Kauppatieteiden opiskelija lähetti 70 hakemusta tuloksetta – Kesätyöpaikoista käydään ennätyskovaa kilpailua
Sama ongelma oli mun tyttärellä. Lopulta sai paikan maatilalta 6,5 €/h.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten asiakaspalveluun palkataan se kaikista heikoiten ja huonoiten työtehtäviä tekevä? Se, joka ei tervehdi asiakkaita, ei katso silmiin, katsoo johonkin toiseen suuntaan kun asiakas tulee tiskille. Se, joka tulee myöhässä töihin ja lähtee kesken työpäivän kotiin luvatta saa kaikista eniten työvuoroja ja kehutaan maasta taivaiseen kuinka hyvä työntekijä on, vaikka kentältä asiakasfirmoiita tulee täysin päinvastaista palautetta että kuinka huonosti henkilö tekee töitä? Se palkataan, joka ei noudata ohjeita eikä kirjaa ohjeiden mukaan asioita ylös, niin hän kyllä saa vuoroja, miksi?
Koska asiakaspalvelu työhön sopivia on äärimmäisen vähän! Sen sijaan asiakas palvelua on äärettömän paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten asiakaspalveluun palkataan se kaikista heikoiten ja huonoiten työtehtäviä tekevä? Se, joka ei tervehdi asiakkaita, ei katso silmiin, katsoo johonkin toiseen suuntaan kun asiakas tulee tiskille. Se, joka tulee myöhässä töihin ja lähtee kesken työpäivän kotiin luvatta saa kaikista eniten työvuoroja ja kehutaan maasta taivaiseen kuinka hyvä työntekijä on, vaikka kentältä asiakasfirmoiita tulee täysin päinvastaista palautetta että kuinka huonosti henkilö tekee töitä? Se palkataan, joka ei noudata ohjeita eikä kirjaa ohjeiden mukaan asioita ylös, niin hän kyllä saa vuoroja, miksi?
Koska asiakaspalvelu työhön sopivia on äärimmäisen vähän! Sen sijaan asiakas palvelua on äärettömän paljon.
Tässä on vielä se, että luonteeltaan sopivin, ystävällinen ja avulias, ei useinkaan ole paras siinä työssä! Mielellään halutaan neuvoa "voi me ei täällä hoideta tätä asiaa, mutta ehkäpä naapuri hoitaisi sen!" eikä kiinnosta edes selvittää, onko asia niin. Naapurissa sitten asiakas alkaa huutaa "mulle sanottiin, että tää hoidetaan täällä!!!"
He, jotka selvittävät ja neuvovat oikein, ovat yleensä ilmaisultaankin vähän jämptimpiä ja neutraalimpia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä näille kaikille sadoille tuhansille nuorille tapahtuu, kun eivät pääse ikinä töihin?
Kun me milleniaalit olemme siirtymässä eläkkeelle he liittyy meidän kanssa kaduille mellakoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen mies ja kun kävin AMK:ia, niin en koskaan saanut oman alan kesätöitä 2009 kesä alkaen. Tein sit muita töitä!
Minä olen kohta 40 vuotias ja haen AMK koska 4 aiemmalla ammatti tutkinnolla en saa lainkaan töitä.
Kirjoittamaan et ole neljästä tutkinnosta huolimatta oppinut?
Minä olen kohta 40 vuotias ja haen ammattikorkeakouluun koska neljällä aiemmalla ammattitutkinnolla en ole saanut töitä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti valtavan monet suomalaiset käyvät joka päivä töissä. Toinen toistaan fiksumpia ja herttaisempia tyttöjä on esimerkiksi kauppojen asiakaspalvelijoina. Siistejä, nättejä tatuoimattomia hyväkäytöksisiä. Kun lukee vauvapalstaa, saa sen kuvan, että kaikilla menee hirveän huonosti. Tosiasiassa Suomi on rikkaampi kuin koskaan. Veroja olisi ihan mahdollista nostaa ja maksaa velkoja pois. Lukekaapa blogistien ylellisestä matkustelusta tai katselkaa Espoon rantojen ylellisiä omakotitaloja. Ei tämän maan asiat huonosti ole. Ihmisillä on varallisuutta enemmän kuin koskaan ennen. Se vain ei jakaannu kovin tasaisesti.
Näinhän se on.
Vauviksella itketään miten maa on suunnilleen perikadossa ja samaan aikaan minkä tahansa marketin parkkipaikka on väärällään max vuoden vanhoja sähkö-Bemareita. Ja Helsinki-Vantaa on niin täynnä trävelleriä ettei sekaan mahdu. Ilmeisesti kaikki maksavat matkansa pullojen keräämisellä...
Nämä ei ole suomalaisia tai ovat boomereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikähän olis se ala, jota kannattaa opiskella?
Onko työpaikkoja missään.Ei niin kauan kun kannattaa ennemmin maata osaamattomana perse homeessa valittamassa kuin nousta ylös ja alkaa perustaa niitä yrityksiä. Mistä taikalampusta sä luulet työpaikkojen syntyvän?
Taikalamppu nimeltään kannattava yritystoiminta. Sellaista kun ei suomessa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"AI on jo alkanut korvaamaan juristeja."
Näin varmaan lyhyellä tähtäimellä käy. On kuitenkin mahdollista että tekoäly tekee perustason juristipalveluista nykyistä halvempia jolloin niihin on varaa entistä useammilla jolloin niiden kysyntä kasvaa ja tämä taas voi vaatia myös ihmisiä mukaan.
Eihän teollistuminenkaan aikanaan lopulta vähentänyt työvoiman tarveytta. Sitä vain tuotettiin paljon entistä enemmän entistä halvemmalla koska kysyntä myös nousi kun hinnat laskivat.
Käräjätuomareiksi voisi palkata tekoälyn. Alkaisi vihdoin se jono lyhentyä. Miten vaikeaa oikeasti voi olla suomalaisten typerysten haastehakemusten lueskelu ja ratkaisu? Itse näitä joitakin satoja lukeneena olen sitä mieltä, että tekoäly todennäköisesti pystyisi suoltamaan näitä perusjuttuja samalla kaavalla kuin aina jos siihen syöttäisi vaikka 100 aiempaa lähes identtistä keissiä.
Ihmettelen jos esim. velkomusasioita ei jo nyt ratkaise tekoäly. Eihän niihin ratkaisupohjiin tarvitse nytkään vaihtaa kuin nimet ja summat ja pistää paperit postiin.
Tuollaisessa päätöksenteossa ei saa käyttää edes automatiikkaa (mikä on ihan älytöntä). Järkevämpää olisi tehdä kaikista saatavista suoraan ulosottokelpoisia ja ratkaista ainoastaan riitautukset oikeudessa.
Automaatti saa tehdä päätöksen, jos se perustuu vain numeroihin, eikä mitään omaa harkintaa tarvita.
Harkitsemista vaativat päätökset se saa valmistella siltä osin kuin pystyy.
Suurin osa esim. velkomusasioista on kiistattomia. Ei ne mitään harkintaa vaadi nytkään.
Olisin aina halunnut olla Ella Raines.
Onkohan todellakin olemassa ihmisiä, jotka ovat vähentäneet kulutusta tahallaan Petteri Orpon hallituksen harjoittaman politiikan takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikähän olis se ala, jota kannattaa opiskella?
Onko työpaikkoja missään.Olen nyt vuoden seurannut työpaikkailmoituksia joka päivä ja selvästi eniten haetaan hitsareita. Siellä siis luulisi töitä riittävän.
Myös puhelinmyynti ja ilmaislehden jakajia saa töitä aina.
Mihin niitä ilmaislehtiä enää jaetaan? Meidän talossa on alaovi lukossa ja asunnoista 1/6 ovessa ei mainoksia -tarra.
Menkää jakaan postia yöaikaan. Hienon näköistä kun kesäaurinko nousee siinä aamuyösyä.
Vierailija kirjoitti:
Ne voi tulla takas sieltä ulkomailta sit ku on paremmat ajat.
Ei tule enää koskaan mitään parempia aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"AI on jo alkanut korvaamaan juristeja."
Näin varmaan lyhyellä tähtäimellä käy. On kuitenkin mahdollista että tekoäly tekee perustason juristipalveluista nykyistä halvempia jolloin niihin on varaa entistä useammilla jolloin niiden kysyntä kasvaa ja tämä taas voi vaatia myös ihmisiä mukaan.
Eihän teollistuminenkaan aikanaan lopulta vähentänyt työvoiman tarveytta. Sitä vain tuotettiin paljon entistä enemmän entistä halvemmalla koska kysyntä myös nousi kun hinnat laskivat.
Käräjätuomareiksi voisi palkata tekoälyn. Alkaisi vihdoin se jono lyhentyä. Miten vaikeaa oikeasti voi olla suomalaisten typerysten haastehakemusten lueskelu ja ratkaisu? Itse näitä joitakin satoja lukeneena olen sitä mieltä, että tekoäly todennäköisesti pystyisi suoltamaan näitä perusjuttuja samalla kaavalla kuin aina jos siihen syöttäisi vaikka 100 aiempaa lähes identtistä keissiä.
Ihmettelen jos esim. velkomusasioita ei jo nyt ratkaise tekoäly. Eihän niihin ratkaisupohjiin tarvitse nytkään vaihtaa kuin nimet ja summat ja pistää paperit postiin.
Tuollaisessa päätöksenteossa ei saa käyttää edes automatiikkaa (mikä on ihan älytöntä). Järkevämpää olisi tehdä kaikista saatavista suoraan ulosottokelpoisia ja ratkaista ainoastaan riitautukset oikeudessa.
Automaatti saa tehdä päätöksen, jos se perustuu vain numeroihin, eikä mitään omaa harkintaa tarvita.
Harkitsemista vaativat päätökset se saa valmistella siltä osin kuin pystyy.
Siellä on jäänyt gdpr opiskelematta, ks artikla 22 ja opi.
Meillä molemmat saivat kesätöitä. Kandivaiheessa oleva haki alansa kesätöitä, hakemuksia joitakin satoja, haastateltiin neljä ja hänet valittiin. AMK valmistumassa oleva ajatteli tehdä puuttuvia opintoja kesän eikä edes hakenut kesätöitä. Hänelle soitettiin paikasta, jossa oli viime kesänä ja pyydettiin tulemaan töihin. Molemmat ovat kivoja, ystävällisiä ja hyvin käyttäytyviä nuoria.
Onko nyt siis niin, että vain koulutusta vaatimattomiin työpaikkoihin pääsis töihin. Tai matalan koulutuksen työpaikkoihin?
Eikö kannataa enää itseään korkeasti kouluttaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen lähettänyt huomattavasti enemmän hakemuksia tulkoksetta.
- Jo valmistunut KTM -
Onko käynyt mielessä että töitä saattaa olla myös rajojen tuolla puolen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä molemmat saivat kesätöitä. Kandivaiheessa oleva haki alansa kesätöitä, hakemuksia joitakin satoja, haastateltiin neljä ja hänet valittiin. AMK valmistumassa oleva ajatteli tehdä puuttuvia opintoja kesän eikä edes hakenut kesätöitä. Hänelle soitettiin paikasta, jossa oli viime kesänä ja pyydettiin tulemaan töihin. Molemmat ovat kivoja, ystävällisiä ja hyvin käyttäytyviä nuoria.
Ystäväni on kirjanpitäjä ja useampi hänen asiakas on kysynyt tiedätkö jotain fiksua nuorta, joka on ilman kesätöitä.
Jos laittaa haun julkiseksi, puhelinrumba on liian kuormiittava, mm asiakkaat eivät pääse läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen mies ja kun kävin AMK:ia, niin en koskaan saanut oman alan kesätöitä 2009 kesä alkaen. Tein sit muita töitä!
Minä olen kohta 40 vuotias ja haen AMK koska 4 aiemmalla ammatti tutkinnolla en saa lainkaan töitä.
Kirjoittamaan et ole neljästä tutkinnosta huolimatta oppinut?
Minä olen kohta 40 vuotias ja haen ammattikorkeakouluun koska neljällä aiemmalla ammattitutkinnolla en ole saanut töitä lainkaan.
Annappas, kun punakynä korjaa.
"Minä olen kohta 40-vuotias ja haen ammattikorkeakouluun, koska neljällä aiemmalla ammattitutkinnolla en ole saanut töitä lainkaan."
Myös puhelinmyynti ja ilmaislehden jakajia saa töitä aina.