Hyvä perheauto etsinnässä
Lapset nyt 2- ja 6-vuotiaat. Pitäisi olla kunnolla tilaa turvaistuimille ja lomareissuja ajatellen tavaroillekin. Mieluiten bensakoneella. Plussaa jos takana olis liukuovet. Suosittele hyvää mallia! Mieluiten kuulisin lapsiperheellisten kokemuksia.
Kommentit (412)
Vierailija kirjoitti:
Skoda Superb, jos tilaa kaipaat
Tälle ääni minultakin. Kunnon tilava takapenkki ja ainakin farkussa iso takapaksi.
Ford Mondeo. Erittäin tilava auto.
Vierailija kirjoitti:
Osta Audi. Mikä malli tahansa. Saat uusia tuttavuuksia autokorjaamolta ja pääset ajamaan sijaisautoilla ja sitä kautta tutustumaan muihinkin eri automerkkeihin.
Kannattaa lukea tuoreesta moottori-lehdestä 50t€ VW Tiguanin 50tkm kestotesti.
VAG-konsernin tuotteita hankkii suoranainen uskonlahko joka kerta toisensa jälkeen huutaa hoosiannaa ja ostaa uudelleen saman "saksalaisen laatu-auton" vaikka kokemukset ovat juuri moottori-lehdessä kuvattuja.
Vierailija kirjoitti:
Skoda suberb tai octavia farkku
Tojota melkein mikä vaan
Audi Q5
Osta polttomoottoriauto tai sähköauto. Kevythybridi ok, mutta pysy erossa lataushybrideistä.
Hohhoijaa taas.
Paras tieto asiasta on aina näillä rippikouluikäisellä bensa-octavialla ajavilla.
Viimeiset päästönormit ylittivät jo sen tason johon olemassa olevalla tekniikalla on mahdollista päästä ja 0W-jotain litkua käyttävät bensakoneet korkkaavat kun yhdenkään valmistajan toleranssit eivät oikeasti taivu massatuotannossa vaadittaviin toleransseihin.
Dieselit muuttuivat pommeiksi jo 10v sitten hiukkassuodattimien myötä.
Ei taida tästästä perheautoksi olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skoda Superb, jos tilaa kaipaat
Tälle ääni minultakin. Kunnon tilava takapenkki ja ainakin farkussa iso takapaksi.
Kaikki eivät halua ajella millään itäblokin punikkilaveteilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skoda Superb, jos tilaa kaipaat
Tälle ääni minultakin. Kunnon tilava takapenkki ja ainakin farkussa iso takapaksi.
Kaikki eivät halua ajella millään itäblokin punikkilaveteilla
Saksalaisella premiummerkillä (BMW) itse ajelen. Mikäs sulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skoda Superb, jos tilaa kaipaat
Tälle ääni minultakin. Kunnon tilava takapenkki ja ainakin farkussa iso takapaksi.
Kaikki eivät halua ajella millään itäblokin punikkilaveteilla
Saksalaisella premiummerkillä (BMW) itse ajelen. Mikäs sulla on?
Onko sinusta se BMW hyvä perheauto? Minulla on ollut nuorempana, ja vaihdoin pois kun lapset tuli ja tarvittiin niitä perheauton ominaisuuksia. Volvoa suosittelen, jos tuon hintaluokan autot on vaihtoehtona. Ap ei kertonut budjettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skoda Superb, jos tilaa kaipaat
Tälle ääni minultakin. Kunnon tilava takapenkki ja ainakin farkussa iso takapaksi.
Kaikki eivät halua ajella millään itäblokin punikkilaveteilla
Saksalaisella premiummerkillä (BMW) itse ajelen. Mikäs sulla on?
Onko sinusta se BMW hyvä perheauto? Minulla on ollut nuorempana, ja vaihdoin pois kun lapset tuli ja tarvittiin niitä perheauton ominaisuuksia. Volvoa suosittelen, jos tuon hintaluokan autot on vaihtoehtona. Ap ei kertonut budjettia.
Bemareita riittää ns. perheautoluokkaan. Vitossarja on päälle viisi metriä. Siitä sitten se farkkuversio ja diesel. Perheajoa on yleensä harvemmin. Sekö on se kriteeri, kun lähdetään porukassa kesäloma reissulle? Ja muu osa vuotta sillä käydään töissä yhden henkilön miehityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan osta hienoa ja kallista autoa. Lapset kuitenkin tahrivat sen verhoilut ja se olisi todella sääli.
Nahkat, nahkat 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrkkä ei toyotalle. Sillä on oma fanaattinen kulttikannatuksensa enimmökseen eläkeläisten keskuudessa - joskus 90-luvulla se oli edullinen ja luotettava.
Nyt toyota on kallis eikä se enää pärjää länsiautoille oikein missään suhteessa.
Jos välttättö haluat itäauton, osta korealainen.
Aika moni Toyota on britti, meilläkin varmaan jo viides menossa. Etkö edes tuollaista pikkuasiaa tiennyt?
Nehän on paskimpia Toyotia
Eivät vaan ole meillä olleet paskoja. Oletko itse kenties saanut maanantaikappaleen? Britithän ovat kuuluja pubireissuistaan.
Kyllä mä luotan japanilaiseen ja tilastollisestikin ovat parhaita. Mutta eihän muuallakaan tehdyt paskoja ole. En vaan ymmärrä brittiläisyyden esiintuomista ikään kuin se olisi joku meriitti. Maan oma autoteollisuus loppui hyvästä syystä.
Noille itähuutelijoille infoksi. Moni ei periaatteessa näköjään koske idässä valmistettuihin autoihin ja päättelevät asian jo pelkän merkin perusteella, koska heidän aivot eivät osaa sisäistää sitä, että niitä tehdään Euroopassakin.
No nuo 70-luvulle jääneet vanhukset nyt pitää jättää omaan arvoonsa muutenkin. Ja oikeastihan japanilaiset olivat jo silloin hyviä, mutta silloin vielä ymmärsi epäluulo uutta kohtaan
Nyt hiukan faktojakin pöytään.
Syy siihen että japanilaiset autot löivät läpi Euroopassakin oli yksinkertaisesti siinä että ne olivat tekniikaltaan luotettavia ja toimivia. Tämän vastapainoksi ajo-ominaisuudet, ohjaus ja jarrut olivat jossain luokattoman ja hengenvaarallisen välimaastossa ja erinomainen polttoainetaloudellisuus oli saatu aikaan pudottamalla painoa myös paikoista joissa sitä terästä olisi oikeasti tarvittu kuten esimerkiksi turvakorissa joka oli seppukun kehittäneelle kansakunnalle täysin abstrakti konsepti pitkälle 1990-luvulle saakka.
1970-luvulla kaasarikoneiden aikaan oli ihan tavallista että kylmänä ja kosteana aamuna auto ei vaan tahtonyt käynnistyä ja sammui jos ajoi isompaan lätäkköön. Suomessa vielä pakkanen tuohon päälle ja kaasuttajat jotka jäätyivät ajossa vaikka auton olisi saanut käyntiinkin. Ihan yhtä lailla oli normaalia että eurooppalaisen auton ovet, ikkunat ja luukut sopivat paikoilleen vähän sinnepäin ja pitivät vettä vaihtelevalla menestyksellä. Suomessa ruostesuojaus maahantuonnin yhteydessä oli pakollista jonnekin kasarin loppuun asti mutta silti oli ihan normaalia että parin, kolmen vuoden ikäiseen autoon piti jo hitsata helmoja tai lokasuojan kaaria.
Sitten tulivat japanilaiset autot jotka lähtivät avaimesta käyntiin kaikissa olosuhteissa ja lämpötiloissa, lämppäristä tuli lämmintä ilmaa ja moottori sekä kaasutin pysyivät säädöissään vuosikausia ilman että niitä piti olla pari kertaa vuodessa säädättämässä. Pissapojasta sai pesunestettä lasille ja ulkoa tuleva sade pysyi ulkona.
Katkaisijaa kääntämällä sähköt kulkivat siihen ja vain siihen laitteeseen johon autoilija halusikin mikä ei tuohon aikaan ollut itsestäänselvyys lähes uudessakaan autossa. Aivan erityistä hämmästystä eurooppalaisissa kilpailijoissa herätti se että jokainen mutteri japanilaisissa autoissa oli jaksettu kiristää loppuun saakka ja sähköliitin painaa pohjaan asti. Kenenkään mieleen ei ollut juolahtanut että tämä olisi edes mahdollista saati sitten tarpeellista.
Kun suomeen alkoi tulla japanilaisia autoja 70-80 luvulla oli ne ajettavuudeltaan ja luotettavuudeltaan valovuoden edellä neuvostoautoja joilla suuri osa ihmisistä silloin ajoi.
Nyt on v. 2026
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skoda Superb, jos tilaa kaipaat
Tälle ääni minultakin. Kunnon tilava takapenkki ja ainakin farkussa iso takapaksi.
Kaikki eivät halua ajella millään itäblokin punikkilaveteilla
Saksalaisella premiummerkillä (BMW) itse ajelen. Mikäs sulla on?
Onko sinusta se BMW hyvä perheauto? Minulla on ollut nuorempana, ja vaihdoin pois kun lapset tuli ja tarvittiin niitä perheauton ominaisuuksia. Volvoa suosittelen, jos tuon hintaluokan autot on vaihtoehtona. Ap ei kertonut budjettia.
No minulla on 5 sarja farkku ja tavaraakin mahtuu, pitkääkin kyytiin. Kulkee ja on mukava, ilmajousitettu
Onhan sillä hintaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skoda Superb, jos tilaa kaipaat
Tälle ääni minultakin. Kunnon tilava takapenkki ja ainakin farkussa iso takapaksi.
Kaikki eivät halua ajella millään itäblokin punikkilaveteilla
Saksalaisella premiummerkillä (BMW) itse ajelen. Mikäs sulla on?
Onko sinusta se BMW hyvä perheauto? Minulla on ollut nuorempana, ja vaihdoin pois kun lapset tuli ja tarvittiin niitä perheauton ominaisuuksia. Volvoa suosittelen, jos tuon hintaluokan autot on vaihtoehtona. Ap ei kertonut budjettia.
No minulla on 5 sarja farkku ja tavaraakin mahtuu, pitkääkin kyytiin. Kulkee ja on mukava, ilmajousitettu
Onhan sillä hintaa
Ja hiljainen!👍🏆
Kesoilin baarin kulmapöydän ajalta olevilla tiedoilla ja ennakkoluuloilla ei pärjää tässä ketjussa.
Koska kuljetat lapsia, niin yritä löytää turvallinen auto. Ihan sama millainen moottori siinä on mutta turvallisuudesta ei pidä tinkiä.
Aikoinaan Volvo 240 oli hyvä turvallinen auto mutta nyt se on vanhentunut. Vilkaise vaikka tätä linkkiä: https://bilia.fi/fi/ajankohtaista/mika-perheautoksi/
Vierailija kirjoitti:
Koska kuljetat lapsia, niin yritä löytää turvallinen auto. Ihan sama millainen moottori siinä on mutta turvallisuudesta ei pidä tinkiä.
Aikoinaan Volvo 240 oli hyvä turvallinen auto mutta nyt se on vanhentunut. Vilkaise vaikka tätä linkkiä: https://bilia.fi/fi/ajankohtaista/mika-perheautoksi/
Volvo 240 oli turvallinen auto viimeksi 1970-luvulla. Siitä on nyt melkein 50 vuotta ja museoautoksikin kelpaavat 20v uudemmat ajokit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skoda Superb, jos tilaa kaipaat
Tälle ääni minultakin. Kunnon tilava takapenkki ja ainakin farkussa iso takapaksi.
Kaikki eivät halua ajella millään itäblokin punikkilaveteilla
Saksalaisella premiummerkillä (BMW) itse ajelen. Mikäs sulla on?
Samoin , nelivetofarkku, tilaa on, tuplaturbo, nahkapenkit ja ilmajouset
Osta Audi. Mikä malli tahansa. Saat uusia tuttavuuksia autokorjaamolta ja pääset ajamaan sijaisautoilla ja sitä kautta tutustumaan muihinkin eri automerkkeihin.