Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen kaatui ja pyysi apua - kukaan ei auttanut

Vierailija
13.06.2026 |

Mikä ihmisiä vaivaa?

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisethan on nii  ystävällisiä ja mukavia varsinkin miehiä kohtaan että varsinkin miesten kannattaa auttaa aina naisia. Vai hetkinen olikos se sitten kuitenkin niin että naiset vihaa miehiä avoimesti ja peittelemättä että naiset ei ansaitse miehiltä apua ja palvelua

Olen ihan normaali mies ja arjessa en ole kohdannut varmaan yhtäkään naista, joka käyttäytyisi asiattomasti minua kohtaan. Toki töykeitä ja ilkeitä ihmisiä on, mutta se ei ole sukupuoleen sidottua. Ehkä auttaisi, jos lähestyisit ihmisiä ihmisinä, etkä menisi mulkku edellä "toi on ruma, mitä se mulle puhuu, emmä sitä haluu panna", "miksei toi kaunis nainen avaa haarojaan mulle vaikka pidin ovea, vähänkö ylimielinen" jne. 

Eivätkö täällä miesvihansa sinun päällesi oksentavat naiset ole sinulle "normaalia" "arkea"?

Niin, miksen samalla perustaisi mielipidettäni miehistä sen perusteella, mitä Ylilaudan syrjäytyneet incelit kirjoittavat anonyyminä internetissä. Jaa'a, vaikea sanoa. 

Missään en ole törmännyt niin sairaisiin naisvihajuttuihin kuin ulilaudalla. Ei ihme jos joku nainen alkaa miessukupuolta inhoamaan jos tosielämässä ei ole tekemisissä normaaleiden miesten kanssa

Yksinkertaisuuden merkki, jos ei osaa päätellä että kyseessä on todella marginaalinen, mutta äänekäs porukka, eikä enemmistö sukupuolesta. 

Mutta sitten sitä samaa ei osata päätellä naisista vaan yleistetään kaikki naiset jonkun sukunimihullun perusteella.

Missä sukupuolitin viestini? Tarkoitin kaikkea ennakkoluuloisuutta. Oli kyse sukupuolesta, kansallisuudesta, etnisyydestä tai mistä ikinä. 

Vierailija
122/143 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että nämä #metoo jutut tulevat pääasiassa yhdeltä ja samalta. Niin väsynyttä. 

Jännä miten tällaisena rumahkona miehenä olen tehnyt aloitteita ja muutenkin olen lähes päivittäin tekemisissä naisten kanssa, eikä kertaakaan ole kukaan vetänyt mitään #metoo korttia tai ruvennut huutamaan raiskaria. 

Sinä osaat sitten lähestyä naista niin kuin ihmistä, etkä esim ahdistellen. Ei kuulosta vaikealta taidolta mutta on ilmeisesti liian usealta kateissa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisethan on nii  ystävällisiä ja mukavia varsinkin miehiä kohtaan että varsinkin miesten kannattaa auttaa aina naisia. Vai hetkinen olikos se sitten kuitenkin niin että naiset vihaa miehiä avoimesti ja peittelemättä että naiset ei ansaitse miehiltä apua ja palvelua

Olen ihan normaali mies ja arjessa en ole kohdannut varmaan yhtäkään naista, joka käyttäytyisi asiattomasti minua kohtaan. Toki töykeitä ja ilkeitä ihmisiä on, mutta se ei ole sukupuoleen sidottua. Ehkä auttaisi, jos lähestyisit ihmisiä ihmisinä, etkä menisi mulkku edellä "toi on ruma, mitä se mulle puhuu, emmä sitä haluu panna", "miksei toi kaunis nainen avaa haarojaan mulle vaikka pidin ovea, vähänkö ylimielinen" jne. 

Eivätkö täällä miesvihansa sinun päällesi oksentavat naiset ole sinulle "normaalia" "arkea"?

Niin, miksen samalla perustaisi mielipidettäni miehistä sen perusteella, mitä Ylilaudan syrjäytyneet incelit kirjoittavat anonyyminä internetissä. Jaa'a, vaikea sanoa. 

Missään en ole törmännyt niin sairaisiin naisvihajuttuihin kuin ulilaudalla. Ei ihme jos joku nainen alkaa miessukupuolta inhoamaan jos tosielämässä ei ole tekemisissä normaaleiden miesten kanssa

Onneksi naisillekin on tämä vauva.fi missä voivat haaveilla inseleiden ja aasialaisten naisten keski-tys-leireille laitosta. Sairainta oli kun joku nainen fantasioi pikku poikien mikroon laittamisesta ja siihen tuli moni muukin kaiketi nainen kannustamaan.

Älä pelle jaksa. Noilla asioilla haaveilee vain sukunimihullu sekä ne miesurpot jotka kuvittelevat onnistuvansa esittämään naisia uskottavasti.

Vierailija
124/143 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko ihminen on Suomessa saanut uuden sydämen ja siis uuden elämän? Ihanaa, että Outi sai! 💗

Vierailija
125/143 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Teinityttö makasi tunnin tajuttomana kadulla – kukaan ei auttanut" - https://yle.fi/a/3-7879440

Tässä on teininainen kyseessä, äärimmäisen suuri #metoo vaara lähestyvälle miehelle.

Miksi ajatuksissasi on ensimmäisenä joku ahdistelusyytös, jos kyse on tajuttoman naisen auttamisesta? Siinäkin tilanteessa ensimmäisenä saanti ja säkkien tyhjennys mielessä? Olisiko ruman 60 vuotiaan kohdalla pienempi "metoo" -vaara, kun sellaiset eivät ole mielestäsi pantavia? 

Nainen voi olla tajuton, taikka hän voi näytellä tajutonta. Oikeusvaltioissa, joissa sepitteillä ei ole näyttövoimaa tuomioistuimessa, ei ole mitään syytä näytellä tajutaonta. Mutta, koska meillä Suomessa #metoo sepitepalkkio on tuhansia euroja, taikka usein kymmeniä tuhansia euroja, se kiihottaa naisia järjestämänä tilanteita joissa he voivat valhesepitteellä tienata tuon #metoo jättipotin, joka heille myönnetään kunhan vain laativat jonkin sepitteen. 

Aikamoista paskaa. Tuollaisia tuomioita ei tule edes pahoista raiskauksista saati sitten metoo:sta.

Vierailija
126/143 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuu syytteeseen seksuaalisesta häirinnästä / raiskauksen yrityksestä, jos lähestyy naista

Montako syytettä olet saanut?

En ole saanut, koska en mene apuun

Looseri.

Suomessa yleinen auttamisvelvollisuus on ehdoton lakisääteinen velvollisuus. Jokaisen on autettava hädässä olevia tai vakavassa vaarassa olevia ihmisiä kykyjensä mukaan. Avun antamatta jättäminen voi johtaa rikostuomioon.

Looserina et varmasti pärjäisi vankilassa.

Tuo on ruma valhe mikäli et esitä lainkohtaa.

Vierailija
127/143 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaatunut nainen voi soittaa 112 jos tarvitsee apua. Sieltä autetaan tarvittaessa. Sivullisten ei pidä puuttua ihmisten asioihin.

Pitäähän puuttua.

Suomessa jokaisella on lain mukaan yleinen auttamisvelvollisuus. Hengen tai terveyden ollessa vakavassa vaarassa jokaisen on kykyjensä mukaan autettava, hälytettävä apua ja ryhdyttävä pelastustoimiin. Avun antamatta tai hankkimatta jättäminen voi johtaa rikosoikeudelliseen tuomioon.

Tuo on ruma valhe mikäli et esitä lainkohtaa.

Vierailija
128/143 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiko kukaan tuon tilanteen?

Vierailija
129/143 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on wanharouva Tyhjäpään provokatiivinen sepiteavaus, joka on ilman linkkiä tai mutta taustatietoa.

Vierailija
130/143 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku oikeasti niin tietämätön, että ei tiedä velvollisuudesta auttaa ja se on rikos, jos ei auta?

https://www.riku.fi/juristi-vastaa-mika-on-kansalaisen-auttamisvelvolli…

Vierailija
131/143 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on wanharouva Tyhjäpään provokatiivinen sepiteavaus, joka on ilman linkkiä tai mutta taustatietoa.

Ja... pian se tuhoaa koko tämän ketjun.

Vierailija
132/143 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku oikeasti niin tietämätön, että ei tiedä velvollisuudesta auttaa ja se on rikos, jos ei auta?

Tuo on jonkun Heidi nimisen asianajajattaren höpötelmä. Esitä ajantasainen lainkohta.

Vierailija
133/143 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jonkun Heidi nimisen asianajajattaren höpötelmä. Esitä ajantasainen lainkohta.

Kuinka saatanan tyhmä sä oikein olet? On ihan yleistietoa, että ihmistä pitää auttaa ja jos ei auta, niin se on rikos. On olemassa myös laki eläinten auttamisesta ja sekin on rikos, jos ei auta.

Vierailija
135/143 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran liukastuin talvella ja kaaduin jalkakäytävälle komeasti. Ihmiset vain hyppelivät ylitseni kiirehtiessään töihin. Näin Helsingissä.

Vierailija
136/143 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://pelastustoimi.fi/koti-ja-arki/hatatilanne/liikenneonnettomuus

https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/2011/379#chp_1

Pelastustoimi ei velvoita yhtään mitään, laki velvoittaa jos velvoittaa. Suomessa tieliikennelaissa on voimassa yleinen auttamisvelvollisuus, joka koskee jokaista tienkäyttäjää. Jokainen on velvollinen auttamaan ja tarvittaessa myös kuljettamaan liikenneonnettomuudessa loukkaantuneita. Miten tämä liittyy  kaatuneeseen kaakattajaan?

Pelastuslaki 1uku 1, pykälä 3 
Yleinen toimintavelvollisuus
Jokainen, joka huomaa tai saa tietää tulipalon syttyneen tai muun onnettomuuden tapahtuneen tai uhkaavan eikä voi heti sammuttaa paloa tai torjua vaaraa, on velvollinen viipymättä ilmoittamaan siitä vaarassa oleville, tekemään hätäilmoituksen sekä ryhtymään kykynsä mukaan pelastustoimenpiteisiin.

Miten yllä oleva lainkohta liittyy kaatuneeseen kaakattajaan?

Vierailija
137/143 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aivokasvain, joka aiheutti muutaman kerran kaatumisen ihan keskellä katua yllättäen.  Joka kerta oli heti useitakin auttajia paikalla.

Ihmettelen kovasti tätä väittämää, etteivät ihmiset auttaisi. 

Itsekin  ilman muuta autan. Toki kysyn ensin avun tarvetta.

Olen itse meinannut pyörtyä julkisella paikalla. Näkökenttä lähti pienenemään, kunnes näin vain mustaa, sitten petti jalat. Luonani oli heti ihmisiä auttamassa, soittivat ambulanssin ja seurasivat vointiani sen tuloon saakka.

Olen niin kiitollinen edelleen, vaikka tästä on jo aikaa. Pelottava kokemus, kun yhtäkkiä vointi romahtaa niin täysin.

Vierailija
138/143 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Kerran oltiin miehen kanssa menossa laivaan, kun terminaalissa ihmeteltiin monen supisevan, "onks toi kuollut?"  Ja kuitenkin kaikki vaan naureskeli ja meni ohi.

Penkillä retkotti vanha mies, suu auki ja silmät raollaan, kieltämättä näytti menehtyneeltä. Heti mentiin miehen kanssa häntä puhuttamaan ja ravistelemaan, ja kyllä hän heräsi. Sanottiin että laivaan pääsee jo, keräsin hänen tavaransa penkiltä ja lattilalta ja annoin hyttikortin käteen. Kovasti kiitteli.

Mutta ohi kulkevien käytös ottaa niin päähän...

Mun sedän kaveri löytyi tuolla tavalla kadun varren penkiltä kuolleena. Jotain päälle 70-vuotiaana. 

Häntä yrittivät tuntemattomat auttaa, mutta ei auttanut mikään enää. 

Mun äiti kaatui iäkkäänä liukuportaissa. Muut tölläsivät vaan, mutta joku ma mu riensi nopeasti nostamaan. Ei huolinut edes rahaa, jota äitini tarjosi. 

Vierailija
139/143 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi pitänyt?

Pillutelineellä meni firmansa nurin, niin eihän demarifemakot mitään apuja tarvi, miehiltä nyt kaikista vähiten.

Vierailija
140/143 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kerran auttanut, en auta enää ikinä suomessa. 

Raahattiin poliisiasemalle tuntien kuulustuksiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi