Miksi et suostunut treffeille jonkun kanssa?
Rehellisiä vastauksia.
Yleensä lähden kahville mikäli kutsu esitetään. On mukava tutustua ihmisiin vaikkei siitä tulisikaan enempää kuin kahvihetki.
Joskus en ole lähtenyt. Syy on ollu joko siinä, ettei treffikutsun esittäjä ei ollut ollenkaan minun tyyppiäni. En tuntenut häntä kohtaan minkäänlaista vetoa tai sitten liian humalassa.
Kommentit (129)
Nuorena yksi kirjekaveripoika kysyi, että tavataanko joskus jos tulen joskus käymään hänen asuinpaikkakunnallaan sukulaisteni luona. Kerroin, etten koskaan vieraillut niiden sukulaisten luona. Tuokin oli totta, mutta oikeasti en halunnut tavata sitä poikaa. Hän oli kuvassa vaatimattoman näköinen ja ehkä jonkinlaisesta säälistä jatkoin kirjoittelua. Jossakin vaiheessa se poika tosi yllättäen alkoi kirjoittaa, että hän on päässyt kokeilemaan p...ua. Lopetin kirjoittamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä syy on ollut ulkonäössä. Toinen tyypillinen syy on ollut oma parisuhteeni.
Eli jos on komea niin petät?
Lukutaidossasi petrattavaa kenties?
Palstaincelin ulinaa kun luulee etteivät tavalliset miehet kelpaa naisille...
Vierailija kirjoitti:
".....- liian kasuaali käytös. Jos mies kohtelee minua kuin "kamua" niin en ole antamassa hänelle pillua, ikinä, joten ihan turha mennä minnekään treffeillekään. Pari tutustumiskysymystä sallin mutta sitten pitää jo kutsua treffeille tai mies menee roskikseen......"
Oho. Myönnän, että miehenä olen luullut, että naisen kanssa kannattaisi yrittää rupatella useampikin virke, eikä hosua niin, että parin tutustumiskysymyksen pitäisi jo pyytää treffeille. - Ja seksiin eteneminen ratkeaa huomattvasti paljon myöhemmin.
Ehkä siis yksi syy sinkkuuteni on se, että pitäsi nopeammin rohjeta pyytämään toista treffeille ja unohtaa se, että yrittäisi treffejä ennen vähän päästä perille siitä millainen nainen on. - Sokkotreffit on sitten asia erikseen
Naiset on erilaisia. tuo kirjoittaja haluaa edetä nopeasti, mutta iso osa naisista ei.
Itseäni ahdistaisi, jos toinen kysyisi pari hassua kysymystä ja pyytäisi minua sitten ulos. Hänhän ei tiedä minusta juuri mitään, eli haluaa treffeille lähinnä ulkonäköni perusteella.
Mulla on kans tuo liian vanha -vastaus. Ei mua kiihota eikä innosta itseäni vanhemmat miehet. Nuorenakin tykkäsin samanikäsistä. Sit ku tulee 37 mittariin, 5-10 v nuoremmat inspiroi enemmän - varsinkin jos ovat pitäneet kropastaan huolta.
Lähden vain jos oikeasti näen jotain mahdollisuutta suhteelle/kaveruudelle tms. Oon käynyt elämässäni vain yhden miehen kanssa treffeillä ja kannatti. Nyt pitäisi taas uskaltautua jos joku kiinnostava tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille, jotka kommentoitte edellistä postaustani, jossa kerroin, kuin olen luullut, että naisen kanssa kannattaisi yrittää rupatella useampikin virke, eikä hosua niin, että parin tutustumiskysymyksen pitäisi jo pyytää treffeille. - Jäin hetkeksi miettimään tuota, että mistä tällainen tapani kumpuaaa- Ehkä se on vain sen varmistela, että haluais päästä perille toisesta ennen treffejä, eikä vasta treffeillä.
Nuorempana kun hengasi aikaansa esimerkiksi samassa opiskelupaikassa uskalsi nopeammin pyytää toista treffeille tai vaikka vain kahville seuraksi mutta nyt vanhemmiten kun aika vähän on ylipäätään paikkoja, joissa sitä kokisi luontevaksi edes yrittää lähestyä toista.
koen itseni välillä vain liian kömpelöksi, että voisin vain muutamalla lauseella lähetyisin toista vaikka kaupassa hedelmiä valitessa tai kirjaston hyllyjen välissä ja tai lenkkipolulla -siis sellaisessa paikassa joissa viwtän vapaa-aikaani ja joissa itse liikun ja vietän aikaani. Ja kun näen ja huomaan, ellen sitten vain ole. _kuten aika usein olen- niin keskittynyt esim liikuntasuoritukseeni, että en edes oikeastaan aktiivisesti huomaa toist atai en ainakaan osaa ajatella, että täältä lenkkipolulta yritämn ns. iskeä itselleni treffiseuraa. sen paremmin kuin en osaa niin ajatella kaupan hedelmä ja vihannesosastollakaan, enkä siis aktiivisesti huomioi/ etsi itsellen treffiseuraa niiltä, Vaikka koska molemmat vietämme näissä paikoissa silloin aikaa, niin voisi kai olettaa sitä kautta, että ehkä painosanalla ehkä meitä saattaisi olla jotain yhteistä kun tähän paikkaan olemme tulleet....
Ihan yhtä lailla, jos haluaisin löytää naisen, joka nauttii kaljan juonnista ja karaoksesta, niin ehkä minun silloin kannattaisi suunnata mieluummin karaokebaariin kuin kirjastoon tai lenkkpolulle.
Tuntuu vain, että liian lyhyt muutaman lauseen lähetyminen antaa liian tunkeilevan kuvan toisaalta en halua kokea tunnetta,että kuullustelisin naista, koska sekin on "vähän" tylsää, jos joutuu pitämään yksin keskustelua yllä.
Sun ei tarvi muuttaa käytöstäsi. Iso osa naisista ei arvosta täysin puskasta tulleita treffipyyntöjä ja saattaa vastata niihin ihan ajattelematta ei, vaikka mies voisi olla kivakin.
Olin selkeästi miehelle Plan B - jos sitäkään. Huomasin hänen kiinnostuksensa muihin naisiin, eikä hän vaivautunut edes peittelemään sitä. Itse olin syvästi ihastunut/rakastunut. Tällaisessa tilanteessa on pakko varjella itseään.
Vierailija kirjoitti:
Olin selkeästi miehelle Plan B - jos sitäkään. Huomasin hänen kiinnostuksensa muihin naisiin, eikä hän vaivautunut edes peittelemään sitä. Itse olin syvästi ihastunut/rakastunut. Tällaisessa tilanteessa on pakko varjella itseään.
Edit: lisäksi ko kiinnostus oli tasan seksuaalista. Koko hänen kommunikointinsa puoleeni oli ylimielistä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille, jotka kommentoitte edellistä postaustani, jossa kerroin, kuin olen luullut, että naisen kanssa kannattaisi yrittää rupatella useampikin virke, eikä hosua niin, että parin tutustumiskysymyksen pitäisi jo pyytää treffeille. - Jäin hetkeksi miettimään tuota, että mistä tällainen tapani kumpuaaa- Ehkä se on vain sen varmistela, että haluais päästä perille toisesta ennen treffejä, eikä vasta treffeillä.
Nuorempana kun hengasi aikaansa esimerkiksi samassa opiskelupaikassa uskalsi nopeammin pyytää toista treffeille tai vaikka vain kahville seuraksi mutta nyt vanhemmiten kun aika vähän on ylipäätään paikkoja, joissa sitä kokisi luontevaksi edes yrittää lähestyä toista.
koen itseni välillä vain liian kömpelöksi, että voisin vain muutamalla lauseella lähetyisin toista vaikka kaupassa hedelmiä valitessa tai kirjaston hyllyjen välissä ja tai lenkkipolulla -siis sellaisessa paikassa joissa viwtän vapaa-aikaani ja joissa itse liikun ja vietän aikaani. Ja kun näen ja huomaan, ellen sitten vain ole. _kuten aika usein olen- niin keskittynyt esim liikuntasuoritukseeni, että en edes oikeastaan aktiivisesti huomaa toist atai en ainakaan osaa ajatella, että täältä lenkkipolulta yritämn ns. iskeä itselleni treffiseuraa. sen paremmin kuin en osaa niin ajatella kaupan hedelmä ja vihannesosastollakaan, enkä siis aktiivisesti huomioi/ etsi itsellen treffiseuraa niiltä, Vaikka koska molemmat vietämme näissä paikoissa silloin aikaa, niin voisi kai olettaa sitä kautta, että ehkä painosanalla ehkä meitä saattaisi olla jotain yhteistä kun tähän paikkaan olemme tulleet....
Ihan yhtä lailla, jos haluaisin löytää naisen, joka nauttii kaljan juonnista ja karaoksesta, niin ehkä minun silloin kannattaisi suunnata mieluummin karaokebaariin kuin kirjastoon tai lenkkpolulle.
Tuntuu vain, että liian lyhyt muutaman lauseen lähetyminen antaa liian tunkeilevan kuvan toisaalta en halua kokea tunnetta,että kuullustelisin naista, koska sekin on "vähän" tylsää, jos joutuu pitämään yksin keskustelua yllä.
Olen 28-vuotias nainen ja olen liikkeellä tositarkoituksella. Etsin aviomiestä jonka kanssa jaan samat arvot. Jos sen sijaan nainen etsii jotain kevyttä go with the flow -energiaa, niin hänellä on todenäköisesti erilainen deittailustrategia, kuin minulla. En tiedä mitä sinä etsit, mutta jos se on on jotain samanlaista kuin minä, niin kerron sinulle reseptin, miten minunlaisen naisen saa treffeille.
Svaippaan oikealle miehiä, joiden profiili viestii että hänellä on selkeä suunta ja vakaus elämässä:
- Etsii pitkäaikaista kumppania. (ei käy: pitkää juttua, lyhytkin käy)
- Haluaa lapsia.
- Alkoholin kohdalla: ei koskaan - sosiaalisesti. Tupakan kohdalla: Ei koskaan. Viestii terveistä elämäntavoista.
- Profiiliteksi on kohteliasta ja kunnioittavaa, eikä sisällä kaksimielisyyksiä tai kyynisyyttä.
- Profiilissa tulee esiin perhekeskesyys tai tulevaisuudenpuhe. Siinä mainitaan esimerkiksi halusta "rakentaa jotain pysyvää” tai että hän hakee "vaimomateriaalia" tai ”naista elämänkumppaniksi".
- Kuvissa hän on siisti, pukeutunut tilanteeseen sopivasti (ei saliselfieitä tai kuvia ilman paitaa).
- Profiili viestii, että ura, koti ja elämäntavat ovat vakiintuneet. Hän kertoo avoimesti työstään tai intohimoistaan, jotka vaativat pitkäjänteisyyttä.
Svaippaan vasemmalle:
- Kartan miehiä, jotka ovat epämääräisiä tai "virran mukana meneviä". "En tiedä vielä mitä etsin" tai "katsotaan mihin tämä johtaa" ovat merkki siitä, että mies ei ole valmis ottamaan vastuullista roolia aviomiehenä tai isänä. Jos hän siis hakee vain "seuraa" tai "katsotaan mitä tulee" - mies menee automaattisesti vasemmalle.
- Jos miehen kuvat ja tekstit huutavat pelkkää juhlimista ja festareita ilman merkkejä rauhoittumisesta, hänen arvonasa tuskin kohtaavat minun kanssa.
- Profiilissa esiin tuleva katkeruus tai kyynisyys naisia kohtaan. Tekstit kuten "älä svaippaa oikealle, jos etsit vain elättäjää" tai "nykynaiset ovat liian vaativia" kertovat taloudellisesta epävarmuudesta tai huonoista kokemuksista, jotka estävät häntä olemasta antelias kumppani.
Jatkuu...
"Sun ei tarvi muuttaa käytöstäsi. Iso osa naisista ei arvosta täysin puskasta tulleita treffipyyntöjä ja saattaa vastata niihin ihan ajattelematta ei, vaikka mies voisi olla kivakin."
Kiitos rohkaisevasta viestistäsi.! - Ja pahoitteluni kaikille, että en tajunnut tiivistää sanomaani. (Jos vastaavalla tavalla tapaisin usein vastaita, niin varmasti vähemmästäkin kavahdettaisiin seuraani).
Mätsin tultua, miehen on oltava viesteissä todella kohtelias herrasmies. Hänen tulee olla oma-aloitteinen, laittaa ensimmäinen viesti, johtaa keskustelua eteenpäin, olla kiinnostunut minusta, esittää kysymyksiä liittyen minun elämään, tulevaisuuteen ja arvoihin. Haluan kuulla kysymyksiä, jotka kartoittaa, sopiiko elämäntyylimme ja arvomme yhteen, kuten: ”Mitkä ovat tärkeimmät arvosi, joista et jousta?”, ”Miten vietät (vapaa)päiväsi?”, ”Millaista elämää haluat elää tulevaisuudessa?”, "Mikä on sun mielestä parasta siinä, kun kaksi ihmistä rakentaa hyvän ja luotettavan suhteen?"
Haluan myös käydä puhelun ennen treffejä, jotta saan käsityksen siitä millainen mies on viestien ulkopuolella. En mene treffeille pelkästään viestien perusteella. En lähde treffeille selvittämään tärkeimpiä deal-breikkereitäni, vaan otan niistä selvää jo ennen deittejä. Nämä asiat haluan tietää ennen treffejä: Kuka mies edes on? Millaista elämää hän elää? Mitä hän tekee työkseen? Millaista vapaa-aikaa hän viettää? Mitä hän etsii deittisovelluksesta? Mitä hän haluaa tulevaisuudeltaan? Haluaako hän naimisiin ja lapsia? Onko hän ollut naimisissa ennen? Onko eroprosessi vasta meneillään? Onko hänellä lapsia entuudestaan? Miehen arvomaailma.
Sitten treffipyyntöön. En halua miestä joka jää sinne appiin jumittamaan ja rupattelemaan viikkokaupalla. Odotan, että treffikutsu tulee 3 päivän sisällä, eli pari viestiä molemmin puolin + puhelu. En halua kirjekaveria, vaan haluan miehen joka osaa ottaa johdon luontevasti ja osaa viedä asioita eteenpäin. Eli mies ottaa johdon ja oma-aloitteisesti suunnittelee konkreettiset treffit ja pyytää minua ulos samalla ehdottaen päivää ja aikaa. Hän sanoo esimerkiksi: ”Hei, haluasin nähdä sinut perjantaina. Tässä olisi paikka ja aika. Mitä sanot?” En hyväksy treffejä ennen kuin mies on antanut konkreettisesti päivän, kellonajan ja paikan treffeille. Haluan miehen, joka on määrätietoinen ja päättäväinen. Aloitteellisuuden puute näkyy siinä, jos mies kysyy: "Mitä haluaisit tehdä?".
Tiedät varsin hyvin, että joillekin miehille tämä on liikaa vaadittu. Mutta minulle tämä on ihan se bare minimum.
En lähde ellen ole kiinnostunut. Saa olla melkoinen lottovoitto että lähden.
Vierailija kirjoitti:
Mätsin tultua, miehen on oltava viesteissä todella kohtelias herrasmies. Hänen tulee olla oma-aloitteinen, laittaa ensimmäinen viesti, johtaa keskustelua eteenpäin, olla kiinnostunut minusta, esittää kysymyksiä liittyen minun elämään, tulevaisuuteen ja arvoihin. Haluan kuulla kysymyksiä, jotka kartoittaa, sopiiko elämäntyylimme ja arvomme yhteen, kuten: ”Mitkä ovat tärkeimmät arvosi, joista et jousta?”, ”Miten vietät (vapaa)päiväsi?”, ”Millaista elämää haluat elää tulevaisuudessa?”, "Mikä on sun mielestä parasta siinä, kun kaksi ihmistä rakentaa hyvän ja luotettavan suhteen?"
Haluan myös käydä puhelun ennen treffejä, jotta saan käsityksen siitä millainen mies on viestien ulkopuolella. En mene treffeille pelkästään viestien perusteella. En lähde treffeille selvittämään tärkeimpiä deal-breikkereitäni, vaan otan niistä selvää jo ennen deittejä. Nämä asiat haluan tietää ennen treffejä: Kuka mies edes on? Millaista elämää hän elää? Mitä hän tekee työkseen? Millaista vapaa-aikaa hän viettää? Mitä hän etsii deittisovelluksesta? Mitä hän haluaa tulevaisuudeltaan? Haluaako hän naimisiin ja lapsia? Onko hän ollut naimisissa ennen? Onko eroprosessi vasta meneillään? Onko hänellä lapsia entuudestaan? Miehen arvomaailma.
Sitten treffipyyntöön. En halua miestä joka jää sinne appiin jumittamaan ja rupattelemaan viikkokaupalla. Odotan, että treffikutsu tulee 3 päivän sisällä, eli pari viestiä molemmin puolin + puhelu. En halua kirjekaveria, vaan haluan miehen joka osaa ottaa johdon luontevasti ja osaa viedä asioita eteenpäin. Eli mies ottaa johdon ja oma-aloitteisesti suunnittelee konkreettiset treffit ja pyytää minua ulos samalla ehdottaen päivää ja aikaa. Hän sanoo esimerkiksi: ”Hei, haluasin nähdä sinut perjantaina. Tässä olisi paikka ja aika. Mitä sanot?” En hyväksy treffejä ennen kuin mies on antanut konkreettisesti päivän, kellonajan ja paikan treffeille. Haluan miehen, joka on määrätietoinen ja päättäväinen. Aloitteellisuuden puute näkyy siinä, jos mies kysyy: "Mitä haluaisit tehdä?".
Tiedät varsin hyvin, että joillekin miehille tämä on liikaa vaadittu. Mutta minulle tämä on ihan se bare minimum.
Heh. Mies ei siis saa olla kohtelias ja kysyä, mitä sinä haluaisit tehdä?
No, onnea miehen etsintään!
Vierailija kirjoitti:
Yleisimmät syyt ovat varmaan
- mies on liian laiska ja epäaktiivinen. Jos ei ota yhteyttä muutamassa tunnissa niin päätyy yleensä poistoon. Poikkeuksia joilta siedän hitaampaa vastailua on vähän ja usein nämäkin kosahtavat jossain viikossa
- liian kasuaali käytös. Jos mies kohtelee minua kuin "kamua" niin en ole antamassa hänelle pillua, ikinä, joten ihan turha mennä minnekään treffeillekään. Pari tutustumiskysymystä sallin mutta sitten pitää jo kutsua treffeille tai mies menee roskikseen
Joskus nuorempana kun olin huonompi ihmistuntija tuli suostuttua ja kokeiltua kaikenlaista ja päädyin mm. treffeille, mistä lähdin kesken pois, koska ohjelma oli niin junttia. Nykyään en enää päädy tällaisiin tilanteisiin, kun olen huomattavasti tarkempi siitä keneen tuhlaan aikaani
Vaikutat aika toksiselta persoonalta. Vaikea kuvitella, että yhtään kukaan jaksaisi seurustella tuollaisen kanssa.
Minulle oli kerrottu sen peniksen pienuudesta. Varmaan köyhäkin.
Näytti liian vanhalta. Nainen oli 5-kymppinen, mutta näytti 7-kymppiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä syy on ollut ulkonäössä. Toinen tyypillinen syy on ollut oma parisuhteeni.
Eli jos on komea niin petät?
Palstaincelin ulinaa kun luulee etteivät tavalliset miehet kelpaa naisille...
Sinut pitäisi pukea huiviin ja lähettää afganistaniin.