Pienten lasten äidit uupuvat nyt entistä enemmän. Syynä muuttunut isovanhemmuus.
Nyt on taas äidit uhrautumassa. Miten se muka voi isovanhempien syy olla, jos ei äidit omia lapsiaan jaksa hoitaa. Eläköön isovanhemmat sellaista elämää kuin elävät ja matkustelkoon niin paljon kuin sielu sietää.
Itsekin äitinä olen sitä mieltä, että jokaisen pitäisi tehdä tasan sen verran lapsia kuin itse jaksaa/pystyy hoitamaan. Ilman muiden apua. Sen takia meilläkin lapsimäärä on tasan 2.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/86266614-d828-47d8-bd40-781392fd654a
Kommentit (3042)
Vierailija kirjoitti:
Ennen odoteltiin töissä faksia viikko ja odotellessa kudottiin sukkaa.
Nuorena olin töissä Lääninhallituksessa. Töitä oli ajoittain tosi vähän. Kerran esimies näki, et luin lehteä työhuoneessa. Kielsi sen. Sanoi, et ainoa mitä sain lukea oli lakikirjat. Ne oli piiiitkiä iltapäiviä ne.
"Silloin kun eläköityneet kollegat ovat aloittaneet hommat, olinolemassa sihteerit ja tekstinkösittelijät, jotka olivat apuna projektissa, nyt kaikki työ tehdään itse. "
Poikani on vaativassa asiantuntijahommassa. Siihen työhön kuuluu myös matkustelu ympäri maailman. Ennen siellä oli sihteereitä ym. jotka hoitivat mm. matkavaukset hotelleineen, puhtaaksikirjoitukset ym. ym. Nykyään nämä asiantuntijat tekevät ne kaikki itse. Ja siivoavat kahvihuoneen! Poika on usein totenut, et hänelle maksetaan todella kovaa palkkaa tuosta kaikesta, minkä ennen hoiti joku siihen vartavasten palkattu huonommalla liksalla. Silti se päätyön määrä ei ole vähentynyt, päinvastoin, johtuen mm. maailman tapahtumista.