Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~¨~¨ENSKOJEN HELATORSTAI... ja ehkä perjantaikin?!? :)

17.05.2007 |

Jaahas.. empä muistanu ottaa linkkiä eiliseen, enkä jaksa alkaa säätä... Laitan sen oman viestin alkuun.MORO.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]*huoh* Selailin pinot läpi, mutta joudun taas olemaan itsekäs ja jättämään kommentoinnit suurimmalta osin :( Ja nyt kun edes muistais, mistä kaikesta kirjotittekaan XD

IIDA-LINNEALLE piti minunkin sanoa, että samalla tavalla Arttukin säpsähtelee just kun on nukahtamassa. Ollaankin naurettu, että ihan kuin se koko ajan taistelis unta vastaan: " en nuku...en nuku...kroohpyyh...SÄPS!...en nuku!" Se on niin hassun näkönen säpsähdellessään ja sen jälkeen pilkkimistä jatkaessaan :)

TATSKAG: Ei ole tatuointeja.

JUOMAG: Aika vähän join ennen raskauttakin, mutta kyllä aina saunaoluen verran nytkin jaksaa ;) Juomana olut ja siideri + paukut baarissa - en jostain syystä saa mitään viinejä alas :(

Hitsi, että mua ärsyttää se Artun kuhmu. Se kun tuntui toissapäivänä olevan vähän isompi... Tai ehkä me kuviteltiin? Mutta ehkä mä nyt odotan vielä sen viikon, ja jos se sit ei ole hävinnyt, niin viivana takasin lääkäriin! Voinnissa ei onneksi ole mitään muutosta, joten kai se sitten on täysin harmiton kuhmu........ *voi-kun-tietäisi*

Tämän hetken ruokatilanne meillä:

Eli mittailin tosiaan yksi päivä Artun vuorokausiannoksen määrän, ja sain yht. 1200ml, mistä 200ml on maissivelliä. Lisäks ollaan maisteltu ensin sitä pelkkää porkkanaa, ja nyt sitten menee peruna-porkkana-sosetta - mutta kerralla siis vain n. 2-3tl, jos sitäkään. Annan sosetta Artulle yleensä aamupäivällä, ja joskus alkuillasta. Jälkkäriks annoin ensin luumua (ettei menis maha kovalle), ja nyt päärynää (sen 1-2tl), kun silläkin on ilmeisesti ummetusta " ehkäisevä" vaikutus (??).

En ajatellut niistä mitään kunnon aterioita tehdä ennen 4kk ikää, mutta totutellaan niihin nyt noin maistelemalla silloin tällöin. Ja hienosti näyttää menevän! :) -Enkä myöskään ajatellut ennen 4kk ikää enempää laajentaa tuota valikoimaa, eli peruna, porkkana, luumu ja päärynä saa riittää. Ehkä kokeillaan sitä pe-po-velliä jossain välissä maissivellin tilalla.

Me kun ensi kuun alussa muutetaan, niin vaihtuu sitten samalla th-tätikin. Nytpä sitten jännityksellä odotan, mitä hän sanoo tuosta kiinteiden maistelusta jo tällä iällä, kun 3kk nla lähenee kesäkuun alussa... Tämä nykyinen on ainakin niin mukava, että hänelle kyllä kehtaa kertoa kaiken :D (Ei ollut millänsäkään maissivellin aloituksestakaan silloin ennen 2kk ikää -olin sen siis " ilman lupaa" aloittaut.) Mutta ajattelin silti " ottaa riskin" ja kertoa kokeiluista tälle uudellekin suoraan. Saan ehkä asiasta kuulla, mutta tietääpä ainakin missä mennään, jos tulee jotain niistä johtuvaa vaivaa tms. Onneksi nyt on kuitenkin näyttänyt kaikki hyvälle, eikä iho- tai mahaoireita ole! =)

Itse oon jo ihan loppu näistä muutto- ja pakkauspuuhista, vaikka ihan alkusuoralla vasta ollaan. Mies vei tänään ekan pakettiautollisen laatikoita sinne uuteen kotiin, ja mun pitäis taas tämäkin Artun uniaika käyttää pakkaamiseen... Ei jaksa!!! No, onneks se on parin vkon päästä jo ohi, ja sit ei toivon mukaan never ever tarvii enää muuttaa, jollei sitten esim. aleta rakentamaan...

Mutta sellasta täältä. Voipi tosiaan tää vkonloppu kulua hieman hiljasemmissa merkeissä, mutta alkuviikosta pääsen varmaan juttuihin taas paremmin mukaan - mies kun lähtee taas 3 päiväksi keikalle :(

Heipat!!!

Pi-Ki ja Arttu kohta 11vkoa

Vierailija
22/31 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han, meillä viime yönä nukuttiin vaihteeksi paremmin. 4 h ja syöttö ja sain muuten korvikettakin pojalle annettua vähän =) sit nukkui vielä 4 h. Jatkettiin aamusta vielä reilun tunnin nokosilla ja nyt on kuin uudestisyntynyt.

Eipä sitä voi tietää mikä niitä välillä valvottaa tai tekee levottomaksi. Mä en suostu jättämään kahvia ja suklaata kyllä kokonaan mun ruokavaliosta =))

Aurora, vai alkaa teillä olemaan kohta pahin urakka pihalla ohi. Kiva kesää vasten saada paikat kuntoon. Terkkuja Oliverille, harmi kun en saanut sitä sun laittamaa kuvaa näkyviin sieltä uintireissulta =(

mitenköhän makkaran ja nakin yö meni??

mykis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siivoilin ja järkkäilin noita kuvia ja siksi oli pois käytöstä. Mutta tossa muutama foto sulle=) Ja tietty muillekin!

http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Poitsu/?action=view&c…

Vierailija
24/31 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä tosta reissaamisesta rohkaista, että lähde vaan rohkeesti sinne Riihimäelle =) kyllä niiden pikkuisten kanssa pärjää ihan kaksistaankin! Ja sullahan on se kantoliina, niin ota mukaan, sillä varmaan siihen viimeistään rauhoittuu, jos jotain käninää syntyy =))

mykis taas

Vierailija
25/31 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Mä palailen nyt vasta elävien kirjoihin..sainkohan jonku ruokamyrkytyksen tai sit oli maailman pahin darra 4 sidun jälkeen..Oksentelin ja paskoin 03-07.00 ja ulisin ku mahaan ja päähän sattu..Arvatkaa oliko meillä mitään särkytabuja, arvatkaa?! Päivä on menny beibin kans aika paljon lattialla ja sängyssä möyriten, että mama saa olla pötköllään..HUH =D Onneks mies pääsi jo duunista ni otti tytön hoitoonsa..mä vasta sain kahvia vähän alas ja ehkä se päivä tästä vielä paranee..Prkl! =/

Matsista lähdettiin erätauolla ku miehen sisko soitti kun tyttö vaan huusi lohduttomana..Tuli meille jo neljän maissa ja leikkivät ja höpöttivät ja me sit lähdettiin vähän ennen kuutta..mä syötin tytön ja se alko paapiin..Oli heränny ihan rauhallisena, mutta vaipanvaihdon jälkeen oli alkanut katsella ympärilleen ja oli alahuuli alkanut väpättään..Siitä oli kuulemma alkanut helvetillinen parku joka paheni aina kun se katso miehen siskoa..=/ Me lähdettiin sit välittömästi ku se soitti ja oli kyllä palkitsevaa kun otin tytön syliin niin se hiljeni välittömästi..=) Kävi NIIN surku kun toisella valu ISOT kyyneleet ja hauko henkeä kun niin oli itkenyt..lohduttelin sitä vaan ja annoin sit tissiä ja sen jälkeen tyttö olikin oma ihana itsensä ja jaksoi hymyillä miehen siskollekin taas =) Mutta kylläpä se sit meidät tunnistaa ja ikävöi..=) Mun pieni..piuh..iso rakkaus on mamalla..=)

Sori nyt ei irtoo muuta..jos yrittäisin syödä jotain niin ei tärisytä niin kamalasti..=)

Ihanaa viikonlopun alkua kaikille!

t. poppis ja Emiliina 3,5kk

Vierailija
26/31 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit niistä allergialääkkeistä. Mulla on yleensä tähän aikaan vuodesta olo ihan hirvee, joteski nyt vaan ollut tosi hyvä, ei nenä valu eikä silmät turpoo. Raskausaikana kyllä selvittelin allergialääke asiaa. Muistaakseni just noi paikalliset lääkkeet kuten nenäsumutteet ja silmätipat on ok. Suurinosa allergialääkkeistä tablettina oli kiellettyä tavaraa, Zyrtecistä en muista miten siinä meni, kun mulle se ole auttanut pätkän vertaa. Kysy lääkäriltä kun meet seuraavaksi tai vaikka apteekista, jos ne osais siellä sanoa.

Pitäis varmaan yrittää imuroida tää huusholli, mutta ei kiinnosta pätkääkään. Enempi toi sänku huutaa mua puoleensa. Tekee ihan hirveesti mieli jätskiä, mutta kun sitä ei ole pakkasessa yhtään. Onneksi pitää käydä kaupassa tänään, niin jos sitten ostais vaikka tuutin.

Tinsula ja pruttana 3 vko

Vierailija
27/31 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli sitten käytyä ja hyvin oli pikku herra kasvanut. Tosin näillä tiheillä syönneillä olisikin ollut ihme jos kasvua ei olisi tapahtunut. Eli siis viimeksi punnittu ma 7.5 jolloin painoa 2900g, niin tänään yli 3 200g. Tarkkaa lukua en tiedä, koska terkka ei sitä korttiin laittanut, koska ei kuulema tarvitse??

Edelleen siis mun ja terkan välit ei mene oikein yksiin. Mut täytynee yrittää kestää. Tänään taas muutoinkin sekoili ihan ihmeesti. Kyseli mm. ilmavaivoista, joita sanoin hyvin vähän olevan. Alkoi sen jälkeen kertoa kuinka meidän kannattaa mennä vyohyketerapiaan, jotta vauvan vaivat paranee?? Siis häh. Edelleenkään ei kuuntele yhtään mitään mitä hälle kerron, tai sitten ei vain usko mua.

Jatkanpa sitten hiukan purkautumistani. Mulla on näet tullut ongelmaksi ex. Erosta on jo aikaa, mutta silti tuntuu edelleen olevan jämähtänyt siihen kun erottiin. Paskaviestejä on tullut aina aikaajoin ja niihin olen aikoinani reagoinutkin, koska en kaikkea lokaa viitsi päälleni ottaa. Nyt oli sitten saanut tietää, että meille on tullut vauva ja siitäkös se riemu irtosi. Haukkumisviestejä tuppaa tulemaan koko ajan. Ensimmäisen sain jo synnärillä toisena yönä. Olipa oikein mukavaa, kun itse on onnessaan lapsesta ja toinen heittää sellaisen haukkumis/vittuiluviestin siihen hormonien keskelle. Iso poruhan siinä pääsi.

Itse en ole enää vastannut viesteihin mitenkään. Mun mielestäni mun tekemiseni eivät enää kuulu laisinkaan hänelle. Ex väittää mun mm. pilanneen nyt hänen elämänsä lopullisesti. Siis onko hän kuvittellut mun palaavan hänen luokseen?? Silloin synnärillä kun sain sen viestin niin olin kyllä äärettömän onnellinen nykyisestä tilanteesta. Mulla on mitä ihanin mies ja nyt vielä pieni, meidän yhteinen, lapsi tätä onnellisuuden tunnetta täydentämässä. Samalla sain vain itselleni vahvistusta siihen, että tein aikoinani oikein lähtiessäni entisestä suhteesta..

Anteeksi vuodatukseni, mutta jonnekin on taasen purettava mieltään. Tarkoituksenani on vaihtaa lähiaikoina puhelinnumero ja pitää se salaisena. Mut vielä se ei onnistu, mut parin viikon päästä..

jahas, kutsu käy.

-Ninca ja pikku herra 2vk-

Vierailija
28/31 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meidän netti saatiin siis vihdoin pelittämään kuukauden katkon jälkeen..älytöntä että mokoman korjaaminen voi kestää noin kauan jossain missä lie..mur!

oon ihan ulapalla kaikesta enkä arvatenkaan viitsi ja ehdi noita pinoja alkaa pläräämään mutta ehkä mä pääsen taas kärryille.

Quuta oli kaipailtu, huomasin miten oli käynyt ja eipä tuohon osaa oikein mitään sanoa..ihan kamalaa ja surullista:(:(:( Voimia sinne!!

Muuta en osaakaan kommentoida tällä kertaa, uusia vauveleita äiteineen oli ilmaantunut, onnittelut kaikille!!!

..ja onhan meilläkin iloisia uutisia, meinaan meidän tyttö se on alkanut NUKKUMAAN!!!!! Voi jessus tätä on odotettu. Pari viikkoa sitten alkoi ihan itsekseen muuttua yöt parempaan suuntaan, ensin tuli pieniä merkkejä, tyttö alkoi nukkumaan sikeämmin, nukahtamaan helpommin ym. ja kappas, nyt nukutaan sitten ihan parilla heräämisellä koko yö, tissiä syö vain kerran yössä. Nukahtaminenkin on helpottunut kun tyttö kääntää vaan illalla kylkeä tissit syötyään ja alkaa koisimaan, meillä siis Liian sänky sivuvaununa kiinni meidän punkassa. Joka tapauksessa ihme on siis tapahtunut ja äiti taas vallan virkeänä..ei kyllä taida lohduttaa ketään huonosti nukkuvan vauvan äitiä jos sanon ettei se kestänyt meillä kuin 9kuukautta;) Mutta mä oon niin helpottunut etten pysty lopettamaan hehkutusta, miehellekin huokailen tätä ihanuutta päivittäin!

Nyt poistun tutkimaan hetkeksi tätä meillekin viimein avautunutta netin ihmeellistä maailmaa;)

vilkutuksia kaikille!

Queen ja yönsä NUKKUVA Liia 9kk

Vierailija
29/31 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan teillä on vauvoilla hampaat ruvennu tulemaan? meillä ikää muutaman päivän vajaa 3kk ja suussa tuntuu 3 kohdassa ihan terävät ja kovat hampaanalut(ko?) Voiko olla mahdollista? Tuntuis jotenki niin hullulta et nyt jo..

Henna ja Joel

Vierailija
30/31 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

POPPIS, meillä Sampo on semmoinen mammanpoika, että mamman ei tarvi kuin muutama minuutti olla pois näkyvistä/Sampon olla jonkun toisen sylissä, niin alahuuli menee rullalle ja alkaa kova poru! No isin kans ei itke, mut tänäänkin kun olin mummulassa S:n kans (ja S oli tosi hyväntuulinen ja pirteä), niin ei poika kestänyt mummun eikä enon sylissä yhtään olla. Mun syliin rauhoittui heti ja mun sylistä kyllä nauroi ja jutteli mummulle sekä enolle :) Ihana pieni! Se on kyllä ihana tunne, kun tajuaa olevansa jollekin niin tärkeä! ... Ootko muuten varma ettei ollu vaikka norovirus sulla? Meinaan sehän ei välttämättä kestä kuin muutaman tunnin, mut on yleensä tosi raju. No oli mikä oli, hyvä jos oot jo parempana :)

NINCA, no tuon perusteella oot kyllä tehnyt tismalleen oikean ratkaisun, kun oot aikanaan eronnut exästäsi! Kurjan kuloinen tyyppi :/ Koita kestää

QUEEN, pitää kyllä aivan onnitella, kun teillä on alettu nukkumaan! :) Vaikka kuin paljon omaa lastaan rakastaa, kyllä tuo unettomuus käy pidemmän päälle tosi raskaaksi! Tosi mahtavaa että Liia on vihdoin löytänyt nukkumisen salat ;)

Mjoo, nyt vois keskittyä poikaankin :) Tässä se imee tisua, äiti istuu sohvannurkassa ja läppäri edessä. Mikäs sen kivempaa :)

Han ja Sampo ~3,5kk

Vierailija
31/31 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MYKIS, hyvä että sentäs teillä meni yö paremmin. Saas nähdä millainen ens yö on. Mitenköhän tosiaan Makkaralla ja Nakilla on mennyt?! ... Mun pitää vielä miettiä sitä tapaamista, mut kyllä kova hinku olis. Kyllä se varmaan jotenki järjestyis ku pistäis järjestymään :D