Hyvä perheauto etsinnässä
Lapset nyt 2- ja 6-vuotiaat. Pitäisi olla kunnolla tilaa turvaistuimille ja lomareissuja ajatellen tavaroillekin. Mieluiten bensakoneella. Plussaa jos takana olis liukuovet. Suosittele hyvää mallia! Mieluiten kuulisin lapsiperheellisten kokemuksia.
Kommentit (417)
Tietenkin paras,vähän ajettu MB farmari.Värilläkin on väliä.Muutaman vuoden vanha vähän vielä km.Kaikilla herkuilla."Kun ei hyvästä tiedä,ei osaa vaatiakkaan.Säädettävät "Sportti istuimet,oman.mukavuuden mukaan.Automaattivaihteet..Mulla ollu BMW eräs kerta töistä lähtö jäi siihen ,yhtäkkiä pamahti bensa pumppu.Mersuissa menossa onko neljäs.Edellinen oli huippu.Valot jne.Hybrid.Kesäautona huippu,kiihtyvyys oli melkoinen,talvella työmatka liian lyhyt.Ei kerennyt latautuu kunnolla.Oma valinta perheauton pitää olla paras ja turvallinen matkaamiseen.Meillä.oli takakontissa koiranhäkki,siellä isoo huskymix.Kissakin.Hyvin kopit mahtui kiinnitetty tietysti asialisesti.Nyt eläimet lähteneet..
Vierailija kirjoitti:
Tesla Model X, 800 heppaa ja kyllä liikkuu iloisesti. Meillä ainakin tykätään.
Joo-o kun täysjärkinen normaali ihminen on ostamassa perheautoa kahden pienen lapsen kanssa niin ihan ensimmäinen asia jota se katsoo on että hevosvoimia on ainaski tuhat ja nollasta sataan onnistuu sekunnissa.
Jälkeenjääneen 13v pikkupojan tasolle jääneen autoilijan tunnistaa liikenteessä helposti kun se lukee ihan takaluukussa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on CIA. Hyvin toiminut. Mieheni haaveilee Teslasta automaatilla. En osaa ajaa automaatilla. Saa ostaa jos manuaalinen.
Sitten suosittelen KGB. tai MI6.
Ap ei kertonut edes hakeeko uutta, uudenveroista käytettyä vai edullisinta vielä käyttökelpoista käytettyä joten mitä ihmettä tuohon muka voi vastata?
Uusien ja uudenveroisten käytettyjen kohdalla voin kyllä listata sellaisen matemaattisen faktan että uutena kannattaa ostaa autoja joiden ympärille on syntynyt suoranainen kultti usein puhtaasti menneen maailman peruja olevien luotettavuus/laatumielikuvien ansiosta.
Tällaisten hinta on uudenveroisena käytettynä eli about 3v/60tkm niin suhteettoman korkea että on taloudellisesti aivan umpihullua olla nostamatta tililtä tai luottolaitokselta puuttuvaa summaa että saa ihan uuden täysillä takuilla ja viimeisellä tekniikalla. Näissäkin kun on nykyään niin monimutkaista uutta tekniikkaa että seuraavan kolmen vuoden aikana takuun päättymisen jälkeen voi edessä olla niin kallis pommi ettei sitä vähän halvempaan autoon enää kannattaisi edes korjata.
Uudenveroisena käytettynä kannattaakin ostaa autoja joiden hinta on pudonnut jyrkästi aivan yhtä tyhjän päällä olevien 1960-luvulta asti hoettujen mielikuvien takia. Kaikki ranskalaiset perusautot vähän isommallakin koneella ja paremmilla varusteilla ovat tällaisia. Niissä on perusasiat kunnossa eikä ranskalainen insinööri mene nykyään piirtämään edes punkkupäissään V6-koneen jakopäätä väärälle puolelle moottoria tai kehitä jotain DSG-pommin kaltaista viritelmää toisin kuin eräs arvostettu saksalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liukuovet ovat melkoisen rajoittava toivomus.
Ei löydy enää henkilöautopohjaisia malleja. Jotain berlingoa, caddya sekä oikean pakettiauton alustalle tehtyjä isoja tila-autoja kyllä.
Käytettyä Alhambraa, Galaxya jne voi olla vielä markkinoilla. Tojotallakin oli vuonna miekka ja sandaali yksi.
Tuota Berlingon mallia saa 4 eri valmistajan merkillä (Citroen, Peugeot, Opel ja Toyota), ja VW:lla on samanlainen malli Caddy ja mersulla myös, joten valinnanvaraa on ainakin tällaisissa "paku"malleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Mercedes-Benz E-sarjan mallia mutta en ole saako sitä enää bensiinimoottorilla. Vielä löytyy ainakin versio 3-litraisella dieselmoottorilla eli ajaminen ei paljon maksa. Vikoja ei ole juuri ollut ja tilaa on hyvin.
"Eli ajaminen ei paljon maksa?" Häh?
Tuon pelkkä seisottamen pihassa maksaa jo sähköauton vuoden virrat.
Jos ap kysyi nimenomaan bensakoneista niin kilometrejä ei selvästikään tule kymmeniä tuhansia vuodessa ja 3l diesel automaatilla kuluttaa vähintäänkin riittävästi taajamapyörityksessä.
Ap:n kysymys oli täysin aivoton kun siinä ei mainittu lainkaan budjettia. Vastaa siinä sitten kolmen tonnin octavianromusta uuteen e-mersuun
Köyhälle kaikki on kallista. Mersun E-sarjaa tehdään bensiinikoneella mutta jostain syystä sitä ei tuoda maahan eli pitää käydä ostamassa Saksasta tai Ruotsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liukuovet ovat melkoisen rajoittava toivomus.
Ei löydy enää henkilöautopohjaisia malleja. Jotain berlingoa, caddya sekä oikean pakettiauton alustalle tehtyjä isoja tila-autoja kyllä.
Käytettyä Alhambraa, Galaxya jne voi olla vielä markkinoilla. Tojotallakin oli vuonna miekka ja sandaali yksi.
Tuota Berlingon mallia saa 4 eri valmistajan merkillä (Citroen, Peugeot, Opel ja Toyota), ja VW:lla on samanlainen malli Caddy ja mersulla myös, joten valinnanvaraa on ainakin tällaisissa "paku"malleissa.
Viimeinen "järkevä" henkilöautopohjainen tila-auto lapsiperheelle näyttää olevan Dacia Jogger joka perustuu renaultin edellisen sulkupolven perustekniikkaan.
Halvimmillaan 22t€ uutena ja kalleimmillaankin 7-paikkaiseksi varusteltuna hybriditekniikalla 30t€.
Jos lapsiperheen raha-asioita päättävä on sen verran aikuinen että vähät välittää velkarahalla kulisseja ylläpitävien naapurien mielipiteistä niin tuo 22t€ uudesta oikeasti tilavasta autosta on kyllä niin halpa hinta ettei sillä saa edes kovin kaksista käytettyä.
Luin juuri että Suomessa tänä vuonna rekisteröidyn uuden henkilöauton keskihinta on jo täysin järjenvastainen lukema 49 000€. Siis NELJÄKYMMENTÄYHDEKSÄN TUHATTA EUROA maassa jossa korkeimpaan tulodesiiliin pääsee jo jollain 5700€ bruttotuloilla joista jää käteen about 3500€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Mercedes-Benz E-sarjan mallia mutta en ole saako sitä enää bensiinimoottorilla. Vielä löytyy ainakin versio 3-litraisella dieselmoottorilla eli ajaminen ei paljon maksa. Vikoja ei ole juuri ollut ja tilaa on hyvin.
"Eli ajaminen ei paljon maksa?" Häh?
Tuon pelkkä seisottamen pihassa maksaa jo sähköauton vuoden virrat.
Jos ap kysyi nimenomaan bensakoneista niin kilometrejä ei selvästikään tule kymmeniä tuhansia vuodessa ja 3l diesel automaatilla kuluttaa vähintäänkin riittävästi taajamapyörityksessä.
Ap:n kysymys oli täysin aivoton kun siinä ei mainittu lainkaan budjettia. Vastaa siinä sitten kolmen tonnin octavianromusta uuteen e-mersuun
Köyhälle kaikki on kallista. Mersun E-sarjaa tehdään bensiinikoneella mutta jostain syystä sitä ei tuoda maahan eli pitää käydä ostamassa Saksasta tai Ruotsista.
Miksi sitten ajat sellaisella kun sinulla ei ole oikeasti varaa kuin käytettyyn Yarikseen.
Asutko alueella jossa on pakko päteä naapureille vaikka velaksi että meillä on muuten oikein mersu pihassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ford Fiesta Ecosport automaattilaatikolla..todella hyvä ja huoleton..
Eikös Fiestan valmistus loppunut?
Ecosportia ei ole tuotu Suomeen enää aikoihin.
Niitä on käytettynä myynnissä pilvin pimein...todella hyvä lapsiperheelle..
Jos ostaa vanhan, kannattaa ainakin tarkistaa huoltotiedot huolellisesti ja varmistaa, että autossa on käytetty oikeaa öljyä. Noissa on se Fordin EcoBoost -moottori, joka kilahtaa ennemmin tai myöhemmin, jos sinne on joskus lisätty vahingossakaan edes kahvikupillinen väärää öljyä, koska jakohinha on öljykylvyssä.
Uudemmissa on ketju.
Suzuki Vitara jos ei tartte maantiellä paljoa ajaa. Huoleton peli ja halvat huollot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ford Fiesta Ecosport automaattilaatikolla..todella hyvä ja huoleton..
Eikös Fiestan valmistus loppunut?
Ecosportia ei ole tuotu Suomeen enää aikoihin.
Niitä on käytettynä myynnissä pilvin pimein...todella hyvä lapsiperheelle..
Jos ostaa vanhan, kannattaa ainakin tarkistaa huoltotiedot huolellisesti ja varmistaa, että autossa on käytetty oikeaa öljyä. Noissa on se Fordin EcoBoost -moottori, joka kilahtaa ennemmin tai myöhemmin, jos sinne on joskus lisätty vahingossakaan edes kahvikupillinen väärää öljyä, koska jakohinha on öljykylvyssä.
Uudemmissa on ketju.
Noita märkiä hihnoja on ollut euroopassa yleisimmin vain 1,0l fordeissa jotka ovat saaneet todella heikon maineen ja Stellantiksen (Peugeot, Citroen, Opel ja herraties miten monta muuta merkkiä nykyään) 1,2l koneessa.
Kummassakin tapauksessa kyseessä on edullinen todella paljon valmistettu kone johon osat ja työt ovat todella halpoja eikä edes tämän märän nokkahihnan vaihto tuplasti suositeltua useammin maksa niin paljoa että se kirpaisisi ihan hirveästi käytetyn hankintahintaan suhteutettuna kun muutamalla satasella jokusen vuoden välein saa ongelmattoman moottorin joka muuten on käytössä todella miellyttävä peruskone. Kumpaakin ollut alla vuokra-autona.
Ihan oma lukunsa on sitten VAG-konsernin V6-moottorit ja vastaavat joihin jakopään remonttikin maksaa alkaen kolme tonnia.
Kannattaa ostaa jokin edullinen käytetty farkku kohtuullisilla kilometreillä. Sun lapset ehtii vielä oksentaa ja pissiä siihen autoon monta kertaa. Ja jos annat heidän syödä/ juoda/ piirtää/ kuljettaa tahmaisia limaleluja autossa, katastrofi on taattu. Suosittelen ostamaan nyt edullisen ja sitten paremman, kun lapset on vielä vähän kasvaneet.
Eikös V 70 Volvo ole ensimmäinen vaihtoehto perheautoa ostettaessa, ellei tarve tila-autolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta mikätahansa toyota jossa pelkkä bensakone, luottopelejä ovat.
Mutta aivan kertakaikkisen hirveitä ajaa. Meluisiakin.
Näitä "Toyotat on hirveitä ajaa" kommenteista tulee aina mieleen, että vertaillaanko tässä nyt 5000 € Toyotan raatoa uudenkarheaan 80 000 € bemariin?
Minusta Toyota on omassa hintaluokassaan aivan kilpailukykyinen ominaisuuksiltaan verrattuna mihin tahansa! Jos budjetti on vaikka 15 000 € ja sillä rahalla ostaa käytetyn Toyota Auriksen niin en minä tiedä miten sillä samalla budjetilla voisi saada ylivoimaisesti parempaa ajomukavuuta. Etenkään jossei halua tinkiä auton luotettavuudesta. Sillä rahalla saa huolettoman käyttöauton arjen pyörittämiseen. Eli juuri sitä mitä valtaosa autonostajista haluaa autoltaan.
No se on aivansama otatko 5000 tojon vai 5000 bemarin sillä bemarilla on kuitenki parempi ajaa. On hiljaisempi ja muutenki mukavempi.
Jos vertailussa on 5000 € Toyota ja 5000 € BMW niin se bemari on kymmenen vuotta vanhempi iältään ja sillä on ajettu 300 000 kilometriä enemmän.
Kyllä näistä kahdesta vaihtoehdosta ehdottomasti luotettavampi käyttöauto on se Toyota. Tuollaiset halvat teinipoikien pilluralli-bemarit kannattaa kiertää kaukaa! Bemarin omistamisessa on järkeä vain siinä tapauksessa, että oikeasti on varaa omistaa sellainen uutena. Silloin se on luksusluokan autoilua, mutta kyllä siinä tarvitsee olla myös paksu lompakko takataskussa.
Aivan oikein BMW on ainakin 300 000 enemmän ajettu silti pesee tojotan mennen tullen ajo ominaisuuksillaan sekä hiljaisuudellaan ja mukavuudellaan.
Sinun kirjoitustaitosi jo osoittaa sen, että kaikki normaali tietokaan ei ole mennyt aivoihisi asti, joten mielipiteelläsi voi pyyhkiä takapään.
Onkotämäjonkinmoinenkirjoituskilpailu???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Mercedes-Benz E-sarjan mallia mutta en ole saako sitä enää bensiinimoottorilla. Vielä löytyy ainakin versio 3-litraisella dieselmoottorilla eli ajaminen ei paljon maksa. Vikoja ei ole juuri ollut ja tilaa on hyvin.
"Eli ajaminen ei paljon maksa?" Häh?
Tuon pelkkä seisottamen pihassa maksaa jo sähköauton vuoden virrat.
Jos ap kysyi nimenomaan bensakoneista niin kilometrejä ei selvästikään tule kymmeniä tuhansia vuodessa ja 3l diesel automaatilla kuluttaa vähintäänkin riittävästi taajamapyörityksessä.
Ap:n kysymys oli täysin aivoton kun siinä ei mainittu lainkaan budjettia. Vastaa siinä sitten kolmen tonnin octavianromusta uuteen e-mersuun
Köyhälle kaikki on kallista. Mersun E-sarjaa tehdään bensiinikoneella mutta jostain syystä sitä ei tuoda maahan eli pitää käydä ostamassa Saksasta tai Ruotsista.
Miksi sitten ajat sellaisella kun sinulla ei ole oikeasti varaa kuin käytettyyn Yarikseen.
Asutko alueella jossa on pakko päteä naapureille vaikka velaksi että meillä on muuten oikein mersu pihassa?
On minulla Mercedes E 220d 4-matic mutta mietinnässä on päivittää uuteen. Viime aikoina olen mennyt pyörällä tai julkisilla töihin kun matka on aika lyhyt mutta kyllä miehellä auto täytyy olla harrastuksia ja matkailua varten. Viimeksi maksoin autoin käteisellä ja niin teen seuraavalla kerralla myös.
Mulla on teslan kaverina c-max grand, liukuovet ja isompi kone niin ei ole mitään märkää jakopään hihnaa. Nyt tuli 10v ikää ja meinaan pitää sen kun ei vikoja ole ollut koko aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ford Fiesta Ecosport automaattilaatikolla..todella hyvä ja huoleton..
Eikös Fiestan valmistus loppunut?
Ecosportia ei ole tuotu Suomeen enää aikoihin.
Niitä on käytettynä myynnissä pilvin pimein...todella hyvä lapsiperheelle..
Jos ostaa vanhan, kannattaa ainakin tarkistaa huoltotiedot huolellisesti ja varmistaa, että autossa on käytetty oikeaa öljyä. Noissa on se Fordin EcoBoost -moottori, joka kilahtaa ennemmin tai myöhemmin, jos sinne on joskus lisätty vahingossakaan edes kahvikupillinen väärää öljyä, koska jakohinha on öljykylvyssä.
Uudemmissa on ketju.
Noita märkiä hihnoja on ollut euroopassa yleisimmin vain 1,0l fordeissa jotka ovat saaneet todella heikon maineen ja Stellantiksen (Peugeot, Citroen, Opel ja herraties miten monta muuta merkkiä nykyään) 1,2l koneessa.
Kummassakin tapauksessa kyseessä on edullinen todella paljon valmistettu kone johon osat ja työt ovat todella halpoja eikä edes tämän märän nokkahihnan vaihto tuplasti suositeltua useammin maksa niin paljoa että se kirpaisisi ihan hirveästi käytetyn hankintahintaan suhteutettuna kun muutamalla satasella jokusen vuoden välein saa ongelmattoman moottorin joka muuten on käytössä todella miellyttävä peruskone. Kumpaakin ollut alla vuokra-autona.
Ihan oma lukunsa on sitten VAG-konsernin V6-moottorit ja vastaavat joihin jakopään remonttikin maksaa alkaen kolme tonnia.
Joo märkä hihna korvattu ketjulla jakopäässä mutta siellä on edelleen Fordin koneissa märkä hihna pyörittämässä öljypumppua ja jotta sen voi vaihtaa pitää koko jakopää purkaa ensin et ei parantunut juuri yhtään koko kone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on CIA. Hyvin toiminut. Mieheni haaveilee Teslasta automaatilla. En osaa ajaa automaatilla. Saa ostaa jos manuaalinen.
Sitten suosittelen KGB. tai MI6.
Hyviä vaihtoehtoja, stasia en suosittele se kun on kaksitahtikoneella.
Tesla Model X, 800 heppaa ja kyllä liikkuu iloisesti. Meillä ainakin tykätään.