Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä perheauto etsinnässä

Vierailija
17.06.2026 |

Lapset nyt 2- ja 6-vuotiaat. Pitäisi olla kunnolla tilaa turvaistuimille ja lomareissuja ajatellen tavaroillekin. Mieluiten bensakoneella. Plussaa jos takana olis liukuovet. Suosittele hyvää mallia! Mieluiten kuulisin lapsiperheellisten kokemuksia.

Kommentit (412)

Vierailija
361/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoon saa käyttää 5% perheen tuloista. Paljonko teidän yhteiset vuositulonne ovat?

Vierailija
362/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autojen hinnat tuplaantuneet kymmenessä vuodessa ja laatu puolittunut.

Moottorit puoliksi muovista, lyhytikäisiä korkeaviritteisiä minikokoisia turbokoneita, kestävän manuaalin sijaan vikaherkkiä robottoautomaatteja, paskat kierrätetään takaisin imusarjaan, suorasuihkutus karstoittaa imupuolen tukkoon, kumihihnat kuumassa öljykylvyssä jne.jne. idioottikeksintöjä.

Voivoi, kohta pitäisi autokin vaihtaa.

Taidat olla ajasta paljon jäljessä. Ei enää tehdä pienimoottorisia autoja ollenkaan vaan ne korvattu sähkömalleilla. Bensiinimoottorisia autoja tuodaan hyvin vähän maahan ja esimerkiksi Mercedeksellä niitä ei ole enää kuin satoja tuhansia maksavissa malleissa. Auton voi kuitenkin saada vielä tavallsella dieselmoottorilla. Se on vaan niin että pienimoottoriset autot eivät kestäneet ja sitten niiden kauppa sakkasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autojen hinnat tuplaantuneet kymmenessä vuodessa ja laatu puolittunut.

Moottorit puoliksi muovista, lyhytikäisiä korkeaviritteisiä minikokoisia turbokoneita, kestävän manuaalin sijaan vikaherkkiä robottoautomaatteja, paskat kierrätetään takaisin imusarjaan, suorasuihkutus karstoittaa imupuolen tukkoon, kumihihnat kuumassa öljykylvyssä jne.jne. idioottikeksintöjä.

Voivoi, kohta pitäisi autokin vaihtaa.

Taidat olla ajasta paljon jäljessä. Ei enää tehdä pienimoottorisia autoja ollenkaan vaan ne korvattu sähkömalleilla. Bensiinimoottorisia autoja tuodaan hyvin vähän maahan ja esimerkiksi Mercedeksellä niitä ei ole enää kuin satoja tuhansia maksavissa malleissa. Auton voi kuitenkin saada vielä tavallsella dieselmoottorilla. Se on vaan niin että pienimoottoriset autot eivät kestäneet ja sitten niiden kauppa sakkasi.

Niin, polttomoottorihan on edelleenkin "vain" hiukan yli puolessa uutena Suomessa myydyistä autoista. Vajaa 40% uutena tuoduista on pelkällä polttomoottorilla ja 14% hybridejä.

Käyttynä maahan tuoduista autoista 75-80%:ssa on polttomoottori eli ICE + hybridit ja tämä edustaa nykyään paljon suurempaa osaa ensimmäistä kertaa suomeen rekisteröidyistä autoista kuin uusien tuonti joka on taantunut vuoden 1968.

Pahoittelen jos tuli niin paha mieli kun todellisuus ei vastaa alkuunkaan agendaansa.

Vierailija
364/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta korkeinta luxusta mitä Toyota tarjoaa, eli Hilux...

Vierailija
365/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoon saa käyttää 5% perheen tuloista. Paljonko teidän yhteiset vuositulonne ovat?

Kyllä siihen autoon saa käyttää niin paljon kuin itse haluaa ja pystyy, et sinä sitä päätä ja määrää miten paljon ihmiset saa autoihinsa laittaa.

Vierailija
366/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ford mondeo 155 heppaisella 1.0 litraisella ecoboostilla, luotettava ja taloudellinen menopeli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
367/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autojen hinnat tuplaantuneet kymmenessä vuodessa ja laatu puolittunut.

Moottorit puoliksi muovista, lyhytikäisiä korkeaviritteisiä minikokoisia turbokoneita, kestävän manuaalin sijaan vikaherkkiä robottoautomaatteja, paskat kierrätetään takaisin imusarjaan, suorasuihkutus karstoittaa imupuolen tukkoon, kumihihnat kuumassa öljykylvyssä jne.jne. idioottikeksintöjä.

Voivoi, kohta pitäisi autokin vaihtaa.

Taidat olla ajasta paljon jäljessä. Ei enää tehdä pienimoottorisia autoja ollenkaan vaan ne korvattu sähkömalleilla. Bensiinimoottorisia autoja tuodaan hyvin vähän maahan ja esimerkiksi Mercedeksellä niitä ei ole enää kuin satoja tuhansia maksavissa malleissa. Auton voi kuitenkin saada vielä tavallsella dieselmoottorilla. Se on vaan niin että pienimoottoriset autot eivät kestäneet ja sitten niiden kauppa sakkasi.

Niin, polttomoottorihan on edelleenkin "vain" hiukan yli puolessa uutena Suomessa myydyistä autoista. Vajaa 40% uutena tuoduista on pelkällä polttomoottorilla ja 14% hybridejä.

Käyttynä maahan tuoduista autoista 75-80%:ssa on polttomoottori eli ICE + hybridit ja tämä edustaa nykyään paljon suurempaa osaa ensimmäistä kertaa suomeen rekisteröidyistä autoista kuin uusien tuonti joka on taantunut vuoden 1968.

Pahoittelen jos tuli niin paha mieli kun todellisuus ei vastaa alkuunkaan agendaansa.

Uusien ostajat on eriytyneet sellaisiksi ylimielisen yläluokkaisiksi pröystäilijöiksi joiden ostamista luksusmobiileista ei ole hyötyä tavallisille suomalaisille käytetyn arkiauton ostajille. Kukaan täysijärkinen ei osta käytettyä "premium" autoa kalliine ja monimutkaisine tekniikkoineen jonka korjaaminen on eksoottisen kallista. Myös sellaisen auton ylläpito muutenkin on erittäin kallista käytettynäkin. Rikkaat voisi viskata sen luksuskotteronsa suoraan paaliin kun ei huvita sillä enää ajella.

Vierailija
368/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kia Ceed Euroopan myydyin farmari. Ei mitään Mersun paskaa missä maksaa vain merkki. Tojota myös luotettava ja Honda.

Kai se on kun kukaan ei tee enää edullisia, käytännöllisiä ja oikeasti tilavia farmareita. Kaikki suuret farkut ovat muuttuneet SUV:eiksi joista saa kovemman hinnan ja joiden tilat ovat kutistuneet niin että asiakkaat joutuvat lisäksi siirtymään pykälää suurempaan malliin. Eivätkä vain farmarit vaan lapsiperheelle ihanteelliset tila-autotkin ovat kutistuneet citymaastureiksi.

Jäljellä on pari VAG farmaria ja tila-autoistaan kuuluisalla Renaultillakin on enää tilaavaa käyttöautoa enää Dacia-brändin alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
369/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ford mondeo 155 heppaisella 1.0 litraisella ecoboostilla, luotettava ja taloudellinen menopeli.

Kyseisestä ecoboostista on tässäkin ketjussa viesti poikineen ja juutuubista löydät ko. koneesta videomaateriaalia koko kesäloman tarpeiksi.

Vierailija
370/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autojen hinnat tuplaantuneet kymmenessä vuodessa ja laatu puolittunut.

Moottorit puoliksi muovista, lyhytikäisiä korkeaviritteisiä minikokoisia turbokoneita, kestävän manuaalin sijaan vikaherkkiä robottoautomaatteja, paskat kierrätetään takaisin imusarjaan, suorasuihkutus karstoittaa imupuolen tukkoon, kumihihnat kuumassa öljykylvyssä jne.jne. idioottikeksintöjä.

Voivoi, kohta pitäisi autokin vaihtaa.

Taidat olla ajasta paljon jäljessä. Ei enää tehdä pienimoottorisia autoja ollenkaan vaan ne korvattu sähkömalleilla. Bensiinimoottorisia autoja tuodaan hyvin vähän maahan ja esimerkiksi Mercedeksellä niitä ei ole enää kuin satoja tuhansia maksavissa malleissa. Auton voi kuitenkin saada vielä tavallsella dieselmoottorilla. Se on vaan niin että pienimoottoriset autot eivät kestäneet ja sitten niiden kauppa sakkasi.

Niin, polttomoottorihan on edelleenkin "vain" hiukan yli puolessa uutena Suomessa myydyistä autoista. Vajaa 40% uutena tuoduista on pelkällä polttomoottorilla ja 14% hybridejä.

Käyttynä maahan tuoduista autoista 75-80%:ssa on polttomoottori eli ICE + hybridit ja tämä edustaa nykyään paljon suurempaa osaa ensimmäistä kertaa suomeen rekisteröidyistä autoista kuin uusien tuonti joka on taantunut vuoden 1968.

Pahoittelen jos tuli niin paha mieli kun todellisuus ei vastaa alkuunkaan agendaansa.

Uusien ostajat on eriytyneet sellaisiksi ylimielisen yläluokkaisiksi pröystäilijöiksi joiden ostamista luksusmobiileista ei ole hyötyä tavallisille suomalaisille käytetyn arkiauton ostajille. Kukaan täysijärkinen ei osta käytettyä "premium" autoa kalliine ja monimutkaisine tekniikkoineen jonka korjaaminen on eksoottisen kallista. Myös sellaisen auton ylläpito muutenkin on erittäin kallista käytettynäkin. Rikkaat voisi viskata sen luksuskotteronsa suoraan paaliin kun ei huvita sillä enää ajella.

Hyvin näyttävät menevän kaikki monimutkaiset preemiumit kaupaksi kun hinta asettuu riittävän alhaiselle tasolle eikä piisaakaan vaan lisää samaa sorttia rahdataan tänne kehitysmaahan rikkaista läntisen euroopan maista jossa keskiluokkakin ostaa autonsa uutena ja vaihtaa ne 3v ikäisenä uuteen kun vanhasta pääsee eroon periferiaan dumppaamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
371/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kia Ceed Euroopan myydyin farmari. Ei mitään Mersun paskaa missä maksaa vain merkki. Tojota myös luotettava ja Honda.

Kunhan et osta Kian ladattavaa hybridiä. Tulee tosi kalliiksi (jos)/  kun akku kosahtaa.

Onkohan muualla näin takapajuista kansaa jolle on mahdollista lietsoa näin pienellä vaivalla kokonaisen sukupolven kestäviä pelkotiloja aina kun teknologia ottaa vähänkin isomman harppauksen eteenpäin?

Mikäli 2-tahti Trabantia saisi vielä uutena niin nämä hybridihysteriasta kärsivät tyypit ajaisivat varmaan sillä kun kansiventtiilit ja 4-tahtimoottori ovat pelottavaa uutta tekniikkaa joka ei varmasti kestä kun ne venttiilit vuotavat ja voivat katketa sekä tippua sylinteriin.

Vierailija
372/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ford mondeo 155 heppaisella 1.0 litraisella ecoboostilla, luotettava ja taloudellinen menopeli.

Yksi epäluotettavimpia moottoreita vuosikymmeniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
373/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ford mondeo 155 heppaisella 1.0 litraisella ecoboostilla, luotettava ja taloudellinen menopeli.

Tuttujen kesken Ecoboom.

Vierailija
374/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kia Ceed Euroopan myydyin farmari. Ei mitään Mersun paskaa missä maksaa vain merkki. Tojota myös luotettava ja Honda.

Hirveä melutaso, sisusta halpaa muovia, paska ajaa jne jne. Mutta kun ei paremmasta tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
375/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 bensaa satkulle ja kyyti kuin traktorissa.

Vierailija
376/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin susi kone ja pelkkä hihnan vaihto päivän työ ja 1800€ hinta,ÄLKÄÄ SOTKEKO NÄPPEJÄNNE ECOBOOST MOOTTOREIHIN!!

Vierailija
377/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta mikätahansa toyota jossa pelkkä bensakone, luottopelejä ovat.

Jep, ja pellit häviää alta kun ikää tulee. 

Vierailija
378/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citroen perslinko

Vierailija
379/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo 740

Vierailija
380/412 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ap sanonut edes budjettia. Vaikuttaisi paljon mitä viitsii vastata