Hyvä perheauto etsinnässä
Lapset nyt 2- ja 6-vuotiaat. Pitäisi olla kunnolla tilaa turvaistuimille ja lomareissuja ajatellen tavaroillekin. Mieluiten bensakoneella. Plussaa jos takana olis liukuovet. Suosittele hyvää mallia! Mieluiten kuulisin lapsiperheellisten kokemuksia.
Kommentit (419)
Vierailija kirjoitti:
Volvo on todella kestävä ja turvallinen valinta.
Volvo ja Polestar ovat kiinalaisia autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skoda Superb on paras mahdollinen valinta lapsiperheelle, jos lapsia ei ole enempää kuin 3.
Itäblokin kaalilavetti, punikin valinta.
Sanoo suomettunut suomalainen jonka maa on idemmässä kuin keskieuroopalainen Tsekki.
Millä vuosikymmenellä elät?
P.s. Onko kiinalainen Volvo itäauto?
Toyota RAV4:lle pisteet. Jos lompakko antaa myöten, Lexus RX.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ford Fiesta Ecosport automaattilaatikolla..todella hyvä ja huoleton..
Eikös Fiestan valmistus loppunut?
Ecosportia ei ole tuotu Suomeen enää aikoihin.
Niitä on käytettynä myynnissä pilvin pimein...todella hyvä lapsiperheelle..
Jos ostaa vanhan, kannattaa ainakin tarkistaa huoltotiedot huolellisesti ja varmistaa, että autossa on käytetty oikeaa öljyä. Noissa on se Fordin EcoBoost -moottori, joka kilahtaa ennemmin tai myöhemmin, jos sinne on joskus lisätty vahingossakaan edes kahvikupillinen väärää öljyä, koska jakohinha on öljykylvyssä.
Niissä vanhoissa on kaikki kalleimmat remontit jätetty seuraavan omistajan maksettavaksi, koska kuka nyt tekee vanhaan autoon mitään isoa remonttia, kun parempi on myydä vaan äkkiä pois. Vanhaa kun ostaa, niin liike pyytää siitä sen jonkun 2 - 5 tonnia, jos ei enemmänkin ja ostohinnan lisäksi saa varata tonnitolkulla rahaa, jolla elättää auton korjaajia, jos ei itse osaa, pysty tai ei ole aikaa korjailla alvariinsa.
Sen on syytä olla max. 3 v vanha ja alle 100000 km ajettu, niin ei pääse ostos liikoja yllättämään ja pääset varmemmin kulkemaan sillä töihisi. Mitään yli 20 v vanhaa ja yli 300 tonnia ajettua eli paskaa ei kannata ostaa, kun siihen menee sitten sama raha kuin ostaisit kunnollisen. Etelän hedelmät ja saksanseisojat kannattaa unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Skoda Octavia farkku, mahtuu kolme pientä lasta turvaistuimissa takapenkille, toisin kuin superbissa tai kodiaqissa. Ja silti edessä mahtuu istumaan 180cm aikuinen ihan hyvin.
Jos lapsia enemmän, niin Ford Galaxy.
Näitä ollut meidän perheessä ja toimivaksi todettu.
Mitä ihmettä selität? Superb farmari on sisämitoiltaankin suurempi kuin Octavia.
Käytetyn perheauton ostaja saa parhaan vastineen rahoilleen kun ostaa laatumielikuvan (eli VAG) sijaan todellisista huolettomuutta eli uudemman ja vähemmän ajetun ranskalaisen perhefarkun peruskoneella ja vaihteistolla.
Hinta on selvästi edullisempi ja peugeotin sekä renaultin farmareissa on pidempi akseliväli kuin 5d-koreissa mikä on lisätty kokonaisuudessaan sisätiloihin. Takapenkille mahtuu turvaistuimet selkä menosuuntaan ja takakontissakin on tilaa.
Nämä kekkosen ajan teboilin baariin juuttuneet urpot maksavat tonneja VAG:n vaihteisto- ja moottorikokeiluista kun taas ranskalaisissa perustekniikka toimii ja ruostesuojauskin on parempi. Osta bensakoneella pilkkahintaan 50tkm ajettuna, huollata ja myy ennen kuin 250tkm tulee mittariin niin ranskalsisen kanssa selviää halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Skoda Superb on paras mahdollinen valinta lapsiperheelle, jos lapsia ei ole enempää kuin 3.
Meille tulossa kolmas, mutta mietityttää, että kolme vierekkäin on räjähdysvaara pidemmillä matkoilla. Siksi kolmerivinen mielessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skoda Octavia farkku, mahtuu kolme pientä lasta turvaistuimissa takapenkille, toisin kuin superbissa tai kodiaqissa. Ja silti edessä mahtuu istumaan 180cm aikuinen ihan hyvin.
Jos lapsia enemmän, niin Ford Galaxy.
Näitä ollut meidän perheessä ja toimivaksi todettu.
Mitä ihmettä selität? Superb farmari on sisämitoiltaankin suurempi kuin Octavia.
Käytetyn perheauton ostaja saa parhaan vastineen rahoilleen kun ostaa laatumielikuvan (eli VAG) sijaan todellisista huolettomuutta eli uudemman ja vähemmän ajetun ranskalaisen perhefarkun peruskoneella ja vaihteistolla.
Hinta on selvästi edullisempi ja peugeotin sekä renaultin farmareissa on pidempi akseliväli kuin 5d-koreissa mikä on lisätty kokonaisuudessaan sisätiloihin. Takapenkille mahtuu turvaistuimet selkä menosuuntaan ja takakontissakin on tilaa.
Nämä kekkosen ajan teboilin baariin juuttuneet urpot maksavat tonneja VAG:n vaihteisto- ja moottorikokeiluista kun taas ranskalaisissa perustekniikka toimii ja ruostesuojauskin on parempi. Osta bensakoneella pilkkahintaan 50tkm ajettuna, huollata ja myy ennen kuin 250tkm tulee mittariin niin ranskalsisen kanssa selviää halvalla.
Mistä saa 50000 km ajettua pilkkahintaan? En ole moista vielä nähnyt. Toki pilkkahinta on varsin venyvä käsite, joka elää lompakon paksuuden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Citroen C4 Grand Picasso, jonka mallinimi vaihtui viimeisiksi vuosiksi Spacetoureriksi! Erinomainen perheauto, on tilaa ja mukavuutta. Takapenkillä kolme erillistä istuinta, joissa jokaisessa on isofix-kiinnikkeet. Uutena ei enää saa, sillä valmistus taisi loppua 2020 hujakoilla.
Tämän on pakko olla provo 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta mikätahansa toyota jossa pelkkä bensakone, luottopelejä ovat.
Mutta aivan kertakaikkisen hirveitä ajaa. Meluisiakin.
Näitä "Toyotat on hirveitä ajaa" kommenteista tulee aina mieleen, että vertaillaanko tässä nyt 5000 € Toyotan raatoa uudenkarheaan 80 000 € bemariin?
Minusta Toyota on omassa hintaluokassaan aivan kilpailukykyinen ominaisuuksiltaan verrattuna mihin tahansa! Jos budjetti on vaikka 15 000 € ja sillä rahalla ostaa käytetyn Toyota Auriksen niin en minä tiedä miten sillä samalla budjetilla voisi saada ylivoimaisesti parempaa ajomukavuuta. Etenkään jossei halua tinkiä auton luotettavuudesta. Sillä rahalla saa huolettoman käyttöauton arjen pyörittämiseen. Eli juuri sitä mitä valtaosa autonostajista haluaa autoltaan.
BUICK Roadmaster 1996 tosi hyvä ja tilava auto. Mukava ajaa ja tilaa on.
BMW M5 Ainoa vaihtoehto. Pääset sitte niillä lomareissuilla perheesi kanssa traktoristakin ohi toisin kuin nämä urpot jotka ajelevat tojotoilla.
Vierailija kirjoitti:
BUICK Roadmaster 1996 tosi hyvä ja tilava auto. Mukava ajaa ja tilaa on.
Bensankulutus on vain kolminkertainen uuteen pikkuautoon verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
BMW M5 Ainoa vaihtoehto. Pääset sitte niillä lomareissuilla perheesi kanssa traktoristakin ohi toisin kuin nämä urpot jotka ajelevat tojotoilla.
Uuden BMW M5 (G90 Sedan) suositushinta Suomessa alkaa 157 821 eurosta.
Oikein semmoinen näppärä kauppakassi joka perheeseen. Kuskata lapsia tarhaan ja käydä Lidlistä ostamassa vauvoille vaippoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta mikätahansa toyota jossa pelkkä bensakone, luottopelejä ovat.
Mutta aivan kertakaikkisen hirveitä ajaa. Meluisiakin.
Näitä "Toyotat on hirveitä ajaa" kommenteista tulee aina mieleen, että vertaillaanko tässä nyt 5000 € Toyotan raatoa uudenkarheaan 80 000 € bemariin?
Minusta Toyota on omassa hintaluokassaan aivan kilpailukykyinen ominaisuuksiltaan verrattuna mihin tahansa! Jos budjetti on vaikka 15 000 € ja sillä rahalla ostaa käytetyn Toyota Auriksen niin en minä tiedä miten sillä samalla budjetilla voisi saada ylivoimaisesti parempaa ajomukavuuta. Etenkään jossei halua tinkiä auton luotettavuudesta. Sillä rahalla saa huolettoman käyttöauton arjen pyörittämiseen. Eli juuri sitä mitä valtaosa autonostajista haluaa autoltaan.
No se on aivansama otatko 5000 tojon vai 5000 bemarin sillä bemarilla on kuitenki parempi ajaa. On hiljaisempi ja muutenki mukavempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BUICK Roadmaster 1996 tosi hyvä ja tilava auto. Mukava ajaa ja tilaa on.
Bensankulutus on vain kolminkertainen uuteen pikkuautoon verrattuna.
Ei ole, menee 11,5 litraa sataselle. Ja matkanteko tooodella paljon mukavampaa ja tilavampaa kuin jollain kikkareella.
Voihan sitä syyä kaurapuuroakin joka ateriaksi, tulee halvaksi mutta elämässä muitakin arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMW M5 Ainoa vaihtoehto. Pääset sitte niillä lomareissuilla perheesi kanssa traktoristakin ohi toisin kuin nämä urpot jotka ajelevat tojotoilla.
Uuden BMW M5 (G90 Sedan) suositushinta Suomessa alkaa 157 821 eurosta.
Oikein semmoinen näppärä kauppakassi joka perheeseen. Kuskata lapsia tarhaan ja käydä Lidlistä ostamassa vauvoille vaippoja.
No tässä ei kerrottu onko autoa ostamassa joku perseaukinen vai ei. Köyhemmät voi sitte ajella tojotalla ja skoodalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta mikätahansa toyota jossa pelkkä bensakone, luottopelejä ovat.
Mutta aivan kertakaikkisen hirveitä ajaa. Meluisiakin.
Näitä "Toyotat on hirveitä ajaa" kommenteista tulee aina mieleen, että vertaillaanko tässä nyt 5000 € Toyotan raatoa uudenkarheaan 80 000 € bemariin?
Minusta Toyota on omassa hintaluokassaan aivan kilpailukykyinen ominaisuuksiltaan verrattuna mihin tahansa! Jos budjetti on vaikka 15 000 € ja sillä rahalla ostaa käytetyn Toyota Auriksen niin en minä tiedä miten sillä samalla budjetilla voisi saada ylivoimaisesti parempaa ajomukavuuta. Etenkään jossei halua tinkiä auton luotettavuudesta. Sillä rahalla saa huolettoman käyttöauton arjen pyörittämiseen. Eli juuri sitä mitä valtaosa autonostajista haluaa autoltaan.
No se on aivansama otatko 5000 tojon vai 5000 bemarin sillä bemarilla on kuitenki parempi ajaa. On hiljaisempi ja muutenki mukavempi.
Jos vertailussa on 5000 € Toyota ja 5000 € BMW niin se bemari on kymmenen vuotta vanhempi iältään ja sillä on ajettu 300 000 kilometriä enemmän.
Kyllä näistä kahdesta vaihtoehdosta ehdottomasti luotettavampi käyttöauto on se Toyota. Tuollaiset halvat teinipoikien pilluralli-bemarit kannattaa kiertää kaukaa! Bemarin omistamisessa on järkeä vain siinä tapauksessa, että oikeasti on varaa omistaa sellainen uutena. Silloin se on luksusluokan autoilua, mutta kyllä siinä tarvitsee olla myös paksu lompakko takataskussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BUICK Roadmaster 1996 tosi hyvä ja tilava auto. Mukava ajaa ja tilaa on.
Bensankulutus on vain kolminkertainen uuteen pikkuautoon verrattuna.
Ei ole, menee 11,5 litraa sataselle. Ja matkanteko tooodella paljon mukavampaa ja tilavampaa kuin jollain kikkareella.
Voihan sitä syyä kaurapuuroakin joka ateriaksi, tulee halvaksi mutta elämässä muitakin arvoja.
Kaupunkiajossa 15,7 l/100 km
Nooh, onneksi bensa on halpaa
Auto eli motorcar tarkoittaa autoa. EV ei siis ole auto, vaan sähköinen kulkuneuvo.