Ystäväni poistui juhlista törkeän aikaisin!
Järjestettiin yhdistetty ristiäis- ja hääjuhla, sillä ei haluttu isoja häitä. Juhlan luonne oli ilmoitettu kutsussa. Varattiin hieno juhlapaikka ja kutsuttiin paikalle vain lähimmät sukulaiset ja ystävät, 20 ihmistä. Läheinen ystäväni ja vauvan kummi ilmoitti, että on tulossa paikalle miesystävänsä kanssa. He ovat olleet yhdessä alle vuoden, eivätkä edes asu yhdessä. En ollut koskaan edes tavannut miestä. Ystäväni ilmeisesti luuli, että kutsu on molemmille. Ajattelin, että mies voi tulla juhliin mukaan, sillä ystäväni on ujo, eikä tuntenut juhlista ketään. No, tämä mies saapuu juhlaan arkisissa vaatteissa. Kaikilla muilla miehillä oli puku päällä. Juhla alkoi kirkossa, jonka jälkeen siirryttiin juhlapaikalle syömään. Ystäväni ja mies poistuivat paikalta heti syötyään. Ystäväni tuli yksin ilmoittamaan, että heidän pitää lähteä, sillä miehellä on meno. Hän oli kyllä ilmoittanut miehen menon jo etukäteen, mutta luulin, että ehtisivät kuitenkin olla pidempään. Tämä mies ei sanonut meille koko juhlien aikana yhtään mitään! Hän ei siis edes onnitellut, eikä tullut sanomaan heippoja lähtiessään. Aivan todella törkeää ja moukkamaista käytöstä. Vaikka tulee juhliin avecina, eikä tunne ketään, niin on kohteliasta edes onnitella juhlakalua. Olen aivan äärimmäisen pettynyt ystäväni ja miehen käytökseen. Harmittaa, että edes pyysin häntä kummiksi. Olen osallistunut lähes kaikkiin hänen järjestämiin juhliin ja viipynyt niissä loppuun saakka. Itsellä on myös perus käytöstavat hallussa, joten en voi käsittää tällaista käytöstä. Olen todella loukkaantunut ja vihainenkin. Kerronko ystävälle vai annanko vaan olla, mitä ootte mieltä?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Minua harmittaa, kun minulla lisäksi oli koko juhlan ajan kakka housussa. Ap
Muistithan syödä sitä lohdutukseksi ja ahdistusta helpottaaksesi koska ystäväsi itsekkyys ja hänen seuralaisensa arkinen pukeutuminen?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä ihme palsta. Kaikkea huudellaan vaan provoksi.
No sitähän tämä aloitus nimenomaan on. Ap moittii läheisintä ystäväänsä joka ei muka tunne juhlista ketään, vaikka juhlissa vain lähimmät ihmiset ja perhe. Omituista kertakaikkiaan. Kyllä edes perhe yleensä tuntee hyvinkin läheisimmät ystävät.
Ei varmaan kokenutkaan kuuluvansa joukkoon ja siksi ihmettelenkin, miksi edes tuli juhliin, varsinkin kun hänellä oli se oma meno illalla. Ehkä ystäväni mieliksi tuli, kun ystäväni on tosiaan aika ujo. Otan kierroksia, koska nämä olivat meidän ainutkertaiset pienet, lähipiirille tarkoitetut ristiäis- ja hääjuhlat. Oltiin vuokrattu hieno juhlapaikka ja jokaisen vieraan ruokailu maksoi 64e ja tilavuokra päälle. Kyllä hyviin käytöstapoihin kuuluu edes onnitella juhlakalua ja sanoa heipat lähtiessä. Hän ei sanonut meille siis yhtään ainoaa sanaa koko juhlan aikana. Olisin itse mennyt jo aiemmin puhumaan heille, jos olisin tiennyt, että niin vähän aikaa aikovat olla juhlissa. Olin itse kiireinen vauvanhoidon kanssa ja olin itse siis vielä syömässä, kun he jo lähtivät. Ruokailun jälkeen oli ohjelmanumeroita ja vapaata seurustelua, jolloin olisin ilman muuta mennyt heille puhumaan, jos eivät olisi lähteneet.
Kuulun kyllä itse ystävän lähipiiriin. Olen hänen lapsen kummi ja olen 10 vuotta käynyt lähes kaikissa hänen juhlissa ja tutustunut hänen sukuun ja ystäviin. Ystäväni on usein jättänyt mun juhlat väliin tai käynyt vain piipahtamassa. Aiemmin on ymmärrys riittänyt, mutta nyt näissä juhlissa ymmärrys ei kertakaikkiaan enää riitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kokenutkaan kuuluvansa joukkoon ja siksi ihmettelenkin, miksi edes tuli juhliin, varsinkin kun hänellä oli se oma meno illalla. Ehkä ystäväni mieliksi tuli, kun ystäväni on tosiaan aika ujo. Otan kierroksia, koska nämä olivat meidän ainutkertaiset pienet, lähipiirille tarkoitetut ristiäis- ja hääjuhlat. Oltiin vuokrattu hieno juhlapaikka ja jokaisen vieraan ruokailu maksoi 64e ja tilavuokra päälle. Kyllä hyviin käytöstapoihin kuuluu edes onnitella juhlakalua ja sanoa heipat lähtiessä. Hän ei sanonut meille siis yhtään ainoaa sanaa koko juhlan aikana. Olisin itse mennyt jo aiemmin puhumaan heille, jos olisin tiennyt, että niin vähän aikaa aikovat olla juhlissa. Olin itse kiireinen vauvanhoidon kanssa ja olin itse siis vielä syömässä, kun he jo lähtivät. Ruokailun jälkeen oli ohjelmanumeroita ja vapaata seurustelua, jolloin olisin ilman muuta mennyt heille puhumaan, jos eivät olisi lähteneet.
Kuulun kyllä itse ystävän lähipiiriin. Olen hänen lapsen kummi ja olen 10 vuotta käynyt lähes kaikissa hänen juhlissa ja tutustunut hänen sukuun ja ystäviin. Ystäväni on usein jättänyt mun juhlat väliin tai käynyt vain piipahtamassa. Aiemmin on ymmärrys riittänyt, mutta nyt näissä juhlissa ymmärrys ei kertakaikkiaan enää riitä.
Ole jo hiljaa!
Kansanjuhlat loppuu kun viinat loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Jo pelkästään se, ettei vaivaudu pukeutumaan juhlia arvostavasti, kertoo paljon tyypistä. Olisiko tajunnut mokansa ja nolouksissaan halunut lähteä kotiin häpeämään? Ei tälläiset ole provoa, mun sisko tuli häihini arkisesti sinisessä t-paidassa, rintatasku selän puolella eli kääntänyt vaan paidan nurin päin! Näytti pahalta valokuvissa, oikea sanaton mielenosoitus! En tiedä miksi, en kysellyt.
No tätä samaa mietin. Hän on maalta kotoisin ja ehkä on vaan niin "juntti", ettei ymmärrä miten tällaisiin juhliin pukeudutaan ja miten on kohteliasta käyttäytyä. Itse vaan koen tuollaisen käytöksen äärimmäisen epäkohteliaana ja töykeänä, kun itsellä perus käytöstavat tulee selkärangasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kokenutkaan kuuluvansa joukkoon ja siksi ihmettelenkin, miksi edes tuli juhliin, varsinkin kun hänellä oli se oma meno illalla. Ehkä ystäväni mieliksi tuli, kun ystäväni on tosiaan aika ujo. Otan kierroksia, koska nämä olivat meidän ainutkertaiset pienet, lähipiirille tarkoitetut ristiäis- ja hääjuhlat. Oltiin vuokrattu hieno juhlapaikka ja jokaisen vieraan ruokailu maksoi 64e ja tilavuokra päälle. Kyllä hyviin käytöstapoihin kuuluu edes onnitella juhlakalua ja sanoa heipat lähtiessä. Hän ei sanonut meille siis yhtään ainoaa sanaa koko juhlan aikana. Olisin itse mennyt jo aiemmin puhumaan heille, jos olisin tiennyt, että niin vähän aikaa aikovat olla juhlissa. Olin itse kiireinen vauvanhoidon kanssa ja olin itse siis vielä syömässä, kun he jo lähtivät. Ruokailun jälkeen oli ohjelmanumeroita ja vapaata seurustelua, jolloin olisin ilman muuta mennyt heille puhumaan, jos eivät olisi lähteneet.
Kuulun kyllä itse ystävän lähipiiriin. Olen hänen lapsen kummi ja olen 10 vuotta käynyt lähes kaikissa hänen juhlissa ja tutustunut hänen sukuun ja ystäviin. Ystäväni on usein jättänyt mun juhlat väliin tai käynyt vain piipahtamassa. Aiemmin on ymmärrys riittänyt, mutta nyt näissä juhlissa ymmärrys ei kertakaikkiaan enää riitä.
Ihme uhriutumista. Jokainen vieras saa olla sen aikaa juhlissa ku aikatauluihin sopii. Olisit kiitollinen kun tulivat, vaikka kiirettä ja lapsetkin laitettava nukkumaan. Jos edelleen ärsyttää, älä kutsu heitä seuraaviin häihisi.
Niin ja 64€/hlö on edullinen ruokailu. Ehkä lähtivät, kun tuli nälkä.
En ota kantaa ystävättäresi poikaystävän pukeutumiseen, sillä onhan mahdollista, että poikaystävä ei alunperin halunnut tulla häihin ja ystävättesi pakotti hänet.
Kun hän kertomasi mukaan kuitenkin on ujo ja oli paikalla kuitenkin 2,5 tuntia, jutteliko kukaan hänen kanssaan? Jos muut vieraat juttelivat vain keskenään, eikä kukaan hänen kanssaan, ehkä hän tunsi itsensä ulkopuoliseksi ja siksi lähti?
Olin kerran ystävättereni kanssa isoissa hääjuhlissa jossain korvessa. Paikalla oli todella paljon ihmisiä, mutta suurin osa vanhempia sukulaisia. Puheita pidettiin paljon. Ruokaa ei ollut tarjolla, ainoastaan kahvia ja kakkua. Ei myöskään ollut tanssia tai orkesteria soittamassa. Morsiuspari ei ehtinyt tulla juttelemaan meidän kanssamme ollenkaan.
Lähdimme pois heti kun oli mahdollista. Piti tilata taksi sinne korpeen ja mennä johonkin syömään, koska siinä vaiheessa oli jo kova nälkä.
Samaa mieltä siitä, että ystäväsi uusi ukko oli huonotapainen kun ei onnitellut teitä ja olisi toki voinut lähtiessä moikata vielä. Ja olisi voinut panostaa enemmän pukeutumiseen, mutta ehkä hän on tottunut epämuodollisiin juhliin eikä tajunnut että muilla on puku.
Mutta kannattaako pitkäaikainen ystävyys pilata tämän takia? Miettisin sitä vielä kahteen kertaan. Kerroit että ystäväsi on ujo eikä oikein tuntenut muita. Hän on voinut olla ns kahden tulen välissä jos uusi ukkonsa on painostanut lähtemään, kummallakin ollut tunne ettei oikein kuulu joukkoon mutta ovat mieliksesi kuitenkin tulleet paikalle.
Jos kerran ystävälläsi on muutenkin ollut tapana käydä aika nopeasti juhlissasi ja olet sen hyväksynyt osaksi ihmissuhdettanne, mistä hän olisi voinut tietää että juuri näissä juhlissa se ei käy?
Kerroit olleesi itsekin kiireinen etkä ehtinyt huomioida ystävääsi juhlissa, ehkä he ajattelivat että sulla on kädet täynnä työtä niin heitä ei siellä erityisesti kaivata loppuun asti. Eivät he voineet tietää että myöhemmin aiot tulla juttelemaan. Jos olit juuri syömässä he ehkä ajattelivat että antavat sun syödä rauhassa vaikka lähtevät.
Siihen ei minusta oikein voi vedota että vieraiden ruuasta on maksettu summa x joten he ovat silloin velvoitettuja tanssimaan juhlan järjestäjän pillin mukaan. Sellaista ei voi pakottaa tai ostaa. Joka kutsuu toisen kylään/juhliin ja jotain tarjoaa joutuu ottamaan siinä riskin ettei saa kaikkien kohdalla täyttä panos/tuotto-suhdetta.
Nyt jos oikeasti olet vielä noin vihainen, voit miettiä onko sen väärtiä pilata omat juhlamuistonsa näiden vieraiden takia. Juhla oli ainutkertainen juuri teidän perheelle, vaalikaa te muistoa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä siitä, että ystäväsi uusi ukko oli huonotapainen kun ei onnitellut teitä ja olisi toki voinut lähtiessä moikata vielä. Ja olisi voinut panostaa enemmän pukeutumiseen, mutta ehkä hän on tottunut epämuodollisiin juhliin eikä tajunnut että muilla on puku.
Mutta kannattaako pitkäaikainen ystävyys pilata tämän takia? Miettisin sitä vielä kahteen kertaan. Kerroit että ystäväsi on ujo eikä oikein tuntenut muita. Hän on voinut olla ns kahden tulen välissä jos uusi ukkonsa on painostanut lähtemään, kummallakin ollut tunne ettei oikein kuulu joukkoon mutta ovat mieliksesi kuitenkin tulleet paikalle.
Jos kerran ystävälläsi on muutenkin ollut tapana käydä aika nopeasti juhlissasi ja olet sen hyväksynyt osaksi ihmissuhdettanne, mistä hän olisi voinut tietää että juuri näissä juhlissa se ei käy?
Kerroit olleesi itsekin kiireinen etkä ehtinyt huomioida ystävääsi juhlissa, ehkä he ajattelivat että sulla on kädet täynnä työtä niin heitä ei siellä erityisesti kaivata loppuun asti. Eivät he voineet tietää että myöhemmin aiot tulla juttelemaan. Jos olit juuri syömässä he ehkä ajattelivat että antavat sun syödä rauhassa vaikka lähtevät.
Siihen ei minusta oikein voi vedota että vieraiden ruuasta on maksettu summa x joten he ovat silloin velvoitettuja tanssimaan juhlan järjestäjän pillin mukaan. Sellaista ei voi pakottaa tai ostaa. Joka kutsuu toisen kylään/juhliin ja jotain tarjoaa joutuu ottamaan siinä riskin ettei saa kaikkien kohdalla täyttä panos/tuotto-suhdetta.
Nyt jos oikeasti olet vielä noin vihainen, voit miettiä onko sen väärtiä pilata omat juhlamuistonsa näiden vieraiden takia. Juhla oli ainutkertainen juuri teidän perheelle, vaalikaa te muistoa siitä.
Kiitos tästä vastauksesta tämä sai miettimään asiaa uudesta näkökulmasta. Kunhan tunteeni tästä laantuu, niin pystyn varmasti itsekin suhtautumaan asiaan vielä eri tavalla. Nyt on tunteet vielä pinnassa. Muutama muukin juttu juhlissa harmittaa, joten pettymyksessä on vielä käsiteltävää. Olin pitkään juhlia suunnitellut kiireisen vauva-arjen keskellä ja panostanut niihin paljon sekä ajallisesti että rahallisesti. Juhliin liittyi paljon odotuksia, jotka eivät aivan täyttyneet, joten olo on yleisesti jotenkin tyhjä tällä hetkellä
Häissä vain tarkkana olut tuoppien kanssa kun jotkut sitten ryystää kaikki tarjottavat sitten alta yksikön noilla ja sitten haukutaan loppuneet tarjoilut takanapäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä ihme palsta. Kaikkea huudellaan vaan provoksi.
No sitähän tämä aloitus nimenomaan on. Ap moittii läheisintä ystäväänsä joka ei muka tunne juhlista ketään, vaikka juhlissa vain lähimmät ihmiset ja perhe. Omituista kertakaikkiaan. Kyllä edes perhe yleensä tuntee hyvinkin läheisimmät ystävät.
Ja kuka tulisi tänne kertomaan asiasta niin, että henkilö kyllä siitä itsensä tunnistaa? En oikein usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä siitä, että ystäväsi uusi ukko oli huonotapainen kun ei onnitellut teitä ja olisi toki voinut lähtiessä moikata vielä. Ja olisi voinut panostaa enemmän pukeutumiseen, mutta ehkä hän on tottunut epämuodollisiin juhliin eikä tajunnut että muilla on puku.
Mutta kannattaako pitkäaikainen ystävyys pilata tämän takia? Miettisin sitä vielä kahteen kertaan. Kerroit että ystäväsi on ujo eikä oikein tuntenut muita. Hän on voinut olla ns kahden tulen välissä jos uusi ukkonsa on painostanut lähtemään, kummallakin ollut tunne ettei oikein kuulu joukkoon mutta ovat mieliksesi kuitenkin tulleet paikalle.
Jos kerran ystävälläsi on muutenkin ollut tapana käydä aika nopeasti juhlissasi ja olet sen hyväksynyt osaksi ihmissuhdettanne, mistä hän olisi voinut tietää että juuri näissä juhlissa se ei käy?
Kerroit olleesi itsekin kiireinen etkä ehtinyt huomioida ystävääsi juhlissa, ehkä he ajattelivat että sulla on kädet täynnä työtä niin heitä ei siellä erityisesti kaivata loppuun asti. Eivät he voineet tietää että myöhemmin aiot tulla juttelemaan. Jos olit juuri syömässä he ehkä ajattelivat että antavat sun syödä rauhassa vaikka lähtevät.
Siihen ei minusta oikein voi vedota että vieraiden ruuasta on maksettu summa x joten he ovat silloin velvoitettuja tanssimaan juhlan järjestäjän pillin mukaan. Sellaista ei voi pakottaa tai ostaa. Joka kutsuu toisen kylään/juhliin ja jotain tarjoaa joutuu ottamaan siinä riskin ettei saa kaikkien kohdalla täyttä panos/tuotto-suhdetta.
Nyt jos oikeasti olet vielä noin vihainen, voit miettiä onko sen väärtiä pilata omat juhlamuistonsa näiden vieraiden takia. Juhla oli ainutkertainen juuri teidän perheelle, vaalikaa te muistoa siitä.
Kiitos tästä vastauksesta tämä sai miettimään asiaa uudesta näkökulmasta. Kunhan tunteeni tästä laantuu, niin pystyn varmasti itsekin suhtautumaan asiaan vielä eri tavalla. Nyt on tunteet vielä pinnassa. Muutama muukin juttu juhlissa harmittaa, joten pettymyksessä on vielä käsiteltävää. Olin pitkään juhlia suunnitellut kiireisen vauva-arjen keskellä ja panostanut niihin paljon sekä ajallisesti että rahallisesti. Juhliin liittyi paljon odotuksia, jotka eivät aivan täyttyneet, joten olo on yleisesti jotenkin tyhjä tällä hetkellä
Eli harmituksellasi ei oikeasti ole mitään tekemistä ystäväsi kanssa, mutta hän vaan sattuu olemaan sopiva syntipukki. Tai vielä enemmän se vähän tuntemattomampi, sillä miehellä kun ei ilmeisesti ole mitään tekemistä sen kanssa että ystävä lähti aikaisin, vaan se on nimenomaan ystävällesi tyypillistä käytöstä. Ennen kuin alat syytellä heitä mistään niin kannattaisi ehkä miettiä mikä sinua ihan oikeasti jäi harmittamaan, vai oliko odotuksesi juhlista ylipäätään ihan täysin epärealistiset. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo pelkästään se, ettei vaivaudu pukeutumaan juhlia arvostavasti, kertoo paljon tyypistä. Olisiko tajunnut mokansa ja nolouksissaan halunut lähteä kotiin häpeämään? Ei tälläiset ole provoa, mun sisko tuli häihini arkisesti sinisessä t-paidassa, rintatasku selän puolella eli kääntänyt vaan paidan nurin päin! Näytti pahalta valokuvissa, oikea sanaton mielenosoitus! En tiedä miksi, en kysellyt.
No tätä samaa mietin. Hän on maalta kotoisin ja ehkä on vaan niin "juntti", ettei ymmärrä miten tällaisiin juhliin pukeudutaan ja miten on kohteliasta käyttäytyä. Itse vaan koen tuollaisen käytöksen äärimmäisen epäkohteliaana ja töykeänä, kun itsellä perus käytöstavat tulee selkärangasta.
No älä nyt jumalauta mene sanomaan, että maalta kotoisin oleva ei osaa pukeutua. Munaat vain itsesi.
Kyllä käytöstavattomia moukkia ja juntteja on joka paikassa ja tuoreimmat trendit kulkeutuu ihan peräkylällekin, jos niistä on kiinnostunut ja seuraa maailmaa.
Miksi et kutsunut kunnolla myös miesystävää, kun ihmettelit hänen saapumistaan? Sait hänet tuntemaan ulkopuoliseksi tunkeilijaksi omalla asenteellasi. Ehkä hän ei ollut varma, onko tervetullut juhliin eikä ollut siksi myöskääm pukeutunut asianmukaisesti. Kenties ystäväsi oli saanut houkuteltua hänet viimetipassa, eikä hän tuntenut oloaan tervetulleeksi eikä kotoisaksi ja siksi ei viihtynyt.
Tuo oli ihan hyvä huomio ap:lta että juhlissa ei ihan omat odotukset täyttyneet ja se saattaa nyt osin purkautua kiukkuna ystävää kohtaan.
On varmasti tosi tavallista että isojen vaivaa vaatineiden juhlien jälkeen takki on tyhjä ja voi tuntua helposti jopa että jotkut vieraat olivat kiittämättömiä omaan vaivannäköön nähden.
Juhlissa kuuluu käyttäytyä niin että kaikilla olisi ihanaa ja hauskaa mutta jos miettii kaikkia juhlia joissa on itsekin ollut, aika usein niissä on kuitenkin pinnan alla monenlaisia odotuksia ja jännitteitä. Sekä järjestäjät että vieraat antavat aikaansa ja usein rahaa palaa myös vierailla lahjaan ja juhlavaatteisiin, meikkeihin ym.
Introvertteja voi jännittää ja jopa pelottaa ja stressata joutua vieraiden katseiden ja arvostelun kohteeksi. Helposti tulee myös tahatontakin vertailua siitä miten kukin on pukeutunut, kuka on laihtunut ja kuka lihonut, kuka eronnut ja kuka saanut lapsia. Kuka osaa käyttäytyä etiketin mukaan ja kuka mokaa.
Ystävääsi on saattanut jännittää myös hyväksyttekö hänen miehensä jos tapasitte ekaa kertaa. Jos lepyt heille myöhemmin ja tapaatte vielä uudestaan, voitte ehkä kokeilla tutustua rennommissa merkeissä ilman paineita.
Loppujen lopuksi juhlatkin ovat yksi päivä muiden joukossa. Jos ei mennyt kaikilta osin nappiin, sillä voi lohduttautua. Te olette kuitenkin nyt naimisissa ja teillä on suloinen vauva.
Paljon onnea teille kaikesta huolimatta!
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kokenutkaan kuuluvansa joukkoon ja siksi ihmettelenkin, miksi edes tuli juhliin, varsinkin kun hänellä oli se oma meno illalla. Ehkä ystäväni mieliksi tuli, kun ystäväni on tosiaan aika ujo. Otan kierroksia, koska nämä olivat meidän ainutkertaiset pienet, lähipiirille tarkoitetut ristiäis- ja hääjuhlat. Oltiin vuokrattu hieno juhlapaikka ja jokaisen vieraan ruokailu maksoi 64e ja tilavuokra päälle. Kyllä hyviin käytöstapoihin kuuluu edes onnitella juhlakalua ja sanoa heipat lähtiessä. Hän ei sanonut meille siis yhtään ainoaa sanaa koko juhlan aikana. Olisin itse mennyt jo aiemmin puhumaan heille, jos olisin tiennyt, että niin vähän aikaa aikovat olla juhlissa. Olin itse kiireinen vauvanhoidon kanssa ja olin itse siis vielä syömässä, kun he jo lähtivät. Ruokailun jälkeen oli ohjelmanumeroita ja vapaata seurustelua, jolloin olisin ilman muuta mennyt heille puhumaan, jos eivät olisi lähteneet.
Kuulun kyllä itse ystävän lähipiiriin. Olen hänen lapsen kummi ja olen 10 vuotta käynyt lähes kaikissa hänen juhlissa ja tutustunut hänen sukuun ja ystäviin. Ystäväni on usein jättänyt mun juhlat väliin tai käynyt vain piipahtamassa. Aiemmin on ymmärrys riittänyt, mutta nyt näissä juhlissa ymmärrys ei kertakaikkiaan enää riitä.
Hiukan kuulostaa siltä, että ystäväsi ja sinä ette ole ihan samalla viivalla sen ystävyytenne kanssa, jos toinen on usein jättänyt sinun juhliasi väliin. Vähintäänkin olette ihan erilaisia sitten tässä asiassa. Itsekään en tykkää mennä muiden kotiin ja juhliin, koska en osaa olla rento muiden luona. Ei se välttämättä ole sen kummempaa sinunkaan ystäväsi kohdalla.
Ja se hänen seurustelumiehensä saattoi haluta pois myös sen takia, kun hän näki, ettei hän ole edes sopivissa vaatteissa. Ja varmaan hän koki olevansa myös ulkopuolinen.
Suosittelen keittämään kattilallisen varhais perunoita ja syöt ne kera valion punaisen voin. Päälle vähän persiljaa jos haluaa syödä kuin bettre folkke. Sen jälkeen harmitellusi tuntuu lopulta aika mitättömältä . Nam.
He tulivat paikalle? Miksi olet tuollainen?