Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kateelliset aina väittää omakotitaloa työleiriksi? Nytkin sormet syyhyää että pääsis vähän remppaamaan, mutta ei ole tarvetta.

Vierailija
17.06.2026 |

Onneksi voi sentään pihaa kuopsuttaa, vaikka sekin alkaa varmaan näyttää kohta neuroottisen hyvin hoidetulta. 

Kommentit (193)

Vierailija
181/193 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olinkin niin nokkela, että ennen asuntolainan hommaamista säästin omarahoitusosuuden ensin palkkatuloistani ja työ ei ollut mitenkään hyvin palkattua. Sain vuodessa säästettyä jopa enemmän kuin piti. Mihin tuo ennakkosäästäminen on nykyisiltä nuorilta aikuisilta unohtunut? Se eka asunto voi olla pieni eli voi tehdä asuntokauppoja huone kerrallaan -periaatteella. Vaan ei ja ei, nykyiset lainojensaannin vaikeutta vinkujat tahtovat olla heti mulle kaikki nyt -tyyppejä, eli heti pitää saada se överisuuri perheasunto. Myös jopa silloin, kun perhe on vasta haaveissa tai silloin, kun tietää liiton natisevan. Sittenpä taas mietitään, miten omaisuuksia jaellaan.

Vau! Kerroppa miten 3500e nettotuloilla perhe säästää vuodessa 80 000e? Pieni ei enää käy kun on lapsia, kolmio ihan minimi

Niinpä niin, ei ihme, jos lainaa ei saa. Ensiasunnon omarahoitusosuus on 5%, joten 80 000€:n omarahoitus tarkoittaa 1,6 miljoonan euron asuntoa.

Tuo eka tapaus on niin vanha, että se itse säästettävä omarahoitusosuus oli 10 prossaa asunnon myyntihinnasta:)

Alapeukuttajat: Mikä on teidän mielestänne väärin, että omatahoitusosuus on joskus ollut 10 prossaa? Ettekö ymmärrä, mikä se yleensä on?

Vierailija
182/193 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa elä sellaisia käärmeitä jotka ihmisiä syö!

Sitä paitsi, kyykäärme on tehokas osa punkkientorjunnassa, se kun syö punkkien väli-isäntiä eli pienjyrsijöitä. Muita tehokkaita punkintorjujia ovat muurahaiset.

Kyykäärmeen pisto  saattaa saada ihmisen hengiltä, varsinkin jos on joitakin kroonisia sairauksia. Esim. astmaatikolle se voi olla kohtalokas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/193 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se oli työleiri. Omakotitalo 240 m2. Oli ihanaa, kun 14 asumisvuoden jälkeen viimein pääsin siitä eroon. On ihanaa asua kerrostalossa, missä huoltoyhtiö tekee kaiken.

Minua ei häiritse, jos joku haluaa itselleen omakotitalo, kesämökin tms. Minä en vain sellaisia halua. Olen nuo työleirit kokenut. Kateudesta ei ole kysymys, saisin kyllä omakotitalon ja kesämökin, jos haluaisin. Kauhulla pelkään, että joskus pakkoperin tuollaiset. 

Aivan liian iso omakotitalo. Pienemmässä on vähmmän hommaa.

Vierailija
184/193 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on taloja ja sitten on taloja. Toiset purkukuntoisia, osa ok ja viimeisen päällä relaxtaloja. Sama mökeissä ja mikä kenellekin kelpaa ja riittää. Esim minä haluan ok kodin missä on vain pintaremppaa oman maun ja fiiliksen mukaan. Mökkiä en halua vaivoikseni. Yleensä lomailemme hotelleissa tai vuokraamme mökin kaikilla herkuilla. Helppo elämä.

Vierailija
185/193 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ajattelet, että kyseessä ois kateus. Me myytiin okt ja muutettiin vuokralle. Käyeen jäi 170000€. 

Vierailija
186/193 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni rakastaa omakotitaloamme. Hänellä sormet syyhyää, että pääsisi rakentelemaan jotain. Pihankin pitää ihan tiptop kunnossa. Mukava tässä on kesää viettää. Asuminen on halpaa. Kun on velaton kiinteistö. Rempat on maksettu käteisellä.

Vierailija
187/193 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olinkin niin nokkela, että ennen asuntolainan hommaamista säästin omarahoitusosuuden ensin palkkatuloistani ja työ ei ollut mitenkään hyvin palkattua. Sain vuodessa säästettyä jopa enemmän kuin piti. Mihin tuo ennakkosäästäminen on nykyisiltä nuorilta aikuisilta unohtunut? Se eka asunto voi olla pieni eli voi tehdä asuntokauppoja huone kerrallaan -periaatteella. Vaan ei ja ei, nykyiset lainojensaannin vaikeutta vinkujat tahtovat olla heti mulle kaikki nyt -tyyppejä, eli heti pitää saada se överisuuri perheasunto. Myös jopa silloin, kun perhe on vasta haaveissa tai silloin, kun tietää liiton natisevan. Sittenpä taas mietitään, miten omaisuuksia jaellaan.

Vau! Kerroppa miten 3500e nettotuloilla perhe säästää vuodessa 80 000e? Pieni ei enää käy kun on lapsia, kolmio ihan minimi

Niinpä niin, ei ihme, jos lainaa ei saa. Ensiasunnon omarahoitusosuus on 5%, joten 80 000€:n omarahoitus tarkoittaa 1,6 miljoonan euron asuntoa.

Tuo eka tapaus on niin vanha, että se itse säästettävä omarahoitusosuus oli 10 prossaa asunnon myyntihinnasta:)

Alapeukuttajat: Mikä on teidän mielestänne väärin, että omatahoitusosuus on joskus ollut 10 prossaa? Ettekö ymmärrä, mikä se yleensä on?

Mikä on omaTahoitusosuus?

Vierailija
188/193 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi, kyykäärme on tehokas osa punkkientorjunnassa, se kun syö punkkien väli-isäntiä eli pienjyrsijöitä. Muita tehokkaita punkintorjujia ovat muurahaiset.

Kyykäärmeen pisto  saattaa saada ihmisen hengiltä, varsinkin jos on joitakin kroonisia sairauksia. Esim. astmaatikolle se voi olla kohtalokas.

Ensinnäkin ei pistä, sillä ei ole pistintä, millä pistää. Toisekseen se ei hyökkää ihmisen kimppuun, koska se ei myöskään syö ihmisiä 

Vierailija
189/193 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä kissanraapaisuunkin kuolla. Mutta väittääkö joku silloin, että kotikissa söi?

Vierailija
190/193 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se et ikinä vahingossa painalla viereistä kirjainta, ethän? Ethän sotke ikinä sanojasi puhuessasi yhtään missään, ethän? Eikö jo päätäsi pakota, kun vanne painaa sitä? 

Vierailija
191/193 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin ei pistä, sillä ei ole pistintä, millä pistää. Toisekseen se ei hyökkää ihmisen kimppuun, koska se ei myöskään syö ihmisiä 

Puraisu tahikka pisto, ihan sama tulos. Tiedän tapauksen, jossa astmaatikko joutui teho-osastolle, koska verenpaineet laskivat vaarallisen alas ja nimenomaan kyyn takia. Hengenlähtö oli aika lähellä. Älä vänkää asiasta, josta näköjään et ymmärrä hevon peetäkään.

Vierailija
192/193 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se et ikinä vahingossa painalla viereistä kirjainta, ethän? Ethän sotke ikinä sanojasi puhuessasi yhtään missään, ethän? Eikö jo päätäsi pakota, kun vanne painaa sitä? 

Et sitten osannut vastata kunnolla?

Vierailija
193/193 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puraisu tahikka pisto, ihan sama tulos. Tiedän tapauksen, jossa astmaatikko joutui teho-osastolle, koska verenpaineet laskivat vaarallisen alas ja nimenomaan kyyn takia. Hengenlähtö oli aika lähellä. Älä vänkää asiasta, josta näköjään et ymmärrä hevon peetäkään.

Se nyt vaan on tavattoman epätodennäköistä että kyy purisi ihmistä ja että kyseessä olisi yliherkkä ihminen, joka tarvitsisi tehohoitoa. Suurin vaara eläintenpuremissa on mikrobitartunta. Ja sen saa todennäköisimmin omasta tai kaverin koirasta/kissasta. Miksi siis pitää ylidramatisoida kyiden vaarallisuutta ihmiselle? Ei kyy ihmistä saalista tai vainoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän