Ihan koko päivän sataa vettä. Mitä hittoa sitä tekisi
Ja aika kovaa tulee, ei mitään pientä tihkua. Mitä te muut teette tällaisina päivinä?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Moni vastaaja vaan räkyttää että mikset tee sitä tai tätä, sen sijaan että vastaisivat mitä tekevät sadepäivänä. Tyypillistä av-palstan käytöstä.
Unohdit vastata otsikon kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni vastaaja vaan räkyttää että mikset tee sitä tai tätä, sen sijaan että vastaisivat mitä tekevät sadepäivänä. Tyypillistä av-palstan käytöstä.
Unohdit vastata otsikon kysymykseen.
Itsellenikö vastaisin?
Siivoan, teen ruokaa, pesen pyykkiä, luen, käyn salilla, käyn koiran kanssa ulkona, laitan myytäviä kirppisvaatteita valmiiksi. Aika kuluu hyvin! Puutarha näyttää ihanalta, kun on satanut.
Vierailija kirjoitti:
On täällä moni jo vastannut. Siivoaa,leipoo,käy töissä,kaupassa,vie koiraa lenkille, tai mikä este se sade on lenkille.
Salille/jumppaan, kaupassa käynti, ruoan laittoa, siivousta, pyykkihommat, lempisarjan katsomista Netflixistä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveä kesäkuu taas! Muistan kun vielä 4-5v sitten oli touko-kesäkuussa kauniita aurinkoisia aamuja ja kävin joka päivä ystäväni kanssa uimassa ennen klo 7. Nyt ei edes päivällä tarkene! Ja minä sentään harrastan avantouintia (mutta inhoan palelua kesällä).
On ollut aivan mahtava kesäkuu. Viileää, vähän sadetta (saisi olla enemmänkin sateisia päiviä, luonto kiittäisi), ei hellettä. Jaksaa ulkoilla, pyöräillä, juosta, tehdä mitä vain, yölläkin on sisällä hyvä olla, kun ei tarvitse nukkua kylmäkallejen kanssa.
Mitä tekisi sadepäivänä? Ihan sitä samaa kuin kaikkina muinakin päivinä. Ainoa, mikä ei ole sadepäivänä kovin kivaa, on terassilla istuminen. Se taas tuskin on iso menetys.
Itse menen lenkille työpäivän jälkeen.
Meillä on terassilämmittimet lasitetulla terassilla ja se on ihan paras paikka viettää sadepäivää, löhötä mukavassa tuolissa ja katsella järvimaisemaa. Välillä otan päivänokosetkin terassilla sadepäivinä. Tänään kun on työpäivä niin otin jo heti aamusta läppärin kainaloon ja menin terassille pöydän ääreen tekmään töitä lämmittimen alle.
Ystävien tapaamista kahvilla/lounaalla, elokuvissa käynti, museossa käynti, salilla käynti, uimahalliin... loputtomasti vaihtoehtoja
Kuorivaatteet päälle ja kävelylenkille luontoon. Ilma on raikasta ja tuoksut voimakkaampia sateella ja sen jälkeen.
Toinen vaihtoehto on käydä museoissa, jos sade häiritsee.
Sulata AP pakastin ja tee jalkahoito.
Luen tai kuuntelen äänikirjoja, teen käsitöitä tai askartelen, kokeilen uusia reseptejä, kirjoitan päiväkirjaa tai kirjeitä, soitan ystävälle, käyn lenkilläkin kyllä, sillä sadekelissö ilma on todella happirikasta.
Keitä kaakaota ja käperry nojatuoliin lukemaan. Sytytä kynttilä.
Vapaa päivä, katselen telkkaria hyvällä omatunnolla ja lepäilen muutenkin. Olen koko juhannuksen töissä, niin keräilen voimia.
Pesen pyykit, käyn salilla, lähden ostoksille. Valmistelen päivällisen, siivoilen. Eli siis ihan normaali vapaapäivä, ei kai sade tuohon vaikuta mihinkään?
Ihan hirveä kesäkuu taas! Muistan kun vielä 4-5v sitten oli touko-kesäkuussa kauniita aurinkoisia aamuja ja kävin joka päivä ystäväni kanssa uimassa ennen klo 7. Nyt ei edes päivällä tarkene! Ja minä sentään harrastan avantouintia (mutta inhoan palelua kesällä).
Aivan mahtava kesäkuu ollut, tarpeeksi lämmintä ulkoiluun (20 asteen tienoilla joka päivä) ja satanutkin tarpeeksi ettei ole tarvinnut kasvimaata sadettaa kuin pari kertaa. Luonto kukoistaa ja perunat ym kasvaa hirmuista vauhtia. Välissä on ollut monta täysin sateetonta päivää minkä ansiosta olen saanut jo kaikki matotkin pestyä. Jos tulee helteet heinäkuussa niin kiva vaan relata kun kaikki kesähommat on jo tehtynä.
Täällä pks merenrannalla vain 3 lämmintä päivää (20-21) muuten 12-16 astetta. Nyt on satanut joka päivä lähes viikon.
Kasvit on ihan kitukasvuisia viileyden takia ja hartaasti odotettu juhannusruusun ja juhannusmorsian-ruusun kukinta pilalla, samoin muutaman muunkin. Pionit kukkii ehkä 2 viikon kuluttua jos nuput ei mätäne.
Onneksi päästään pois muutaman päivän kuluttua, en vain jaksa tätä palelua ja sisällä kökkimistä!
Odotan, että oikea elämä alkaa ja joku nainen vihdoin palkitsee minut seksillä sekä rakkaudella.
Keitä kaakaota ja käperry nojatuoliin lukemaan. Sytytä kynttilä
Teen noita 9kk vuodesta, kesällä kaipaan ihan jotain muuta!
Ollut aivan kakkakeliä, +14 ei "kesä"
Vettä lotraa joka toinen päivä
Pimeää kuin luolassa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtava kesäkuu ollut, tarpeeksi lämmintä ulkoiluun (20 asteen tienoilla joka päivä) ja satanutkin tarpeeksi ettei ole tarvinnut kasvimaata sadettaa kuin pari kertaa. Luonto kukoistaa ja perunat ym kasvaa hirmuista vauhtia. Välissä on ollut monta täysin sateetonta päivää minkä ansiosta olen saanut jo kaikki matotkin pestyä. Jos tulee helteet heinäkuussa niin kiva vaan relata kun kaikki kesähommat on jo tehtynä.
Täällä pks merenrannalla vain 3 lämmintä päivää (20-21) muuten 12-16 astetta. Nyt on satanut joka päivä lähes viikon.
Kasvit on ihan kitukasvuisia viileyden takia ja hartaasti odotettu juhannusruusun ja juhannusmorsian-ruusun kukinta pilalla, samoin muutaman muunkin. Pionit kukkii ehkä 2 viikon kuluttua jos nuput ei mätäne.
Onneksi päästään pois muutaman päivän kuluttua, en vain jaksa tätä palelua ja sisällä kökkimistä!
No niinpä. Toki on kiva, että luonnonkasvit ei kuivu helteisiin, mutta harrastelijapuutarhurina toivoisin vähän lämpimämpää. Kyllä nuo avomaankurkut, kesäkurpitsat, tomaatit sun muut paremmin kasvaisi, jos olisi edes sen 20 astetta. Tässä ei vielä mistään hirmuhelteistä puhuttaisi.
Mä rakastan sateisia kesäpäiviä. Voi ihan rauhassa olla sisällä, ei mitään paineita lähteä ulkoilemaan tai yrittää sopia jotain tapaamisia.
Sadepäivinä mä luen, katson sarjoja telkkarista, siivoan, pesen pyykkiä, laitan Vintediin tavaraa myyntiin, usein hoitelen jotain sellaisia asioita, jotka ovat jääneet tekemättä kuten varaan jo syksyn harrastuksiin paikkoja, hoidan pankkiasioita, laitan viestin tai soitan sille yhdelle kaverille jota en ole nähnyt hetkeen jne.