Miksi hsl ei varautunut metroremppaan paremmin?
Alkuviikosta hsl oli yllättynyt mm. siitä että harvennetuilla vuoroväleillä kulkevat metrot ruuhkaisempia tai tupatentäynnä ja siitä että ratikkaan tai bussiin ei mahdu samaa ihmismäärää kuin metroon. Nyt syytellään matkustajia myös siitä että nämä eivät käytä enempää aikaa kulkemiseen kuin nyt jo käyttävät.
Kun sinne töihin pitäisi ehtiä ihan siitä riippumatta mahtuuko mukaan ensimmäiseen, toiseen vai vasta kolmanteen bussiin tai ratikkaan. Ei viitsisi kotoa ihan aamuyöstäkään lähteä ihan vaan siksi että ehtisi töihin klo 8.
Kommentit (80)
Kun Suomessa metro on tupaten täynnä niin silloin joutuu istuu jonkun vieressä. Käykää nyt välillä maailmalla niin ymmärrätte että meillä on melko väljää julkisissa
Vierailija kirjoitti:
Kun Suomessa metro on tupaten täynnä niin silloin joutuu istuu jonkun vieressä. Käykää nyt välillä maailmalla niin ymmärrätte että meillä on melko väljää julkisissa
Olen asunut Lontoossa puolet elämästäni eikä siellä ole koskaan ollut näin järjetöntä meininkiä kuin täällä tämän kesän metrojärjestelyt.
Vierailija kirjoitti:
Laita palautetta HSL:lle!
Neuvo olisi varmaan "voit kätevästi kävellä Lauttasaaresta Hakaniemeen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita palautetta HSL:lle!
Neuvo olisi varmaan "voit kätevästi kävellä Lauttasaaresta Hakaniemeen".
Voi olla. Epäilen kuitenkin, että eivät tätä palstaa lue:-) ja olisi tärkeää heidän saada palautetta siitä, että homma ei toimi.
Lukemieni juttujen mukaan myöskään matkustajat eivät olleet osanneet varautua katkokseen vaikka siitä on ainakin viimeiset 6 kk saanut säännöllisesti lukea (enkä edes ole aktiivinen metron käyttäjä, hyvin satunnaisesti menen metrolla). Maanantaina osalle vakituisista matkustajista oli katkos tullut yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Kun Suomessa metro on tupaten täynnä niin silloin joutuu istuu jonkun vieressä. Käykää nyt välillä maailmalla niin ymmärrätte että meillä on melko väljää julkisissa
Kyllä se metro on välillä ollut niin täysi, että on hankala mahtua sisään. Siis jo ennen tätä remppaa. Lisäksi myös Suomessa Helsingin metrossa on ihan normaalia istua toisten vieressä. Ole itse kommentoimatta, jos et mitään tiedä asiasta.
Miten siihen pitäisi matkustajien varautua, kun vaihtoehtoiset reitit on kaikki ruuhkaantunu? Hankkimalla oma auto? Kuljen yhdistelmällä juna + metro juuri rautatieaseman kautta ja eipä tuossa kyllä oikeen mitään vaihtoehtoja ole.
No eipä ole pitkä matka sulla kävellä Kampin tai Kaisaniemen asemalle. Meinaatko oikeasti, että tarvitset sille välille jonkun kyydin??
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole pitkä matka sulla kävellä Kampin tai Kaisaniemen asemalle. Meinaatko oikeasti, että tarvitset sille välille jonkun kyydin??
Jaahas, tämä tuli väärään ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole pitkä matka sulla kävellä Kampin tai Kaisaniemen asemalle. Meinaatko oikeasti, että tarvitset sille välille jonkun kyydin??
Jaahas, tämä tuli väärään ketjuun.
Ei tullutkaan, sorry. Piti kuitenkin olla vastauksena tuolle edelliselle.
Vierailija kirjoitti:
Kun Suomessa metro on tupaten täynnä niin silloin joutuu istuu jonkun vieressä. Käykää nyt välillä maailmalla niin ymmärrätte että meillä on melko väljää julkisissa
se on kyllä totta, mulle metrossa tai bussissa on ruuhkaa jos ei saa istua yksin omassa penkissä :D ja juu teen kyllä muille tilaa, siitä ei ole kysymys, mut herkästi tulee ärsytys miksi täällä on niin paljon jengiä..introvertti joka ei nauti ihmistungoksesta. Mitenköhän sitä on selvinnyt ennen koronaa päivittäin toimistolle näissä ruuhkabusseissa, nykyään ei tarvitse niin usein käydä.
Tuo ongelma koskee hyvin pientä määrää suomalaisia joten sen merkitys on olemattoman vähäinen ihmisten liikkumisen kannalta. Lähinnä pieni paikallinen pikku harmia tuottava väliaikainen asia.
Helsingissä on niin hyvät ja kattavat julkiset liikenteet, että vaihtoehtoinen ratkaisu löytyy aina helposti. Kulkekaa bussilla tai tilatkaa taksi, sillä tuokin pikku ongelma ratkeaa. Eikä se pieni kävelykään pahaksi ole ja jos ei jaksa kävellä voi ottaa sähköskuutin ja kulkea sillä.
Vierailija kirjoitti:
Miten siihen pitäisi matkustajien varautua, kun vaihtoehtoiset reitit on kaikki ruuhkaantunu? Hankkimalla oma auto? Kuljen yhdistelmällä juna + metro juuri rautatieaseman kautta ja eipä tuossa kyllä oikeen mitään vaihtoehtoja ole.
Miten olisi jos vuokraisit auton?
😂 yyhhoot ne täällä pähkäilee kun joutuvat pohtimaan toisten työhön kulkemisia.😂 " Miten ne työssäkäyvät nyt pääsevät töihin tienaamaan minulle ja lapsilleni rahaa? "
Vierailija kirjoitti:
Tuo ongelma koskee hyvin pientä määrää suomalaisia joten sen merkitys on olemattoman vähäinen ihmisten liikkumisen kannalta. Lähinnä pieni paikallinen pikku harmia tuottava väliaikainen asia.
Helsingissä on niin hyvät ja kattavat julkiset liikenteet, että vaihtoehtoinen ratkaisu löytyy aina helposti. Kulkekaa bussilla tai tilatkaa taksi, sillä tuokin pikku ongelma ratkeaa. Eikä se pieni kävelykään pahaksi ole ja jos ei jaksa kävellä voi ottaa sähköskuutin ja kulkea sillä.
Sinä ja sinun pikku ongelmasi. Tiedoksesi, että Helsingissä kulkee päivittäin aika paljon enemmän ihmisiä kuin siellä peräkylällä, että siinä mielessä tämä vaikuttaa aika monen elämään ja monta kuukautta! Mieti, jos sinun päivittäiseen liikkumiseen tulisi asia, joka vaikeuttaisi elämääsi kolme kuukautta? Kyllä siinä vähän harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole pitkä matka sulla kävellä Kampin tai Kaisaniemen asemalle. Meinaatko oikeasti, että tarvitset sille välille jonkun kyydin??
Jos on esim. tullut autolla Espooseen liityntäparkkiin ja siitä pitäisi päästä Metrolla esim. Kalasatamaan, niin on aika v-mäistä kuluttaa matkaan vielä 10-15 min ylimääräistä aikaa, kun kävelee Kampista Kaisaniemeen, aika monessa liikennevalossakin saa seisoskella matkan varrella odottamassa kävelijöille vihreää valoa. No itse ratkaisen sen, niin että kuljen autolla perille saakka.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ongelma koskee hyvin pientä määrää suomalaisia joten sen merkitys on olemattoman vähäinen ihmisten liikkumisen kannalta. Lähinnä pieni paikallinen pikku harmia tuottava väliaikainen asia.
Helsingissä on niin hyvät ja kattavat julkiset liikenteet, että vaihtoehtoinen ratkaisu löytyy aina helposti. Kulkekaa bussilla tai tilatkaa taksi, sillä tuokin pikku ongelma ratkeaa. Eikä se pieni kävelykään pahaksi ole ja jos ei jaksa kävellä voi ottaa sähköskuutin ja kulkea sillä.
Korvaavat bussit on tupatentäynnä ja jopa 30-60 minuuttia myöhässä.
HSL ei tunnetusti pelaa millään logiikalla eikä osaa varautua yhtään mihinkään.
Siksi.