Hyvä perheauto etsinnässä
Lapset nyt 2- ja 6-vuotiaat. Pitäisi olla kunnolla tilaa turvaistuimille ja lomareissuja ajatellen tavaroillekin. Mieluiten bensakoneella. Plussaa jos takana olis liukuovet. Suosittele hyvää mallia! Mieluiten kuulisin lapsiperheellisten kokemuksia.
Kommentit (412)
Ääni myös Outbackille. Mahtuu etupenkille turvaistuimesta huolimatta. Tavaratilaa riittävästi. 4 hlö viikon kamat ja lastenvaunut menee. Tai ilman lastenvaunuja viikon retkeilykamat. Takapenkit taittuu tasaiseksi, niin yksin mahdun nukkumaan siellä. Rouvankin kanssa onnistuu jos on hyvissä väleissä. Katolle sit kajakit ja peräkoukkuun pyörät telineessä. Helppo ajaa ja turvallinen. Ei ehkä taloudellisin, mutta en vaihda pois ennen kuin on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Onko Ap sanonut edes budjettia. Vaikuttaisi paljon mitä viitsii vastata
Ei tietenkään joten ehdotukset ovat olleet sadan tonnin uudesta patteripulkasta museoiän jo 20v sitten saavuttaneeseen Volvo 240:iin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta mikätahansa toyota jossa pelkkä bensakone, luottopelejä ovat.
Jep, ja pellit häviää alta kun ikää tulee.
Ysärijuttuja
Mercedes G-sarjan autolla pärjää niin kaupungissa kuin maastossa
Hanki vaikka Chrysler, Talbot Horizon tai kaikkein paras: SKODA 120.
Joillakin noista kun hetken ajaa, niin muuta ei sitten enää tarvitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mercedes G-sarjan autolla pärjää niin kaupungissa kuin maastossa
Joo, pärjää, mutta auttamattoman pienet sisä- ja tavaratilat. En hommaisi, jos lapset vielä turvaistuimissa. Omat teinit mahtuvat hyvin, kun tilaa on ylöspäin. Oman äänen annan Skoda Superbille, jos VAGgilaisia sietää.
Vierailija kirjoitti:
Hanki vaikka Chrysler, Talbot Horizon tai kaikkein paras: SKODA 120.
Joillakin noista kun hetken ajaa, niin muuta ei sitten enää tarvitakaan.
Eikä tarvitse ajaa edes kovin kovaa kunhan on liukas keli ja mutkainen tie. Muutamat tarvitsevat kyllä vielä rullatuolia mutta aika harvassa nuokin.
Onhan tilanne siinä mielessä parantunut että vielä kasarilla kaupasta sai uutena autoja joiden ajo-ominaisuudet olivat ihan rehellisen itsetuhoisia kun maanteilläkin oli vielä sama 100km/h talvellakin mutta silloin oli vielä varaa päällystää tiet joka vuosi ja auratakin talvella.
Itsetuhoisista ajo-ominaisuuksista puheenollen maailman rikkain mies haluaa vielä lisää triljoonia niiden vajaqqien kustannuksella jotka erehtyivät koskemaan herran tekeleisiin.
Käytännössä kaikki Tesla kolmoset pomppaavat jo ensimmäisessä katsastuksessa kun alimitoitetut pallonivelet kolisevat ja persiilleen vääntyneet pyöränkulmat syövät tonnin rengaskierroksen piloille.
Koska suunnitteluvirhe on niin räikeä että se tulee esiin jo takuuaikana on Tesla saanut vaihtaa niitä takuuna.
Nyt tämä loppui. Tesla on lähettänyt katsastuskonttoreille tiukkasanaisen kirjeen jossa näitä kielletään hylkäämästä teslaa väljistyneiden ja kolisevien pallonivelien takia koska Tesla on määritellyt niiden olevan Teslan toleranssien mukaisia.
Neljän työkaverin Teslojen kyydissä istuneena näiden korjaamiseikkailuja kuunnelleena voin vahvistaa että Teslan "tehtaan toleranssit" koskevat pallonivelien lisäksi jokaista muutakin kohta tässä niin kutsutussa "autossa".
Ego saattaa viedä autossa niin paljon tilaa ettei matkatavaroille sitä jää tarpeeksi. Sama toisinpäin. Tämä korostuu erityisesti silloin jos budjetti on rajallinen.
Skoda Superb:ssä paljon tilaa, Passatissakin. Katso, ettei ruoste vaivaa. Jos liukuovia haluaa, niin esim. Toyota proace verso tai muut tila-autot. Ovat sitten yleensä 7-paikkaisia ja "pakettiautomaisia". Tuota ensin mainittua saa järkevään hintaankin jos budjetti rajattu.
Vierailija kirjoitti:
Model Y
Maailman rumin kulkuneuvo.
Vierailija kirjoitti:
Volvon EX60, mutta toimitusaika on pitkä. Smartin bratvursti on myös tilava perheelle.
En halua kiinalaista autoa.
Olen tykännyt volvo xc90 (7paikkainen). Kaksilapsiselle perheelle täydellinen, hyvin tilaa turvaistuimille ja tilava kontti reissuja varten. Nyt kun alakouluikäisiä niin takaosaan voi kääntää kaksi istuinta lisää ja mahtuu kaveritkin kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Volvo XC60 tai XC90.
Kukaan järkevä ihminen ei osta kiinalaisia autoja.
XC90 on vieläpä erityisen huonon auton maineessa:
https://www.which.co.uk/news/article/is-this-the-uks-most-unreliable-ca…
Vierailija kirjoitti:
Mercedes G-sarjan autolla pärjää niin kaupungissa kuin maastossa
Minä ottaisin kuitenkin mieluummin jopa sen uuden Toyota Yariksen jonka hinta kuluu tyypillisen saksasta roudatun mittariruuvatun G-Mersun tunnetusti legendaarisiin korjauskuluihin. Puhumattakaan arvonalenemisesta, tonnin rengassetistä ja polttoainekuluista.
Ihan samaa sarjaa ovat täällä hehkutettut BMW X5 ja Volvo XC90.
Ajovuosina paljonkin ollut autoja alla, lasten kanssa ja ilman. Skoda Superb farkkuna ja Volvo S90 farkkuna ja bensakoneilla. Hyviä ja vakaita ajaa, tilaakin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kia Ceed Euroopan myydyin farmari. Ei mitään Mersun paskaa missä maksaa vain merkki. Tojota myös luotettava ja Honda.
Kai se on kun kukaan ei tee enää edullisia, käytännöllisiä ja oikeasti tilavia farmareita. Kaikki suuret farkut ovat muuttuneet SUV:eiksi joista saa kovemman hinnan ja joiden tilat ovat kutistuneet niin että asiakkaat joutuvat lisäksi siirtymään pykälää suurempaan malliin. Eivätkä vain farmarit vaan lapsiperheelle ihanteelliset tila-autotkin ovat kutistuneet citymaastureiksi.
Jäljellä on pari VAG farmaria ja tila-autoistaan kuuluisalla Renaultillakin on enää tilaavaa käyttöautoa enää Dacia-brändin alla.
Tätä on kyllä tullut ihmeteltyä itsekin. Ei kolmen tai kahden lapsen perheen pitäisi olla niin ihmeellinen asia, että pitää tila-auto hankkia. Monesti se keskipenkki on niin kapea, ettei siihen mahdu kukaan istumaan ja silti autoa myydään 5-paikkaisena. Tai tilava perheauto, johon ei mahdu turvaistuimet kyytiin turvallisesti. Tai sitten on kaikennäköistä kieltoa tukijalkoihin ja istuinten asetteluun liittyen. Jossain 7-paikkaisessa tila-autossa oli, että turvaistuimia ei saanut laittaa kolmannelle riville, koska tilaa on liian vähän ja keskirivillä ei saanut olla reunassa istuinta, jos joku istuu takana. Eikä keskipaikalle tietenkään saa laittaa tukijalallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Model Y
Maailman rumin kulkuneuvo.
Markkinoilla on nykyään hämmästyttävän vähän autoja jotka näyttävät suorastaan rumilta tai edes mitäänsanomattomilta kun jopa halvimmat uudet Daciat ja japanilaiset pikkukipotkin ovat suorastaan pirteän näköisiä.
Tesla 3 ja Y ovat poikkeus säännöstä. Niiden muotoilu on juuri niin avutonta kuin mitä ne ovat autonakin. Tuommoinen kuuluisi kutistuneena hiekkalaatikkoleikkeihin jolloin pohjassa lukee Orthex. Keulan facelift auttoi asiaa hieman mutta kuuluu selvästi toiseen autoon kun iskävartaloinen turvonnut body.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Volvo XC60 tai XC90.
Kukaan järkevä ihminen ei osta kiinalaisia autoja.
XC90 on vieläpä erityisen huonon auton maineessa:
https://www.which.co.uk/news/article/is-this-the-uks-most-unreliable-ca…
Ainoastaan Suomessa auton ostajat uskovat vieläkin näiden menneen maailman 240-volvon, kuplavolkkarin ja w123-mersun laatumainetta hokevien teboilin baarin horiskojen juttuja.
Eurooppalaiset ostavat ne uudet premiunautot joihin suomalaisella keskiluokalla on varaa vasta kun ne raahataan tänne 6v+ ikäisenä ja mittari ruvattuna juuri ennen kuin tunnetut pommit ovat räjähtämässä.
Näiden eurooppalaisten käsitys isojen Mersun, VAG:n ja Volvon citymaasturien nykyisestä laadusta on tasan päinvastainen kuin menneisyyden muistoja hokevien suomalaisten. Siksi näistä halutaan Euroopassa eroon kuin käsikranaatista josta sokka on poistettu kun jossain hölmölässä väki maksetaa itsensä kipeäksi kun kuvittelee saavansa oikein laatuauton.
Tää. Kyllä muovin pitää olla kallista!