Miksi kateelliset aina väittää omakotitaloa työleiriksi? Nytkin sormet syyhyää että pääsis vähän remppaamaan, mutta ei ole tarvetta.
Onneksi voi sentään pihaa kuopsuttaa, vaikka sekin alkaa varmaan näyttää kohta neuroottisen hyvin hoidetulta.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitaloasujat on vähä niinku yksinkertaisia. "Sormet syyhyää että pääsis vähän remppaamaan."
Jos on aina asunut vuokralla kuten sinä, ei varmaan tajua, miten kiva on rempata ja luoda entistä kauniimpi oma koti.
Itse tosin olen kokenut vain rivarinpäädyn omistajana, mutta juuri asennutin kauniit vinyylilankut keittiöön ja parvelle. Omakotitaloon verrattuna tässä on se hyvä puoli, että keittiössä oli vesivahinko, joten taloyhtiö kustansi vinyylilankut sinne, se oli halvempaa kuin parketin kunnostaminen. Nyt iloitsen uudesta lattiasta joka aamu kun juon kaffet.
Huononsi sinun asuntosi arvoa siis. Onko vielä se kaikista halvin muovinsekainen laminaatti?
Ei vaan Parador Pure Oak vinyylilankku, kuten yllä sanon. :-) OIkein kaunis. Parketti jäi sen alle, jos joku ostaja on niin hullu, että vielä haluaa mosaiikkiparketin keittiöön.
Tutkin pitkään vinyylilankkuja, ja tämä oli luonnollisimman näköinen. Aivan ihana. <3
https://www.bauhaus.fi/vinyylilankku-parador-modular-one-oak-pure-natur…
Ihana, ja noin halpakin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitaloasujat on vähä niinku yksinkertaisia. "Sormet syyhyää että pääsis vähän remppaamaan."
Täytyy olla todella varakas että on jatkuvasti rahaa rempata. Minulla on omakotitalo, joka ränsistyy kun ei ole varaa tehdä edes niitä pakollisia remontteja. Ei se remontoiminen ilmaista ole.
No taas tässä huomataan, että ne piirtää kenellä on liitua.
Nöinhän se taitaa olla.
Kyllä on hermolepoa naksutella kivikoreja kokoon ja rakennella niistä näyttäviä puutarhaelementtejä...
Vierailija kirjoitti:
Eivät varmaan ole koskaan asuneet omakotitalossa. Eihän se mikään työleiri ole. Jokaista taloa niin omakoti- kuin kerrostalojakin pitää rempata ja ajoissa kunnostaa, ennen kuin paikat hajoaa. Jos ei pidä puutarhan hoidosta, voi pihan voi antaa olla kukkaketo :)
Ihanaa olla omalla pihalla eikä kuunnella naapureiden kulkua portaikossa tai huutoja seinien läpi.
Jokainen voi onneksi valita miten haluaa asua!
Jokainen ei voi valita miten haluaa asua!!!
Kaikkia ei syyhytä olla omakotiladon pihatöissä hyttysten, paarmojen, punkkien ja muiden v-mäisten elukoiden syötävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on aina asunut vuokralla kuten sinä, ei varmaan tajua, miten kiva on rempata ja luoda entistä kauniimpi oma koti.
Itse tosin olen kokenut vain rivarinpäädyn omistajana, mutta juuri asennutin kauniit vinyylilankut keittiöön ja parvelle. Omakotitaloon verrattuna tässä on se hyvä puoli, että keittiössä oli vesivahinko, joten taloyhtiö kustansi vinyylilankut sinne, se oli halvempaa kuin parketin kunnostaminen. Nyt iloitsen uudesta lattiasta joka aamu kun juon kaffet.
Huononsi sinun asuntosi arvoa siis. Onko vielä se kaikista halvin muovinsekainen laminaatti?
Ei vaan Parador Pure Oak vinyylilankku, kuten yllä sanon. :-) OIkein kaunis. Parketti jäi sen alle, jos joku ostaja on niin hullu, että vielä haluaa mosaiikkiparketin keittiöön.
Tutkin pitkään vinyylilankkuja, ja tämä oli luonnollisimman näköinen. Aivan ihana. <3
https://www.bauhaus.fi/vinyylilankku-parador-modular-one-oak-pure-natur…
Ihana, ja noin halpakin vielä.
Onko? En oikeastaan katsonut hintaa, koska en itse joutunut maksamaan materiaaleja enkä työtä. Tai parven vinyylilankun jouduin, se oli ehkä jotain 500-600 euroa. Teetin muitakin omia remppoja 6000 euron edestä, kun kerran oli hyviä tekijöitä saatavilla taloyhtiön arvioimana. Näin pieniin remppoihin on vaikea löytää kunnon tekijöitä. Hyvät firmat ottavat mieluummin isoja töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät varmaan ole koskaan asuneet omakotitalossa. Eihän se mikään työleiri ole. Jokaista taloa niin omakoti- kuin kerrostalojakin pitää rempata ja ajoissa kunnostaa, ennen kuin paikat hajoaa. Jos ei pidä puutarhan hoidosta, voi pihan voi antaa olla kukkaketo :)
Ihanaa olla omalla pihalla eikä kuunnella naapureiden kulkua portaikossa tai huutoja seinien läpi.
Jos on esteettinen ihminen, pedantti luonne sekä pihi eikä kuitenkaan jaksaisi koko ajan? jotain tehdä ja hankkia/ostaa, niin omakotitaloon ei kannata muuttaa. Itselle jo rivitalossa ihan tarpeeksi. Haluaisin kerrostaloon. Siinä sitte voi hallitukselle ja huoltoyhtiölle "valittaa" pihatöistä tai tehdä talkoilla tai antaa vaan olla kun ei ne näy niin kuin oma-/rivitalossa kaikki pihan pienetkin epäkohdat on jatkuvasti silmien alla ja vain omalla vastuulla (rivitalossakin pihan nurmikon hoito, aidan maalaus, pihan pensaat on asukkaan vastuulla). Kerrostalossa ei ole.
Joku terassin laudoituskin. Häiritsee nykyinen, mut ei kiinnostusta tehdä saati laittaa rahaa uuteen. Kerrostalossa parvekkeen voi helpommin sisustaa mieleisekseen. Lattiankin.
No en vertaisi jonkun kerrostalon postimerkin kokoista pätsikuumaa parveketta omaan vilpoisaan ja suureen terassiini...
Riippuu kerrostalosta ja parvekkeesta. Tuossa esim. 400m2 oma patiopiha kerrostalossa.
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/23542851
Kai nyt jokaisella on terveysvakuutus leikkauksia varten? Onhan?
-ohis
Kun ikää tulee se vakuutus maksaa todella paljon kuussa, ei riitä tulot siihen.
Terveysvakuutus ei ole mikään itsestäänselvyys maassa jossa pitäisi olla kattava julkinen terveydenhuolto. Katson että minulla olisi perustuslaillinen oikeus hyvään terveydenhuoltoon.
Se ei kuitenkaan toimi, itsekin odotin kiireellistä leikkausta 1,5v - tämä vaiva oli rajattu pois vakuutuksesta.
Minä sain vakuutuksen vielä 63v:nä, maksan 80e/kk. Parin vuoden takainen (eri) tutkimus- ja lääkärirumba maksoi n 6v vakuutusmaksujen verran. Onneksi on vakuutus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on esteettinen ihminen, pedantti luonne sekä pihi eikä kuitenkaan jaksaisi koko ajan? jotain tehdä ja hankkia/ostaa, niin omakotitaloon ei kannata muuttaa. Itselle jo rivitalossa ihan tarpeeksi. Haluaisin kerrostaloon. Siinä sitte voi hallitukselle ja huoltoyhtiölle "valittaa" pihatöistä tai tehdä talkoilla tai antaa vaan olla kun ei ne näy niin kuin oma-/rivitalossa kaikki pihan pienetkin epäkohdat on jatkuvasti silmien alla ja vain omalla vastuulla (rivitalossakin pihan nurmikon hoito, aidan maalaus, pihan pensaat on asukkaan vastuulla). Kerrostalossa ei ole.
Joku terassin laudoituskin. Häiritsee nykyinen, mut ei kiinnostusta tehdä saati laittaa rahaa uuteen. Kerrostalossa parvekkeen voi helpommin sisustaa mieleisekseen. Lattiankin.
No en vertaisi jonkun kerrostalon postimerkin kokoista pätsikuumaa parveketta omaan vilpoisaan ja suureen terassiini...
Riippuu kerrostalosta ja parvekkeesta. Tuossa esim. 400m2 oma patiopiha kerrostalossa.
Oma? Miten niin oma?
🤣🤣
Juu tuohan on ihan peruskämppä AVlla...
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣
Juu tuohan on ihan peruskämppä AVlla...
No köyhät puskajussit täällä leuhottaa röttelöillään ja vilpoisilla hyttysapajillaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ei voi valita miten haluaa asua!!!
Ihminen, joka kustantaa täysin itse oman asumisensa, voi vallan hyvin valita oman asumismuotonsa, Kelan elätti ei. Sinä olet ilmeisesti jälkimmäisiä.
Kerrostalokyylä tulee kaupan, tai noh... vuokran, päälle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kateutta, jos haluaa elämältään eri asioita kuin sinä. Minulle omakotitalo ja mökki olisivat työleirejä, koska en pidä mistään pihahommista tai remontoinnista.
Mikä estää ulkoistamasta niitä? Esim. mökkitalkkari tekee pikku korvausta vastaan ikävät hommat, ja remppamiehen voi tilata remontoimaan.
Miksi niin pitäisi tehdä, jos nyt ei muutenkaan ole mitään hinkua omakotitaloon tai mökkiin? Lapsena oli molemmat. Nyt ei ole kumpaakaan, koska ei kiinnosta sellainen elämäntyyli. Rivarikämpän pintaremontit kyllä ulkoistetaan.
Lapsuuden asunut omakotitalossa ja aikuisuudesta jonkin aikaa.
Tosiaan on omakotitalo työleiri.
Kerrostalossa on kiva asua. Ei lumitöitä, eikä nurmikon ajelua. Tollaset perussetit voi ulkoistaa, mut ite tykkään välillä tehdä pihahommia. Mikä ettei aurinkoisena päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Niillä on vahvin käsitys omakotielämästä, joilla ei omakotitaloa edes ole.
Itse ainakin perustan käsitykseni lapsuuteni ja juuri siksi en ole suostunut omakotitaloa hankkimaan. Mies kyllä haluaisi.
Minulla on kaksi siskoa. Kukaan meistä ei ole halunnut omakotitaloa lapsuuden työleirin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin perustan käsitykseni lapsuuteni ja juuri siksi en ole suostunut omakotitaloa hankkimaan. Mies kyllä haluaisi.
Minulla on kaksi siskoa. Kukaan meistä ei ole halunnut omakotitaloa lapsuuden työleirin jälkeen.
Eli vanhemmat piti pystyssä köyhinä jotain rintamamiestaloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vanhemmat piti pystyssä köyhinä jotain rintamamiestaloa.
Mistä noin päättelit?
Ei okt:ssa tekeminen lopu, jos se on yhtään vanhempi ja pihaa on enemmän kuin joku postimerkin kokoinen läntti, joka sekin nurmikkoa, mutta, aika harva homma on loppujen lopuksi pakollinen.
Mikään talo ei kaipaa jatkuvaa remontointia. Kun joku kohta on kerran laitettu, siihen ei tarvitse koskea vuosikymmeniin. Puutarhaa ei ole pakko hoitaa ollenkaan, jollei halua. Tai no taajama-alueella ehkä täytyy, mutta kuka siellä haluaa okt:ssa asua muutenkaan, kun naapurit ovat kuitenkin liian lähellä. Sama asua kerros- tai rivitalossa ja välttää sekin vähä hoitaminen, mitä okt:ssa on.
Itse olen tänä kesänä käyttänyt muutaman tunnin kuistinlattian maalaamiseen ja vajaan työpäivän kukkapenkin siistimiseen ja kylvämiseen. Ruohoa olen leikannut kolme kertaa ja se menee treenistä. Että en minä tätä työleiriksi kutsuisi.