Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kateelliset aina väittää omakotitaloa työleiriksi? Nytkin sormet syyhyää että pääsis vähän remppaamaan, mutta ei ole tarvetta.

Vierailija
17.06.2026 |

Onneksi voi sentään pihaa kuopsuttaa, vaikka sekin alkaa varmaan näyttää kohta neuroottisen hyvin hoidetulta. 

Kommentit (185)

Vierailija
61/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos on aina asunut vuokralla kuten sinä, ei varmaan tajua, miten kiva on rempata ja luoda entistä kauniimpi oma koti.

Itse tosin olen kokenut vain rivarinpäädyn omistajana, mutta juuri asennutin kauniit vinyylilankut keittiöön ja parvelle."

Eli kyse ei olekaan itse tekemisestä, vaan siitä, että joku toinen asennuttaa lattiat ja kaapit? Eihän tuo liity mitenkään ok-taloon. Kerrostaloasuntoonkin voi kutsua remppamiehet työskentelemään. 

Vierailija
62/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti joillain on, koska moni tuttavaninsanoo, ettei tahdo mökkiä enää toiseksi työleiriksi. 

En ole koskaan kuullut kenenkään okt-asujan sanovan kotiaan työleiriksi. Ne on ne kerrostaloeläjät jotka tätä viljelee. 

Odotapa vaan. Sulle pamahtaa yhtä aikaa tekonivelleikkaus ja katto-/lämmitysjärjestelmäremppa. 

Rahallahan noista selviää. 

Ei välttämättä selviä. Ei kaikkia leikellä tuosta noin vaan.

?? Tuskin kukaan huvin vuoksi hakeutuu leikkaukseen . Ja kyllä, rahalla pääsee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on vahvin käsitys omakotielämästä, joilla ei omakotitaloa edes ole.

Tämä. Minulle eräs sukulaismies aina besserwisseröi kaikesta ok-taloon liittyvästä, yrittää päteä remonttiasioissa sun muussa. On itse asunut omakotitalossa viimeksi pikkulapsena. Ja ei siis todellakaan ole edes rakennusalan ihninen. Asuu kerrostalossa asumisoikeusasunnossa. Mutta vahvoja näkemyksiä on tarjolla milloin mihinkin. Joku kateus ja tyytymättömyys omaan elämään sieltä on aistittavissa. 

Vierailija
64/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa vou paljon monipuolisemmin alita mitä tekee vai tekeekö mitään.

Kerrostalossa ei. Lisäksi omakotitalossa ei tarvitse tapella muiden asukkaiden kanssa rempoista, saunavuoroista ym.

Muistui mieleen, että pitäisikin tästä lähteä asentamaan luonnonkivilaattoja grillipaikan ympärille. Nuotiopaikka on kaivettu, savustimelle ja argentiinalaiselle grillille on jo paikka mietitty.

Pergolaan on tarkoitus tehdä pieni huonemainen tila puolison kanssa vietettäviä intiimihetkiä varten.

Vierailija
65/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät varmaan ole koskaan asuneet omakotitalossa. Eihän se mikään työleiri ole. Jokaista taloa niin omakoti- kuin kerrostalojakin pitää rempata ja ajoissa kunnostaa, ennen kuin paikat hajoaa. Jos ei pidä puutarhan hoidosta, voi pihan voi antaa olla kukkaketo :)

Ihanaa olla omalla pihalla eikä kuunnella naapureiden kulkua portaikossa tai huutoja seinien läpi. 

Jokainen voi onneksi valita miten haluaa asua!

"Jokainen voi onneksi valita miten haluaa asua!"

Ei voi. 

Ei voi silloin, jos asuu vuokralla Kelan piikkiin. Jos kustantaa itse asumisensa alusta loppuun itse, silloin voi todella valita asumismuotonsa, aivan sama asutko omassa vai vuokralla.

Eikö siellä Kelassa oltaisi vain mielissään, jos joku valitsisi okt asumisen, kun niitä saa niin halvalla, niin vuokralle kuin ostettua. 

Nyt viikonloppuna myytiin okt  Saimaa hankkeessa ympäri Suomea ja okt talojen hinnat alkoivat yhdestä eurosta. 

Vierailija
66/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät varmaan ole koskaan asuneet omakotitalossa. Eihän se mikään työleiri ole. Jokaista taloa niin omakoti- kuin kerrostalojakin pitää rempata ja ajoissa kunnostaa, ennen kuin paikat hajoaa. Jos ei pidä puutarhan hoidosta, voi pihan voi antaa olla kukkaketo :)

Ihanaa olla omalla pihalla eikä kuunnella naapureiden kulkua portaikossa tai huutoja seinien läpi. 

"Jokainen voi onneksi valita miten haluaa asua!"

Ei voi. 

Ei voi silloin, jos asuu vuokralla Kelan piikkiin. Jos kustantaa itse asumisensa alusta loppuun itse, silloin voi todella valita asumismuotonsa, aivan sama asutko omassa vai vuokralla.

Eikö siellä Kelassa oltaisi vain mielissään, jos joku valitsisi okt asumisen, kun niitä saa niin halvalla, niin vuokralle kuin ostettua. 

Nyt viikonloppuna myytiin okt  Saimaa hankkeessa ympäri Suomea ja okt talojen hinnat alkoivat yhdestä eurosta. 

No, kyllä noita kertostaloasuntojakin on myyty ja myydään vastaavilla hinnoilla joten mikä on pointtisi?

Vierailija
67/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos on aina asunut vuokralla kuten sinä, ei varmaan tajua, miten kiva on rempata ja luoda entistä kauniimpi oma koti.

Itse tosin olen kokenut vain rivarinpäädyn omistajana, mutta juuri asennutin kauniit vinyylilankut keittiöön ja parvelle."

Eli kyse ei olekaan itse tekemisestä, vaan siitä, että joku toinen asennuttaa lattiat ja kaapit? Eihän tuo liity mitenkään ok-taloon. Kerrostaloasuntoonkin voi kutsua remppamiehet työskentelemään. 

Ai eikö omakotitaloon voi? Vai? Yllättävää.

Vierailija
68/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti joillain on, koska moni tuttavaninsanoo, ettei tahdo mökkiä enää toiseksi työleiriksi. 

En ole koskaan kuullut kenenkään okt-asujan sanovan kotiaan työleiriksi. Ne on ne kerrostaloeläjät jotka tätä viljelee. 

Odotapa vaan. Sulle pamahtaa yhtä aikaa tekonivelleikkaus ja katto-/lämmitysjärjestelmäremppa. 

Kai nyt jokaisella on terveysvakuutus leikkauksia varten? Onhan?

-ohis

No ei ole ja ei sekään kaikkea korvaa. Itse maksoin omasta pussista  27 th  polvi ja lonkkaleikkauksesta yksityisellä

Olisit voinut jonottaa julkisen puolen leikkaukseen myös. Oma valinta.

Olla liikuntakyvytön  9 kk ? Olisitko sinä ? Jonot oli pitkät silloin

LIikuntakyvytön kyllä pääsee ykköskiireellisyysluokassa nopeaan leikkaukseen. 

Vierailija
69/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kateutta, jos haluaa elämältään eri asioita kuin sinä. Minulle omakotitalo ja mökki olisivat työleirejä, koska en pidä mistään pihahommista tai remontoinnista. 

Vierailija
70/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää kun ikinä ei näe kerrostaliasukkaiden valittavan mistään. 

Jos, niin se on aina sopeutumisvaikeutta poteva vuokralaismaatiainen, jolla on vikaa päässä ja joka ei osaa hankkia ilmastointia tai pitää ikkunoita peitettynä  kun on kuuma eikä tiedä, kelle huolto- ja häiriöilmoitukset tehdään. 

Miksi maalaiset on niin kädettömiä? Jalattomia myös. Riippuvaisia autosta ja hissistä.

Miten monessa maalaistalossa olet oikein käynyt, kun tiedät niissä olevan hissejä??? Olet varmaan vain nähnyt unia. 

Vierailija
71/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Ei se sekään auta, jos BMI on yhdenkin pykälän yli ortopedin keksimästä rajasta. Hän kieltäytyy leikkaamasta.

Vierailija
72/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole kateutta, jos haluaa elämältään eri asioita kuin sinä. Minulle omakotitalo ja mökki olisivat työleirejä, koska en pidä mistään pihahommista tai remontoinnista. 

Mikä estää ulkoistamasta niitä? Esim. mökkitalkkari tekee pikku korvausta vastaan ikävät hommat, ja remppamiehen voi tilata remontoimaan.

Vierailija
73/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitaloasujat on vähä niinku yksinkertaisia. "Sormet syyhyää että pääsis vähän remppaamaan."

Jos on aina asunut vuokralla kuten sinä, ei varmaan tajua, miten kiva on rempata ja luoda entistä kauniimpi oma koti.

Itse tosin olen kokenut vain rivarinpäädyn omistajana, mutta juuri asennutin kauniit vinyylilankut keittiöön ja parvelle. Omakotitaloon verrattuna tässä on se hyvä puoli, että keittiössä oli vesivahinko, joten taloyhtiö kustansi vinyylilankut sinne, se oli halvempaa kuin parketin kunnostaminen. Nyt iloitsen uudesta lattiasta joka aamu kun juon kaffet.

Huononsi sinun asuntosi arvoa siis. Onko vielä se kaikista halvin muovinsekainen laminaatti?

Vierailija
74/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää ulkoistamasta niitä? Esim. mökkitalkkari tekee pikku korvausta vastaan ikävät hommat, ja remppamiehen voi tilata remontoimaan.

Yleensä se persaukisuus estää. 

Vierailija
75/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Kun ikää tulee se vakuutus maksaa todella paljon kuussa, ei riitä tulot siihen.

Vierailija
76/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on esteettinen ihminen, pedantti luonne sekä pihi eikä kuitenkaan jaksaisi koko ajan? jotain tehdä ja hankkia/ostaa, niin omakotitaloon ei kannata muuttaa. Itselle jo rivitalossa ihan tarpeeksi. Haluaisin kerrostaloon. Siinä sitte voi hallitukselle ja huoltoyhtiölle "valittaa"  pihatöistä tai tehdä talkoilla tai antaa vaan olla kun ei ne näy niin kuin oma-/rivitalossa kaikki pihan pienetkin epäkohdat on jatkuvasti silmien alla ja vain omalla vastuulla (rivitalossakin pihan nurmikon hoito, aidan maalaus, pihan pensaat on asukkaan vastuulla).  Kerrostalossa ei ole. 

Vierailija
77/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitaloasujat on vähä niinku yksinkertaisia. "Sormet syyhyää että pääsis vähän remppaamaan."

Jos on aina asunut vuokralla kuten sinä, ei varmaan tajua, miten kiva on rempata ja luoda entistä kauniimpi oma koti.

Itse tosin olen kokenut vain rivarinpäädyn omistajana, mutta juuri asennutin kauniit vinyylilankut keittiöön ja parvelle. Omakotitaloon verrattuna tässä on se hyvä puoli, että keittiössä oli vesivahinko, joten taloyhtiö kustansi vinyylilankut sinne, se oli halvempaa kuin parketin kunnostaminen. Nyt iloitsen uudesta lattiasta joka aamu kun juon kaffet.

Huononsi sinun asuntosi arvoa siis. Onko vielä se kaikista halvin muovinsekainen laminaatti?

Ei vaan Parador Pure Oak vinyylilankku, kuten yllä sanon. :-) OIkein kaunis. Parketti jäi sen alle, jos joku ostaja on niin hullu, että vielä haluaa mosaiikkiparketin keittiöön.

Tutkin pitkään vinyylilankkuja, ja tämä oli luonnollisimman näköinen. Aivan ihana. <3

https://www.bauhaus.fi/vinyylilankku-parador-modular-one-oak-pure-natur…

Vierailija
78/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne tosta vaan pamahtaa yllättäen yhtä aikaa kun remonttitarve on tyypillisesti tiedossa vuosikymmeniä etukäteen eikä tekonivelleikkaukseenkaan päädytä ihan yhtäkkiä yllättäen ihan jo jonojen takia? 😃 

Sinä näköjään et tiedä yhtään nivelongelmista. Ole onnellinen siitä, mutta älyäpä olla kommentoimatta asiasta, mistä et itse tiedä yhtään. Ja jos kommentoit, kommentoi sanoilla äläkä korvaa mitään emojeilla, teet niillä itsestäsi vielä enemmän hölmön.

Vierailija
79/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on esteettinen ihminen, pedantti luonne sekä pihi eikä kuitenkaan jaksaisi koko ajan? jotain tehdä ja hankkia/ostaa, niin omakotitaloon ei kannata muuttaa. Itselle jo rivitalossa ihan tarpeeksi. Haluaisin kerrostaloon. Siinä sitte voi hallitukselle ja huoltoyhtiölle "valittaa"  pihatöistä tai tehdä talkoilla tai antaa vaan olla kun ei ne näy niin kuin oma-/rivitalossa kaikki pihan pienetkin epäkohdat on jatkuvasti silmien alla ja vain omalla vastuulla (rivitalossakin pihan nurmikon hoito, aidan maalaus, pihan pensaat on asukkaan vastuulla).  Kerrostalossa ei ole. 

Joku terassin laudoituskin. Häiritsee nykyinen, mut ei kiinnostusta tehdä saati laittaa rahaa uuteen. Kerrostalossa parvekkeen voi helpommin sisustaa mieleisekseen. Lattiankin. 

Vierailija
80/185 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla todella varakas että on jatkuvasti rahaa rempata. Minulla on omakotitalo, joka ränsistyy kun ei ole varaa tehdä edes niitä pakollisia remontteja. Ei se remontoiminen ilmaista ole.

No taas tässä huomataan, että ne piirtää kenellä on liitua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme