Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Synnyitkö 1980-1990-luvulla? Lapsuutesi oli täynnä asioita, jotka olisivat nykypäivänä mahdottomia" - "Kyllä me saatiin remmistä"

Vierailija
13.06.2026 |

"Moni kyselyyn vastanneista millenniaaleista kertoo lapsuuteensa kuuluneen myös fyysistä kuritusta."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4088602f-d656-453a-8509-e6ac43ad3712

Tosiaanko vielä tuolloin kuritettiin? Luulin, että kiellettiin jo 80-luvun alussa. Mutta 90-luvulla syntyneethän olisivat saaneet remmiä vielä 2000-luvullakin? Oudolta kuulostaa.

 

Kommentit (347)

Vierailija
341/347 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-80 luvulla lapsuutta eläneenä remmiä on tullut saatua ja joskus 2000-luvun alussa tuli omillekin piiskaa annettua. Aikuisia ovat jo kiitollisia kasvatuksesta vaikka kova kuri olikin, mutta ovat sitä mieltä että, "opittiinhan olemaan"

Miltä tuntui hakata omaa lasta piiskalla?

Huumaava vallantunne ja keino purkaa väkivaltaisia halujaan turvallisesti kotona puolustuskyvyttömään aiheuttaa orgastisen tilan. 

Vierailija
342/347 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kyse ole mielipuolisesta ja harkitsemattomasta hakkaamisesta vaan oikeudenmukaisesta, mutta tiukasta rankaisusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/347 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vain yhden kerran, kun minua piiskattiin mattopiiskalla. Silloin oli joku juopporemmi meillä kylässä, ja isä ehkä tahtoi jotain näyttää heille. Voi olla, että sitä oli muulloinkin, mutta en muista.

Vierailija
344/347 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua, 60 luvun lasta, rangaistiin mitättömistä vahingoista, jopa tyhjännauramisesta!  Isän fyysinen pahoinpitely, piiska, oli silti mieluisampi kuin äidin henkinen kidutus. Remmi sattui vain hetken mutta mykkäkoulu ja tiuskiminen saattoi jatkua ja jatkua. Tunsi itsensä mitättömäksi ja avuttomaksi kun ignoorattiin; "parempi kertarytinä kuin ainainen kitinä."

Vierailija
345/347 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ysärillä sen ajan yhteiskunta yleisesti hyväksyi, että aikuisten, oli ne sitten lapsen vanhemmat, lapsen tuttavat, naapurin tädit tai sedät, tai vaikka ventovieraat, oli sallittua sanoa vaikka muutaman vuoden ikäiselle lapselle päin naamaa, kuinka siitä lapsesta ei tule koskaan tulemaan yhtään mitään.

Vierailija
346/347 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kertaakaan ajatelleeni kun kersana saatiin piiskaa, että kyse olisi pahoinpitelystä. Aiheesta tuli ja paljon, mutta ei syyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
347/347 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kylässä serkkujeni luona 1980-luvun lopulla, riehuimme ja serkkuni isä antoi minulle ja serkulle remmiä. Vanhempieni mielestä hänellä oli oikeus tehdä niin, koska hän oli silloin siinä tilanteessa se säännöt määrävä aikuinen. Vihasin tätä tätini miestä sen jälkeen enkä halunnut mennä serkuille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän