Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppatieteiden opiskelija lähetti 70 hakemusta tuloksetta – Kesätyöpaikoista käydään ennätyskovaa kilpailua

Vierailija
10.06.2026 |

Sama ongelma oli mun tyttärellä. Lopulta sai paikan maatilalta 6,5 €/h. 

Kommentit (193)

Vierailija
161/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupunkimme poliisilaitos on avoinna enää yhden päivän viikossa, ja sekin muutettiin sellaiseksi, että se toimii vain ajanvarauksella. EI YHTÄKÄÄN, YLIMÄÄRÄISTÄ VEROEUROA TÄLLAISELLE MAALLE!!!

Mitä Jumalan tähden?!

Vierailija
162/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupunkimme poliisilaitos on avoinna enää yhden päivän viikossa, ja sekin muutettiin sellaiseksi, että se toimii vain ajanvarauksella. EI YHTÄKÄÄN, YLIMÄÄRÄISTÄ VEROEUROA TÄLLAISELLE MAALLE!!!

Mitä Jumalan tähden?!

Juu. Ja sitten sanotaan, että kasariluku oli ankeata ja tunkkaista aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukan ohi, mutta kauppatieteen koulutuspaikkoja on Suomessa liikaa. Jäänne ajasta, jossa pankit toimivat asiakaspalvelupisteinä.  Työpaikat kiven alla, kannattaa opiskella toinenkin tutkinto, esim. oikeustieteellisessä.

Entä taloustiede? Kannattaako edes huvin vuoksi opiskella omaksi ilokseen?

Vierailija
164/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siivoojinakin on maistereita ja tohtoreita. Miksi siis asiakaspalvelijoina ei voisi olla maistereita, ylioppilaita tai merkonomeja vaan pitää olla pelkän peruskoulun käynyt?!

Siksi koska ne koulutetut on siinä työssä väärässä paikassa ja katkeria. Mielummin sitä positiivista nuorta jolla on koko elämä vielä edessä siinä kassalla katsoo kuin jotain keski-ikäistä elämäänsä pettynyttä tohtoria!

Vierailija
165/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se tulevaisuus on, kannattaa alkaa henkisesti valmistautua jo!

Tämä ei ole tulevaisuutta vaan nykyisyyttä. Lama,  joka alkoi samalla kun hallitus aloitti ja loppuu kun hallitus vaihtuu.

Vanha ja välittävä Suomi.

Vierailija
166/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisen paljon on mennyt firmoja konkkaan nimenomaan Orpo-Purran hallituksen aikana.

Vierailija
167/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein siinä asiakaspalvelutyössä, vaikkapa pienen kaupan kassa, pitää osata multitaskata: pitää siivota, hyllyttää, hoitaa Postin ja kuriirifirmojen palvelua, selvittää ongelmatilanteita, käsitellä päihtyneitä, dementoituneita, mt-ongelmaisia ja kehitysvammaisia asiakkaita, tehdä tilauksia, taklata myymälävarkaita. Kaikki yksin iltavuorossa samalla kassaa laskien.  Postin tekninen tuki viikonloppuisin on muuten Intiassa.  Siinä ei muuten pärjää se peruskoulun kuutosilla läpäissyt penaalin tylsin kynä.

Vierailija
168/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti valtavan monet suomalaiset käyvät joka päivä töissä.  Toinen toistaan fiksumpia ja herttaisempia tyttöjä on esimerkiksi kauppojen asiakaspalvelijoina.  Siistejä, nättejä tatuoimattomia hyväkäytöksisiä.  Kun lukee vauvapalstaa, saa sen kuvan, että kaikilla menee hirveän huonosti.  Tosiasiassa Suomi on rikkaampi kuin koskaan.  Veroja olisi ihan mahdollista nostaa ja maksaa velkoja pois.  Lukekaapa blogistien ylellisestä matkustelusta tai katselkaa Espoon rantojen ylellisiä omakotitaloja.  Ei tämän maan asiat huonosti ole.  Ihmisillä on varallisuutta enemmän kuin koskaan ennen.  Se vain ei jakaannu kovin tasaisesti.

Niille herttaisille tytöille maksetaan 12,8€/h ja työtuntimäärä vakituisessa työsuhteessa tavallisesti on 25h/vk.

Herttainen keski-ikäinen rouvani tekee 30h/vk.

Homma sopii opiskelijoille, niille, joilla puolisolla on kokoaikainen työ ja minimalistisesti eläville perheettömille.  Moni kaupan kassatyttö onkin opiskelija.

Muualla hommataan lisää tunteja muualta,täällä kitistään kun pitää elää 25 tunnin tuloilla.,mitään ei itse viitsitä tehdä.

Työsoppari yleensä velvoittaa vastaanottamaan tarjotut tunnit.  25h on yleensä sellainen tuntimäärä, mihin on vaikea sovittaa toista osa-aikatyötä mukaan, jos päätyö on sitova. Voi onnistua pääkaupunkiseudulla, jossa on paljon tarjolla töitä nollatuntisopimuksilla.   Ei onnistu ainakaan tässä P-Pohjanmaalla.

Vierailija
169/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lähdin yliopiston jälkeen opiskelemaan sairaanhoitjaaksi. Valmistumisen jälkeen sitten Ruotsiin, jossa palkka yli 6000€/kk. 

Joo, Ruotsihan on nykyään oikea paratiisi!

No on se työllisyyden suhteen 

Suomessa oikeistoa ei kiinnosta, vaikka maassa olisi kaikille töitä, jos siellä on yksikin heidän mielestään vääränvärinen. 

Vierailija
170/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lähdin yliopiston jälkeen opiskelemaan sairaanhoitjaaksi. Valmistumisen jälkeen sitten Ruotsiin, jossa palkka yli 6000€/kk. 

Joo, Ruotsihan on nykyään oikea paratiisi!

No on se työllisyyden suhteen 

Suomessa oikeistoa ei kiinnosta, vaikka maassa olisi kaikille töitä, jos siellä on yksikin heidän mielestään vääränvärinen. 

Jos on talouskasvu ihmiset voi hyvin jos on lama ihmiset voi huonosti ja helpompi yllyttää etnisiin vainoihin.

Vierailija
171/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisen paljon on mennyt firmoja konkkaan nimenomaan Orpo-Purran hallituksen aikana.

Ruutikangas Oy

Myssyfarmi

Plantagen

Asko

Sotka

Himos resort

Lakea asunto oy

RTV

Sikla

Makia

HIFK

Jukkatalo oy 

Sinuhe 

primehotels

Fotonordic

Hotelli kainuu

Gold store finland

Tasty Stop Oy

tuotantoyhtiö Hihhihhii Oy 

Rakennus Future 

Vierailija
172/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa poliisin saa vain tilattua jos maksaa kuukaudessa kansalais jäsenyyttä 599euroa.
-orpo

Vierailija
173/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

' Selvästi eniten haetaan hitsareita. Siellä siis luulisi töitä riittävän.'

Hitsausrobotti pystyy tekemään ne työt.

Ja robottien ohjelmointi kehittyy koko ajan, jolloin kannattaa vähäisempikin työ ohjelmoida robotille.

vieläkö on suomalaisia hitsareita?

Vierailija
174/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virossa työttömyysaste pn vain 6,8 %, Suomessa 10,5 %. Mikä on Orpo-Purran tekosyy tälle erolle? 

"Ukrainalaiset työllistyvät hyvin Virossa, mutta eivät Suomessa.

Siinä missä Suomessa ukrainalaisten työllisyysaste oli loppuvuodesta vain 30 prosenttia, Virossa jopa valtaosa työikäisistä Ukrainan sotapakolaisista on työelämässä." 

Ukrainassa ja virossa puhutaan todella paljon venäjää eli on yhteinen kieli. molemmissa maissa venäjää puhuu noin 30% kansasta
Suomessa  noin 1,76 %

Vierailija
175/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää jakaan postia yöaikaan. Hienon näköistä kun kesäaurinko nousee siinä aamuyösyä.

Siitä maksetaan muuten 10 euroa tunti, ja oikeasti juokset koko yön sillä 80 eurolla, miinus verot. Päivisin et luonnollisesti pysty tekemään mitään, koska olet täysin poikki. Kiva jobi, tyhjän saa pyytämättäkin. Ennen sentään posti maksoi vähän ekstraa yötyöstä, mutta ei enää.

Miten tämä eroaa siitä hitsarista joista oli huutava pula.

Vierailija
176/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen mies ja kun kävin AMK:ia, niin en koskaan saanut oman alan kesätöitä 2009 kesä alkaen. Tein sit muita töitä!

Minä olen kohta 40 vuotias ja haen AMK koska 4 aiemmalla ammatti tutkinnolla en saa lainkaan töitä.

Kirjoittamaan et ole neljästä tutkinnosta huolimatta oppinut?

Minä olen kohta 40 vuotias ja haen ammattikorkeakouluun koska neljällä aiemmalla ammattitutkinnolla en ole saanut töitä lainkaan.

Annappas, kun punakynä korjaa.

"Minä olen kohta 40-vuotias ja haen ammattikorkeakouluun, koska neljällä aiemmalla ammattitutkinnolla en ole saanut töitä lainkaan."

Minä olen kohta 40-vuotias ja haen ammattikorkeakouluun, koska neljällä aiemmalla ammattitutkinnolla en ole saanut töitä lainkaan

joko tuli orgasmi ja voit keskittyä itse sanomaan?

Vierailija
177/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä molemmat saivat kesätöitä. Kandivaiheessa oleva haki alansa kesätöitä, hakemuksia joitakin satoja, haastateltiin neljä ja hänet valittiin. AMK valmistumassa oleva ajatteli tehdä puuttuvia opintoja kesän eikä edes hakenut kesätöitä. Hänelle soitettiin paikasta, jossa oli viime kesänä ja pyydettiin tulemaan töihin. Molemmat ovat kivoja, ystävällisiä ja hyvin käyttäytyviä nuoria. 

Ystäväni on kirjanpitäjä ja useampi hänen asiakas on kysynyt tiedätkö jotain fiksua nuorta, joka on ilman kesätöitä.

Jos laittaa haun julkiseksi, puhelinrumba on liian kuormiittava, mm asiakkaat eivät pääse läpi.

ottakoon yhteyttä lähimpään ammattikouluun missä on merkonomi opiskelijoita.

Vierailija
178/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikähän olis se ala, jota kannattaa opiskella?
Onko työpaikkoja missään.

Olen nyt vuoden seurannut työpaikkailmoituksia joka päivä ja selvästi eniten haetaan hitsareita. Siellä siis luulisi töitä riittävän.

Myös puhelinmyynti ja ilmaislehden jakajia saa töitä aina.

Mihin niitä ilmaislehtiä enää jaetaan? Meidän talossa on alaovi lukossa ja asunnoista 1/6 ovessa ei mainoksia -tarra.

Kaikissa taloissa on alaovi lukossa ja silti lehden jakajat tulee. Ja juuri niihin missää tarraa ei ole jaetaan lehtiä.

Vierailija
179/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan todellakin olemassa ihmisiä, jotka ovat vähentäneet kulutusta tahallaan Petteri Orpon hallituksen harjoittaman politiikan takia?

Oootas katon tuliko tukia vähemmän orpon hallituksen aikana. No kappas. Eli kyllä olen vähentänyt kulutusta. Tietenkin ei lasketa sitä että firma meni tän hallituksen aikana konkurssiin ja jouduin työttömäksi.

Vierailija
180/193 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virossa työttömyysaste pn vain 6,8 %, Suomessa 10,5 %. Mikä on Orpo-Purran tekosyy tälle erolle? 

"Ukrainalaiset työllistyvät hyvin Virossa, mutta eivät Suomessa.

Siinä missä Suomessa ukrainalaisten työllisyysaste oli loppuvuodesta vain 30 prosenttia, Virossa jopa valtaosa työikäisistä Ukrainan sotapakolaisista on työelämässä." 

Jätit pois sen, että mainitussa uutisessa kerrottiin syyn johtuvan kielestä. Virossa osataan edelleen venäjää, joten ukrainalaisten on siksi helpompi pärjätä siellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi