Mitä tekee loppuelämän kun ei töitä saa enää 50 vuotiaana.
Tulee aika pitkäksi kun makoilee vaan kotona eikä ole rahaa tehdä mitään eikä ole mahdollisuuksia tienata rahaa.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tuskin työllistyn enää nelikymppisenäkään monisairaana pitkäaikaistyöttömänä. Täytyy vain keksiä keinoja tappaa aikaa. Voisi vaikka lukea kirjaston kirjat läpi, ja kunhan vanhemmasta aika jättää, ei muakaan täällä enää tarvita.
Kyllä tarvitaan. Monissa kaupungeissa järjestetään työttömille, sairaille ja eläkeläisille monenlaista kivaa toimintaa. Ei pidä jäädä yksin.
Ihan mielelläni jo poistun täältä, kunhan olen sinnitellyt vanhemman tukena tämän loppuelämän. Oma elämäni meni jo kaikin tavoin pieleen, ei ole elämisen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Siivoaa kotia, missä asuu. Nukkuu päiväunet. Leipoo pullaa ja katsoo illat telkkaria.
No tuo on umpitylsää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tuskin työllistyn enää nelikymppisenäkään monisairaana pitkäaikaistyöttömänä. Täytyy vain keksiä keinoja tappaa aikaa. Voisi vaikka lukea kirjaston kirjat läpi, ja kunhan vanhemmasta aika jättää, ei muakaan täällä enää tarvita.
Kyllä tarvitaan. Monissa kaupungeissa järjestetään työttömille, sairaille ja eläkeläisille monenlaista kivaa toimintaa. Ei pidä jäädä yksin.
Ihan mielelläni jo poistun täältä, kunhan olen sinnitellyt vanhemman tukena tämän loppuelämän. Oma elämäni meni jo kaikin tavoin pieleen, ei ole elämisen arvoista.
Miten meni pieleen. Päädyitkö rikolliselle polulle
Henkilö, jonka tiiäm, meni kirppikselle töihin. On kassalla ja palkaksi saa viedä
Tavaraa tyhjään paikkaan. Työn lomassa hinnoittelee nöitä ja ottaa myynnistä puolet. Ko kirppis oli hiljainen ja nopeasti sai kaikki pöydät täyteen ja sitä kautta ihmisiä tulemaan.
Mäkin vein hänelle yli 10 laatikkoa
Kyllä töitä on, ihmisten pitäisi vain lopettaa laiskottelu ja opetella hakemaan töitä.
Mä olen 58v ja pari vuotta olen ollut saiirauesläkkeellä. Nuorempi lapsista on tänne ,( ei suomeen), perustanut perheen, pieniä lapsia heillä kaksi, joten olen täällä apuna kun tarvitaan. Ei tule aika pitkäksi!
Jos on rahaa, lähde maasta. Myy kaikki, mitä omistat Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, kun suomalaiset viisikymppiset eivät kelpaa työelämään, mutta jenkkilässä monet ovat vielä töissä 70+.
Ulkomailta tulee paljon nuoria tekemään ne työt niin 50+ ei enää tarvi ottaa töihin.
Vierailija kirjoitti:
Passiivista väkeä Suomessa. Tiedän virolaisen 90 v rouvan, jolla oma firma Tallinnassa ja aivot skarppina työskentelee koko ajan.
Omaksi ilokseen vai pakosta että saa ruokaa ja asumisen maksettua?
Tee mitä tykkäät. Nauti luonnosta, liikunnasta, kulttuurista, tiedosta, jne. Opettele elämään vähällä tai jokin toinen tapa tehdä rahaa, kuin työnteko.
Kyllä tuohon ikään mennessä on jo muutama sata tonnia säästössä.
M56, pitkäaikaistyötön, varallisuus noin 850 tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Henkilö, jonka tiiäm, meni kirppikselle töihin. On kassalla ja palkaksi saa viedä
Tavaraa tyhjään paikkaan. Työn lomassa hinnoittelee nöitä ja ottaa myynnistä puolet. Ko kirppis oli hiljainen ja nopeasti sai kaikki pöydät täyteen ja sitä kautta ihmisiä tulemaan.
Mäkin vein hänelle yli 10 laatikkoa
Siis tekee mitä? Hinnoittelee omia vai toisten tavaroita ja saa vain puolet tuotosta? Kuka sen kirppiksen omistaa ja tuollaiseen suostuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoaa kotia, missä asuu. Nukkuu päiväunet. Leipoo pullaa ja katsoo illat telkkaria.
No tuo on umpitylsää
Voihan sitä välillä tehdä jotain muutakin 😄
Tuet on leikattu. Ei ole rahaa ostaa puhelinta, kun vanha hajoaa. Jos tulee tulipalo vuokra-asunnossa kerrostalossa niin ei voi soittaa apua.
Vierailija kirjoitti:
Tuet on leikattu. Ei ole rahaa ostaa puhelinta, kun vanha hajoaa. Jos tulee tulipalo vuokra-asunnossa kerrostalossa niin ei voi soittaa apua.
No, ei sille mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhene, menetä muisti, aloita asioiden unohtaminen
Ole ilmainen lapsenvahti lapsenlapsillesi
Nykyajan viisikymppisillä on usein vielä alaikäisiä lapsia itselläänkin, ei todellakaan mitään lapsenlapsia...
No niin oli isoäidillänikin. Muun muassa.
Mitäkö tekee? Minun tapauksessani hidasta kuolemaa. Kymmenen vuotta on mennyt. Rahaa ei ole, toimeentulotuki varmistaa köyhänä pysymisen. Ihmiset ovat kaikonneet. Työ, omaisuus ja terveys menivät samalla kertaa. Neljän seinän sisällä makaan ja pelkään seuraavaa takaiskua.
Kyllä mä olen vielä keväästä syksyyn saan aikani kulumaan, mutta talvella on toisinaan vaikeeta. En pidä lumesta, jäästä, enkä oikein kylmästäkään.
Mä kuljen paljon luonnossa ja kerään luonnon materiaaleja käsitöihini. Sitten marjat ja sienet pitää korjata talteen, että saa ruokaa ja myytyä tietyille.
Pieni piha, jossa nypin ja viljelen. Niin ja olen ahkera kirjaston käyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, kun suomalaiset viisikymppiset eivät kelpaa työelämään, mutta jenkkilässä monet ovat vielä töissä 70+.
Ulkomailta tulee paljon nuoria tekemään ne työt niin 50+ ei enää tarvi ottaa töihin.
Omaa ammattitaitoa kannattaa kehittää niin, että ei häviä nuoremmille.
Kyllä saa. Tädit työvoimapalveluissa ovat ihan tohkeissaan työllistämässä, kun jäin 60 v iässä eka kertaa työttömäksi. Lähin alan vapaa työpaikka löytyi 400 km päästä.