Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppatieteiden opiskelija lähetti 70 hakemusta tuloksetta – Kesätyöpaikoista käydään ennätyskovaa kilpailua

Vierailija
10.06.2026 |

Sama ongelma oli mun tyttärellä. Lopulta sai paikan maatilalta 6,5 €/h. 

Kommentit (166)

Vierailija
141/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukan ohi, mutta kauppatieteen koulutuspaikkoja on Suomessa liikaa. Jäänne ajasta, jossa pankit toimivat asiakaspalvelupisteinä.  Työpaikat kiven alla, kannattaa opiskella toinenkin tutkinto, esim. oikeustieteellisessä.

Muttaku minä haluan miljonääriksi nyt!

Olen KTM ja vaadin että teette minusta osakemiljonäärin kuten kaikki tiktokissa jo on!

Vierailija
142/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukan ohi, mutta kauppatieteen koulutuspaikkoja on Suomessa liikaa. Jäänne ajasta, jossa pankit toimivat asiakaspalvelupisteinä.  Työpaikat kiven alla, kannattaa opiskella toinenkin tutkinto, esim. oikeustieteellisessä.

Muttaku minä haluan miljonääriksi nyt!

Olen KTM ja vaadin että teette minusta osakemiljonäärin kuten kaikki tiktokissa jo on!

Ootpa lapsellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lähdin yliopiston jälkeen opiskelemaan sairaanhoitjaaksi. Valmistumisen jälkeen sitten Ruotsiin, jossa palkka yli 6000€/kk. 

Joo, Ruotsihan on nykyään oikea paratiisi!

No on se työllisyyden suhteen 

EU:n pahin työttömyys 1) Suomi 2) Espanja 3) Ruotsi eli joopa joo.

Vierailija
144/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan todellakin olemassa ihmisiä, jotka ovat vähentäneet kulutusta tahallaan Petteri Orpon hallituksen harjoittaman politiikan takia?

Minä ainakin olen. Tosin tänä kesänä olen retkahtanut törsäämään, koska olen tullut siihen tulokseen, että Riikka ja Petteri painukoon sinne minne aurinko ei paista. Jos vielä seuraavissa vaaleissa jotenkin keplottelevat itsensä valtaan, häivyn rahoineni maasta. Siihen loppuu kulutukseni sitten kokonaan tässä maassa.

Vierailija
145/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikähän olis se ala, jota kannattaa opiskella?
Onko työpaikkoja missään.

Olen nyt vuoden seurannut työpaikkailmoituksia joka päivä ja selvästi eniten haetaan hitsareita. Siellä siis luulisi töitä riittävän.

Myös puhelinmyynti ja ilmaislehden jakajia saa töitä aina.

Myös risuja voi mennä keräämään metsään, jos metsänomistaja antaa luvan. 

Vierailija
146/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää jakaan postia yöaikaan. Hienon näköistä kun kesäaurinko nousee siinä aamuyösyä.

Siitä maksetaan muuten 10 euroa tunti, ja oikeasti juokset koko yön sillä 80 eurolla, miinus verot. Päivisin et luonnollisesti pysty tekemään mitään, koska olet täysin poikki. Kiva jobi, tyhjän saa pyytämättäkin. Ennen sentään posti maksoi vähän ekstraa yötyöstä, mutta ei enää.

Vierailija
147/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa työttömyysaste pn vain 6,8 %, Suomessa 10,5 %. Mikä on Orpo-Purran tekosyy tälle erolle? 

Vierailija
148/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virossa työttömyysaste pn vain 6,8 %, Suomessa 10,5 %. Mikä on Orpo-Purran tekosyy tälle erolle? 

"Ukrainalaiset työllistyvät hyvin Virossa, mutta eivät Suomessa.

Siinä missä Suomessa ukrainalaisten työllisyysaste oli loppuvuodesta vain 30 prosenttia, Virossa jopa valtaosa työikäisistä Ukrainan sotapakolaisista on työelämässä." 

Vierailija
149/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

My boyfriend got beaten up by my husband.

Vierailija
150/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petteri ja Riikka yhteen ääneen: MUTKU SANNA!!!

Vierailija
151/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi pitäisi poistaa ensikertalaisuuskiintiö!

Vierailija
152/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki kipinkapin ens vuonna lääkäriksi hakemaan.

Ei se nyt ihan näinkään toimi. 

Etkö tunnista ironiaa?

Vierailija
153/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan todellakin olemassa ihmisiä, jotka ovat vähentäneet kulutusta tahallaan Petteri Orpon hallituksen harjoittaman politiikan takia?

Minä ainakin olen. Tosin tänä kesänä olen retkahtanut törsäämään, koska olen tullut siihen tulokseen, että Riikka ja Petteri painukoon sinne minne aurinko ei paista. Jos vielä seuraavissa vaaleissa jotenkin keplottelevat itsensä valtaan, häivyn rahoineni maasta. Siihen loppuu kulutukseni sitten kokonaan tässä maassa.

Ja minä myös. En ole varakas, mutta en myöskään mieron tiellä. Ymmärrän, että Suomen taloutta pitää saneerata, mutta niitä leikkauksia on mielestäni kohdistettu aivan liikaa heikompiosaisiin. EK:n sätkynuket Petteri ja Riikka ajavat vain (suur)yritysten etuja: ne saavat ruusuja, palkolliset lähinnä risuja. Ansiotuloverotus on +-0. Kohoava hintataso heikentää ostovoimaa. Katsotaan ensi vuonna, palaanko entisiin kulutustottumuksiini. Vaalitulos sen ratkaisee - olkoonkin, että tiedän, ettei rasti tule olemaan helppo esimerkiksi SDP-johtoiselle hallitukselle, mutta en silti usko, että se potkisi tavallista talliaista päähän Orpon hallituksen tavoin.

Vierailija
154/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

' Selvästi eniten haetaan hitsareita. Siellä siis luulisi töitä riittävän.'

Hitsausrobotti pystyy tekemään ne työt.

Ja robottien ohjelmointi kehittyy koko ajan, jolloin kannattaa vähäisempikin työ ohjelmoida robotille.

Vierailija
155/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kauppatieteen opiskelija sai paikan, ihan ihme tuuria. On kyllä jo ollut kaikki kesät töissä. 

Vierailija
156/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurja menestystarina kyllä.

Vierailija
157/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se oli 1990-luvun laman aikaan myös. Pappisvihkimystäkään ei saanut, koska ei päässyt auskultoimaan. Siihen meni vuosia.

Vierailija
158/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni sai valita 3 kesätyöpaikasta, valitsi mukavimman. Kesätyö muuttuikin vakituiseksi työsuhteeksi jo ennen valmistumista... Hoitoala.

Vierailija
159/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupunkimme poliisilaitos on avoinna enää yhden päivän viikossa, ja sekin muutettiin sellaiseksi, että se toimii vain ajanvarauksella. EI YHTÄKÄÄN, YLIMÄÄRÄISTÄ VEROEUROA TÄLLAISELLE MAALLE!!!

Vierailija
160/166 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta. Samanlaista se oli jo 1980-1980-luvulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme