Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä perheauto etsinnässä

Vierailija
17.06.2026 |

Lapset nyt 2- ja 6-vuotiaat. Pitäisi olla kunnolla tilaa turvaistuimille ja lomareissuja ajatellen tavaroillekin. Mieluiten bensakoneella. Plussaa jos takana olis liukuovet. Suosittele hyvää mallia! Mieluiten kuulisin lapsiperheellisten kokemuksia.

Kommentit (412)

Vierailija
401/412 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tykännyt volvo xc90 (7paikkainen). Kaksilapsiselle perheelle täydellinen, hyvin tilaa turvaistuimille ja tilava kontti reissuja varten. Nyt kun alakouluikäisiä niin takaosaan voi kääntää kaksi istuinta lisää ja mahtuu kaveritkin kyytiin.

Volvo XC90:ssä näkyy kaikki se mikä autoissa on mennyt päin helvettiä 2000-luvulla.

Tänään tarvitaan 5m pitkä, 1,8m korkea, 2m leveä ka 2 tonnia painava 7-hengelle rekisteröity SUV että takapenkillä on tilaa kahdelle turvaistuimelle kun kummallakin etupenkillä istuu aikuinen.

Volvoista juuri XC90-mallin laatumaine on kaikkialla muualla, jopa Ruotsissa aivan päinvastainen kuin Suomessa.

Vierailija
402/412 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

/OPn onneksi IL on julkaissut/kohta julkaisee autolehden joka auttaa asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/412 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksensin suuhuni, nää on surkeimpia autoja ikinä (ajan ford fiestaa, sama platformi mutta vain korkeampi ja surkeampi ajettava tuo ecosport)

Vierailija
404/412 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skoda Kodiaq, joko 5 tai 7 paikkaisena 240hv on teille ihan riittävä.

Vierailija
405/412 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autojen hinnat tuplaantuneet kymmenessä vuodessa ja laatu puolittunut.

Moottorit puoliksi muovista, lyhytikäisiä korkeaviritteisiä minikokoisia turbokoneita, kestävän manuaalin sijaan vikaherkkiä robottoautomaatteja, paskat kierrätetään takaisin imusarjaan, suorasuihkutus karstoittaa imupuolen tukkoon, kumihihnat kuumassa öljykylvyssä jne.jne. idioottikeksintöjä.

Voivoi, kohta pitäisi autokin vaihtaa.

Minulla on kaikissa manuaaleissa ollut aina jotain vikaa. Kestävyys on pelkkä myytti. Nykyään onneksi saa ajaa sähköautolla.

Mikähän niissä on yhteinen tekijä?

Kyllä nyt kuulostaa pahasti että kytkinkoivessa ja/tai keppikädessä on jotain häikkää. Tai mekaaninen sympatia puuttuu ajatuksista.

Vierailija
406/412 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toyota avensis 2.0 bensa farkku, paras auto mitä on olemassa.

Ei todellakaan ole.

Kyllä on uskomukset lujassa.

Ei muuten ole uskomus vaan omakohtaisesti todettu asia että toyotat ovat parhaita käyttiksiä mitä on, ja tuo ave bensakoneella on erittäin hyvä vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
407/412 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta mikätahansa toyota jossa pelkkä bensakone, luottopelejä ovat.

Jep, ja pellit häviää alta kun ikää tulee. 

Miksi häviäisi? Mulla vm 1998 avensis ja siinä ole mihinkään hävinneet, ruostetta toki on niinkuin missätahansa muussakin tuon ikäisessä autossa.

Vierailija
408/412 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tykännyt volvo xc90 (7paikkainen). Kaksilapsiselle perheelle täydellinen, hyvin tilaa turvaistuimille ja tilava kontti reissuja varten. Nyt kun alakouluikäisiä niin takaosaan voi kääntää kaksi istuinta lisää ja mahtuu kaveritkin kyytiin.

Volvo XC90:ssä näkyy kaikki se mikä autoissa on mennyt päin helvettiä 2000-luvulla.

Tänään tarvitaan 5m pitkä, 1,8m korkea, 2m leveä ka 2 tonnia painava 7-hengelle rekisteröity SUV että takapenkillä on tilaa kahdelle turvaistuimelle kun kummallakin etupenkillä istuu aikuinen.

Volvoista juuri XC90-mallin laatumaine on kaikkialla muualla, jopa Ruotsissa aivan päinvastainen kuin Suomessa.

Eihän volvoissa tarvita lastenistuimia, ne on kahden miehen perheille ruotsissa suunniteltu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
409/412 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

/OPn onneksi IL on julkaissut/kohta julkaisee autolehden joka auttaa asiassa.

Onko se Arttu "renkaanpaikkapullo vanhentunut" Toivosen lehti?

Vierailija
410/412 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tykännyt volvo xc90 (7paikkainen). Kaksilapsiselle perheelle täydellinen, hyvin tilaa turvaistuimille ja tilava kontti reissuja varten. Nyt kun alakouluikäisiä niin takaosaan voi kääntää kaksi istuinta lisää ja mahtuu kaveritkin kyytiin.

Volvo XC90:ssä näkyy kaikki se mikä autoissa on mennyt päin helvettiä 2000-luvulla.

Tänään tarvitaan 5m pitkä, 1,8m korkea, 2m leveä ka 2 tonnia painava 7-hengelle rekisteröity SUV että takapenkillä on tilaa kahdelle turvaistuimelle kun kummallakin etupenkillä istuu aikuinen.

Volvoista juuri XC90-mallin laatumaine on kaikkialla muualla, jopa Ruotsissa aivan päinvastainen kuin Suomessa.

https://www.which.co.uk/news/article/is-this-the-uks-most-unreliable-car-ac2Uu5f3haGx

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
411/412 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Volvo XC60 tai XC90.

Kukaan järkevä ihminen ei osta kiinalaisia autoja.

 

XC90 on vieläpä erityisen huonon auton maineessa:

https://www.which.co.uk/news/article/is-this-the-uks-most-unreliable-ca…

Ainoastaan Suomessa auton ostajat uskovat vieläkin näiden menneen maailman 240-volvon, kuplavolkkarin ja w123-mersun laatumainetta hokevien teboilin baarin horiskojen juttuja.

Eurooppalaiset ostavat ne uudet premiunautot joihin suomalaisella keskiluokalla on varaa vasta kun ne raahataan tänne 6v+ ikäisenä ja mittari ruvattuna juuri ennen kuin tunnetut pommit ovat räjähtämässä. 

Näiden eurooppalaisten käsitys isojen Mersun, VAG:n ja Volvon citymaasturien nykyisestä laadusta on tasan päinvastainen kuin menneisyyden muistoja hokevien suomalaisten. Siksi näistä halutaan Euroopassa eroon kuin käsikranaatista josta sokka on poistettu kun jossain hölmölässä väki maksetaa itsensä kipeäksi kun kuvittelee saavansa oikein laatuauton.

Älä vertaa kiinalaista Volvoa Mersuun.

Jotain rajaa sentään.

Vierailija
412/412 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skoda Kodiaq, joko 5 tai 7 paikkaisena 240hv on teille ihan riittävä.

Skoda Peat 7-paikkaisena.