Ystäväni poistui juhlista törkeän aikaisin!
Järjestettiin yhdistetty ristiäis- ja hääjuhla, sillä ei haluttu isoja häitä. Juhlan luonne oli ilmoitettu kutsussa. Varattiin hieno juhlapaikka ja kutsuttiin paikalle vain lähimmät sukulaiset ja ystävät, 20 ihmistä. Läheinen ystäväni ja vauvan kummi ilmoitti, että on tulossa paikalle miesystävänsä kanssa. He ovat olleet yhdessä alle vuoden, eivätkä edes asu yhdessä. En ollut koskaan edes tavannut miestä. Ystäväni ilmeisesti luuli, että kutsu on molemmille. Ajattelin, että mies voi tulla juhliin mukaan, sillä ystäväni on ujo, eikä tuntenut juhlista ketään. No, tämä mies saapuu juhlaan arkisissa vaatteissa. Kaikilla muilla miehillä oli puku päällä. Juhla alkoi kirkossa, jonka jälkeen siirryttiin juhlapaikalle syömään. Ystäväni ja mies poistuivat paikalta heti syötyään. Ystäväni tuli yksin ilmoittamaan, että heidän pitää lähteä, sillä miehellä on meno. Hän oli kyllä ilmoittanut miehen menon jo etukäteen, mutta luulin, että ehtisivät kuitenkin olla pidempään. Tämä mies ei sanonut meille koko juhlien aikana yhtään mitään! Hän ei siis edes onnitellut, eikä tullut sanomaan heippoja lähtiessään. Aivan todella törkeää ja moukkamaista käytöstä. Vaikka tulee juhliin avecina, eikä tunne ketään, niin on kohteliasta edes onnitella juhlakalua. Olen aivan äärimmäisen pettynyt ystäväni ja miehen käytökseen. Harmittaa, että edes pyysin häntä kummiksi. Olen osallistunut lähes kaikkiin hänen järjestämiin juhliin ja viipynyt niissä loppuun saakka. Itsellä on myös perus käytöstavat hallussa, joten en voi käsittää tällaista käytöstä. Olen todella loukkaantunut ja vihainenkin. Kerronko ystävälle vai annanko vaan olla, mitä ootte mieltä?
Kommentit (42)
Kyllä minä sanoisin asiasta. Tai ehkä kysyisin että onko suhteessa kaikki ok, jos täytyy tuollaisen yrmyn pillin mukaan pomppia oman ystävänsä juhlissakin.
Tuli mieleen kaverini mies, kun oltiin yhteisen ystävämme häissä kaasoina. Mies ilmaantui paikalle arkisissa vaatteissa. Istui pöydässä sanomatta kellekään sanaakaan, ns. tonnin seteli -ilme kasvoillaan. Ruoan jälkeen ilmoitti lähtevänsä kotiin.
Muistan kaverini ilmeen ja fiiliksen vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Porvoosta taas kuulumisia.
Päivän lehdet oli luettu näköjään.
Tämä on kyllä ihme palsta. Kaikkea huudellaan vaan provoksi.
Täällä on kyllä keskustelun taso vajonnut näköjään täysin pohjalukemiin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kyllä keskustelun taso vajonnut näköjään täysin pohjalukemiin. Ap
Todellakin. Eron esim. parin vuoden takaiseen huomaa selvästi. Harmi.
No oli aika urpoa käytöstä, mutta mitä siitä. Anna olla. Asian vatvomisesta tulee vain kaikille paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
No oli aika urpoa käytöstä, mutta mitä siitä. Anna olla. Asian vatvomisesta tulee vain kaikille paha mieli.
Asiat jäävät painamaan jos niistä ei puhuta.
Kyllähän kaikkia juntteja maailmaan mahtuu... Varmasti myös harmittaa, että hyvä ystävä on haksahtanut tuollaiseen. Mutta antaisin olla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oli aika urpoa käytöstä, mutta mitä siitä. Anna olla. Asian vatvomisesta tulee vain kaikille paha mieli.
Asiat jäävät painamaan jos niistä ei puhuta.
No, en minä tiedä miten reagoisin, jos ystäväni joidenkin juhlien päätteeksi alkaisi arvostelemaan kumppaniani :D ihmettelisin, ehkä loukkaantuisin eikä ainakaan välejä parantaisi... Ehkä poistuivat juhlista juuri siksi, että mies ja ystävä kokivat olonsa ulkopuoliseksi ja noloksi, kun ei ollut juhlavaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oli aika urpoa käytöstä, mutta mitä siitä. Anna olla. Asian vatvomisesta tulee vain kaikille paha mieli.
Asiat jäävät painamaan jos niistä ei puhuta.
No, en minä tiedä miten reagoisin, jos ystäväni joidenkin juhlien päätteeksi alkaisi arvostelemaan kumppaniani :D ihmettelisin, ehkä loukkaantuisin eikä ainakaan välejä parantaisi... Ehkä poistuivat juhlista juuri siksi, että mies ja ystävä kokivat olonsa ulkopuoliseksi ja noloksi, kun ei ollut juhlavaatteita?
Minä toivoisin että ystäväni yrittäisi avata silmäni, jos olisin yhdessä tullaisen törpön kanssa.
Miksi alunperin ei oltu laitettu juhlavaatteita päälle?
Olen tässä nyt päivän yrittänyt sulatella asiaa, mutta edelleen harmittaa vietävästi. Laitoin ystävälle viestiä, että harmittaa kun lähtivät niin aikaisin, mutta miehestä en maininnut mitään. Ystävä pahoitteli asiaa ja selitteli lähtöä lasten nukkumaanmenoajalla, vaikka juhlissa kertoi syynä olevan miehen menon. Lähtivät puoli kuuden maissa ja lapsi menee nukkumaan kahdeksalta, että oudot on selitykset... Olen loukkaantunut. Häät on kerran elämässä.
Ja juhlat alkoivat klo. 15 eli olivat paikalla vain 2,5 tuntia
Ihan sama minkä ystävä olisi syyksi sanonut, sinä näköjään väität valheeksi.
Juhlan on tarkoitus olla iloinen tapahtuma, josta voi halutessaan myös poistua, kun haluaa poistua, vaikka ilman selittelyjä.
Se oli kyllä aika erikoista ja epäkohteliasta, jos ei mies edes esittäytynyt ym., mutta en tajua, miksi jonkun ventovieraan käytöksestä silti otat kierroksia. Tyyppi ei varmaan kokenut kuuluvansa joukkoonne millään lailla. Sinunkin olisi kuulunut juhlan järjestäjänä huolehtia siitä, että kaikki vieraat kokevat itsensä tervetulleeksi, varsinkin nyt jonkun kummin kumppanin.
Ja jos et ollut koskaan aiemmin häntä edes tavannut, vaikka ystävättäresi on jo vuoden häntä tapaillut, niin minusta on aika outoa pyytää sellaista ihmistä kummiksi, jonka henkilökohtaiseen elämään et selvästikään järin paljon edes kuulu.
Jo pelkästään se, ettei vaivaudu pukeutumaan juhlia arvostavasti, kertoo paljon tyypistä. Olisiko tajunnut mokansa ja nolouksissaan halunut lähteä kotiin häpeämään? Ei tälläiset ole provoa, mun sisko tuli häihini arkisesti sinisessä t-paidassa, rintatasku selän puolella eli kääntänyt vaan paidan nurin päin! Näytti pahalta valokuvissa, oikea sanaton mielenosoitus! En tiedä miksi, en kysellyt.
Vierailija kirjoitti:
Ja juhlat alkoivat klo. 15 eli olivat paikalla vain 2,5 tuntia
No, aika pitkään kuitenkin
Porvoosta taas kuulumisia.