Huvittavaa että kun kieltäydyt homokultista sinua aletaan välittömästi häpäistä homoudella 😑
Sosialistisessa yhteiskunnassa homoseksuaalin paikka on mielisairaalassa ja työleirillä. Vasemmisto käyttää homoseksuaaleja ja transsuja ainoastaan vallankumouksen välineenä.
Toisin kuin kapitalistissa yhteiskunnissa joissa homoseksuaaleja on kohdeltu tasa-arvoisesti jo vuosisatoja?
Tai kuten vasemmiston fanittamissa muslimimaissa, joissa homoseksuaaleja on kohdeltu tasa-arvoisesti jo vuosisatoja? Eikun...
Oikeisto ei ilmeisesti vieläkään ymmärrä että fanitus ja sodankäynti eivät ole ainoat vaihtoehdot. Heidän silmissään jos et halua sotaa Iranin kanssa, fanitat Irania. Ja jos et kiihotu kuoliaaksi pommitetuista palestiinalaislapsista, kannatat Hamasia.
Liittyisivätkö ne kuolleet lapset millään tavalla Hamasiin ja Hamasin toimintaan? Kannattaisiko laittaa painetta Hamasin suuntaan, eikä rääkyä antisemitistisiä iskulauseita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassut: kukaan ei tuputa lapsille mitään!
Tutkija: hold my beer, lapset leikkivät väärin päiväkodissa!
"Jos lapset leikkivät paljon samaa sukupuolta olevien kanssa, ei riitä, että leikistä tehdään tasa-arvoista. Voidaan vaikka arpoa leikkejä ja leikkikavereita."
Nea Alasaari on jo pitkään halunnut ravistella päiväkotien käytäntöjä. Nyt lakikin edellyttää konkretiaa tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitteluun.
Opiskelin sukupuolentutkimusta ja sivuaineena kasvatustiedettä, joten kiinnostuin siitä, miten varhain sukupuolinormeja aletaan opettaa lapsille ja kuinka tiedostamatonta se on.
Erityisesti kiinnosti, miten pystyisimme muuttamaan normien rakentumista jo pienistä lapsista alkaen.
Jos on huomattu, että lapset leikkivät paljon samaa sukupuolta olevien kanssa ja sukupuolistereotyyppisillä leluilla, kehittämistoimenpiteeksi ei riitä, että leikistä tehdään tasa-arvoista.
Laki vaatii konkretiaa eli tässä tapauksessa voidaan esimerkiksi miettiä, onko päiväkodissa sukupuolitettu joitain leluja värien perusteella. Sen jälkeen voidaan vaikka arpoa leikkejä ja leikkikavereita.
https://www.opettaja.fi/ajassa/arvotaan-leikkikaverit-tavoitteena-yhden…
Paitsi jos trans-tyttö haluaa leikkiä vain tyttöjen kanssa, niin häntä ei tietenkään saa pakottaa leikkimään poikien kanssa. Ja kun hän leikkii nukeilla ja käyttää pinkkiä kolttua, niin se ei ole tietenkään "sukupuolistereotypioiden tyrkyttämistä", vaan ihanaa söpöä "tyttöilyä".
Ainoastaan transsujen sukupuolikokemusta pitää vahvistaa ja muiden kohdalla normit, cisteemi ja binääri pitää murskata.
Tämä osoittaa genderideologian onttouden. Oikea tyttö voi rymytä metsässä maastokuosisortseissa ilman meikkiä ja tiaraa ja olla silti täysi tyttö. Transeille jää vain nämä kulttuuriset kuorrutteet "sosiaalinen sukupuoli" ja niihin takerrutaan kuin hengenhädässä.
Huomaa ettet tunne transihmisiä. He koluavat metsiä aivan samoissa ryysyissä kuin muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassut: kukaan ei tuputa lapsille mitään!
Tutkija: hold my beer, lapset leikkivät väärin päiväkodissa!
"Jos lapset leikkivät paljon samaa sukupuolta olevien kanssa, ei riitä, että leikistä tehdään tasa-arvoista. Voidaan vaikka arpoa leikkejä ja leikkikavereita."
Nea Alasaari on jo pitkään halunnut ravistella päiväkotien käytäntöjä. Nyt lakikin edellyttää konkretiaa tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitteluun.
Opiskelin sukupuolentutkimusta ja sivuaineena kasvatustiedettä, joten kiinnostuin siitä, miten varhain sukupuolinormeja aletaan opettaa lapsille ja kuinka tiedostamatonta se on.
Erityisesti kiinnosti, miten pystyisimme muuttamaan normien rakentumista jo pienistä lapsista alkaen.
Jos on huomattu, että lapset leikkivät paljon samaa sukupuolta olevien kanssa ja sukupuolistereotyyppisillä leluilla, kehittämistoimenpiteeksi ei riitä, että leikistä tehdään tasa-arvoista.
Laki vaatii konkretiaa eli tässä tapauksessa voidaan esimerkiksi miettiä, onko päiväkodissa sukupuolitettu joitain leluja värien perusteella. Sen jälkeen voidaan vaikka arpoa leikkejä ja leikkikavereita.
https://www.opettaja.fi/ajassa/arvotaan-leikkikaverit-tavoitteena-yhden…
Paitsi jos trans-tyttö haluaa leikkiä vain tyttöjen kanssa, niin häntä ei tietenkään saa pakottaa leikkimään poikien kanssa. Ja kun hän leikkii nukeilla ja käyttää pinkkiä kolttua, niin se ei ole tietenkään "sukupuolistereotypioiden tyrkyttämistä", vaan ihanaa söpöä "tyttöilyä".
Ainoastaan transsujen sukupuolikokemusta pitää vahvistaa ja muiden kohdalla normit, cisteemi ja binääri pitää murskata.
Tämä osoittaa genderideologian onttouden. Oikea tyttö voi rymytä metsässä maastokuosisortseissa ilman meikkiä ja tiaraa ja olla silti täysi tyttö. Transeille jää vain nämä kulttuuriset kuorrutteet "sosiaalinen sukupuoli" ja niihin takerrutaan kuin hengenhädässä.
Huomaa ettet tunne transihmisiä. He koluavat metsiä aivan samoissa ryysyissä kuin muutkin.
Mistä se metsässä rymyävän transleidin sosiaalinen sukupuoli muodostuu? Mistä muut tietävät, että hän identifioituu naiseksi?
Mitkä tekijät yhdistävät transleidin ja aidon naisen naiseutta? Transleidihän on syntynyt mieskehoisena, sosiaalistettu mieheksi, nauttinut miesten etuoikeuksista ja kohdattu miehenä. Transleidillä on feminiinisen pojan ja naistyyppisistä asioista kiinnostuneen miehen elämänkokemus, ei mitään yhteistä jaettua kokemusmaailmaa naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassut: kukaan ei tuputa lapsille mitään!
Tutkija: hold my beer, lapset leikkivät väärin päiväkodissa!
"Jos lapset leikkivät paljon samaa sukupuolta olevien kanssa, ei riitä, että leikistä tehdään tasa-arvoista. Voidaan vaikka arpoa leikkejä ja leikkikavereita."
Nea Alasaari on jo pitkään halunnut ravistella päiväkotien käytäntöjä. Nyt lakikin edellyttää konkretiaa tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitteluun.
Opiskelin sukupuolentutkimusta ja sivuaineena kasvatustiedettä, joten kiinnostuin siitä, miten varhain sukupuolinormeja aletaan opettaa lapsille ja kuinka tiedostamatonta se on.
Erityisesti kiinnosti, miten pystyisimme muuttamaan normien rakentumista jo pienistä lapsista alkaen.
Jos on huomattu, että lapset leikkivät paljon samaa sukupuolta olevien kanssa ja sukupuolistereotyyppisillä leluilla, kehittämistoimenpiteeksi ei riitä, että leikistä tehdään tasa-arvoista.
Laki vaatii konkretiaa eli tässä tapauksessa voidaan esimerkiksi miettiä, onko päiväkodissa sukupuolitettu joitain leluja värien perusteella. Sen jälkeen voidaan vaikka arpoa leikkejä ja leikkikavereita.
https://www.opettaja.fi/ajassa/arvotaan-leikkikaverit-tavoitteena-yhden…
Paitsi jos trans-tyttö haluaa leikkiä vain tyttöjen kanssa, niin häntä ei tietenkään saa pakottaa leikkimään poikien kanssa. Ja kun hän leikkii nukeilla ja käyttää pinkkiä kolttua, niin se ei ole tietenkään "sukupuolistereotypioiden tyrkyttämistä", vaan ihanaa söpöä "tyttöilyä".
Ainoastaan transsujen sukupuolikokemusta pitää vahvistaa ja muiden kohdalla normit, cisteemi ja binääri pitää murskata.
Tämä osoittaa genderideologian onttouden. Oikea tyttö voi rymytä metsässä maastokuosisortseissa ilman meikkiä ja tiaraa ja olla silti täysi tyttö. Transeille jää vain nämä kulttuuriset kuorrutteet "sosiaalinen sukupuoli" ja niihin takerrutaan kuin hengenhädässä.
Huomaa ettet tunne transihmisiä. He koluavat metsiä aivan samoissa ryysyissä kuin muutkin.
Huomaa, että sä vastasit taas ihan aiheen vierestä.
Annas kun arvaan: 22:59 uppista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi politiikkaa pitää tehdä muita halventamalla.
Täyttää selvästi kiihottamisen kansanryhmää vastaan kriteerit. Ei muuta kuin tukka pois ja linnaan.
"Täyttää selvästi kiihottamisen kansanryhmää vastaan kriteerit."
Sitä lakia pitäisikin muuttaa. Siihen pitäisi jättää vain väkivallalla uhkaaminen. Pelkän loukkaamisen ei pidä olla tuomittavaa.
Ei pidä koskea itse lakiin, koska siinä itsessään ei ole mitään vikaa, vain sen tulkitsijassa.
Panettelu ja solvaaminen ovat henkistä väkivaltaa eli pahoinpitely, ei siis vain väkivallalla uhkaamista.
"Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä on tuomittava pahoinpitelystä."
Vahingoittaminen tarkoittaa tekoa tai toimintaa, jolla aiheutetaan toiselle tai itselle fyysistä, henkistä, taloudellista tai aineellista vahinkoa tai haittaa.
Panettelu ja solvaaminen ovat toimintaa, jolla pyritään loukkaamaan toisen kunniaa ja mainetta tai aiheuttamaan tälle mielipahaa, eli vahingoittamaan psyykkistä terveyttä.
Kun pyritään vain toisen kunnioittamiseen, ei pitäisi olla pelkoa joutua tuomittavaksi väärin perustein.
Omia arvojaan voi tuoda esille, myös muiden arvoja halventamatta ja muita kunnioittaen.
"Panettelu ja solvaaminen ovat henkistä väkivaltaa eli pahoinpitely, ei siis vain väkivallalla uhkaamista."
Henkistä väkivaltaa ei ole olemassa. Oikea käsite on kiusanteko, eikä se ole laitonta. Väkivallan käsite täyttyy, mikäli pahoinpitelyssä käytetään nyrkkejä, potkuja, päällä puskemista, tönimistä, ampuma-aseita, astaloita tai teräaseita.
""Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä on tuomittava pahoinpitelystä.""
Koettu mielipahan tunne ei täytä terveyden vahingoittumisen tunnusmerkkejä. Maailma ei ole mikään pumpulipallo, jossa pärjää nyyhkyttämällä jokaisesta vastoinkäymisestä. Normaali ihminen opettelee myös sietämään sitä tosiasiaa, etteivät kaikki ihmiset pidä sinusta, eikä sinun itsesi mielipiteistä. Ja tiesitkö, että mahdollinen alaikäiselle tehtävä hormonaalinen sukupuolenmuokkaus vastakkaisen sukupuolen hormoneilla täyttää pahoinpitelyn tai jopa törkeän pahoinpitelyn tunnusmerkit?
Rikoslain kiihottaminen kansanryhmää vastaan, on ehkä lähimpänä Jeeuksen rakkauden kaksoiskäskyä, mitä suomalaisesta lansäädännöstä löytyy.
Osoittaa harkintakyvyn puutetta, että nyt sitä ollaa "uskovaisten" toimesta purkamssa Räsäsen tuomion jälkeen.
Se pohjaa periaatteessa Raamatun kahdeksanteen käskyyn "Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi" Tämä tarkoittaa katekismuksen mukaan toisen kunnian ja maineen varjelemista. Se kieltää valehtelun, panettelun ja juoruilun sekä velvoittaa puolustamaan toista. https://katekismus.fi/10kaskya/8.html
Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä. Jaak. 3:6
Onko biologisten tosiasioiden toteaminen, seksirikostuomioiden jaottelu kansallisuuden mukaan ja sossuetuuksien saajien jaottelu kielen perusteella vihapuherikos?
Lähtökohtaisesti jonkun asian väittäminen totuudeksi on vihapuhetta. Tämä löytyy jo ihan Raamatusta.
Vihapuhe ei kuulu sananvapauden piiriin, kun se loukkaa toisen perusoikeuksia. Toisen perusoikeuksien loukkaaminen on rikos.
Rikos on teko tai laiminlyönti, joka on laissa säädetty rangaistavaksi. Vihapuhe ei itsessään ole rikos, mutta se muuttuu rikokseksi, kun se loukkaa toisen perusoikeuksia.
Jonkun asian väittäminen totuudeksi silloin, kun väite loukkaa toisen perusoikeuksia on rikos.
Diktaattorin mielipide = totuus. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö diktaattorin totuus olisi rikos.
Totuus ei ole hyväksyttävä peruste asettaa ihmisiä eriarvoiseen asemaan. Jos vain diktaattorin totuuden puhujat armahdetaan, ei kysymys ole enää yhdenvertaisuudesta lain edessä.
Intersektionaalista marxilaista jargonia, jonka seuraus on totalitarismi. Mitä tarkoittaa termit perusoikeuden loukkaaminen, vihapuhe, solvaus tai kiihottaminen, mikä hemmetti on kansanryhmä ja kenellä on mandaatti näiden kuvitteellisten ihmisryhmien edunvalvontaan oikeudessa. Intersektionaalinen ideologia on samaa paskaa kuin kommunismi, hieman eri paketissa. Länsimaisen demokratian on puolustettava itseään tätä syöpää vastaan.
Ja sinun viestisi on amerikkalaista äärioikeistolaista jargonia, jolla ei ole objektiivisen totuuden kanssa mitään tekemistä. Olet äärioikeistolaisen propagandan aivopesemä hölmö.
- eri
Et tunne enää sellaisia juttuja kuin luonnon mukaisuus ja terve järki? Kaikki ei opiskele mitään marksilaista.
Huvittavaa että kun kieltäydyt homokultista sinua aletaan välittömästi häpäistä homoudella 😑
Sosialistisessa yhteiskunnassa homoseksuaalin paikka on mielisairaalassa ja työleirillä. Vasemmisto käyttää homoseksuaaleja ja transsuja ainoastaan vallankumouksen välineenä.
Toisin kuin kapitalistissa yhteiskunnissa joissa homoseksuaaleja on kohdeltu tasa-arvoisesti jo vuosisatoja?
Tai kuten vasemmiston fanittamissa muslimimaissa, joissa homoseksuaaleja on kohdeltu tasa-arvoisesti jo vuosisatoja? Eikun...
Oikeisto ei ilmeisesti vieläkään ymmärrä että fanitus ja sodankäynti eivät ole ainoat vaihtoehdot. Heidän silmissään jos et halua sotaa Iranin kanssa, fanitat Irania. Ja jos et kiihotu kuoliaaksi pommitetuista palestiinalaislapsista, kannatat Hamasia.
Liittyisivätkö ne kuolleet lapset millään tavalla Hamasiin ja Hamasin toimintaan? Kannattaisiko laittaa painetta Hamasin suuntaan, eikä rääkyä antisemitistisiä iskulauseita.
Kehottivatko vassut luovuttamaan panttivangit ehjänä ja mahdollisimman pian? Kehottivatko vassut Hamasia olemaan taistelematta siviilikohteissa, siviilien keskeltä ja siviileiksi pukeutuneena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassut: kukaan ei tuputa lapsille mitään!
Tutkija: hold my beer, lapset leikkivät väärin päiväkodissa!
"Jos lapset leikkivät paljon samaa sukupuolta olevien kanssa, ei riitä, että leikistä tehdään tasa-arvoista. Voidaan vaikka arpoa leikkejä ja leikkikavereita."
Nea Alasaari on jo pitkään halunnut ravistella päiväkotien käytäntöjä. Nyt lakikin edellyttää konkretiaa tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitteluun.
Opiskelin sukupuolentutkimusta ja sivuaineena kasvatustiedettä, joten kiinnostuin siitä, miten varhain sukupuolinormeja aletaan opettaa lapsille ja kuinka tiedostamatonta se on.
Erityisesti kiinnosti, miten pystyisimme muuttamaan normien rakentumista jo pienistä lapsista alkaen.
Jos on huomattu, että lapset leikkivät paljon samaa sukupuolta olevien kanssa ja sukupuolistereotyyppisillä leluilla, kehittämistoimenpiteeksi ei riitä, että leikistä tehdään tasa-arvoista.
Laki vaatii konkretiaa eli tässä tapauksessa voidaan esimerkiksi miettiä, onko päiväkodissa sukupuolitettu joitain leluja värien perusteella. Sen jälkeen voidaan vaikka arpoa leikkejä ja leikkikavereita.
https://www.opettaja.fi/ajassa/arvotaan-leikkikaverit-tavoitteena-yhden…
Paitsi jos trans-tyttö haluaa leikkiä vain tyttöjen kanssa, niin häntä ei tietenkään saa pakottaa leikkimään poikien kanssa. Ja kun hän leikkii nukeilla ja käyttää pinkkiä kolttua, niin se ei ole tietenkään "sukupuolistereotypioiden tyrkyttämistä", vaan ihanaa söpöä "tyttöilyä".
Ainoastaan transsujen sukupuolikokemusta pitää vahvistaa ja muiden kohdalla normit, cisteemi ja binääri pitää murskata.
Tämä osoittaa genderideologian onttouden. Oikea tyttö voi rymytä metsässä maastokuosisortseissa ilman meikkiä ja tiaraa ja olla silti täysi tyttö. Transeille jää vain nämä kulttuuriset kuorrutteet "sosiaalinen sukupuoli" ja niihin takerrutaan kuin hengenhädässä.
Huomaa ettet tunne transihmisiä. He koluavat metsiä aivan samoissa ryysyissä kuin muutkin.
Mistä se metsässä rymyävän transleidin sosiaalinen sukupuoli muodostuu? Mistä muut tietävät, että hän identifioituu naiseksi?
Mitkä tekijät yhdistävät transleidin ja aidon naisen naiseutta? Transleidihän on syntynyt mieskehoisena, sosiaalistettu mieheksi, nauttinut miesten etuoikeuksista ja kohdattu miehenä. Transleidillä on feminiinisen pojan ja naistyyppisistä asioista kiinnostuneen miehen elämänkokemus, ei mitään yhteistä jaettua kokemusmaailmaa naisten kanssa.
Miksi vedotaan johonkin sosiaalisen sukupuolen konseptiin, mutta ei koskaan avata, mistä se muodostuu ja miten se toimii käytännössä? Ihan kuin vassujen ja transsujen teoriat eivät pidä vettä...
Tämä. Koska joukossamme on muutama sukupuoliongelmainen, fetistejä ja joukko kuuliaisia hovineitoja, niin emme voi sanoa, että penis ei kuulu naisen ja lesbon määritelmään, eikä penis kuulu naisten tiloihin, naisurheiluun eikä lesbobileisiin.
Vähemmistötyrannia määrittelee meille sukupuolet ja seksuaaliset suuntautumiset ihan uusiksi, identiteettipohjaiseksi. Jos edellytät kumppanilta tiettyä sukupuoli/kehollisuuskomboa, niin oletkin transfobinen friikki, bioessentialisti, seksuaalinen rasisti ja genitaalifetisisti.
Miksi enemmistö joutuu heittämään volttia häilyvän vähemmistöidentiteetin takia?