Kokoomusnuoret haluaa poistaa naisten oikeuden päättää omasta kehostaan
Kokoomuksen nuorisojärjestö: Jyrkkä kanta aborttiin
Nuorisojärjestö arvostelee kokoomuksen päätöstä tukea aborttioikeuden kirjaamista perustuslakiin.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012070845.html?utm_medium=promobox…
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusnuorten kannattaa seuraavaksi ehdottaa naisten äänioikeuden poistamista. Sehän on kokoomuksen linja naisiin että näyttäkää hyvältä ja totelkaa.
Kokoomusta ei ole koskaan kelvannut johtamaan nainen.
Koskaan en ole ymmärtänyt, mikä järki on abortin vastustamisessa, kun kenenkään ei ole pakko tehdä aborttia, jos ei omalla kohdallaan sellaista halua ja itse sitä vastustaa. Mutta että haluaa jo puuttua muidenkin kehoihin ja kieltää sen myös muilta? Tuo on toksista rajattomuutta. Et voi muiden puolesta päättää, vain omastasi.
Kokoomusnuoret nyt on MAGA ja harhoissaan kuvittelee, että Suomi on joku USA.
Sikiön keho ei ole naisen keho. Miten jälkeenjääneitä te oikein olette?
Vierailija kirjoitti:
Sikiön keho ei ole naisen keho. Miten jälkeenjääneitä te oikein olette?
Alkio ja sikiö ei ole keho.
"Se, että aborttiin liittyy monia eettisiä kysymyksiä, pitäisi itsessään olla syy olla kirjaamatta asiaa perustuslakiin"
Voiko joku tosissaan väittää, että perustuslaissa ei ole tällä hetkellä mitään eettisyyteen liittyviä asioita?
Vierailija kirjoitti:
Voi vaan ihmetellä, miksi kokoomus tällaiseen miinaan astui.
Keskittyisi vaan politiikkaan.
Kokoomus on tähän asti pysynyt kaukana tälläisestä. Hurja juttu.
Nuo kuuluisi johonkin kristillisten alajaostoon.
Huono juttu kokoomuksen brändille. Yrittävät vokotella naisäänestäjiä ja sitten mennään tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikiön keho ei ole naisen keho. Miten jälkeenjääneitä te oikein olette?
Alkio ja sikiö ei ole keho.
Toki täyttä mielikuvitusta vain naisen sisällä kasvava keho. Keho ilmestyy puff tyhjästä vasta vauvan poistuttua emättimestä. Ennen tuota kehoa ei ollut olemassakaan:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kylmänkalsee tuo kokoomuksen ehdotus, abortti perustuslakiin.
Abortti on jo Suomessa sallittu.Mutta jos se ei ole perustuslaissa, oikeus voidaan ottaa pois, jos meille joskus tulee joku jeesusfasistinen hallitus. Mikä siinä on "kylmänkalseeta" mielestäsi, että naisella on oikeus päättää omasta kehostaan?
Tämä.
Perustuslakiin vaan.
Herranjestas että tästä pitää 2026 vielä vääntää.
Nää taistelut on jo taisteltu 1960-80- luvuilla.
Jos pitää uudelleen taistella niin 🤬🤬🤬
Kokoomusnuoret lähenee persuja ja trumpisteja. Kuka oikeasti yllättyi?
Siellä häärää porukka, joille ihmisoikeudet on ase ja ylilauta.
Hieno, kokkarisnuoriso haluaa kokoomukselle VIELÄ vähemmän äänestäjiä.
Toim huom: Naisia on yli 50% äänestäjistä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeus päättää omasta kehostaa ei tarkoita naiselle oikeutta murhata kohdussaan oleva ihminen.
Määrittele ihminen. Se sekunti, kun siittiö lähtee liikkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeus päättää omasta kehostaa ei tarkoita naiselle oikeutta murhata kohdussaan oleva ihminen.
Määrittele ihminen. Se sekunti, kun siittiö lähtee liikkeelle?
Jokainen miehen siemensyöksy on joukkosurma! Vastustan siittiöiden murhaamista massoittain. Ei enää sadistisia surmaavia siemensyöksyjä. Pienet siittiöt kuolee turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Orpo yllättyy??
Orpo sanoo: Yllätyin, kun äärioikeisto liittyi hallitukseen, yllätyin kun venyttelivät silmiä, ja erityisen paljon yllätyin, kun oma puolue alkoi vastustaa aborttia.
Seuraava asia? Voisin muuten olla pääministeri myös seuraavassa hallituksessa.
T:Suomen seksikkäin mies silloin, kun kukaan ei tiennyt, mitä pään sisällä luuraa
Tuollahan puhutaan yhteiskunnan kulloisestakin arvomaailmasta, eli suomeksi odottavat siis sitä päivää, että yleinen mielipide on hyväksyvä abortin kieltämiselle.
Suoraan sanoen siitä lauseesta tuli mieleen, että heidän mielestään jo nyt on aika kieltää abortti.
Äiti ja vauva kuuluu saman hallintoteltan alle syntymään asti. Naisen. Piste.
Jos joku tulee jotain mussuttamaan niin olisi siis ihan ok jos mä teen jotain sun sisällä olevilla munasoluilla tai siittiöillä?! Mä päätän mitä niillä tehdään? Kiinnostavaa🤔
Vierailija kirjoitti:
Hieno, kokkarisnuoriso haluaa kokoomukselle VIELÄ vähemmän äänestäjiä.
Toim huom: Naisia on yli 50% äänestäjistä.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Aika kylmänkalsee tuo kokoomuksen ehdotus, abortti perustuslakiin.
Abortti on jo Suomessa sallittu.
Ei kaikkea tarvi viedä perustuslakiin muut lait on yhtä pätevät. Tuokin sisältyy jo itsemääräämisoikeuteen, vapauteen yms. terveydenhoitoon.
Mutta jos se ei ole perustuslaissa, oikeus voidaan ottaa pois, jos meille joskus tulee joku jeesusfasistinen hallitus. Mikä siinä on "kylmänkalseeta" mielestäsi, että naisella on oikeus päättää omasta kehostaan?