Hyvä perheauto etsinnässä
Lapset nyt 2- ja 6-vuotiaat. Pitäisi olla kunnolla tilaa turvaistuimille ja lomareissuja ajatellen tavaroillekin. Mieluiten bensakoneella. Plussaa jos takana olis liukuovet. Suosittele hyvää mallia! Mieluiten kuulisin lapsiperheellisten kokemuksia.
Kommentit (419)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta mikätahansa toyota jossa pelkkä bensakone, luottopelejä ovat.
Mutta aivan kertakaikkisen hirveitä ajaa. Meluisiakin.
Näitä "Toyotat on hirveitä ajaa" kommenteista tulee aina mieleen, että vertaillaanko tässä nyt 5000 € Toyotan raatoa uudenkarheaan 80 000 € bemariin?
Minusta Toyota on omassa hintaluokassaan aivan kilpailukykyinen ominaisuuksiltaan verrattuna mihin tahansa! Jos budjetti on vaikka 15 000 € ja sillä rahalla ostaa käytetyn Toyota Auriksen niin en minä tiedä miten sillä samalla budjetilla voisi saada ylivoimaisesti parempaa ajomukavuuta. Etenkään jossei halua tinkiä auton luotettavuudesta. Sillä rahalla saa huolettoman käyttöauton arjen pyörittämiseen. Eli juuri sitä mitä valtaosa autonostajista haluaa autoltaan.
No se on aivansama otatko 5000 tojon vai 5000 bemarin sillä bemarilla on kuitenki parempi ajaa. On hiljaisempi ja muutenki mukavempi.
Jos vertailussa on 5000 € Toyota ja 5000 € BMW niin se bemari on kymmenen vuotta vanhempi iältään ja sillä on ajettu 300 000 kilometriä enemmän.
Kyllä näistä kahdesta vaihtoehdosta ehdottomasti luotettavampi käyttöauto on se Toyota. Tuollaiset halvat teinipoikien pilluralli-bemarit kannattaa kiertää kaukaa! Bemarin omistamisessa on järkeä vain siinä tapauksessa, että oikeasti on varaa omistaa sellainen uutena. Silloin se on luksusluokan autoilua, mutta kyllä siinä tarvitsee olla myös paksu lompakko takataskussa.
Aivan oikein BMW on ainakin 300 000 enemmän ajettu silti pesee tojotan mennen tullen ajo ominaisuuksillaan sekä hiljaisuudellaan ja mukavuudellaan.
Mulla on nyt bemari ja sitä ennen ollut ooppeleita, toyotia, skodia yms.Kaikki uusia.
En pitäisi bemarin ajo-ominaisuuksia niin paljon parempana, että priorisoisin tärkeimpänä sen vahvuutta yli toyotan. Toyota on hyvä ajaa ja bemari parempi, jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta mikätahansa toyota jossa pelkkä bensakone, luottopelejä ovat.
Mutta aivan kertakaikkisen hirveitä ajaa. Meluisiakin.
Näitä "Toyotat on hirveitä ajaa" kommenteista tulee aina mieleen, että vertaillaanko tässä nyt 5000 € Toyotan raatoa uudenkarheaan 80 000 € bemariin?
Minusta Toyota on omassa hintaluokassaan aivan kilpailukykyinen ominaisuuksiltaan verrattuna mihin tahansa! Jos budjetti on vaikka 15 000 € ja sillä rahalla ostaa käytetyn Toyota Auriksen niin en minä tiedä miten sillä samalla budjetilla voisi saada ylivoimaisesti parempaa ajomukavuuta. Etenkään jossei halua tinkiä auton luotettavuudesta. Sillä rahalla saa huolettoman käyttöauton arjen pyörittämiseen. Eli juuri sitä mitä valtaosa autonostajista haluaa autoltaan.
No se on aivansama otatko 5000 tojon vai 5000 bemarin sillä bemarilla on kuitenki parempi ajaa. On hiljaisempi ja muutenki mukavempi.
Jos vertailussa on 5000 € Toyota ja 5000 € BMW niin se bemari on kymmenen vuotta vanhempi iältään ja sillä on ajettu 300 000 kilometriä enemmän.
Kyllä näistä kahdesta vaihtoehdosta ehdottomasti luotettavampi käyttöauto on se Toyota. Tuollaiset halvat teinipoikien pilluralli-bemarit kannattaa kiertää kaukaa! Bemarin omistamisessa on järkeä vain siinä tapauksessa, että oikeasti on varaa omistaa sellainen uutena. Silloin se on luksusluokan autoilua, mutta kyllä siinä tarvitsee olla myös paksu lompakko takataskussa.
Aivan oikein BMW on ainakin 300 000 enemmän ajettu silti pesee tojotan mennen tullen ajo ominaisuuksillaan sekä hiljaisuudellaan ja mukavuudellaan.
Sinun kirjoitustaitosi jo osoittaa sen, että kaikki normaali tietokaan ei ole mennyt aivoihisi asti, joten mielipiteelläsi voi pyyhkiä takapään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta mikätahansa toyota jossa pelkkä bensakone, luottopelejä ovat.
Mutta aivan kertakaikkisen hirveitä ajaa. Meluisiakin.
Näitä "Toyotat on hirveitä ajaa" kommenteista tulee aina mieleen, että vertaillaanko tässä nyt 5000 € Toyotan raatoa uudenkarheaan 80 000 € bemariin?
Minusta Toyota on omassa hintaluokassaan aivan kilpailukykyinen ominaisuuksiltaan verrattuna mihin tahansa! Jos budjetti on vaikka 15 000 € ja sillä rahalla ostaa käytetyn Toyota Auriksen niin en minä tiedä miten sillä samalla budjetilla voisi saada ylivoimaisesti parempaa ajomukavuuta. Etenkään jossei halua tinkiä auton luotettavuudesta. Sillä rahalla saa huolettoman käyttöauton arjen pyörittämiseen. Eli juuri sitä mitä valtaosa autonostajista haluaa autoltaan.
Toyotat olivat hirveitä ajaa. Nykyään kaikki uudet autot tuntuvat lähinnä paremman luokan videopeleiltä.
Vuonna 2005 kokeilin uutta Toyota Avensista sekä Corollaa ja voin sanoa että Avensis oli huonoin uusi auto jota olen koskaan ajanut. Ei mitään tuntoa, liian kevyt ohjaus ja rampilta alas moottoritielle laskeuduttaessa jousitus iski pohjaan yhden hengen kuormalla kun rampin päässä oli pieni painuma. Avensis tuntui muuttavan suuntaa joka kerta kun yli satasen nopeudessa osui pieneenkin heittoon. Corolla muuten samanlainen mutta ei näin toivoton.
Vertailukohtana uusi Peugeot 406 ja Audi A4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skoda Octavia farkku, mahtuu kolme pientä lasta turvaistuimissa takapenkille, toisin kuin superbissa tai kodiaqissa. Ja silti edessä mahtuu istumaan 180cm aikuinen ihan hyvin.
Jos lapsia enemmän, niin Ford Galaxy.
Näitä ollut meidän perheessä ja toimivaksi todettu.
Mitä ihmettä selität? Superb farmari on sisämitoiltaankin suurempi kuin Octavia.
Käytetyn perheauton ostaja saa parhaan vastineen rahoilleen kun ostaa laatumielikuvan (eli VAG) sijaan todellisista huolettomuutta eli uudemman ja vähemmän ajetun ranskalaisen perhefarkun peruskoneella ja vaihteistolla.
Hinta on selvästi edullisempi ja peugeotin sekä renaultin farmareissa on pidempi akseliväli kuin 5d-koreissa mikä on lisätty kokonaisuudessaan sisätiloihin. Takapenkille mahtuu turvaistuimet selkä menosuuntaan ja takakontissakin on tilaa.
Nämä kekkosen ajan teboilin baariin juuttuneet urpot maksavat tonneja VAG:n vaihteisto- ja moottorikokeiluista kun taas ranskalaisissa perustekniikka toimii ja ruostesuojauskin on parempi. Osta bensakoneella pilkkahintaan 50tkm ajettuna, huollata ja myy ennen kuin 250tkm tulee mittariin niin ranskalsisen kanssa selviää halvalla.
Mistä saa 50000 km ajettua pilkkahintaan? En ole moista vielä nähnyt. Toki pilkkahinta on varsin venyvä käsite, joka elää lompakon paksuuden mukaan.
Vertaa uutena vähänkään isomman sekä kalliimman 4-5v ikäisen 50 000km ajetun tojotan ja vastaavan ranskalaisen hintaa saman auton hiuntaan uutena niin huomaat että tojo kannattaa ostaa uutena mutta ranskalainen käytettynä.
Tojotaa on järjetöntä ostaa käytettynä kun hinta on niin lähellä uuden pyyntiä että tuo erotus kannattaa ottaa vaikka vähän kalliimpaakin velkaa.
Pienemmät perusmallin ranskalaiset pitävät kyllä hintansa hyvin.
"Vuonna 2005 kokeilin uutta Toyota Avensista sekä Corollaa ja voin sanoa että Avensis oli huonoin uusi auto jota olen koskaan ajanut."
Muinaishistoriaa!
Vuodesta 2005 on kulunut 21 vuotta. Valtaosa sen vuosimallin autoista on jo poistunut kauan sitten tieliikennekäytöstä. Ihan hölmöä vertailla autoja sen mukaan minkälaisia ne on joskus vuosikymmeniä sitten olleet.
Vierailija kirjoitti:
"Vuonna 2005 kokeilin uutta Toyota Avensista sekä Corollaa ja voin sanoa että Avensis oli huonoin uusi auto jota olen koskaan ajanut."
Muinaishistoriaa!
Vuodesta 2005 on kulunut 21 vuotta. Valtaosa sen vuosimallin autoista on jo poistunut kauan sitten tieliikennekäytöstä. Ihan hölmöä vertailla autoja sen mukaan minkälaisia ne on joskus vuosikymmeniä sitten olleet.
Japsit ovat menneet nykyään jo sakujen rinnalle ja ohikin. Museoautot sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
"Vuonna 2005 kokeilin uutta Toyota Avensista sekä Corollaa ja voin sanoa että Avensis oli huonoin uusi auto jota olen koskaan ajanut."
Muinaishistoriaa!
Vuodesta 2005 on kulunut 21 vuotta. Valtaosa sen vuosimallin autoista on jo poistunut kauan sitten tieliikennekäytöstä. Ihan hölmöä vertailla autoja sen mukaan minkälaisia ne on joskus vuosikymmeniä sitten olleet.
Uskonlahko pillastui niin että hukkasi vähäisenkin suhteellisuudentajunsa.
Sanoin selvästi että tojotat olivat ajettavuudeltaan surkeimpia uusia autoja ja että nykyään jokseenkin kaikki ovat yhtä pashoja joten suhteessa tojo ei ole enää sen surkeampi kuin muutkaan.
Siksi mainitsin tuosta avensiksesta joka oikeasti oli ajettavuudeltaan surkein auto jolla olen koskaan käynyt edes koko päivän koeajolla.
Kaikki ne ovat nykyään kuin videopelin rattia kääntelisi ja valtaosan ajasta autot kääntelevät sitä itse kuljettajaa vastaan.
Yksikään tojotalahkon jäsen ei ole tietenkään voinut koskea minkään muun merkkiseen autoon koska se ei ole halal joten ne ovat ihan aidosti vakuuttuneita siitä että tojotan tuotteet edustavat ajettavuuden huippua koska mistään muustakaan ei ole kokemuksia.
Japanilaisilla ja varsinkin toyotalla on hämmästyttävä taito tehdä henkilöautoihin pintakovia jousituksia joista jokainen asfaltilla oleva hiekanjyvänenkin tulee läpi selkärankaan asti mutta silti vieterit ovat niin löysiä että mikä tahansa matalakin painuma motarin ajoradalla saa jousituksen iskemään kuuluvasti pohjaan.
Ratti tuntuu olevan laakeroitu suoraan kojelautaan kuin ruletin pyörä ja tuntuma tiehen on todella ohut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Volvo 240 farmari. Mahtuu hyvin kaikki ja kiva auto.
Hirveää p askaa jo 30 vuotta sitten. Yhtä hyvä ajaa kuin kottikärry.
Puolimiljoonaa tuolla ajaneena voin sanoa että erittäin hyvä auto.
Turbomallilla liikkuu kivasti. Kokoa on ja mukavuutta. Urheilullusta haluavalle se turbo koneella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Volvo 240 farmari. Mahtuu hyvin kaikki ja kiva auto.
Hirveää p askaa jo 30 vuotta sitten. Yhtä hyvä ajaa kuin kottikärry.
Puolimiljoonaa tuolla ajaneena voin sanoa että erittäin hyvä auto.
Turbomallilla liikkuu kivasti. Kokoa on ja mukavuutta. Urheilullusta haluavalle se turbo koneella.
Minulla on ollut 940 täyspaineturbo jonka suorituskyky oli tehtaan virityspaketilla sama 9s 0-100km/h kuin alkuperäisen 240 turbon.
Oli kyllä sellainen traktori että moottorista suorastaan tunsi että siitä yritetään puskea turbolla väkisin ulos jotain sellaista mitä tämä malmipaakku ei halua antaa.
Nykyään noin aneemisella "suorituskyvyllä" jää valoissa katselemaan pienimmällä akulla ja koneella varustetun kuusivuotiaan Nissan leafinkin takavaloja.
Vierailija kirjoitti:
Skoda Kodiaq RS on kunnon äijäauto, samalla Huippuluokan perheauto.
Auto, jossa on ”moottorin pörinää” ulospäin tuottava kaiutin, on nykyään ”äijäauto”?
Ei ole äijät niin kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skoda Kodiaq RS on kunnon äijäauto, samalla Huippuluokan perheauto.
Auto, jossa on ”moottorin pörinää” ulospäin tuottava kaiutin, on nykyään ”äijäauto”?
Ei ole äijät niin kuin ennen.
Nämä mennenin ja punaisen nortin maailmaa muistelevat karvaiset ICE-kuskit saavat sätkyn kun joku palauttaa ne valoissa tähän päivään.
Sen pateettisempaa neitiajokkia ei olekaan kuin Nissan Leaf mutta reilulla kymppitonnilla kesäduunin löytänyt 18v saa 100t ajetun 2020-mallisen Leafin 62kWh versiona ja tämä kellottaa 0-100km/h ajassa 6,9s.
Vielä ysärillä suurin osa Suomessa myydyistä Porscheistakaan ei pysynyt perässä edes uutena.
Autojen suorituskyky on kokenut niin järkyttävän inflaation että se on menettänyt merkityksensä.
Edes tuollaisen Leafin täyttä suorituskykyä ei voi käyttää kovin montaa kertaa liikenteen seassa ennen kuin kortti tai henki lähtee ja sittenkin sillä pystyy kyykyttämäån lähinnä ICE-autoja joista aniharva pääsee onneksi lähellekään.
Varusteet ovat jopa tuollaisessa 2020 nissanissa sellaisia että ysärillä niitä olisi löytynyt lähinnä avaruussukkulasta ja vain vuosikymmentä aiemmin loistoautoista.
Hei.
Yritän vastata vain pyytämääsi asiaan arvottamatta sen enempää sanaa ”hyvä” sillä se voi tarkoittaa erilaisia, jopa aivan päinvastaisia asioita itse kullekin. Puran vielä muut suhteellisen yksiselitteiset haluamasi asiat:
1. kunnolla tilaa turvaistuimille,
2. tilaa tavaroille ajatellen lomareissuja,
3. mieluiten bensakone,
4. plussaa liukuovet.
Ilmoittamillasi kriteereillä yksi varteenotettava vaihtoehto voisi olla Ford Grand C-Max – itselläni ei ole omakohtaista kokemusta kyseisestä autosta sen enempää kuin että olen siihen aikoinaan ajamatta tutustunut. Sen ja kuulemani perusteella:
Liukuovet: Takana olevat liukuovet ovat pelastus tiukoissa parkkiruuduissa, kuten kauppojen pihoilla. Lapset eivät pysty kolhimaan naapuriautoja, ja vyöttäminen on huomattavasti helpompaa.
Turvaistuimet: Takapenkki koostuu kolmesta osasta, mutta keskipaikka on reunan paikkoja kapeampi. Kahdelle lapselle (2v ja 6v) tila on erinomainen, ja istuinten väliin jää reilusti tilaa vaikkapa eväille tai leluille.
Tavaratila: Laajennettavissa ja selkeän muotoinen, sopii hyvin perheen lomamatkoille.
Toinen vaihtoehto voisi olla Volkswagen Touran. Tässä ei ole tuota plussaa eli liukuovia mutta se on lapsiperheiden ykkössuosituksia juuri takapenkin tilajärjestelyn vuoksi. Niin ja tästä minulla on omakohtaisia kokemuksia koska itselläni on ollut kaksi sellaista 2005 – 2007 ja 2007 - 2024.
Turvaistuimet: Takarivillä on kolme erillistä istuinta, joissa jokaisessa on omat ISOFIX-kiinnikkeet.
Tavaratila: Erittäin suuri ja kuutiomainen. Lomareissujen rattaat, matkalaukut ja harrastusvälineet mahtuvat kyytiin heittämällä
Korkea istumakorkeus säästää vanhempien selkää, kun lapsia vyötetään kiinni. Ovet aukeavat laajasti, vaikka liukuovia ei olekaan.
On varmasti toki muitakin mahdollisia vaihtoehtoja mutta tarkempaa analyysiä varten pitäisi tietää esimerkiksi kuinka vanha auto saa olla ja kuinka paljon se saa maksaa. Onnea hyvän perheauton etsintään.
Yt. VL
ap oli hakemassa perheautoa. Ei "urheilullista" pillurallikoslaa jonka kanssa voi väitellä samanhenkisten kanssa onko mersu parempi kuin bemari.
Eli siinä kiihtyvyys, ultimaattinen jousitusmukavuus ja muut ovat aika toissijaisia asioita.
Se mitä ap ei kertonut, on budjetti? Siitä voitaisiin aloittaa.
Suosittelen Mercedes-Benz E-sarjan mallia mutta en ole saako sitä enää bensiinimoottorilla. Vielä löytyy ainakin versio 3-litraisella dieselmoottorilla eli ajaminen ei paljon maksa. Vikoja ei ole juuri ollut ja tilaa on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Mercedes-Benz E-sarjan mallia mutta en ole saako sitä enää bensiinimoottorilla. Vielä löytyy ainakin versio 3-litraisella dieselmoottorilla eli ajaminen ei paljon maksa. Vikoja ei ole juuri ollut ja tilaa on hyvin.
"Eli ajaminen ei paljon maksa?" Häh?
Tuon pelkkä seisottamen pihassa maksaa jo sähköauton vuoden virrat.
Jos ap kysyi nimenomaan bensakoneista niin kilometrejä ei selvästikään tule kymmeniä tuhansia vuodessa ja 3l diesel automaatilla kuluttaa vähintäänkin riittävästi taajamapyörityksessä.
Ap:n kysymys oli täysin aivoton kun siinä ei mainittu lainkaan budjettia. Vastaa siinä sitten kolmen tonnin octavianromusta uuteen e-mersuun
Meillä on CIA. Hyvin toiminut. Mieheni haaveilee Teslasta automaatilla. En osaa ajaa automaatilla. Saa ostaa jos manuaalinen.
Aivan oikein BMW on ainakin 300 000 enemmän ajettu silti pesee tojotan mennen tullen ajo ominaisuuksillaan sekä hiljaisuudellaan ja mukavuudellaan.