Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä perheauto etsinnässä

Vierailija
17.06.2026 |

Lapset nyt 2- ja 6-vuotiaat. Pitäisi olla kunnolla tilaa turvaistuimille ja lomareissuja ajatellen tavaroillekin. Mieluiten bensakoneella. Plussaa jos takana olis liukuovet. Suosittele hyvää mallia! Mieluiten kuulisin lapsiperheellisten kokemuksia.

Kommentit (417)

Vierailija
181/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ford Fiesta Ecosport automaattilaatikolla..todella hyvä ja huoleton..

Eikös Fiestan valmistus loppunut?

Ecosportia ei ole tuotu Suomeen enää aikoihin.

Niitä on käytettynä myynnissä pilvin pimein...todella hyvä lapsiperheelle..

Jos ostaa vanhan, kannattaa ainakin tarkistaa huoltotiedot huolellisesti ja varmistaa, että autossa on käytetty oikeaa öljyä. Noissa on se Fordin EcoBoost -moottori, joka kilahtaa ennemmin tai myöhemmin, jos sinne on joskus lisätty vahingossakaan edes kahvikupillinen väärää öljyä, koska jakohinha on öljykylvyssä.

Heh heh. Mistähän sä sen voit todentaa, että ei ole joskus lisätty "väärää" öljyä tai edes yleensäkään mitä öljyä siinä on käytetty.

Vierailija
182/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toyota avensis 2.0 bensa farkku, paras auto mitä on olemassa.

Varmaan niin, ja liidlistä saa ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toyota RAV4:lle pisteet. Jos lompakko antaa myöten, Lexus RX.

Lexuksen viimevuosien muotoilu on kyllä ollut semmoista kuraa että ihme kun ei ole päitä jo laitettu firman sisällä pölkylle.

Tiimalasipakkomielle idioottimaski työnnetään kaikkialle vaikka väkisin.

Vierailija
184/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ford Fiesta Ecosport automaattilaatikolla..todella hyvä ja huoleton..

Eikös Fiestan valmistus loppunut?

Ecosportia ei ole tuotu Suomeen enää aikoihin.

Niitä on käytettynä myynnissä pilvin pimein...todella hyvä lapsiperheelle..

Jos ostaa vanhan, kannattaa ainakin tarkistaa huoltotiedot huolellisesti ja varmistaa, että autossa on käytetty oikeaa öljyä. Noissa on se Fordin EcoBoost -moottori, joka kilahtaa ennemmin tai myöhemmin, jos sinne on joskus lisätty vahingossakaan edes kahvikupillinen väärää öljyä, koska jakohinha on öljykylvyssä.

Heh heh. Mistähän sä sen voit todentaa, että ei ole joskus lisätty "väärää" öljyä tai edes yleensäkään mitä öljyä siinä on käytetty.

Edes huoltohistoria "oikeassa autokorjaamossa" ei takaa mitään öljyjen laadusta. Monesti autokorjaamot ostaa halvinta mahdollista öljyä isoissa erissä. Kilpailu on kovaa ja korjaamoalalla kannattavuus tosi heikko. Kaikin mahdollisin keinoin pyritään ostamaan halvalla ja myymään kalliilla. Ei kannata olla sinisilmäinen ja uskoa edes merkkiliikkeen käyttävän jotain erityisen laadukasta premium öljyä.

Vierailija
185/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skoda Kodiaq RS on kunnon äijäauto, samalla Huippuluokan perheauto.

Auto, jossa on ”moottorin pörinää” ulospäin tuottava kaiutin, on nykyään ”äijäauto”?


Ei ole äijät niin kuin ennen.

No noi lapsellisuudet nyt disabloi jokainen täysjärkinen aikuinen ikiajoiksi, tietenkin. Ei pois päältä oleva pellekajari silti autosta huonoa tee.

Vierailija
186/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ford Fiesta Ecosport automaattilaatikolla..todella hyvä ja huoleton..

Eikös Fiestan valmistus loppunut?

Ecosportia ei ole tuotu Suomeen enää aikoihin.

Niitä on käytettynä myynnissä pilvin pimein...todella hyvä lapsiperheelle..

Jos ostaa vanhan, kannattaa ainakin tarkistaa huoltotiedot huolellisesti ja varmistaa, että autossa on käytetty oikeaa öljyä. Noissa on se Fordin EcoBoost -moottori, joka kilahtaa ennemmin tai myöhemmin, jos sinne on joskus lisätty vahingossakaan edes kahvikupillinen väärää öljyä, koska jakohinha on öljykylvyssä.

Heh heh. Mistähän sä sen voit todentaa, että ei ole joskus lisätty "väärää" öljyä tai edes yleensäkään mitä öljyä siinä on käytetty.

Edes huoltohistoria "oikeassa autokorjaamossa" ei takaa mitään öljyjen laadusta. Monesti autokorjaamot ostaa halvinta mahdollista öljyä isoissa erissä. Kilpailu on kovaa ja korjaamoalalla kannattavuus tosi heikko. Kaikin mahdollisin keinoin pyritään ostamaan halvalla ja myymään kalliilla. Ei kannata olla sinisilmäinen ja uskoa edes merkkiliikkeen käyttävän jotain erityisen laadukasta premium öljyä.

Merkkiliikkeessä lukee mitä öljyä käyttävät, ja kyllä se ihan laatu öljyä on aina ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toyota RAV4:lle pisteet. Jos lompakko antaa myöten, Lexus RX.

Lexuksen viimevuosien muotoilu on kyllä ollut semmoista kuraa että ihme kun ei ole päitä jo laitettu firman sisällä pölkylle.

Tiimalasipakkomielle idioottimaski työnnetään kaikkialle vaikka väkisin.

Sinä tuskin olisit uutta Lexusta ostamassa muutenkaan - joten sun mielipiteellä ei ole merkitystä. Kyllä ne siellä Lexuksen konttorilla tietää ketkä on heidän asiakasryhmää ja minkälaisesta designistä heidän asiakkaat tykkää.

Ei autoja suunnitella sen perusteella mistä sellaiset ihmiset tykkää jotka ei missään tapauksessa ole uutta autoa ostamassa muutenkaan! Viime vuonna Toyota konserni myi yli 11 miljoonaa autoa. Joten aika turha väittää designin olevan epäonnistunutta. Yksikään muu autofirma ei ole ikinä myynyt noin paljon autoja.

Vierailija
188/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ford Fiesta Ecosport automaattilaatikolla..todella hyvä ja huoleton..

Eikös Fiestan valmistus loppunut?

Ecosportia ei ole tuotu Suomeen enää aikoihin.

Niitä on käytettynä myynnissä pilvin pimein...todella hyvä lapsiperheelle..

Jos ostaa vanhan, kannattaa ainakin tarkistaa huoltotiedot huolellisesti ja varmistaa, että autossa on käytetty oikeaa öljyä. Noissa on se Fordin EcoBoost -moottori, joka kilahtaa ennemmin tai myöhemmin, jos sinne on joskus lisätty vahingossakaan edes kahvikupillinen väärää öljyä, koska jakohinha on öljykylvyssä.

Heh heh. Mistähän sä sen voit todentaa, että ei ole joskus lisätty "väärää" öljyä tai edes yleensäkään mitä öljyä siinä on käytetty.

Edes huoltohistoria "oikeassa autokorjaamossa" ei takaa mitään öljyjen laadusta. Monesti autokorjaamot ostaa halvinta mahdollista öljyä isoissa erissä. Kilpailu on kovaa ja korjaamoalalla kannattavuus tosi heikko. Kaikin mahdollisin keinoin pyritään ostamaan halvalla ja myymään kalliilla. Ei kannata olla sinisilmäinen ja uskoa edes merkkiliikkeen käyttävän jotain erityisen laadukasta premium öljyä.

Merkkiliikkeessä lukee mitä öljyä käyttävät, ja kyllä se ihan laatu öljyä on aina ollut.

Merkkiliikkeessä se on usein merkin omalla brändillä myytävä öljy. Siitä on aika vaikea sanoa kuka sen öljyn on valmistanut ja minkälaisia ominaisuuksia sillä on.

Kyllä moni merkkiliike ymmärtää, että kannattaa laittaa halpaa öljyä hienoon purkkiin niin siinä jää eniten katetta viivan alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrkkä ei toyotalle. Sillä on oma fanaattinen kulttikannatuksensa enimmökseen eläkeläisten keskuudessa - joskus 90-luvulla se oli edullinen ja luotettava. 

 

Nyt toyota on kallis eikä se enää pärjää länsiautoille oikein missään suhteessa. 

 

Jos välttättö haluat itäauton, osta korealainen. 

Vierailija
190/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ford Fiesta Ecosport automaattilaatikolla..todella hyvä ja huoleton..

Eikös Fiestan valmistus loppunut?

Ecosportia ei ole tuotu Suomeen enää aikoihin.

Niitä on käytettynä myynnissä pilvin pimein...todella hyvä lapsiperheelle..

Jos ostaa vanhan, kannattaa ainakin tarkistaa huoltotiedot huolellisesti ja varmistaa, että autossa on käytetty oikeaa öljyä. Noissa on se Fordin EcoBoost -moottori, joka kilahtaa ennemmin tai myöhemmin, jos sinne on joskus lisätty vahingossakaan edes kahvikupillinen väärää öljyä, koska jakohinha on öljykylvyssä.

Heh heh. Mistähän sä sen voit todentaa, että ei ole joskus lisätty "väärää" öljyä tai edes yleensäkään mitä öljyä siinä on käytetty.

Edes huoltohistoria "oikeassa autokorjaamossa" ei takaa mitään öljyjen laadusta. Monesti autokorjaamot ostaa halvinta mahdollista öljyä isoissa erissä. Kilpailu on kovaa ja korjaamoalalla kannattavuus tosi heikko. Kaikin mahdollisin keinoin pyritään ostamaan halvalla ja myymään kalliilla. Ei kannata olla sinisilmäinen ja uskoa edes merkkiliikkeen käyttävän jotain erityisen laadukasta premium öljyä.

Merkkiliikkeessä lukee mitä öljyä käyttävät, ja kyllä se ihan laatu öljyä on aina ollut.

Merkkiliikkeessä se on usein merkin omalla brändillä myytävä öljy. Siitä on aika vaikea sanoa kuka sen öljyn on valmistanut ja minkälaisia ominaisuuksia sillä on.

Kyllä moni merkkiliike ymmärtää, että kannattaa laittaa halpaa öljyä hienoon purkkiin niin siinä jää eniten katetta viivan alle.

Tuskin ne nyt sentään kirjoittaa siihen toista ja laittavat sitten kumminkin jotain halpis öljyä,, täyttää jo petoksen tunnusmerkit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyrkkä ei toyotalle. Sillä on oma fanaattinen kulttikannatuksensa enimmökseen eläkeläisten keskuudessa - joskus 90-luvulla se oli edullinen ja luotettava. 

 

Nyt toyota on kallis eikä se enää pärjää länsiautoille oikein missään suhteessa. 

 

Jos välttättö haluat itäauton, osta korealainen. 

Nyt kyllä huomaa että et tiedä autoista mitään.

Vierailija
192/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ford Fiesta Ecosport automaattilaatikolla..todella hyvä ja huoleton..

Eikös Fiestan valmistus loppunut?

Ecosportia ei ole tuotu Suomeen enää aikoihin.

Niitä on käytettynä myynnissä pilvin pimein...todella hyvä lapsiperheelle..

Jos ostaa vanhan, kannattaa ainakin tarkistaa huoltotiedot huolellisesti ja varmistaa, että autossa on käytetty oikeaa öljyä. Noissa on se Fordin EcoBoost -moottori, joka kilahtaa ennemmin tai myöhemmin, jos sinne on joskus lisätty vahingossakaan edes kahvikupillinen väärää öljyä, koska jakohinha on öljykylvyssä.

Heh heh. Mistähän sä sen voit todentaa, että ei ole joskus lisätty "väärää" öljyä tai edes yleensäkään mitä öljyä siinä on käytetty.

Edes huoltohistoria "oikeassa autokorjaamossa" ei takaa mitään öljyjen laadusta. Monesti autokorjaamot ostaa halvinta mahdollista öljyä isoissa erissä. Kilpailu on kovaa ja korjaamoalalla kannattavuus tosi heikko. Kaikin mahdollisin keinoin pyritään ostamaan halvalla ja myymään kalliilla. Ei kannata olla sinisilmäinen ja uskoa edes merkkiliikkeen käyttävän jotain erityisen laadukasta premium öljyä.

Merkkiliikkeessä lukee mitä öljyä käyttävät, ja kyllä se ihan laatu öljyä on aina ollut.

Merkkiliikkeessä se on usein merkin omalla brändillä myytävä öljy. Siitä on aika vaikea sanoa kuka sen öljyn on valmistanut ja minkälaisia ominaisuuksia sillä on.

Kyllä moni merkkiliike ymmärtää, että kannattaa laittaa halpaa öljyä hienoon purkkiin niin siinä jää eniten katetta viivan alle.

Tuskin ne nyt sentään kirjoittaa siihen toista ja laittavat sitten kumminkin jotain halpis öljyä,, täyttää jo petoksen tunnusmerkit.

Ei tietenkään!

Mutta jos merkkiliikkeessä autoon laitetaan "Kia Genuine Motor Oil" niin et sinä tiedä kuka sen öljyn on valmistanut ja minkälaista se oikeasti on. Se on kilpailutettu ja ostettu siltä valmistajalta joka tekee halvimmalla hinnalla vaatimukset täyttävän öljyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyrkkä ei toyotalle. Sillä on oma fanaattinen kulttikannatuksensa enimmökseen eläkeläisten keskuudessa - joskus 90-luvulla se oli edullinen ja luotettava. 

 

Nyt toyota on kallis eikä se enää pärjää länsiautoille oikein missään suhteessa. 

 

Jos välttättö haluat itäauton, osta korealainen. 

Tällaisten typerien muumien takia ei kannata edes kysellä mitään autoaiheisia kysymyksiä tältä foorumilta.

Vierailija
194/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyrkkä ei toyotalle. Sillä on oma fanaattinen kulttikannatuksensa enimmökseen eläkeläisten keskuudessa - joskus 90-luvulla se oli edullinen ja luotettava. 

 

Nyt toyota on kallis eikä se enää pärjää länsiautoille oikein missään suhteessa. 

 

Jos välttättö haluat itäauton, osta korealainen. 

Totuutta tässä liippaa se, että halpoja Toyotat eivät ole. Samalla rahalla voi käytettynä saada muualta enemmän, koska Toyotat pitävät arvonsa parhaiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toyota RAV4:lle pisteet. Jos lompakko antaa myöten, Lexus RX.

Lexuksen viimevuosien muotoilu on kyllä ollut semmoista kuraa että ihme kun ei ole päitä jo laitettu firman sisällä pölkylle.

Tiimalasipakkomielle idioottimaski työnnetään kaikkialle vaikka väkisin.

Sinä tuskin olisit uutta Lexusta ostamassa muutenkaan - joten sun mielipiteellä ei ole merkitystä. Kyllä ne siellä Lexuksen konttorilla tietää ketkä on heidän asiakasryhmää ja minkälaisesta designistä heidän asiakkaat tykkää.

Ei autoja suunnitella sen perusteella mistä sellaiset ihmiset tykkää jotka ei missään tapauksessa ole uutta autoa ostamassa muutenkaan! Viime vuonna Toyota konserni myi yli 11 miljoonaa autoa. Joten aika turha väittää designin olevan epäonnistunutta. Yksikään muu autofirma ei ole ikinä myynyt noin paljon autoja.

Aika vähän Lexusta kuitenkaan Euroopassa myydään. Luulisi suuremman myynnin kelpaavan. Ja näyttää hän ne aina edellisen mallisarjan Mazdoilta. Ei tule naapuri kateelliseksi, ehkä se on tarkoituskin.

 

Toyota on muuten ihan eri brändi ja myy Suomessa hyvin.

Vierailija
196/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

 BUICK Roadmaster 1996 tosi hyvä ja tilava auto. Mukava ajaa ja tilaa on.

Bensankulutus on vain kolminkertainen uuteen pikkuautoon verrattuna.

Ei ole, menee 11,5 litraa sataselle. Ja matkanteko tooodella paljon mukavampaa ja tilavampaa kuin jollain kikkareella.

 

Voihan sitä syyä kaurapuuroakin joka ateriaksi, tulee halvaksi mutta elämässä muitakin arvoja.

Mieti pässi hetken jos osaat. Kummalla ajaisin mieluummin, autolla mikä vie maantieajossa sen 6-6,3 l/100 km, tai tuollaisella lotjalla, jonka kulutus lähentelee 12 l/100 km:llä? Oma autoni ei ole pienimmästä päästä, mutta kulkee vähällä.

Vierailija
197/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toyota RAV4:lle pisteet. Jos lompakko antaa myöten, Lexus RX.

Lexuksen viimevuosien muotoilu on kyllä ollut semmoista kuraa että ihme kun ei ole päitä jo laitettu firman sisällä pölkylle.

Tiimalasipakkomielle idioottimaski työnnetään kaikkialle vaikka väkisin.

Sinä tuskin olisit uutta Lexusta ostamassa muutenkaan - joten sun mielipiteellä ei ole merkitystä. Kyllä ne siellä Lexuksen konttorilla tietää ketkä on heidän asiakasryhmää ja minkälaisesta designistä heidän asiakkaat tykkää.

Ei autoja suunnitella sen perusteella mistä sellaiset ihmiset tykkää jotka ei missään tapauksessa ole uutta autoa ostamassa muutenkaan! Viime vuonna Toyota konserni myi yli 11 miljoonaa autoa. Joten aika turha väittää designin olevan epäonnistunutta. Yksikään muu autofirma ei ole ikinä myynyt noin paljon autoja.

Aika vähän Lexusta kuitenkaan Euroopassa myydään. Luulisi suuremman myynnin kelpaavan. Ja näyttää hän ne aina edellisen mallisarjan Mazdoilta. Ei tule naapuri kateelliseksi, ehkä se on tarkoituskin.

 

Toyota on muuten ihan eri brändi ja myy Suomessa hyvin.

Toyota on eri brändi mutta molemmat on saman yhtiön autoja. Lexus on Toyotan premium-brändi. Koko Lexus merkki on luotu amerikan markkinoita varten. Kilpailemaan Mercedeksen, Volvon, BMW ja muiden isompien ja kalliimpien autojen kategoriassa.

Vierailija
198/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on CIA. Hyvin toiminut. Mieheni haaveilee Teslasta automaatilla. En osaa ajaa automaatilla. Saa ostaa jos manuaalinen.

Tesla ei voi olla manuaali, koska se on sähköauto. Sähköautossa ei ole varsinaista vaihdelaatikkoa. Automaatilla ajaminen on helpompaa, kuin manuaalilla. Täytyy olla lähes vihannes, jos ei automaatilla osaa ajaa.

Vierailija
199/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vw Caddy maxi.

Kaikki mahtuu, ei tarvi rattaita koota, mahtuu kokonaisina ym...

Vierailija
200/417 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyrkkä ei toyotalle. Sillä on oma fanaattinen kulttikannatuksensa enimmökseen eläkeläisten keskuudessa - joskus 90-luvulla se oli edullinen ja luotettava. 

 

Nyt toyota on kallis eikä se enää pärjää länsiautoille oikein missään suhteessa. 

 

Jos välttättö haluat itäauton, osta korealainen. 

Totuutta tässä liippaa se, että halpoja Toyotat eivät ole. Samalla rahalla voi käytettynä saada muualta enemmän, koska Toyotat pitävät arvonsa parhaiten.

Käytettyjen autojen hinta on aina tapauskohtaista. Halpuus ja kalleus riippuu ihan siitä minkälaisen yksilön löytää ja millä hinnalla joku sen suostuu myymään. Ehkä sen saa halvalla, ehkä ei. Aina vähän tuurista kiinni ja miten hyvin osaa neuvotella hintaa. Käytettyjen autojan kanssa voi tehdä löytöjä.

Toyotaa on Suomessa myyty uutena erittäin paljon vuodesta toiseen. Joten sitä käytettyjen autojen valikoimaa on runsaasti olemassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä