Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pekka heitti Pridelipun roskikseen.

Kommentit (890)

Vierailija
461/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi politiikkaa pitää tehdä muita halventamalla.

Täyttää selvästi kiihottamisen kansanryhmää vastaan kriteerit. Ei muuta kuin tukka pois ja linnaan.

"Täyttää selvästi kiihottamisen kansanryhmää vastaan kriteerit."

Sitä lakia pitäisikin muuttaa. Siihen pitäisi jättää vain väkivallalla uhkaaminen. Pelkän loukkaamisen ei pidä olla tuomittavaa.

Ei pidä koskea itse lakiin, koska siinä itsessään ei ole mitään vikaa, vain sen tulkitsijassa.

Panettelu ja solvaaminen ovat henkistä väkivaltaa eli pahoinpitely, ei siis vain väkivallalla uhkaamista. 

"Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä on tuomittava pahoinpitelystä."

Vahingoittaminen tarkoittaa tekoa tai toimintaa, jolla aiheutetaan toiselle tai itselle fyysistä, henkistä, taloudellista tai aineellista vahinkoa tai haittaa.

Panettelu ja solvaaminen ovat toimintaa, jolla pyritään loukkaamaan toisen kunniaa ja mainetta tai aiheuttamaan tälle mielipahaa, eli vahingoittamaan psyykkistä terveyttä.

Kun pyritään vain toisen kunnioittamiseen, ei pitäisi olla pelkoa joutua tuomittavaksi väärin perustein.

Omia arvojaan voi tuoda esille, myös muiden arvoja halventamatta ja muita kunnioittaen.

"Panettelu ja solvaaminen ovat henkistä väkivaltaa eli pahoinpitely, ei siis vain väkivallalla uhkaamista."

Henkistä väkivaltaa ei ole olemassa. Oikea käsite on kiusanteko, eikä se ole laitonta. Väkivallan käsite täyttyy, mikäli pahoinpitelyssä käytetään nyrkkejä, potkuja, päällä puskemista, tönimistä, ampuma-aseita, astaloita tai teräaseita.

""Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä on tuomittava pahoinpitelystä.""

Koettu mielipahan tunne ei täytä terveyden vahingoittumisen tunnusmerkkejä. Maailma ei ole mikään pumpulipallo, jossa pärjää nyyhkyttämällä jokaisesta vastoinkäymisestä. Normaali ihminen opettelee myös sietämään sitä tosiasiaa, etteivät kaikki ihmiset pidä sinusta, eikä sinun itsesi mielipiteistä. Ja tiesitkö, että mahdollinen alaikäiselle tehtävä hormonaalinen sukupuolenmuokkaus vastakkaisen sukupuolen hormoneilla täyttää pahoinpitelyn tai jopa törkeän pahoinpitelyn tunnusmerkit?

Rikoslain kiihottaminen kansanryhmää vastaan, on ehkä lähimpänä Jeeuksen rakkauden kaksoiskäskyä, mitä suomalaisesta lansäädännöstä löytyy.

Osoittaa harkintakyvyn puutetta, että nyt sitä ollaa "uskovaisten" toimesta purkamssa Räsäsen tuomion jälkeen. 

Se pohjaa periaatteessa Raamatun kahdeksanteen käskyyn "Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi" Tämä tarkoittaa katekismuksen mukaan toisen kunnian ja maineen varjelemista. Se kieltää valehtelun, panettelun ja juoruilun sekä velvoittaa puolustamaan toista. https://katekismus.fi/10kaskya/8.html

Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä. Jaak. 3:6

Onko biologisten tosiasioiden toteaminen, seksirikostuomioiden jaottelu kansallisuuden mukaan ja sossuetuuksien saajien jaottelu kielen perusteella vihapuherikos?

Lähtökohtaisesti jonkun asian väittäminen totuudeksi on vihapuhetta. Tämä löytyy jo ihan Raamatusta.

Vihapuhe ei kuulu sananvapauden piiriin, kun se loukkaa toisen perusoikeuksia. Toisen perusoikeuksien loukkaaminen on rikos.

Rikos on teko tai laiminlyönti, joka on laissa säädetty rangaistavaksi. Vihapuhe ei itsessään ole rikos, mutta se muuttuu rikokseksi, kun se loukkaa toisen perusoikeuksia.

Jonkun asian väittäminen totuudeksi silloin, kun väite loukkaa toisen perusoikeuksia on rikos.

Diktaattorin mielipide = totuus. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö diktaattorin totuus olisi rikos.  

Totuus ei ole hyväksyttävä peruste asettaa ihmisiä eriarvoiseen asemaan.  Jos vain diktaattorin totuuden puhujat armahdetaan, ei kysymys ole enää yhdenvertaisuudesta lain edessä.

Intersektionaalista marxilaista jargonia, jonka seuraus on totalitarismi. Mitä tarkoittaa termit perusoikeuden loukkaaminen, vihapuhe, solvaus tai kiihottaminen, mikä hemmetti on kansanryhmä ja kenellä on mandaatti näiden kuvitteellisten ihmisryhmien edunvalvontaan oikeudessa. Intersektionaalinen ideologia on samaa paskaa kuin kommunismi, hieman eri paketissa. Länsimaisen demokratian on puolustettava itseään tätä syöpää vastaan.

Itse asiassa se länsimainen demokratia on sen intersektionaalisen marxilais jargonin puolustamista. :)

Länsimainen demokrati on samaa paskaa kuin kommunismi hieman eri paketissa. 

Syöpä paranee plasebolla.

Vierailija
462/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pridelippujen rinnalla liehuvat sirppi ja vasarapunaliput, niin vastenmielisessä kontekstissa ovat muuten niin tarkat ja herkät marssijat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kauhea mielensäpahoittaminen siitä kun sateenkaarilippu heitettiin roskiin. 

Hiukan voisi vaihteeksi vetää henkeä, maailmassa on paljon järkyttävämpiä asioita kuin yksi hemmetin kankaanpala 

Vierailija
464/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettää kuulua tämän Pekan kanssa samaan uskonnolliseen ryhmään. Raamattukin opettaa että muille pitää tehdä se minkä haluaa itselle ja että kannattaa toimia harkitusti ja viisaasti. Tämä tahallinen provokaatio suututtamistarkoituksessa ei sovi uskovaiselle.

Pekka ei käy ihmisten kimppuun, vaan vastustaa ideologiaa. Siinä on ero. Intersektionaalinen ideologia haluaa ideologian kritisoinnin kriminalisoitavaksi. Kuten kommunismin kritisointi on kommunismissa. Samasta tuutista kun tulevat.

Eikä halua. Ja kritisoida voi loukkaamattakin. Luulisi, että teologian maisteri osaa sen.

Kun kritisoidaan, niin aina silloin joku loukkantuu. Tämä nyt vaan on tosi asia. Tietyn ideologian edustajat suhtautuvat liian tunteikkaasti kankaan palaseen. Kyse ei kuitenkaan ole mistään uskonnollisesta pyhästä ikonista, vaikka niin voisi kommenteista päätellä 

Vierailija
465/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään sitä tajua, miksi jotain seksuaalisuutta pitää lipulla mainostaa. Ihan yhtä typerää olisi, jos joku väsäsi heterolipun. 

Mutta olen myös sitä mieltä, että oma usko seisoo hiekalla eikä kalliolla, jos joku lippu salossa saa kristityn ihan tolaltaan.

Sillä sateenkaarilipulla mainostetaan kaikkien tasa-arvoa. Erilaisuudesta huolimatta. (Heterot sisälyy tähänkin.)

Mitä sinä sillä hetero-lipulla haluaisit mainostaa? Osaatko sanoa?

Vierailija
466/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homous on valintakysymys. Kun mies kertoo olevansa transnainen, lesbo voi ihastua häneen ja rakastella myös penistä käyttäen.


Sukupuoli-identiteetti ja keho

Transnaiset ovat naisia: Transsukupuolinen nainen (henkilö, joka on korjannut sukupuolensa miehestä naiseksi) on nainen, riippumatta siitä, millaiset hänen sukuelimensä ovat tai onko hänelle tehty korjausleikkauksia.

Keho ja identiteetti: Monimuotoisessa kasvatuksessa ja opetuksessa lapsille halutaan osoittaa, että ihmisen kehon piirteet eivät aina määritä hänen sukupuoltaan. Transnaisella voi siis olla penis.

Seksuaalinen suuntautuminen

Lesbous: Lesbous tarkoittaa naisen kohdistuvaa emotionaalista ja seksuaalista vetovoimaa toisia naisia kohtaan.

Translesbot: Koska transnainen on nainen, hän voi olla suuntautumiseltaan lesbo.

Seksi ja deittailu

Mahdollisuus seksiin: Translesbo ja cissukupuolinen (syntymässä naiseksi määritelty) lesbo voivat deittailla ja harrastaa seksiä. Seksuaalisessa kanssakäymisessä voidaan käyttää myös penistä, jos molemmat osapuolet niin haluavat.

Yksilölliset rajat: Kaikki riippuu aina yksilöiden omista mieltymyksistä ja rajoista. Joillakin lesboilla voi olla vahva mieltymys tietynlaiseen anatomiaan (esimerkiksi vain vulvaan), kun taas toisille ratkaisevaa on kumppanin sukupuoli-identiteetti (nainen), ei se, mitä sukuelimiä kumppanilla on.

Miksi alapeukutatte setan informaatiota

Koska väitit "Homous on valintakysymys."

Setan infon perusteella on, voit itse lukea lainauksesta. Lesbo voi rakastua ja harrastaa seksiä miehen kanssa, joka kertoo olevansa nainen (transnainen), ilman että kehoa on muokattu. Hän voi nauttia tällöin myös transnaisen peniksestä. En minä tätä keksinyt, vaan seta ja transjärjestöt

Vaikea kuvitella, miten homomies kiihottuisi transmiehestä, nauttien rinnoista ja vaginasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
467/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pride vöki ahdistuu kun poliittinen vähemmistödiktatuuri ei toimi vieläkään. Mitkään muut järjestöt ei noin kovaan ääneen ja avoimesti syrji kaikkia jotka ei kannata heidän poliittista ideologiaa. Eihän nämä muuten vaatisi elinikäistä vaitiolovelvollisuutta kaikilta työntekijöiltä jos näillä ei oleisi salattavaa kuinka kieroja ja syrjiviä nämä on. Mikä muu on syynä siihen että kielletään puhumasta epäkohdista kuin se että sillä peitellään rikollisuus ja laiton toiminta?

Vierailija
468/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kauhea mielensäpahoittaminen siitä kun sateenkaarilippu heitettiin roskiin. 

Hiukan voisi vaihteeksi vetää henkeä, maailmassa on paljon järkyttävämpiä asioita kuin yksi hemmetin kankaanpala 

On se nyt hemmetin järkyttävää, että Suomessa tällaistä käytöstä on hallituspuolueessa, kun sivistysmaissa äärioikeistoa ei päästetä edes hallitukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
469/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten ihan ok, mutta tämä kaverihan on rikkonut oman perheensä. Mikä ihmeen moraalinvartija tuollainen on?

Se on normaalia elämää, että eroja tapahtuu ja uusia liittoja solmitaan. Mutta pedofiilinen pride ei ole normaalia eikä länsimaisten arvojen mukaista. 

Vähemmistöjen syrjintä ja alentaminen ei ole länsimaisten arvojen mukaista. 

(Pedofilia sen sijaan ei kuulu prideen, sillä pedofiilinen toiminta on rikollista ja muille / lapsille erittäin tuhoisaa.)

Vierailija
470/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pekka vois heittää itsensä roskikseen.

Ihanko pakko, Jussina vielä, kiusta ja litsoa syrjintää vähemmistöjä kohtaan ja aiheuttaa tahallaan pahaa mieltä.

Mitä kertoo tällaisesta lestapersupapista? Vaikuttaa haittaeliöltä.

Sinä vaikutat hyvin suvaitsevalta vasemmistolaiseen tapaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
471/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolo ja lapsellinen veto. En ole mikään prideaktivisti, mutta kyllä toisten lippuja tulee lähtokohtaisesti kohdella asiallisesti.

Neuvostoliiton lippua ei tarvitse kunnioittaa, eikä myöskään hakaristeja. Voi miettiä mihin pridelippu lopulta kuuluu? Sen takaa kun löytyy myös samoja demokratian vastaisia ideologioita kuin noista edellisistä totalitaristisista ideologioista.

Tiedoksi, esim. sateenkaaripinssejä käyttävät viestivät että en vihaa sateenkaariporukkaa. Tuon lipunkin pitäisi olla suvaitsevaisuuden symboli.

Muiden pitäisi suvaita uskovaisia, vaikka ne itse eivät suvaitse juuri mitään.

Kaikki uskonnot perustuvat kaksinaismoralismille.

Miksi sateenkaari-porukka suvaitsee islam-uskontoa, vaikka muslimit eivät suvaitse juuri mitään, mitä Pride edustaa, mutta kristinusko on perseestä? Melkoista kaksinaismoralismia siellä vasemmalla laidalla. 

Vierailija
472/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hurja se pekka, tai jotain. Eikö noi liput pitäisi polttaa eikä heittää roskikseen, vai koskeeko se vaan virallisia lippuja?

Muuten täysin turhaa kohua ja triggeröitymistä taas kerran, mutta eipä turhimovasemmistolla ole yhteiskuntaan muuta annettavaa kuin just tuo. Mitä turhempi kohu, sitä isompi möykkä somessa ja mediassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
473/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolo ja lapsellinen veto. En ole mikään prideaktivisti, mutta kyllä toisten lippuja tulee lähtokohtaisesti kohdella asiallisesti.

Neuvostoliiton lippua ei tarvitse kunnioittaa, eikä myöskään hakaristeja. Voi miettiä mihin pridelippu lopulta kuuluu? Sen takaa kun löytyy myös samoja demokratian vastaisia ideologioita kuin noista edellisistä totalitaristisista ideologioista.

Tiedoksi, esim. sateenkaaripinssejä käyttävät viestivät että en vihaa sateenkaariporukkaa. Tuon lipunkin pitäisi olla suvaitsevaisuuden symboli.

Muiden pitäisi suvaita uskovaisia, vaikka ne itse eivät suvaitse juuri mitään.

Kaikki uskonnot perustuvat kaksinaismoralismille.

Miksi sateenkaari-porukka suvaitsee islam-uskontoa, vaikka muslimit eivät suvaitse juuri mitään, mitä Pride edustaa, mutta kristinusko on perseestä? Melkoista kaksinaismoralismia siellä vasemmalla laidalla. 

Ideologiassa ei tarvita eikä edes haluta järkeä eikä logiikkaa sotkemaan. 

Vierailija
474/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kauhea mielensäpahoittaminen siitä kun sateenkaarilippu heitettiin roskiin. 

Hiukan voisi vaihteeksi vetää henkeä, maailmassa on paljon järkyttävämpiä asioita kuin yksi hemmetin kankaanpala 

On se nyt hemmetin järkyttävää, että Suomessa tällaistä käytöstä on hallituspuolueessa, kun sivistysmaissa äärioikeistoa ei päästetä edes hallitukseen.

Heitin eilen t-paidan roskiin.

Voi pyhä sylvi mikä viharikos kiinalaisia t-paitatehtaita kohtaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
475/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista surullisinta tässä kuviossa on se, että maan talous on kriisissä, terveydenhuolto on romutettu, pisa-tulokset ovat tippuneet jne. mutta tällaisista asioista sekä kansa että kansanedustajat jaksavat koohkata. Helppoja ja melko merkityksettömiä populistisia aiheita tuodaan mediassa esiin tuon tuosta. Ensin suvivirsi ja sitten pride. Oikeitakin ongelmia riittää tässä maassa yllin kyllin.

Tämä ja tuhat kertaa tämä. Olen totaalisen kyllästynyt näiden lillukanvarsien vatvomiseen, ja tämähän on jatkunut vuosia jo.

Vierailija
476/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolo ja lapsellinen veto. En ole mikään prideaktivisti, mutta kyllä toisten lippuja tulee lähtokohtaisesti kohdella asiallisesti.

Neuvostoliiton lippua ei tarvitse kunnioittaa, eikä myöskään hakaristeja. Voi miettiä mihin pridelippu lopulta kuuluu? Sen takaa kun löytyy myös samoja demokratian vastaisia ideologioita kuin noista edellisistä totalitaristisista ideologioista.

Tiedoksi, esim. sateenkaaripinssejä käyttävät viestivät että en vihaa sateenkaariporukkaa. Tuon lipunkin pitäisi olla suvaitsevaisuuden symboli.

Muiden pitäisi suvaita uskovaisia, vaikka ne itse eivät suvaitse juuri mitään.

Kaikki uskonnot perustuvat kaksinaismoralismille.

Miksi sateenkaari-porukka suvaitsee islam-uskontoa, vaikka muslimit eivät suvaitse juuri mitään, mitä Pride edustaa, mutta kristinusko on perseestä? Melkoista kaksinaismoralismia siellä vasemmalla laidalla. 

Mistäs persut veti taas tämän väitteen?

Prideä ei hyväksytä muslimimaissa, joten taisit vetää tämänkin persuhihasta.

Vierailija
477/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein tehty. Ei kukaan täysijärkinen edes halua nähdä pride-lippua.

Vierailija
478/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kauhea mielensäpahoittaminen siitä kun sateenkaarilippu heitettiin roskiin. 

Hiukan voisi vaihteeksi vetää henkeä, maailmassa on paljon järkyttävämpiä asioita kuin yksi hemmetin kankaanpala 

On se nyt hemmetin järkyttävää, että Suomessa tällaistä käytöstä on hallituspuolueessa, kun sivistysmaissa äärioikeistoa ei päästetä edes hallitukseen.

Heitin eilen t-paidan roskiin.

Voi pyhä sylvi mikä viharikos kiinalaisia t-paitatehtaita kohtaan 

Teitkö myös videon siitä ja julkaisit? Oletko myös kansanedustaja?

https://www.youtube.com/shorts/o1p_plXmnIc

Vierailija
479/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pridelippujen rinnalla liehuvat sirppi ja vasarapunaliput, niin vastenmielisessä kontekstissa ovat muuten niin tarkat ja herkät marssijat.

Ihan loogisessa kontekstissa. Esikuvathan nykypainokseen haetaan tuolta. Tai jotkut sanovat että nimenoman maolaisuudesta, Kiinan kulttuurivallankumouksesta. Että sieltä otettu suoraan canceloinnit, julkinen nöyryyttäminen, toistolla kiduttaminen..mitä enemmän näistä tietää sitä paremmin kykenee tältä henkiseltä väkivallalta suojautumaan. Jonka pyrkimys on tuhota sinut voidakseen omistaa sinut. 

Ja tähän kuuluu luonnollisesti, että kaikki tämä heijastetaan kapitalismiin. Että se on juuri kapitalismi joka tuhoaa sielun. Ilman valheita ei mitään sosialistista vallankumousta toteuteta, ei silloin eikä nyt. Hirvittävää määrää vääristelyä, eksyttämistä ja valhetta. Ja typeryksiä jotka orjamaisesti toteuttavat kaikkea tätä maanisessa voitonvarmuudessaan. 

Vierailija
480/890 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pridelippujen rinnalla liehuvat sirppi ja vasarapunaliput, niin vastenmielisessä kontekstissa ovat muuten niin tarkat ja herkät marssijat.

Ihan loogisessa kontekstissa. Esikuvathan nykypainokseen haetaan tuolta. Tai jotkut sanovat että nimenoman maolaisuudesta, Kiinan kulttuurivallankumouksesta. Että sieltä otettu suoraan canceloinnit, julkinen nöyryyttäminen, toistolla kiduttaminen..mitä enemmän näistä tietää sitä paremmin kykenee tältä henkiseltä väkivallalta suojautumaan. Jonka pyrkimys on tuhota sinut voidakseen omistaa sinut. 

Ja tähän kuuluu luonnollisesti, että kaikki tämä heijastetaan kapitalismiin. Että se on juuri kapitalismi joka tuhoaa sielun. Ilman valheita ei mitään sosialistista vallankumousta toteuteta, ei silloin eikä nyt. Hirvittävää määrää vääristelyä, eksyttämistä ja valhetta. Ja typeryksiä jotka orjamaisesti toteuttavat kaikkea tätä maanisessa voitonvarmuudessaan. 

Äärioikeisto kirjoittaa ideologioita ja poliittisia liikkeitä uusiksi ihan tuosta vaan lonkalta, kun luulevat, että täällä on se sama yleisö kuin tiktokissa, joka ei ole lukenut mistään mitään.

Säästäkää nämä aivopesuun pyrkivät aivopierut sinne.