Nainen kaatui ja pyysi apua - kukaan ei auttanut
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisethan on nii ystävällisiä ja mukavia varsinkin miehiä kohtaan että varsinkin miesten kannattaa auttaa aina naisia. Vai hetkinen olikos se sitten kuitenkin niin että naiset vihaa miehiä avoimesti ja peittelemättä että naiset ei ansaitse miehiltä apua ja palvelua
Olen ihan normaali mies ja arjessa en ole kohdannut varmaan yhtäkään naista, joka käyttäytyisi asiattomasti minua kohtaan. Toki töykeitä ja ilkeitä ihmisiä on, mutta se ei ole sukupuoleen sidottua. Ehkä auttaisi, jos lähestyisit ihmisiä ihmisinä, etkä menisi mulkku edellä "toi on ruma, mitä se mulle puhuu, emmä sitä haluu panna", "miksei toi kaunis nainen avaa haarojaan mulle vaikka pidin ovea, vähänkö ylimielinen" jne.
Eivätkö täällä miesvihansa sinun päällesi oksentavat naiset ole sinulle "normaalia" "arkea"?
Niin, miksen samalla perustaisi mielipidettäni miehistä sen perusteella, mitä Ylilaudan syrjäytyneet incelit kirjoittavat anonyyminä internetissä. Jaa'a, vaikea sanoa.
Missään en ole törmännyt niin sairaisiin naisvihajuttuihin kuin ulilaudalla. Ei ihme jos joku nainen alkaa miessukupuolta inhoamaan jos tosielämässä ei ole tekemisissä normaaleiden miesten kanssa
Yksinkertaisuuden merkki, jos ei osaa päätellä että kyseessä on todella marginaalinen, mutta äänekäs porukka, eikä enemmistö sukupuolesta.
Ihmiset osaavat nykyisin vältellä ilahduttavan hyvin kaikki #metoo vaarat.
Selvää kehitystä havaittavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisethan on nii ystävällisiä ja mukavia varsinkin miehiä kohtaan että varsinkin miesten kannattaa auttaa aina naisia. Vai hetkinen olikos se sitten kuitenkin niin että naiset vihaa miehiä avoimesti ja peittelemättä että naiset ei ansaitse miehiltä apua ja palvelua
Olen ihan normaali mies ja arjessa en ole kohdannut varmaan yhtäkään naista, joka käyttäytyisi asiattomasti minua kohtaan. Toki töykeitä ja ilkeitä ihmisiä on, mutta se ei ole sukupuoleen sidottua. Ehkä auttaisi, jos lähestyisit ihmisiä ihmisinä, etkä menisi mulkku edellä "toi on ruma, mitä se mulle puhuu, emmä sitä haluu panna", "miksei toi kaunis nainen avaa haarojaan mulle vaikka pidin ovea, vähänkö ylimielinen" jne.
Eivätkö täällä miesvihansa sinun päällesi oksentavat naiset ole sinulle "normaalia" "arkea"?
Niin, miksen samalla perustaisi mielipidettäni miehistä sen perusteella, mitä Ylilaudan syrjäytyneet incelit kirjoittavat anonyyminä internetissä. Jaa'a, vaikea sanoa.
Missään en ole törmännyt niin sairaisiin naisvihajuttuihin kuin ulilaudalla. Ei ihme jos joku nainen alkaa miessukupuolta inhoamaan jos tosielämässä ei ole tekemisissä normaaleiden miesten kanssa
Tosielämä -käsitteen vastakohta on kuvitteellinen elämä (unelma, fantasia, utopia, viihde-elokuvan tai viihdekirjan kuvaama elämä).
Se, että jokin tapahtuu somessa tai netin välityksellä, tai puhelimen välityksellä, kirjeen välityksellä, tms., ei tee tosielämästä epätosielämää.
Taas miehet jaksaa mussuttaa jostan metoosta koska ovat vaan niin saa*anan itsekkäitä juntteja. Suomalainen mies on maailman itsekkäin olento joka ei näe napansa ympärille. Tän takia en koskaan deittaile enää suomiäijiä!
Vierailija kirjoitti:
Kas kun wanharouva Tyhjäpää ei laatinut avausta muodossa:
Nainen kaatui ja pyysi apua - kukaan mies ei auttanut
Mikä miehiä vaivaa?
Oletuksena varmaan hänellä on, että se on aina mies joka auttaa.
Mikä helvetin pakkomielle sulle on tuo wanharouva tyhjäpää? Mikä sun päässä on vialla? Muakin joskus syytit tuoksi ja pilasit mun ketjun täysin kun syytit mua tuoksi tyhjäpääksi, jankutit ja solvasit! Olet täysin häiriintynyt!
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset osaavat nykyisin vältellä ilahduttavan hyvin kaikki #metoo vaarat.
Selvää kehitystä havaittavissa.
Ainakin minä kierrän kaukaa ihan kaikki sellaiset vaarat, muutkin kuin #metoo vaarat, joissa mies joutuu herkästi tuomituksi vankilaan sekä suuriin korvausmaksuihin, ilman mitään näyttö.
Viimeksi kun autoin kaatunutta naista ylös, tämä myöhemmin syytti minua rais kaamisesta. Joten siihen jäi minun naisten avustamiseni.
Vierailija kirjoitti:
"Teinityttö makasi tunnin tajuttomana kadulla – kukaan ei auttanut" - https://yle.fi/a/3-7879440
Tässä on teininainen kyseessä, äärimmäisen suuri #metoo vaara lähestyvälle miehelle.
Miksi ajatuksissasi on ensimmäisenä joku ahdistelusyytös, jos kyse on tajuttoman naisen auttamisesta? Siinäkin tilanteessa ensimmäisenä saanti ja säkkien tyhjennys mielessä? Olisiko ruman 60 vuotiaan kohdalla pienempi "metoo" -vaara, kun sellaiset eivät ole mielestäsi pantavia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Kerran oltiin miehen kanssa menossa laivaan, kun terminaalissa ihmeteltiin monen supisevan, "onks toi kuollut?" Ja kuitenkin kaikki vaan naureskeli ja meni ohi.
Penkillä retkotti vanha mies, suu auki ja silmät raollaan, kieltämättä näytti menehtyneeltä. Heti mentiin miehen kanssa häntä puhuttamaan ja ravistelemaan, ja kyllä hän heräsi. Sanottiin että laivaan pääsee jo, keräsin hänen tavaransa penkiltä ja lattilalta ja annoin hyttikortin käteen. Kovasti kiitteli.
Mutta ohi kulkevien käytös ottaa niin päähän...
Olisitpa saman tehnyt naiselle niin olisit saanut huudot ryöstöstä, ahdistelusta ja haukut inseliksi.
Mun mies näki kerran että nuori nainen makasi ilmeisesti jotain aineesta sammuneena ja vieressä hääräsi pari mustaa miestä. Mieheni meni vartijoiden luo ja selitti tilanteen. Ne meni sitten väliin. Ei tietoa mikä tilanne oli tai miten se päättyi.
Näköjään vielä suomalaisille naisille merkitsee auttajan sukupuolen lisäksi ihonväri.
Mieheni on ulkomaalainen. Ei musta. Hän ainoastaan ajatteli nuoren naisen hyvinvointia. Nämä mustat miehet eivät olleet auttamassa naista.
Niinhän sinä fas-sti väität ja luulet.
Kaatunut nainen voi soittaa 112 jos tarvitsee apua. Sieltä autetaan tarvittaessa. Sivullisten ei pidä puuttua ihmisten asioihin.
Näitä social experimentejä on testattu paljon ja somesta löytyy videoita näistä -nainen menee auttamaan naista pulassa, ei mies. Johtuu kenties vähäisestä empatian puutteesta.
Jos näkee kaatuneen niin ihan aluksi kannattaa videoida tilanne kännykällä jotta ei tule jälkiseuraamuksia. Muutaman kysymyksen voi tehdä ja todistusaineiston voi näyttää poliisille jos tulee kyselyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuu syytteeseen seksuaalisesta häirinnästä / raiskauksen yrityksestä, jos lähestyy naista
Juuri tämän takia ei mitään kontaktia suomalaisiin naisiin. Mieluummin on tekemisissä karhun kanssa. Se ei syyttele mistään kuten suomilehmät tekee lähtökohtaisesti.
Heh, voi pienen tietämättömyyttä.
Metoo on kansainvälinen liike ja Suomessa vielä aika lievämuotoinen.
Olisin myös vähän huolissani, jos et erota ihmistä lehmästä. Optikolle tai terapiaan kantsisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuu syytteeseen seksuaalisesta häirinnästä / raiskauksen yrityksestä, jos lähestyy naista
Montako syytettä olet saanut?
En ole saanut, koska en mene apuun
Looseri.
Suomessa yleinen auttamisvelvollisuus on ehdoton lakisääteinen velvollisuus. Jokaisen on autettava hädässä olevia tai vakavassa vaarassa olevia ihmisiä kykyjensä mukaan. Avun antamatta jättäminen voi johtaa rikostuomioon.
Looserina et varmasti pärjäisi vankilassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en auta suomalaista miestä.
Looseri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako syytettä olet saanut?
En ole saanut, koska en mene apuun
Eli koko juttu on vain sun mielikuvituksen tuotosta.
Mä olen varma, että jos menen kuun toisena torstaina ulos sinisissä vaatteissa, iskee salama minuun. En ole mennyt, eikä ole iskenyt. Eli totta on!
Olen pelastanut useamman hengen. Ennenkuin teen mitään, pysähdyn ja tarkastelen mm. kaikki #metoo vaarat.
Viimeeksi hengenpelastushommissa huolehdin etten löydy mistään. En soita, en vastaa, en esittäydy ja lähden pois heti kun voin.
Kokemus opettanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran autoin ja melkein sain syytteen, poliisi ei edes pyytänyt anteeksi.
Nykyään kävelen eri suuntaan "näkemättä mitään".
No niin varmaan
Sun on pitänyt suunnilleen heitellä tai paiskoa sitä autettua tai kouria haaroista/rinnoista että saat syytteen
Jos auttaa ylös käsivarressa niin ei varmaan tule syytettä
Mun kaveri auttoi pakkaseen sammunutta. Myöhemmin tämä sammunut uhri syytti ystävääni omaisuutensa varastamisesta ihan syyttä. Olisi kannattanut jättää juoppo kuolemaan.
No, yhyy. Pieni valheellinen syyte vs se, että on vastuussa toisen ihmisen kuolemasta. Eikö teillä ole moraalia lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Kerran autoin ja melkein sain syytteen, poliisi ei edes pyytänyt anteeksi.
Nykyään kävelen eri suuntaan "näkemättä mitään".
Älä valehtele.