Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin yleistä huumeiden suonensisäinen käyttö on Suomessa – vain yksi Euroopan maa edellä

Vierailija
09.06.2026 |

Vain Virossa käytetään enemmän kuin Suomessa. Kolmannen sijan jakoivat Latvia ja Tsekki.

 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nain-yleista-huumeiden-suonensisain…

 

Suomi alkaa muistuttamaan yhä enemmän Itä-Eurooppaa. Kaikki rapistuu, ihmiset köyhtyy ja huumeiden käyttö lisääntyy.

 

Ja Suomeen vielä halutaan perustaa huumeiden käyttöhuoneita!

Kommentit (162)

Vierailija
121/162 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oikeistomaissa huumeiden käyttö on yleisintä.

Suomi ei ole oikeisto maa.

Ovatko ps ja kokoomus muka vasemmisto puolueita?

Ainakin heillä on hyvin kommunistinen näkemys ihmisten yksilönvapauksiin. Nämä molemmat puolueethan on todenneet että ei dekriminalisoinnille.

Käytännössä mennään ruotsalaisen demarin Nils Bejerottin keksimällä nollatoleranssin linjalla. 

Hän oli hyvin punainen ja loi nollatoleranssin. Amerikassa siitä innostuttiin täysin ja myös Neuvostoliitossa oltiin ihastuneita ideologiaan, jossa ihmisten yksilönvapauksia rajataan peräaukon tasolle asti. 

Eli voidaan pidättää ja ronkkia yksityisen ihmisen ruumiin aukkoja "yleisen hyvinvoinnin" vuoksi. 

 

Noin kolme tai neljä sukupolvea sitten ajatus ruumiin aukkojen tonkimisesta olisi ollut pöyristyttävää, mutta nyt se on ihan arkipäivää. Kauas on tultu hyvistä ajoista. Jonkun pienen kimpaleen hassis takapuolessa on niin suuri uhkaa, että pitää alkaa ronkkimaan sitä sieltä kumikäsinein. 

Sellaisessa maailmassa eletään nyt. 

Miten ne erottaa paskan hassiksesta muuten? 

Entä jos löytyy pelkkää paskaa, niin voiko joutua ongelmiin, jos niiden mielestä se näyttää ja haisee ihan hassikselta?

Jos se on good shit, niin ?

Vierailija
122/162 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on tyypillisen pihalla asiasta. Ap:n kaltaisten päättäjien takia Suomessa on tämä tilanne huumeiden kanssa. Huumesota aiheutti tämän tilanteen ja ei muuta kun jatketaan pään hakkaamista seinään. Mitäpä sen väliä jos nuoret kuolee huumeisiin. Tärkeintä on moraaliposeeraus.

 

Esimerkiksi Sveitsissä ja Portugalissa on huume tilanne saatu hallintaan haittojen vähentämis politiikalla. Suomessa ja Virossa on tämä haittojen maksimointi politiikka. Kaikkien huumeiden ehdoton täyskielto huumesota joka polttaa koko maan.

 

Olen menettänyt kaiken uskoni siihen että Suomen kansa tajuaisi asian. Mitä huonommin menee niin sitä enemmän halutaan pahentaa tilannetta tarjoamalla samaa lääkettä eli huumesotaa joka on 50 vuotta putkeen pahentanut Suomen huume tilannetta

Suomessa ei päättäjät halua edes kokeilla niitä keinoja jotka ovat toimineet muualla. Esim. 3 vuoden kokeilu ja jos tulokset on huonot niin aina voi palata entisen tapaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/162 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjät pelkäävät, että kaikki muu toiminta paitsi Singaporen malli näyttäisi (vanhemmille/konservatiivisille äänestäjille?) sallimiselta. Pelko siitä, miltä omat päätökset tietämättömien ihmisten silmissä näyttävät, estää toimimasta haittoja vähentävästi.

Vierailija
124/162 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää vihreiltä ja vesemmistolta miten meillä menee.

Ja onko tosiaan vielä niin tyhmiä loisijaihmisiä jotka äänestävät heitä.

Vierailija
125/162 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvät vetää huumeita että jaksaa töissä. Sellaista oikeistolaista unelmaa!

Vierailija
126/162 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysykää vihreiltä ja vesemmistolta miten meillä menee.

Ja onko tosiaan vielä niin tyhmiä loisijaihmisiä jotka äänestävät heitä.

Minä ihmettelen miksi kokoomusta mainostetaan talouspuolueena? Niillä ei ole mitään saavutuksia tuon väitteen tueksi. Eikä kokoomusta näytä kiinnostavan yksilön oikeus päättää mitä tekee itselleen. Valtio omistaa sinut kun voidaan tuomita käyttörikoksesta. Monessa muussa maassa on pienempi huumeongelma toisenlaisella huumepolitiikalla. Älä viitsi ainakaan meriselittää että suomalainen on niin erilainen ettei täällä voi tehdä samoin kuin on tehty muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/162 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumeiden käyttö lisääntyy köyhien ja tulevaisuudelta näköalattomien elämässä (pätkätyöt ja työttömyys), ei lääkärin tuloilla ja varmalla pitkällä viralla tulisi mieleenkään pistää elämäänsä läskiksi.

Nämä on ihan säädettyjä asioita ja halutaan että köyhillä ei ole muita virkistyksiä kuin ne myrkyt. 

Tähän on tultu, kun tuet on pienet ja työt on pätkää. Ihmiset ottaa onnen nyt heti ruiskulla. Kun ei saa säästää ja turvallista eläkepäivää ei ole näkyvissä.

Sama pätee muuten lihavuuteen. Ne herkut otetaan viikonloppuna kuin säästeltäisi vuosi että koossa olisi kuukauden palkan verran (1500e) johonkin lomaa varten. 

Helpompi virkistäytyä sokerirasvamätöillä lauantaisin kuin säästellä vuosi johonkin viikon tai parin päivän lomaan. 

Näköalatonta kurjuutta, joka johtaa päihdeongelmiin tai lihavuuteen.

Sää siis uskot että jos kaikilla olisi lääkärin tulot, niin ne harrastaisi jotain aktiivista ja matkustelisi enemmän, eikä käyttäisi niin paljon päihteitä tai söisi itseään turvoksiin?

Olisi tulot turvattu eläkeikään asti ja eläkkeet hyvät, niiin sää uskot että he ei pistäisi elämäänsä läskiksi niin helposti?

Vierailija
128/162 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kiinnostunut millä perhetaustalla päihdeaddiktit yleensä tehdään?

Helppo tehtävä, mutta ei sovi poliittiseen tahtoon :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/162 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysykää vihreiltä ja vesemmistolta miten meillä menee.

Ja onko tosiaan vielä niin tyhmiä loisijaihmisiä jotka äänestävät heitä.

Minä ihmettelen miksi kokoomusta mainostetaan talouspuolueena? Niillä ei ole mitään saavutuksia tuon väitteen tueksi. Eikä kokoomusta näytä kiinnostavan yksilön oikeus päättää mitä tekee itselleen. Valtio omistaa sinut kun voidaan tuomita käyttörikoksesta. Monessa muussa maassa on pienempi huumeongelma toisenlaisella huumepolitiikalla. Älä viitsi ainakaan meriselittää että suomalainen on niin erilainen ettei täällä voi tehdä samoin kuin on tehty muualla.

Monissa muissa maissa ongelma menee alueittain. Eli on ihan täysin persläpialueita, joihin ei edes poliisit mene mielellään ilman panssariautoja.

Eikä niillä alueilla suositella edes lenkkeiltävän. Sitten on ihan kiiltokuva-alueita joissa elämä on kuin satua vain, mutta taloisas on isot aidat ja kameravalvonta.

Vierailija
130/162 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kiinnostunut millä perhetaustalla päihdeaddiktit yleensä tehdään?

Helppo tehtävä, mutta ei sovi poliittiseen tahtoon :D

Siis viittaatko että nykyajan peukku,pirin ja supun käyttäjät on irwinejä? Viinan lisäksi on tullut muut lisäaineet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/162 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kiinnostunut millä perhetaustalla päihdeaddiktit yleensä tehdään?

Helppo tehtävä, mutta ei sovi poliittiseen tahtoon :D

Itse uskon että liittyy voimakkaasti siihen mille alueella lapset syntyy ja tietenkin lasten ikä silloin kun alueella altistuvat olemaan. Riittää vaikka olisi hyvällä asuinalueella, mutta ystävät on sitten sielä harmaammalla puolella, niin altistus on vahva.

Vierailija
132/162 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvät vetää huumeita että jaksaa töissä. Sellaista oikeistolaista unelmaa!

Ylellä oli juuri juttu päihdelääkäri Kaarlo Simojoesta, joka tuntui yllättyvän että työssäkäyvät käyttävät huumeita ja pärjäävät elämässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/162 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee halvemmaksi ylläpitää nykyistä toimimatonta ja näennäisesti tuomitsevaa linjaa kuin tarjota apua sairaille ihmisille. Toinen on että tulee halvemmaksi ylläpitää tätä elintasoa, jossa ihmiset elää näköalattomassa tilassa oireillen mielisairaina ja osa altistuu stimuloimaan itseään laittomilla aineilla. 

Ihan tulotason politiikkaa enimmäkseen. 

 

Ei ihminen eläimenä oikein voi hyvin tilanteessa, jossa tarjolla on pätkätöitä, matalaa palkkaa ja se eläintarhan koppi minne se menee nukkumaan ja syömään ilman sosiaalisia "aitoja" kontakteja. Monilta miehiltä puuttuu kumppani ja pesue. Se ei myöskään näy realistisena vaihtoehtona koko asetelmassa, jossa ylitöitä painaen vain väsyt ja saat pari kymppiä lisää menettäen illan tunnit elämästäsi. Mihin ne parikymppiä sitten voisi käyttää?

Pussiin ruohoa... Ennenpitkää tämä eläintarhan eläin alkaa ihan takulla oireilemaan, koska ihminen tarvitsee muutakin eläimenä kuin pakollisen pakkopätkätyön, jossa työyhteisö vaihtuu aina, olet aina se uusi tulokas, jolla ei ole mitään asemaa yhteisössä. Olet aina se tuntematon. 

 

Tällä koodilla kun alat ymmärtää ihmistä ja etenkin miehiä, jotka on helpommin päihteisiin meneviä, niin et enää syyllistä heitä, vaan rakastat heitä ja haluat maksaa useita tonneja veroja heidän takiaan, koska olet ihminen sinäkin.

 

Meillä on huono eläintarha ihmisille käynnissä tällä hetkellä. Yksikään lääkäri ei voi eettisesti tukea tämmöistä tai äänestää oikeistopuolueita enää. Tai muuten sä hyvä ihminen et ole oikealla alalla. Ennen puhuttiin leipäpapeista. 

Vierailija
134/162 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon menee mielialalääkkeitä Suomessa ihmisille. Joku asia on pielessä tässä eläintarhassa. 

Kuka tekisi ihmisestä eläinsuojeluilmoituksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/162 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvät vetää huumeita että jaksaa töissä. Sellaista oikeistolaista unelmaa!

Hitlerin saksassa jopa koululaiset veti amfetamiinipiristeitä että tulosta syntyi.

Vierailija
136/162 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvät vetää huumeita että jaksaa töissä. Sellaista oikeistolaista unelmaa!

Opiskelijat ostavat ADHD-lääkkeitä ja kirjoittavat lopputyönsä pirin voimalla.

Vierailija
137/162 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvät vetää huumeita että jaksaa töissä. Sellaista oikeistolaista unelmaa!

Ylellä oli juuri juttu päihdelääkäri Kaarlo Simojoesta, joka tuntui yllättyvän että työssäkäyvät käyttävät huumeita ja pärjäävät elämässä. 

Se ei sovi kuvaan mitä on luotu huumeista. Käyttäjä on surkea syrjäytynyt jne. Yleisin huume kannabis on paljon vähemmän haitallista kuin laillinen alkoholi. Tässä alkaa jo epäilemään lääkärien pätevyyttä kun niiden luulisi tietävän aineista enemmän kuin tavalliset tallaajat. Jako lailliseen ja laittomiin päihteisiin on älytön. Se ei perustu aineiden haittoihin vaan se on ideologinen jako. Tämä alkoholi tässä on hyvä laillinen päihde ja ne kaikki muut ovat huonoja laittomia huumeita.

Vierailija
138/162 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan wokea! 🥰

Vierailija
139/162 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 

Suomessa on pitkään hoidettu väärin ihmisiä, jos ajatellaan nollatoleranssin linjaa että huumeet on tartuntatauti. Yksinäisiä päihteettömiä "pelureita", jotka pelaa kotona työttöminä tyytyväisinä pidetään ongelmana yhteiskunnassa. Näitä on vuosien saatossa yritetty kiristämällä pistää työttömien työpajoille työtoimintaan, jossa käy jo pitkäaikaiset ongelmanuoret ja aikuiset. 

Näitä on aikojen saatossa yritetty väkisin lääkitä mielialalääkkein ja painostettu erilaisiin nuorten työttömyyspajoille. Heille on uskoteltu että olette masentuneita ja viallisia. Mitä saadaan lausekkeeksi, kun tuodaan nuori videopelaava työtön ongelmanuorten pariin? 

Tämä on sellainen soppa missä, henkilö saattaa vetää kauniin tytön suostuttelemana ensimmäiset viivat nokkaansa ja päästä poikuudestaan. Tyttö lohdutti ja sai lohtua, ehkä he tapaavat vielä pari kertaa samoissa merkeissä työttömyystoiminnassa  ja peluri sai kokemuksen. Positiivisen kokemuksen, joka yltää yli sen mihin on pelimaalmassa tottunut kokemaan. Jännätyttö, joka opetti uusia asioita.

 

Ongelmaton kaveri pakkoaltistetaan ongelmanuorten pariin? 

Mahdollinen ongelma ainakin tuplattiin, että ei voitu maksaa vain tukia kiltisti, vaan tukien ehtona oli altistuminen jo pitkäaikaisille ongelmanuorille työttömien työtoiminnassa... 

Toimitaan siis Nils Bejerotin teorian vastaisesti altistamalla nuori kenties jo päihdeongelmaisten nuoren pariin nopeuttamalla prosessia. Tämä myös työllistää nollatoleranssilinjan eri tasoja. Saadaan lisää asiakkaita eri portaille. 

Aluksi oli yksin kotona viihtyvä videopelaaja, joka tutustui jännätyttöön. 

Voitaisi todeta että jos mentäisi nollatoleranssin linjalla toteuttaen Nils Bejerotin oppeja, niin perustulo olisi se ennalta ehkäisevä ja eristävä juttu. Nuoria ei siis painostettaisi mihinkään työtoimintaan tai ongelmanuorten pariin yhteen läjään, koska Nilsin opeilla siinä vain altistetaan uusille TARTUNNOILLE!

Rahat tilille perustulon mallilla ilman altistusta muille potentiaalisille "saastuneille ihmisille". 

Nils Bejerot olisi kanssani samaa mieltä. Miksi päättäjät vastustaa perustuloa, joka vähentäisi altistumista huumeidenkäyttäjille? 

Vierailija
140/162 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan wokea! 🥰

Perustulo jokaiselle ja oikeus olla eristyksessä sairaan ulkomaailman kanssa, jossa woke, huumeet ja jengit viuhuu. Se olisi se juttu.

Rahat tilille ilman mitään altistusta. Huumeet tarttuu kuin tauti. Tarjoamalla ihmisille perustulo ilman mitään vaatimuksia, saadan eristettyä henkilö raittiina kaikesta.