Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä perheauto etsinnässä

Vierailija
17.06.2026 |

Lapset nyt 2- ja 6-vuotiaat. Pitäisi olla kunnolla tilaa turvaistuimille ja lomareissuja ajatellen tavaroillekin. Mieluiten bensakoneella. Plussaa jos takana olis liukuovet. Suosittele hyvää mallia! Mieluiten kuulisin lapsiperheellisten kokemuksia.

Kommentit (413)

Vierailija
221/413 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmw 525 V6 Automaatilla.

Vierailija
222/413 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Volvo on todella kestävä ja turvallinen valinta. 

Juu oli joskus 90-luvulla, nykyään vikaherkkää kiinan skeidaa kaikki,ladattavat hybridit pahimpia vikapesiä kun kilsoja alkaa olla takana paljon.

Työkaverilla hajos XC60 hybridistä akku. Ei se mitään kun menee takuuseen. Paitsi että varaosapulan takia akun vaihtoa piti odottaa 7kk. Sen ajan auto toimi kuin perinteinen bensa-auto ja kulutus oli Volvomainen 11-12l/100km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/413 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyrkkä ei toyotalle. Sillä on oma fanaattinen kulttikannatuksensa enimmökseen eläkeläisten keskuudessa - joskus 90-luvulla se oli edullinen ja luotettava. 

 

Nyt toyota on kallis eikä se enää pärjää länsiautoille oikein missään suhteessa. 

 

Jos välttättö haluat itäauton, osta korealainen. 

Aika moni Toyota on britti, meilläkin varmaan jo viides menossa. Etkö edes tuollaista pikkuasiaa tiennyt?

Nehän on paskimpia Toyotia

Eivät vaan ole meillä olleet paskoja. Oletko itse kenties saanut maanantaikappaleen? Britithän ovat kuuluja pubireissuistaan.

Kyllä mä luotan japanilaiseen ja tilastollisestikin ovat parhaita. Mutta eihän muuallakaan tehdyt paskoja ole. En vaan ymmärrä brittiläisyyden esiintuomista ikään kuin se olisi joku meriitti. Maan oma autoteollisuus loppui hyvästä syystä.

Noille itähuutelijoille infoksi. Moni ei periaatteessa näköjään koske idässä valmistettuihin autoihin ja päättelevät asian jo pelkän merkin perusteella, koska heidän aivot eivät osaa sisäistää sitä, että niitä tehdään Euroopassakin.

Vierailija
224/413 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skoda Kodiaq RS on kunnon äijäauto, samalla Huippuluokan perheauto.

Auto, jossa on ”moottorin pörinää” ulospäin tuottava kaiutin, on nykyään ”äijäauto”?


Ei ole äijät niin kuin ennen.

No noi lapsellisuudet nyt disabloi jokainen täysjärkinen aikuinen ikiajoiksi, tietenkin. Ei pois päältä oleva pellekajari silti autosta huonoa tee.

En sitä huonoksi väittänytkään. Itselläni on käyttiksenä pikkuserkku Elroq Sportline, ja hyvinhän sillä lapsiperhettä kelkkoo paikasta toiseen. Mitään ”äijää” en kyllä tuollaisessa kiillotetussa mukamaasturissa näe.


Naapuri ei muuten ole disabloinut Kodiaq RS:nsä kaiutinta. Vanhan liiton bensalenkkaria väkisin vähän hymyilyttää, kun kaiutin herää käynnistyksen jälkeen pielellä viiveellä: PrrrmmmÖRÖRÖRÖRÖR.

Vierailija
225/413 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tesla Model X. Sen parempaa perheautoa ei ole. On turvallinenkin. 

Vierailija
226/413 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW M5 Ainoa vaihtoehto. Pääset sitte niillä lomareissuilla perheesi kanssa traktoristakin ohi toisin kuin nämä urpot jotka ajelevat tojotoilla.

Ja kiinalainen sähköauto puhaltaa bimmeristä ohi. Tehokkaimmat teslat sujahtavat ohi niin nopeasti, että bimmerin kuski ehdi edes huomata, ennen kuin teslan tavavalot vilahtavat 100 metriä bimmerin edessä

Ja ensimmäisessä mutkassa on Teslat ja kiinankatiskat vatukossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
227/413 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiat Ritmo 1982 aina varma valinta!

Vierailija
228/413 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

 BUICK Roadmaster 1996 tosi hyvä ja tilava auto. Mukava ajaa ja tilaa on.

Bensankulutus on vain kolminkertainen uuteen pikkuautoon verrattuna.

Ei ole, menee 11,5 litraa sataselle. Ja matkanteko tooodella paljon mukavampaa ja tilavampaa kuin jollain kikkareella.

 

Voihan sitä syyä kaurapuuroakin joka ateriaksi, tulee halvaksi mutta elämässä muitakin arvoja.

Mieti pässi hetken jos osaat. Kummalla ajaisin mieluummin, autolla mikä vie maantieajossa sen 6-6,3 l/100 km, tai tuollaisella lotjalla, jonka kulutus lähentelee 12 l/100 km:llä? Oma autoni ei ole pienimmästä päästä, mutta kulkee vähällä.

Ajan 8000km vuodessa. Bensan kulutus ja hinta eivät merkitse mitään.

Tuossa voisi esittää kysymyksen, että tarvitsetko autoa laisinkaan? Itsellä ajoa tulee sen verran, että on aika helvetin iso ero, että ajanko sen 6,5 l/100 km tai 12 l/100 km kuluttavalla autolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
229/413 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

 BUICK Roadmaster 1996 tosi hyvä ja tilava auto. Mukava ajaa ja tilaa on.

Bensankulutus on vain kolminkertainen uuteen pikkuautoon verrattuna.

Ei ole, menee 11,5 litraa sataselle. Ja matkanteko tooodella paljon mukavampaa ja tilavampaa kuin jollain kikkareella.

 

Voihan sitä syyä kaurapuuroakin joka ateriaksi, tulee halvaksi mutta elämässä muitakin arvoja.

Mieti pässi hetken jos osaat. Kummalla ajaisin mieluummin, autolla mikä vie maantieajossa sen 6-6,3 l/100 km, tai tuollaisella lotjalla, jonka kulutus lähentelee 12 l/100 km:llä? Oma autoni ei ole pienimmästä päästä, mutta kulkee vähällä.

Ajan 8000km vuodessa. Bensan kulutus ja hinta eivät merkitse mitään.

Tuossa voisi esittää kysymyksen, että tarvitsetko autoa laisinkaan? Itsellä ajoa tulee sen verran, että on aika helvetin iso ero, että ajanko sen 6,5 l/100 km tai 12 l/100 km kuluttavalla autolla. 

Lasten vieminen vähänkin kauemmas on vaikeaa ilman autoa. Joten hän tarvitsee auton.

Vierailija
230/413 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyrkkä ei toyotalle. Sillä on oma fanaattinen kulttikannatuksensa enimmökseen eläkeläisten keskuudessa - joskus 90-luvulla se oli edullinen ja luotettava. 

 

Nyt toyota on kallis eikä se enää pärjää länsiautoille oikein missään suhteessa. 

 

Jos välttättö haluat itäauton, osta korealainen. 

Aika moni Toyota on britti, meilläkin varmaan jo viides menossa. Etkö edes tuollaista pikkuasiaa tiennyt?

Nehän on paskimpia Toyotia

Eivät vaan ole meillä olleet paskoja. Oletko itse kenties saanut maanantaikappaleen? Britithän ovat kuuluja pubireissuistaan.

Kyllä mä luotan japanilaiseen ja tilastollisestikin ovat parhaita. Mutta eihän muuallakaan tehdyt paskoja ole. En vaan ymmärrä brittiläisyyden esiintuomista ikään kuin se olisi joku meriitti. Maan oma autoteollisuus loppui hyvästä syystä.

Noille itähuutelijoille infoksi. Moni ei periaatteessa näköjään koske idässä valmistettuihin autoihin ja päättelevät asian jo pelkän merkin perusteella, koska heidän aivot eivät osaa sisäistää sitä, että niitä tehdään Euroopassakin.

No nuo 70-luvulle jääneet vanhukset nyt pitää jättää omaan arvoonsa muutenkin. Ja oikeastihan japanilaiset olivat jo silloin hyviä, mutta silloin vielä ymmärsi epäluulo uutta kohtaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
231/413 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tesla Model X. Sen parempaa perheautoa ei ole. On turvallinenkin. 

Muovisella natsipisuaarilla ei enää kehtaa ajaa kukaan vähänkään älyllinen ihminen

Vierailija
232/413 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skoda Kodiaq RS on kunnon äijäauto, samalla Huippuluokan perheauto.

Auto, jossa on ”moottorin pörinää” ulospäin tuottava kaiutin, on nykyään ”äijäauto”?


Ei ole äijät niin kuin ennen.

No noi lapsellisuudet nyt disabloi jokainen täysjärkinen aikuinen ikiajoiksi, tietenkin. Ei pois päältä oleva pellekajari silti autosta huonoa tee.

En sitä huonoksi väittänytkään. Itselläni on käyttiksenä pikkuserkku Elroq Sportline, ja hyvinhän sillä lapsiperhettä kelkkoo paikasta toiseen. Mitään ”äijää” en kyllä tuollaisessa kiillotetussa mukamaasturissa näe.


Naapuri ei muuten ole disabloinut Kodiaq RS:nsä kaiutinta. Vanhan liiton bensalenkkaria väkisin vähän hymyilyttää, kun kaiutin herää käynnistyksen jälkeen pielellä viiveellä: PrrrmmmÖRÖRÖRÖRÖR.

Hyi helvata, kuka kehtaa ajaa tuollaisilla himmeleillä 🤮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
233/413 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ford Fiesta Ecosport automaattilaatikolla..todella hyvä ja huoleton..

Eikös Fiestan valmistus loppunut?

Ecosportia ei ole tuotu Suomeen enää aikoihin.

Niitä on käytettynä myynnissä pilvin pimein...todella hyvä lapsiperheelle..

Jos ostaa vanhan, kannattaa ainakin tarkistaa huoltotiedot huolellisesti ja varmistaa, että autossa on käytetty oikeaa öljyä. Noissa on se Fordin EcoBoost -moottori, joka kilahtaa ennemmin tai myöhemmin, jos sinne on joskus lisätty vahingossakaan edes kahvikupillinen väärää öljyä, koska jakohinha on öljykylvyssä.

Heh heh. Mistähän sä sen voit todentaa, että ei ole joskus lisätty "väärää" öljyä tai edes yleensäkään mitä öljyä siinä on käytetty.

Edes huoltohistoria "oikeassa autokorjaamossa" ei takaa mitään öljyjen laadusta. Monesti autokorjaamot ostaa halvinta mahdollista öljyä isoissa erissä. Kilpailu on kovaa ja korjaamoalalla kannattavuus tosi heikko. Kaikin mahdollisin keinoin pyritään ostamaan halvalla ja myymään kalliilla. Ei kannata olla sinisilmäinen ja uskoa edes merkkiliikkeen käyttävän jotain erityisen laadukasta premium öljyä.

Merkkiliikkeessä lukee mitä öljyä käyttävät, ja kyllä se ihan laatu öljyä on aina ollut.

Merkkiliikkeessä se on usein merkin omalla brändillä myytävä öljy. Siitä on aika vaikea sanoa kuka sen öljyn on valmistanut ja minkälaisia ominaisuuksia sillä on.

Kyllä moni merkkiliike ymmärtää, että kannattaa laittaa halpaa öljyä hienoon purkkiin niin siinä jää eniten katetta viivan alle.

Pointti oli siinä että näissä märällä nokkahihnalla varustetuissa koneissa pitää käyttää juuri tätä tarkoitusta varten valmistettua erikoisöljyä jonka lisäaineistus estää kumin turpoamisen ja murenemisen joka puolestaan tukkii öljynkierron ja tuhoaa koko moottorin.

Minä en näe tätä minkäänlaisena ongelmana koska kyse on vain rahasta.

Tuollaista Fordia ostaessa hinnasta lähtee heti se ylimääräinen kaksi tonnia jolla autoon tehdään merkkihuollossa nokkahinhan ja öljyn vaihto täysin riippumatta siitä mitä huoltokirja sanoo. 

Kaupat tehdään ehdollisena eli jos huollossa löytyy kuminpurua joka on tukkinut öljynkiertoa niin myyjä palauttaa rahat ja maksaa itse sen huollon.

Elleivät ehdot kelpaa niin tarjolla on kymmeniä tuhansia muitakin autoja.

Vierailija
234/413 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tesla Model X. Sen parempaa perheautoa ei ole. On turvallinenkin. 

Muovisella natsipisuaarilla ei enää kehtaa ajaa kukaan vähänkään älyllinen ihminen

Teppo on taas kannabispsykoosissa 😵‍💫🥶

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
235/413 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyrkkä ei toyotalle. Sillä on oma fanaattinen kulttikannatuksensa enimmökseen eläkeläisten keskuudessa - joskus 90-luvulla se oli edullinen ja luotettava. 

 

Nyt toyota on kallis eikä se enää pärjää länsiautoille oikein missään suhteessa. 

 

Jos välttättö haluat itäauton, osta korealainen. 

Aika moni Toyota on britti, meilläkin varmaan jo viides menossa. Etkö edes tuollaista pikkuasiaa tiennyt?

Nehän on paskimpia Toyotia

Eivät vaan ole meillä olleet paskoja. Oletko itse kenties saanut maanantaikappaleen? Britithän ovat kuuluja pubireissuistaan.

Kyllä mä luotan japanilaiseen ja tilastollisestikin ovat parhaita. Mutta eihän muuallakaan tehdyt paskoja ole. En vaan ymmärrä brittiläisyyden esiintuomista ikään kuin se olisi joku meriitti. Maan oma autoteollisuus loppui hyvästä syystä.

Noille itähuutelijoille infoksi. Moni ei periaatteessa näköjään koske idässä valmistettuihin autoihin ja päättelevät asian jo pelkän merkin perusteella, koska heidän aivot eivät osaa sisäistää sitä, että niitä tehdään Euroopassakin.

No nuo 70-luvulle jääneet vanhukset nyt pitää jättää omaan arvoonsa muutenkin. Ja oikeastihan japanilaiset olivat jo silloin hyviä, mutta silloin vielä ymmärsi epäluulo uutta kohtaan 

Saattavat ymmärtää autoista aika paljon enemmän kuin  nintendosukupolvi. Ja ne 70-luvun riisipussit olivat hengenvaarallisen heikkoja ja ruostuivat käsiin.

Vierailija
236/413 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Ford T-model. Niitä myytiin 15 miljoonaa kappaletta, joten niin suuri joukko ei voi olla väärässä. 

Vierailija
237/413 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teppo jaksaa trollata sähköautoja vastaan päivästä toiseen 😂. Tepon isoisä vastusti autoja 1920-luvulla ja sanoi, että autot ovat väliaikainen painajainen, joka menee ohi because Hevonen is the best 🐴

Vierailija
238/413 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Peugeot 5008. On tilava ja käytettynä löytyy bensakoneellakin. 

Vierailija
239/413 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyrkkä ei toyotalle. Sillä on oma fanaattinen kulttikannatuksensa enimmökseen eläkeläisten keskuudessa - joskus 90-luvulla se oli edullinen ja luotettava. 

 

Nyt toyota on kallis eikä se enää pärjää länsiautoille oikein missään suhteessa. 

 

Jos välttättö haluat itäauton, osta korealainen. 

Aika moni Toyota on britti, meilläkin varmaan jo viides menossa. Etkö edes tuollaista pikkuasiaa tiennyt?

Nehän on paskimpia Toyotia

Eivät vaan ole meillä olleet paskoja. Oletko itse kenties saanut maanantaikappaleen? Britithän ovat kuuluja pubireissuistaan.

Kyllä mä luotan japanilaiseen ja tilastollisestikin ovat parhaita. Mutta eihän muuallakaan tehdyt paskoja ole. En vaan ymmärrä brittiläisyyden esiintuomista ikään kuin se olisi joku meriitti. Maan oma autoteollisuus loppui hyvästä syystä.

Noille itähuutelijoille infoksi. Moni ei periaatteessa näköjään koske idässä valmistettuihin autoihin ja päättelevät asian jo pelkän merkin perusteella, koska heidän aivot eivät osaa sisäistää sitä, että niitä tehdään Euroopassakin.

No nuo 70-luvulle jääneet vanhukset nyt pitää jättää omaan arvoonsa muutenkin. Ja oikeastihan japanilaiset olivat jo silloin hyviä, mutta silloin vielä ymmärsi epäluulo uutta kohtaan 

Nyt hiukan faktojakin pöytään. 

Syy siihen että japanilaiset autot löivät läpi Euroopassakin oli yksinkertaisesti siinä että ne olivat tekniikaltaan luotettavia ja toimivia. Tämän vastapainoksi ajo-ominaisuudet, ohjaus ja jarrut olivat jossain luokattoman ja hengenvaarallisen välimaastossa ja erinomainen polttoainetaloudellisuus oli saatu aikaan pudottamalla painoa myös paikoista joissa sitä terästä olisi oikeasti tarvittu kuten esimerkiksi turvakorissa joka oli seppukun kehittäneelle kansakunnalle täysin abstrakti konsepti pitkälle 1990-luvulle saakka.

1970-luvulla kaasarikoneiden aikaan oli ihan tavallista että kylmänä ja kosteana aamuna auto ei vaan tahtonyt käynnistyä ja sammui jos ajoi isompaan lätäkköön. Suomessa vielä pakkanen tuohon päälle ja kaasuttajat jotka jäätyivät ajossa vaikka auton olisi saanut käyntiinkin. Ihan yhtä lailla oli normaalia että eurooppalaisen auton ovet, ikkunat ja luukut sopivat paikoilleen vähän sinnepäin ja pitivät vettä vaihtelevalla menestyksellä. Suomessa ruostesuojaus maahantuonnin yhteydessä oli pakollista jonnekin kasarin loppuun asti mutta silti oli ihan normaalia että parin, kolmen vuoden ikäiseen autoon piti jo hitsata helmoja tai lokasuojan kaaria. 

Sitten tulivat japanilaiset autot jotka lähtivät avaimesta käyntiin kaikissa olosuhteissa ja lämpötiloissa, lämppäristä tuli lämmintä ilmaa ja moottori sekä kaasutin pysyivät säädöissään vuosikausia ilman että niitä piti olla pari kertaa vuodessa säädättämässä. Pissapojasta sai pesunestettä lasille ja ulkoa tuleva sade pysyi ulkona. 

Katkaisijaa kääntämällä sähköt kulkivat siihen ja vain siihen laitteeseen johon autoilija halusikin mikä ei tuohon aikaan ollut itsestäänselvyys lähes uudessakaan autossa. Aivan erityistä hämmästystä eurooppalaisissa kilpailijoissa herätti se että jokainen mutteri japanilaisissa autoissa oli jaksettu kiristää loppuun saakka ja sähköliitin painaa pohjaan asti. Kenenkään mieleen ei ollut juolahtanut että tämä olisi edes mahdollista saati sitten tarpeellista.

Vierailija
240/413 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liukuovet ovat melkoisen rajoittava toivomus.

Ei löydy enää henkilöautopohjaisia malleja. Jotain berlingoa, caddya sekä oikean pakettiauton alustalle tehtyjä isoja tila-autoja kyllä.

Käytettyä Alhambraa, Galaxya jne voi olla vielä markkinoilla. Tojotallakin oli vuonna miekka ja sandaali yksi.

En tiedä nykyistä gaddyä, mutta minulla oli  hyvä  neliverto, sivussa liukuovet ja takana nosto-ovi, valintana  myös 2 takaovea.  Tilava 5 h auto. Rakastin sitä autoa ja ajoin  11 v sillä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä