Miksi naiset eivät pidä itsestään huolta?
Kävin Tinder treffeillä naisen luona kun ihan hyvä tarjous tuli, mutta bbw. Jostain syystä nainen alkoi esitellä kuviaan miltä oli ennen näyttänyt ja olikin ihan sairaan hyvännäköinen ollut vielä 15 vuotta sitten, 160/50, mutta sitten eka lapsesta oli tullut 20kg toisesta taas 20kg, syömisestä 10kg. Nyt siis 160cm ja kait lähelle 100kg. Kun sanoin että olen itse samoissa mitoissa kuin 18 vuotiaana 170/67 niin kovasti alkoi selittää että kun sä et oo synnyttänyt. Mutta olin viime kesänä heinäkuussa vielä 170/82 eli asioille voi tehdä jotain. Illan aikana muija joi janoon monta tölkkiä kokista.
Minulta tingattiin että tiesitkö että olet sairaan komee. Ikäisekseen varmasti joo. Ei se ulkonäkö kyllä itsestään ole mintissä, sen eteen pitää tehdä töitä. Molemmat 40v
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä tässä olisi oiva tilaisuus provosoida mutta luulenpa kuitenkin niin että ylipainoisten osuus on suht sama miehissä ja naisissa. Mitään tilastoja asiasta en jaksanut etsiä, joten mielipiteeni syntyi ihan mutu -tuntumalla. Ylipainoa käsitellään usein ulkonäkölähtöisesti ja unohdetaan, että etenkin suuri ylipaino on todellinen terveysriski ihan siinä kuin esim tupakka tai alkoholi.
Tilastojen mukaa Suomessa on enemmä lihavia miehiä kuin naisia
Tilastojen mukaan Suomessa on liikaa ylipainoisia ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä tässä olisi oiva tilaisuus provosoida mutta luulenpa kuitenkin niin että ylipainoisten osuus on suht sama miehissä ja naisissa. Mitään tilastoja asiasta en jaksanut etsiä, joten mielipiteeni syntyi ihan mutu -tuntumalla. Ylipainoa käsitellään usein ulkonäkölähtöisesti ja unohdetaan, että etenkin suuri ylipaino on todellinen terveysriski ihan siinä kuin esim tupakka tai alkoholi.
Tilastojen mukaa Suomessa on enemmä lihavia miehiä kuin naisia
Tilastojen mukaan Suomessa on liikaa ylipainoisia ihmisiä
Ja niitä eniten miehiä!
Vierailija kirjoitti:
Minäpä sen sanon: PMOS (ent.PCOS) on monen ylipainon taustalla naisilla. Tekee elämästä hankalampaa, varsinkin jos on insuliiniresistenssi, migreeni ja ahdistushäiriö.
Monien terveysongelmien kasaannuttua vuosia ja oireyhtymän oireita murehtiessa ei ole helppo laihduttaa tai säilyttää mieli niin energisenä että pystyisi laihduttamaan.
Ainakin kahteen yllämainittuun vaivaan liikunta ja terveellinen ruokavalio auttaa
Luulen, että yleisin syy on rahan puute.
Toiseksi, miksi sinua häiritsee tuntemattomien ihmisten ulkonäkö?
T: Tuntematon
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että yleisin syy on rahan puute.
Toiseksi, miksi sinua häiritsee tuntemattomien ihmisten ulkonäkö?
T: Tuntematon
Se vasta kalliiksi tulee kun ei huolehdi terveydestään
Niin, laihduttaa voi aina, mutta ap ei pääse siitä mihinkään koskaan eikä mitenkään, että on neidin mitoissa. Lyhyt ja hintelä.
Jos pitää täyspäiväisesti ja -öisesti huolta monesta muusta ihmisestä, on vaikea priorisoida muita. Se ei toki itsessään aiheuta lihavuutta, mutta aloittaja puhuikin itsestä huolehtimisesta.
Itse olen lihonut lasten ollessa pieniä, ja syöminen oli paras mitä siinä kohtaa keksin itselle dopamiininlähteeksi ja stressinlievitykseksi. Tiedän että moni pärjää paremmin mutta minä en pärjännyt. Toki tilanteen olisi voinut ratkaista myös viinalla, huumeilla, humputtelemalla, pettämällä, jättämällä, masentumalla tai purkamalla lapsiin, joten siihen nähden pärjäsin mielestäni ihan hyvin.
Rakentavaa apuakin pyysin, monesta suunnasta esim. lasten nukkumiseen tai siihen etten saanut olla minuuttiakaan yksin, mutta sitä ei saanut.
Vierailija kirjoitti:
Eli ap on mielestään komea ja hyvässä kunnossa, mutta ei kuitenkaan pääse treffeille muuta kuin "ei itsestään huolta pitävien" naisten kanssa?
AP kertoo olevansa "sairaan komea".........
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten esim. hoidetaan vaginaalinen hiivasieni? Onko holtiton nussiminen syynä sille että saa tollaisen sienen.
Ja voiko vaginaalinen hiivasieni levitä ympäristöön jos sitä ei hoidata? Esim. voiko asuintilat homehtua?
Kyllä. Vag.hiivasieni leviää helposti esim. jääkaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Raskaus ja synnyttäminen tosiaan lisäävät naisen painoa ja niin kuuluukin, luonto on tarkoittanut asian juuri niin. Naiset jotka laihduttavat itsensä "kisakuntoon" sen jälkeen ovat ennemminkin poikkeus kuin sääntö ja sanoisin että hengenvaarallisia suorittajia, joita sinun kaltaisesi vätykset eivät todennäköisesti edes saa kiinni.
Ei raskaus ja synnytys lisää automaattisesti painoa.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n on nyt turha arvostella, jos on itse naisen mitoissa.
Nainen on noilla mitoilla ylipainoinen
Vierailija kirjoitti:
Laihduttakaa, naiset, laihduttakaa! Millään muulla ei ole väliä. Sitä kutsutaan itsestään huolen pitämiseksi. Laihduttaminen on ihanaa, tärkeää ja terveellistä, koska, niin, miksi? Tosin, voi siihen kuollakin.
Miehiä tämä ei koske, nallukat ja iskät on ihania.
Tuliko tämä nyt kaikille selväksi, naiset, laihduttakaa!
Ei ne lihavuuden terveyshaitat sillä katoa, vaikka kuinka ihana "nalle" olisikin 🦉!
Vierailija kirjoitti:
Koska yhteiskunnallisesti ja peheiden sisälläkin miehet eivöt ota vastuuta vaan vierittävöt kaiken vastuun naisille. Yritä siinä sitten pitää huolta itsestäsi kun joudut ensin hyysäämään kaikkia muita, varsinkin aikuisia miehiä.
Ja tämäkin on yhteiskunnan syytä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi mustavalkoista jälleen. Naisen elimistö hormoneilla toimii niin eri tavoin kuin miehen. Siksi tämä vertailu 15 vuoden taakse ei ole mitenkään validi. Jos miehen elimistölle voidaan keinotekoisesti aiheuttaa kolmen raskauden jälkeinen hormonimyrsky, nin sitten voidaan jatkaa tätä keskustelua.
Se ei silti tarkoita etteikö itsestään voisi pitää huolta. Itse käyn joka päivä lenkillä esim, syön terveellisesti, paljon kasviksia, jos juon oli sitten kokis tai kalja niin ensimmäisenä kait se on mielessä että hirmu määrä kaloreita kulutettavaksi pois.
Muija juo kokista janoon ja miettii että olisihan se lenkkeily joo, mutta ku ei yksin osaa lähtee. Miksi mies osaa ja haluaa pitää itsensä kunnossa, nainen ei?
Sinulla ei sitten ole tapahtunut elämässä semmoista rankkaa elämänvaihetta, mikä olisi estänyt pitämästä huolta itseltä. Ei se ole itsekurista ja tavoista kiinni vaan siitä miten elämä riepottelee. Omassa (isossa) kaveripiirissä näkee ulkonäöstä, kenellä ollut elämä tasaista ja turvallista. Heillä on ollut runsaasti resursseja ja aikaa panostaa itseensä, eikä pitkiä stressikausia.
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Olen 44v nainen, ja laihtunut tänä vuonna yli 20 kiloa. Töitä se on vaatinut aika lailla, salia, uimista ja tietenkin vähäkalorisen, proteiinipitoisen ruokavalion. Eli kyllä me naiset pidämme itsestämme huolta, vaikka tietysti löytyy näitä ”emmä viitsi/ ei ole aikaa/ on liian vaikeaa syödä oikein”- jumppakuutioita jotka lenkkeilyn sijaan mässyttävät sohvalla sipsiä ja ihmettelevät mikä meni vikaan.
Lihavuus on epäterveellistä, rumaa ja vaarallista. Se on ihan tosiasia eikä mikään alapeukutusten määrä sitä asiaa muuta.
Ja silti olit itsesi päästänyt lihomaan! Ja nyt ylpeänä haukut muita, kun oot vuoden aikana onnistunut laihtumaan. Voi jessus mikä prinsessa. Jos olet vielä viiden vuoden kuluttua laihtunut, tule sitten elvistelemään ja kerro niksisi. Laihduttaminen ei ole vaikeaa, laihtuneena pysyminen on.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on suuret luulot itsestään mutta ne perustevat kuvitelmiin ja ei mihinkään. Jos ymmärtäisivät paskuutensa aloittaisivat heti laihduttamaan ja muutenkin parantamaan itseään kunnollisemmaksi monin tavoin.
Kylläkyllä, kaikkia naiset, aina ja kaikkialla. Toisin kuin te miehet, te kaikki miehet, ootte niin ihania, komeita ja timmejä. Ihanat te.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Olen 44v nainen, ja laihtunut tänä vuonna yli 20 kiloa. Töitä se on vaatinut aika lailla, salia, uimista ja tietenkin vähäkalorisen, proteiinipitoisen ruokavalion. Eli kyllä me naiset pidämme itsestämme huolta, vaikka tietysti löytyy näitä ”emmä viitsi/ ei ole aikaa/ on liian vaikeaa syödä oikein”- jumppakuutioita jotka lenkkeilyn sijaan mässyttävät sohvalla sipsiä ja ihmettelevät mikä meni vikaan.
Lihavuus on epäterveellistä, rumaa ja vaarallista. Se on ihan tosiasia eikä mikään alapeukutusten määrä sitä asiaa muuta.Varopa, ettei tule takaisin korkojen kera 😉
Toinen on tajunnut että onnistuminen vaatii elämäntapa muutoksen niin viikon kaalisoppakuuri dieettiä kokeillut sohvaperuna manaa ettei kannata edes yrittää kun pieleen menee kuitenkin
Ei kannatakaan yrittää, jos ei ole varma loppuelämän onnistumisesta. Se jojoilu on pahin.
Hohhoijaa, Taas miehen mielestä naisen huolesta pitäminen on vain hoikka ulkonäkö.
Naiset pitävät itsesään huolta monin tavoin. Naiset syövät monipuolisesti. Naiset liikkuvat. Naiset pitävät huolta ihostaan, kynsistään ja hiuksistaan itse ja käyvät lisäksi kampaajalla ja moni kosmetologilla. Naiset pitävät huolta hampaistaan ja suuhygienistaan. Naiset poistattavat karvojaan. Naiset kaunistautuvat meikein ja kivoin vaattein. Naiset käyvät terapiassa ja lukevat selfhelp-kirjoja. Naiset asettavat rajoja ja pitävät yllä terveitä ihmissuhteita. Naiset jakavat huoliaan ja auttavat toisiaan. Naiset pyrkivät nukkumaan ja lepäämään tarpeeksi ja työn vastapainoksi harrastamaan jotain. Naiset seuraavat terveyttään ja hakeutuvat tarvittaessa lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa, Taas miehen mielestä naisen huolesta pitäminen on vain hoikka ulkonäkö.
Naiset pitävät itsesään huolta monin tavoin. Naiset syövät monipuolisesti. Naiset liikkuvat. Naiset pitävät huolta ihostaan, kynsistään ja hiuksistaan itse ja käyvät lisäksi kampaajalla ja moni kosmetologilla. Naiset pitävät huolta hampaistaan ja suuhygienistaan. Naiset poistattavat karvojaan. Naiset kaunistautuvat meikein ja kivoin vaattein. Naiset käyvät terapiassa ja lukevat selfhelp-kirjoja. Naiset asettavat rajoja ja pitävät yllä terveitä ihmissuhteita. Naiset jakavat huoliaan ja auttavat toisiaan. Naiset pyrkivät nukkumaan ja lepäämään tarpeeksi ja työn vastapainoksi harrastamaan jotain. Naiset seuraavat terveyttään ja hakeutuvat tarvittaessa lääkäriin.
Nii in, mut jos ei laihduta, mitään noista ei lasketa. Naisen tärkein tehtävä on olla laiha miehiä vaeten. Nih!
Joo, juuri sen takia valitsin jumppasaliin ja terveellisen ruokavalion enkä mitään lääkitystä, piikkejä tai höpöhöpödiettejä. Tuo ruokavalioni ei siis ole dieetti, vaan ihan elämäntapa.
Kaiken ruoan EI tarvitse olla ”herkullista”. Ruoka on selviytymistä varten.