Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En mahdu miesystävän juhannuksenviettoon

Vierailija
18.06.2026 |

Miesystävä lupasi aikuiselle lapselleen ja hänen kavereilleen, joita miesystävä ei tunne, rantahuvilan ja saunan koko juhannukseksi. Nämä vieraat käyvät päärakennuksessa laittamassa ateriansa ja tekevät ne omassa aikataulussa ja itselleen. Näin heillä on kuulemma tapana. Saatoin ehkä vähän ihmetellä omaa rooliani juhannuksen vietossa,  miesystävän mukaan mitään ongelmaa ei ole. Hän on poissa juhannusaattoiltapäivän kaverinsa kanssa  perinteeksi tulleella veneilyreissulla. Aikatauluista ei tietenkään tiedä etukäteen. Eikä ruokailuista eikä edes siitä, keitä tulee sitten loppujen lopuksi pihapiiriin iltaa viettämään. 

Miten te ratkaisisitte juhannuksen viettämisen, jos olisitte minä?

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että nyt muuttuu juhannuksen vietto, kun minä olen mukana kuvioissa. Jos ei se sovi, tämä loppuu nyt tähän, ja hauskaa loppuelämää. 

Älä anna käyttää itseäsi lattiamattona, nainen.

Melkoinen meteli juhannuksen takia. Jos arki muuten sujuu hyvin, niin yksi lysti juhannukselle.

Vierailija
42/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko ap siinä päärakennuksessa vakituisesti vai onko hänkin siellä juhannuksenvietossa? Aika niukat lähtötiedot muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en nyt oikein ymmärrä, mitä tarkoitat.

miesystävän lapset kavereineen menee mökille

miesystävä menee veneilemään

AP ihmettelee mitä tekis

MITÄ kohtaa et ymmärtänyt

en ymmärrä minäkään, onhan se jo monta juhannusta eläny. tekee vaikka mitä teki viime vuonna

Vierailija
44/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hän on poissa juhannusaattoiltapäivän kaverinsa kanssa" 

Iltapäivän! siis muutaman tunnin. Ja juhannus kestää 3 påivää

Vierailija
45/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Etelä-Eurooppaan. Ei täällä ole mitään juhannusstressiä. Ai se on nyt se kansallinen känniränniviikonloppu?

Vierailija
46/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin äkkilähdön etelään, jos olisi lomaa. Joka tapauksessa mies sais äkkilähdön, en jaksais tollaista ollenkaan. 

Vierailija
47/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu on oma mökki ja juhannus siellä. Jos siis jo viidettä vuotta olet miehen huvilalla lokkeilemassa.

Vierailija
48/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet aikaisemmin osallistunut tuohon perinteiseen veneretkeen. Ovatko miehesi lapset vasta nyt tulleet täysiikäisiksi ja alkaneet ottaa alkomahoolia. 

Vierailija
49/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua siis harmittaa?

Että mies on osan aattoa poissa? 
Että mökillä on muitakin? 
Että mökillä on sinulle vieraita ihmisiä välillä keittiössä? Entä sitten? 
Haluaisitko siis että olette vain kahdestaan ja siellä ei saisi olla muita? Mistä kiikastaa?

Kysyn siis vilpittömästi, kun en ymmärrä, miksi noista asioista pitää harmistua. Oletko jotenkin läheisriippuvainen tai joustamaton, jos asiat ei mene just sinun tyylillä? 

Jos haluat olla omissa oloissa, keksi jotain muuta tekemistä tai toinen paikka. 

Vierailija
50/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa juhannus kestää yhden päivän, juhannuspäivän eli lauantain. Ei ole toista juhannuspäivää kuten on pääsisäispäivä. Ja aatto on vain juhlapäivää edeltävä päivä.

Vierailija
51/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin äkkilähdön etelään, jos olisi lomaa. Joka tapauksessa mies sais äkkilähdön, en jaksais tollaista ollenkaan. 

saisit lähtee. epäilisin vaan onko toi muka oikee syy ettei taustalla olis jotain muuta

Vierailija
52/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there, done that. Tapailin miestä jolla oli neljä aikuista lasta. Kaksi niistä lähti rahattomina Espanjaan, yksi joi kalsarikännit kotona ja neljäs ilmoitti tarvitsevansa autokyydin juhannuspäivänä Itä-Suomeen. Oltiin miehen kanssa kahdestaan mökilläni sadan kilometrin päässä Helsingistä länteen. Espanjaan lähtijöille piti faksata rahaa, ja se yksin punaviiniä juonut 25-vuotias tytär soitti aikaisin juhannuspäivän aamuna isälleen että päätä särkee, tuo buranaa. Miehellä oli kiire hoitamaan lastaan, ja pakattiin tavarat ja rynnättiin tuli perseen alla Helsinkiin. Mies pääsi kuitenkin lähtemään Itä-Suomeen vasta myöhään illalla, kun lapset makasivat krapulassa. Se oli viimeinen yhteinen juhannuksemme. Ei enää ikinä käytettyjä keski-ikäisiä miehiä, kiitos paljon.

Vierailija
53/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan tuossa tilanteessa menisi sinne mökille, antaisin nuorten temmeltää siellä rauhassa. Vietä oma cityjuhannus, mies sit liittyy seuraan jos haluaa omien menojensa jälkeen. 

Vierailija
54/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista usean yhteisen juhannuksen jälkeen, että nyt ap yllärinä saa ilmoituksen, ettei kuulu enää miehen juhannuskuvioihin.

Kesän romanttisin juhla monelle. Ehkäpä ap myös voisi katsoa lähiseutujen juhannusjuhlatarjonnan. Tanssitaitoinen ja -haluinen voi hyvinkin löytää mukavaa menoa. Jos ei osaa tanssia, voi löytyä opettajakin.

Vierailija
55/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa juhannus kestää yhden päivän, juhannuspäivän eli lauantain. Ei ole toista juhannuspäivää kuten on pääsisäispäivä. Ja aatto on vain juhlapäivää edeltävä päivä.

autismisi sitävastoin kestää koko elämäsi

Vierailija
56/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes menisit sinne mökille jos mieskään ei ole siellä. Miten vietit juhannuksesi sinkkuna?

Nimenomaan. Mietin myön sen aikuisen lapsen näkökannasta, että mitähän hän tuumii jos hänen tulevalla mökillään joku vieras nainen luuhaa. 

Ties kuinka mones säätö olet hänen isälleen, niin tuskin vaivautuu edes juttusille. 

Itse en todellakaan kehtaisi mennä.

Vierailija
57/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettäisin juhannusta omien ystävieni kanssa. Nyt olen juhannuksen töissä. 

Vierailija
58/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla juhannus on aina kestänyt kolme päivää. Aatto, juhannuspäivä ja sunnuntai.

Vierailija
59/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannusta voi viettää vaikka pienessä yksiössä. Juhannus on yliarvostettu iltapäivälehdissä mainostettu paskasouvi. Rasittavaa viettää juhannusta jossain mökillä, johon nainen saa raahata vielä vanhoilla päivilläänkin ison kasan ruokaa ja kaikkia muita tarvittavia juttuja. Ei ole sen arvoista meidän naisten kustannuksella. Mies ei kuitenkaan osalluistu melkein mihinkään. Riippuu tietenkin yksilöstä.

Vierailija
60/143 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on just nyt lähdössä iltapäiväksi pois kotoa (3-4 tuntia).

Siivoan äkkiä ja sitten luen kirjaa ja mussutan suklaakahvia. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän