Hyvä perheauto etsinnässä
Lapset nyt 2- ja 6-vuotiaat. Pitäisi olla kunnolla tilaa turvaistuimille ja lomareissuja ajatellen tavaroillekin. Mieluiten bensakoneella. Plussaa jos takana olis liukuovet. Suosittele hyvää mallia! Mieluiten kuulisin lapsiperheellisten kokemuksia.
Kommentit (412)
Vierailija kirjoitti:
Autojen hinnat tuplaantuneet kymmenessä vuodessa ja laatu puolittunut.
Moottorit puoliksi muovista, lyhytikäisiä korkeaviritteisiä minikokoisia turbokoneita, kestävän manuaalin sijaan vikaherkkiä robottoautomaatteja, paskat kierrätetään takaisin imusarjaan, suorasuihkutus karstoittaa imupuolen tukkoon, kumihihnat kuumassa öljykylvyssä jne.jne. idioottikeksintöjä.
Voivoi, kohta pitäisi autokin vaihtaa.
Taidat olla ajasta paljon jäljessä. Ei enää tehdä pienimoottorisia autoja ollenkaan vaan ne korvattu sähkömalleilla. Bensiinimoottorisia autoja tuodaan hyvin vähän maahan ja esimerkiksi Mercedeksellä niitä ei ole enää kuin satoja tuhansia maksavissa malleissa. Auton voi kuitenkin saada vielä tavallsella dieselmoottorilla. Se on vaan niin että pienimoottoriset autot eivät kestäneet ja sitten niiden kauppa sakkasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autojen hinnat tuplaantuneet kymmenessä vuodessa ja laatu puolittunut.
Moottorit puoliksi muovista, lyhytikäisiä korkeaviritteisiä minikokoisia turbokoneita, kestävän manuaalin sijaan vikaherkkiä robottoautomaatteja, paskat kierrätetään takaisin imusarjaan, suorasuihkutus karstoittaa imupuolen tukkoon, kumihihnat kuumassa öljykylvyssä jne.jne. idioottikeksintöjä.
Voivoi, kohta pitäisi autokin vaihtaa.
Taidat olla ajasta paljon jäljessä. Ei enää tehdä pienimoottorisia autoja ollenkaan vaan ne korvattu sähkömalleilla. Bensiinimoottorisia autoja tuodaan hyvin vähän maahan ja esimerkiksi Mercedeksellä niitä ei ole enää kuin satoja tuhansia maksavissa malleissa. Auton voi kuitenkin saada vielä tavallsella dieselmoottorilla. Se on vaan niin että pienimoottoriset autot eivät kestäneet ja sitten niiden kauppa sakkasi.
Niin, polttomoottorihan on edelleenkin "vain" hiukan yli puolessa uutena Suomessa myydyistä autoista. Vajaa 40% uutena tuoduista on pelkällä polttomoottorilla ja 14% hybridejä.
Käyttynä maahan tuoduista autoista 75-80%:ssa on polttomoottori eli ICE + hybridit ja tämä edustaa nykyään paljon suurempaa osaa ensimmäistä kertaa suomeen rekisteröidyistä autoista kuin uusien tuonti joka on taantunut vuoden 1968.
Pahoittelen jos tuli niin paha mieli kun todellisuus ei vastaa alkuunkaan agendaansa.
Osta korkeinta luxusta mitä Toyota tarjoaa, eli Hilux...
Vierailija kirjoitti:
Autoon saa käyttää 5% perheen tuloista. Paljonko teidän yhteiset vuositulonne ovat?
Kyllä siihen autoon saa käyttää niin paljon kuin itse haluaa ja pystyy, et sinä sitä päätä ja määrää miten paljon ihmiset saa autoihinsa laittaa.
Ford mondeo 155 heppaisella 1.0 litraisella ecoboostilla, luotettava ja taloudellinen menopeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autojen hinnat tuplaantuneet kymmenessä vuodessa ja laatu puolittunut.
Moottorit puoliksi muovista, lyhytikäisiä korkeaviritteisiä minikokoisia turbokoneita, kestävän manuaalin sijaan vikaherkkiä robottoautomaatteja, paskat kierrätetään takaisin imusarjaan, suorasuihkutus karstoittaa imupuolen tukkoon, kumihihnat kuumassa öljykylvyssä jne.jne. idioottikeksintöjä.
Voivoi, kohta pitäisi autokin vaihtaa.
Taidat olla ajasta paljon jäljessä. Ei enää tehdä pienimoottorisia autoja ollenkaan vaan ne korvattu sähkömalleilla. Bensiinimoottorisia autoja tuodaan hyvin vähän maahan ja esimerkiksi Mercedeksellä niitä ei ole enää kuin satoja tuhansia maksavissa malleissa. Auton voi kuitenkin saada vielä tavallsella dieselmoottorilla. Se on vaan niin että pienimoottoriset autot eivät kestäneet ja sitten niiden kauppa sakkasi.
Niin, polttomoottorihan on edelleenkin "vain" hiukan yli puolessa uutena Suomessa myydyistä autoista. Vajaa 40% uutena tuoduista on pelkällä polttomoottorilla ja 14% hybridejä.
Käyttynä maahan tuoduista autoista 75-80%:ssa on polttomoottori eli ICE + hybridit ja tämä edustaa nykyään paljon suurempaa osaa ensimmäistä kertaa suomeen rekisteröidyistä autoista kuin uusien tuonti joka on taantunut vuoden 1968.
Pahoittelen jos tuli niin paha mieli kun todellisuus ei vastaa alkuunkaan agendaansa.
Uusien ostajat on eriytyneet sellaisiksi ylimielisen yläluokkaisiksi pröystäilijöiksi joiden ostamista luksusmobiileista ei ole hyötyä tavallisille suomalaisille käytetyn arkiauton ostajille. Kukaan täysijärkinen ei osta käytettyä "premium" autoa kalliine ja monimutkaisine tekniikkoineen jonka korjaaminen on eksoottisen kallista. Myös sellaisen auton ylläpito muutenkin on erittäin kallista käytettynäkin. Rikkaat voisi viskata sen luksuskotteronsa suoraan paaliin kun ei huvita sillä enää ajella.
Vierailija kirjoitti:
Kia Ceed Euroopan myydyin farmari. Ei mitään Mersun paskaa missä maksaa vain merkki. Tojota myös luotettava ja Honda.
Kai se on kun kukaan ei tee enää edullisia, käytännöllisiä ja oikeasti tilavia farmareita. Kaikki suuret farkut ovat muuttuneet SUV:eiksi joista saa kovemman hinnan ja joiden tilat ovat kutistuneet niin että asiakkaat joutuvat lisäksi siirtymään pykälää suurempaan malliin. Eivätkä vain farmarit vaan lapsiperheelle ihanteelliset tila-autotkin ovat kutistuneet citymaastureiksi.
Jäljellä on pari VAG farmaria ja tila-autoistaan kuuluisalla Renaultillakin on enää tilaavaa käyttöautoa enää Dacia-brändin alla.
Vierailija kirjoitti:
Ford mondeo 155 heppaisella 1.0 litraisella ecoboostilla, luotettava ja taloudellinen menopeli.
Kyseisestä ecoboostista on tässäkin ketjussa viesti poikineen ja juutuubista löydät ko. koneesta videomaateriaalia koko kesäloman tarpeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autojen hinnat tuplaantuneet kymmenessä vuodessa ja laatu puolittunut.
Moottorit puoliksi muovista, lyhytikäisiä korkeaviritteisiä minikokoisia turbokoneita, kestävän manuaalin sijaan vikaherkkiä robottoautomaatteja, paskat kierrätetään takaisin imusarjaan, suorasuihkutus karstoittaa imupuolen tukkoon, kumihihnat kuumassa öljykylvyssä jne.jne. idioottikeksintöjä.
Voivoi, kohta pitäisi autokin vaihtaa.
Taidat olla ajasta paljon jäljessä. Ei enää tehdä pienimoottorisia autoja ollenkaan vaan ne korvattu sähkömalleilla. Bensiinimoottorisia autoja tuodaan hyvin vähän maahan ja esimerkiksi Mercedeksellä niitä ei ole enää kuin satoja tuhansia maksavissa malleissa. Auton voi kuitenkin saada vielä tavallsella dieselmoottorilla. Se on vaan niin että pienimoottoriset autot eivät kestäneet ja sitten niiden kauppa sakkasi.
Niin, polttomoottorihan on edelleenkin "vain" hiukan yli puolessa uutena Suomessa myydyistä autoista. Vajaa 40% uutena tuoduista on pelkällä polttomoottorilla ja 14% hybridejä.
Käyttynä maahan tuoduista autoista 75-80%:ssa on polttomoottori eli ICE + hybridit ja tämä edustaa nykyään paljon suurempaa osaa ensimmäistä kertaa suomeen rekisteröidyistä autoista kuin uusien tuonti joka on taantunut vuoden 1968.
Pahoittelen jos tuli niin paha mieli kun todellisuus ei vastaa alkuunkaan agendaansa.
Uusien ostajat on eriytyneet sellaisiksi ylimielisen yläluokkaisiksi pröystäilijöiksi joiden ostamista luksusmobiileista ei ole hyötyä tavallisille suomalaisille käytetyn arkiauton ostajille. Kukaan täysijärkinen ei osta käytettyä "premium" autoa kalliine ja monimutkaisine tekniikkoineen jonka korjaaminen on eksoottisen kallista. Myös sellaisen auton ylläpito muutenkin on erittäin kallista käytettynäkin. Rikkaat voisi viskata sen luksuskotteronsa suoraan paaliin kun ei huvita sillä enää ajella.
Hyvin näyttävät menevän kaikki monimutkaiset preemiumit kaupaksi kun hinta asettuu riittävän alhaiselle tasolle eikä piisaakaan vaan lisää samaa sorttia rahdataan tänne kehitysmaahan rikkaista läntisen euroopan maista jossa keskiluokkakin ostaa autonsa uutena ja vaihtaa ne 3v ikäisenä uuteen kun vanhasta pääsee eroon periferiaan dumppaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kia Ceed Euroopan myydyin farmari. Ei mitään Mersun paskaa missä maksaa vain merkki. Tojota myös luotettava ja Honda.
Kunhan et osta Kian ladattavaa hybridiä. Tulee tosi kalliiksi (jos)/ kun akku kosahtaa.
Onkohan muualla näin takapajuista kansaa jolle on mahdollista lietsoa näin pienellä vaivalla kokonaisen sukupolven kestäviä pelkotiloja aina kun teknologia ottaa vähänkin isomman harppauksen eteenpäin?
Mikäli 2-tahti Trabantia saisi vielä uutena niin nämä hybridihysteriasta kärsivät tyypit ajaisivat varmaan sillä kun kansiventtiilit ja 4-tahtimoottori ovat pelottavaa uutta tekniikkaa joka ei varmasti kestä kun ne venttiilit vuotavat ja voivat katketa sekä tippua sylinteriin.
Vierailija kirjoitti:
Ford mondeo 155 heppaisella 1.0 litraisella ecoboostilla, luotettava ja taloudellinen menopeli.
Yksi epäluotettavimpia moottoreita vuosikymmeniin.
Vierailija kirjoitti:
Ford mondeo 155 heppaisella 1.0 litraisella ecoboostilla, luotettava ja taloudellinen menopeli.
Tuttujen kesken Ecoboom.
Vierailija kirjoitti:
Kia Ceed Euroopan myydyin farmari. Ei mitään Mersun paskaa missä maksaa vain merkki. Tojota myös luotettava ja Honda.
Hirveä melutaso, sisusta halpaa muovia, paska ajaa jne jne. Mutta kun ei paremmasta tiedä.
10 bensaa satkulle ja kyyti kuin traktorissa.
Täysin susi kone ja pelkkä hihnan vaihto päivän työ ja 1800€ hinta,ÄLKÄÄ SOTKEKO NÄPPEJÄNNE ECOBOOST MOOTTOREIHIN!!
Vierailija kirjoitti:
Osta mikätahansa toyota jossa pelkkä bensakone, luottopelejä ovat.
Jep, ja pellit häviää alta kun ikää tulee.
Onko Ap sanonut edes budjettia. Vaikuttaisi paljon mitä viitsii vastata
Autoon saa käyttää 5% perheen tuloista. Paljonko teidän yhteiset vuositulonne ovat?