Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö näille veronkorotuksille ole oikeasti vaihtoehtoa?

Vierailija
09.06.2026 |

Onpa seuraavassa hallituksessa ketä tahansa, jokainen puolue lupaa vain korottaa veroja. Miljarditolkulla.

Mutta minä en aio enää maksaa yhtään enempää veroa. Mitta on tullut täyteen. Meillä on jo maailman korkein verotus, eikä sillä pääse edes lääkäriin. 

Koska äänestäjälle ei ole vaihtoehtoja veronkorotuksille, lakkaan tästä hetkestä maksamasta yhtään veroa jonka voin välttää. Jatkossa tilaan tai haen kaiken mahdollisen ulkomailta. Jopa ruoat, jotka säilyy. En vie yhtään killinkiä suomalaisiin tapahtumiin, kahviloihin, kauppoihin, ravintoloihin, palveluihin. Tähän asti olen tehnyt niin tukeakseni kotimaisia yrityksiä. Nyt riitti tämä korruptiolandia. Koska en saa vastinetta rahoillani, en enää suostu maksamaan. 

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa sen minkä hallitus on pieni ja keskituloisilta leikannut on jaettu puolustusvoimille ja Ukrainaan, eli  hallituksen säästöt ovat 0€ Nykyinen että entiset hallitukset ovat hamunneet  kasvua Suomeen vain siksi että voitaisiin ottaa lisää velkaa, yksikään puolue ei ole ottanut esille valtion lainojen lyhentämistä esille.

Nyt löytyi ensimmäinen mistä maksan mielelläni, eli puolustus kun naapurissa asuu hullu ukko ja ovat rymistelleet raja yli historiassa jo 80 kertaa. 

maksan siitä osuuteni mielelläni. Monta muuta juttua jätän maksamatta. 

Vierailija
82/99 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöä alkaa tulla oitis kun m a m u t sun muut ulkolaiset heitetään v i t t u u n täältä Suomesta..

Ja sinä menet töihin.👍

Kuule minä olen töissä. Sehän tässä vatuttaa, että elintaso on suunnilleen sama kuin toimeentulotuella elävällä kaverillani. Kun maksaa itse asumisensa, lääkärinsä, sähkönsä, vetensä, vakuutuksensa ja joka ostoksen mukana nämä järjettömät verot. 

Eläkkeitä maksetaan 39 miljardia vuodessa ja tt-tukea 800 miljoonaa. Eläkemaksu palkasta menee nyt eläkkeellä oleville.

Tämä on totta. Jokaisesta bruttopalkasta lähtee TyEL-maksuina 24,40 %, joista 80 % menee nykyisille eläkeläisille ja 20 % säästöön rahastoihin. Täytyy ottaa huomioon, että eläkeläiset itse maksoivat 60-l 5 %, 70-l 10 % ja 80-l vain 15 % TyEL-maksuja. Vasta n. 1995 TyEL-maksuja korotettiin tarpeeksi Lipposen hallituksessa. Olisi pitänyt jo 80-luvulla, mutta ei kelvannut boomereille!

Ongelmia on helppo siirtää tuleville sukupolville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niille.

IMF ja megaleikkaukset.

Niin, leikkaako IMF myös kaikesta ulkomaille lapattavista miljardeista ? 

Kehitysapu, EU jäsenmaksut, elvytyspaketti, ilmastorahoitus, Ukraina ym ym.? 

Jos ei, niin miksi ei ? 

En tiedä kaikista, mutta onko me oltu EU:ssa koskaan muuta kuin maksajia. Meidän veronmaksajien kontolla on kaikki tämäkin kulu ilman vastinetta. Kiitoksena älytön byrokratia, jättimäinen hallinto ja turhia lakeja pullonkorkeista lähtien.

Maksakoot ken tahtoo. Minä en. 

Suomi maksoi aikoinaan  myös  osan myös Englannin EU maksusta, mahtaako maksaa vieläkin vaikka Englanti ei ole enää EU,ssa. Jos maksaa eipä olisi yllätys sekään.

Vierailija
84/99 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa sen minkä hallitus on pieni ja keskituloisilta leikannut on jaettu puolustusvoimille ja Ukrainaan, eli  hallituksen säästöt ovat 0€ Nykyinen että entiset hallitukset ovat hamunneet  kasvua Suomeen vain siksi että voitaisiin ottaa lisää velkaa, yksikään puolue ei ole ottanut esille valtion lainojen lyhentämistä esille.

Nyt löytyi ensimmäinen mistä maksan mielelläni, eli puolustus kun naapurissa asuu hullu ukko ja ovat rymistelleet raja yli historiassa jo 80 kertaa. 

maksan siitä osuuteni mielelläni. Monta muuta juttua jätän maksamatta. 

Eli nato on sitten vain paperi tiikeri kun menoja piti heti liittymisen jälkeen tuplata.

Vierailija
85/99 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöä alkaa tulla oitis kun m a m u t sun muut ulkolaiset heitetään v i t t u u n täältä Suomesta..

Ja sinä menet töihin.👍

Kuule minä olen töissä. Sehän tässä vatuttaa, että elintaso on suunnilleen sama kuin toimeentulotuella elävällä kaverillani. Kun maksaa itse asumisensa, lääkärinsä, sähkönsä, vetensä, vakuutuksensa ja joka ostoksen mukana nämä järjettömät verot. 

Eläkkeitä maksetaan 39 miljardia vuodessa ja tt-tukea 800 miljoonaa. Eläkemaksu palkasta menee nyt eläkkeellä oleville.

Tämä on totta. Jokaisesta bruttopalkasta lähtee TyEL-maksuina 24,40 %, joista 80 % menee nykyisille eläkeläisille ja 20 % säästöön rahastoihin. Täytyy ottaa huomioon, että eläkeläiset itse maksoivat 60-l 5 %, 70-l 10 % ja 80-l vain 15 % TyEL-maksuja. Vasta n. 1995 TyEL-maksuja korotettiin tarpeeksi Lipposen hallituksessa. Olisi pitänyt jo 80-luvulla, mutta ei kelvannut boomereille!

Taisit unohtaa sen korkoa korolle elementin josta hyötyy vain eläke yhtiöt.

Vierailija
86/99 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamme EUlle 90 miljoonaa euroa vuodessa siitä, ettei osata laittaa muovipakkauksia muovinkeräykseen vaan se laitetaan sekajätteeseen.

Taloyhtiössä asuessasi maksat vielä isommat jätemaksut sekajätteen keräämisestä kuin muovinkeräyksestä.

Ihan tuossa tapauksessa jokainen suomalainen voi ottaa lusikan kauniiseen käteen ja korjata asian. 
Heitetään käyttökelpoista raaka-ainetta polttoon, ”ku ei jaxa lajitella, niin raskasta”. Helpoin rahansäästökohde ikinä.

Eiköhän tästä maasta muitakin löydy.

Vierailija
87/99 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöveron lasku pitäisi peruuttaa. Edellinen taso oli ihan toimiva. Joku täällä kailotti vanhojen aikojen ja äärimmäisten korkeiden yhteisöverojen perään - se taas ei ole fiksua, radikaali yhteisöveron lasku aikoinaan tuotti moninkertaiset tulot valtiolle. 80-luvulla vero oli peräti 43% ja tämä tappoi niin tehokkaasti yritystoimintaa, että lasku toi enemmän rahaa kassaan. 

Yhtään veronalennusta ei pidä perua. Etkö tajua että maksat nuo yritysten raipat jokaisesta ostoksesta.

Muutenkin pitäisi sitä ja pitäisi tätä on mennyt. Kaikki lupaa korotuksia seuraavaan kauteen, joten minä teen omat muuvini toiseen suuntaan ja vien veroni muihin maihin. 

Olen itse yrittäjä. Olemme joka vuosi tähän asti minimoineet voiton, jotta maksaisimme mahdollisimman vähän yhteisöveroa. Se kahden prosentin lasku ei asiaa muuta. Suurin ongelma on se, että isoihin investointeihin on mahdottoman vaikea säästää omaa rahaa koska verottaja vie joka vuosi päältä 20% (ja jatkossa 18%). Toivon, että jatkossa yhteisöveroa ei maksettaisi joka vuosi vaan vasta siinä vaiheessa kun rahaa otetaan ulos firmasta. Silloin voisi rauhassa säästää pesämunaa ja tehdä isompia investointeja. Samalla yhteisöveroa voisi sitten nostaa jos näin toivotaan. 

Vierailija
88/99 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä menet töihin.👍

Tosiaan voisi olla fiksua, että jokaisen sukupolven maksamat eläkemaksut käytettäisiin vasta seuraavan sukupolven eläkkeisiin.

Vierailija
89/99 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöveron lasku pitäisi peruuttaa. Edellinen taso oli ihan toimiva. Joku täällä kailotti vanhojen aikojen ja äärimmäisten korkeiden yhteisöverojen perään - se taas ei ole fiksua, radikaali yhteisöveron lasku aikoinaan tuotti moninkertaiset tulot valtiolle. 80-luvulla vero oli peräti 43% ja tämä tappoi niin tehokkaasti yritystoimintaa, että lasku toi enemmän rahaa kassaan. 

Yhtään veronalennusta ei pidä perua. Etkö tajua että maksat nuo yritysten raipat jokaisesta ostoksesta.

Muutenkin pitäisi sitä ja pitäisi tätä on mennyt. Kaikki lupaa korotuksia seuraavaan kauteen, joten minä teen omat muuvini toiseen suuntaan ja vien veroni muihin maihin. 

Olen itse yrittäjä. Olemme joka vuosi tähän asti minimoineet voiton, jotta maksaisimme mahdollisimman vähän yhteisöveroa. Se kahden prosentin lasku ei asiaa muuta. Suurin ongelma on se, että isoihin investointeihin on mahdottoman vaikea säästää omaa rahaa koska verottaja vie joka vuosi päältä 20% (ja jatkossa 18%). Toivon, että jatkossa yhteisöveroa ei maksettaisi joka vuosi vaan vasta siinä vaiheessa kun rahaa otetaan ulos firmasta. Silloin voisi rauhassa säästää pesämunaa ja tehdä isompia investointeja. Samalla yhteisöveroa voisi sitten nostaa jos näin toivotaan. 

Tämä on käytössä Virossa, ja järkevää koska mahdollistaa investoinnit. Turha uskoa että Suomeen tulee. Joka killinki saatava verottajalle ihan viimeistään tilikauden päätteksi. 

Jälleen hyvä syy keskittää ostoja Viroon. Heillä on paljon järkevämpi verotus, ja tuen sitä mielummin kuin suomen holtitonta rahanmenoa. 

Vierailija
90/99 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä menet töihin.👍

Tosiaan voisi olla fiksua, että jokaisen sukupolven maksamat eläkemaksut käytettäisiin vasta seuraavan sukupolven eläkkeisiin.

Eiköhän nuo eläke varat riitä seuraaville eläkeläisille, nykyiset työläiset tekevät paljon pätkätöitä tai töitä ei ole lainkaan  joista saatava eläke tulo tulee olemaan minimaalisen pieni, eli samaa luokkaa kuin ikuisesti työttömällä henkilöllä.

Vierailija
91/99 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maksat tai itket ja maksat. 

Tämä juuri. Monet uskottelevat itselleen erioikeuksia asioihin.

Vierailija
92/99 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 Vaihtoehtoa

1.Säästä enempi rahaa valtiolle. Leikkaukset.

2.Tienaa enempi rahaa valtiolle. Nosta veroja.

3.Keksi kolmas osapuoli mistä tienata tuloja.

Rahaa voi antaa valtiolle.

Luulet että on jotenkin käypä ratkaisu? :D eihän täällä ihmiset halua maksaa edes veroja.

Ei liity siihen, tein yhden ehdotuksen vain lisää.

Vierailija
93/99 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 Vaihtoehtoa

1.Säästä enempi rahaa valtiolle. Leikkaukset.

2.Tienaa enempi rahaa valtiolle. Nosta veroja.

3.Keksi kolmas osapuoli mistä tienata tuloja.

Rahaa voi antaa valtiolle.

Anna sinä. Minulta otetaan jo väkisin ihan liikaa.

Kaikki on jo viety, siitä tiedänkin vastata hyvin kysymyksiin.

Vierailija
94/99 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tämä menee yli ymmärryksen vasemmistolaisilla, joiden ainoa ajatus on että yrittäjillä ja yrityksillä ei ole merkitystä kuin maksajan rooli. 

Vierailija
95/99 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Palkansaajan verotuksesta puhuminen on ihan turhaa ja sen säätäminen näpertelyä. Maksat verot aivan kaikessa mitä ostat ja vielä siihen päälle kaikkea erityisveroa. Kokonaisveroaste on 60%. En maksa. "

Mutta ei kokonaisveroastekaan ole ollut koko ajan vain nousussa. Sekin on myytti että nyt verotus olisi jotenkin kaikkien aikojen huipussaan.

Kokoomuksen ja rikkaiden ahneus taas kasvaa koko ajan

Mikään ei ikinä riitä

Vierailija
96/99 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tämä menee yli ymmärryksen vasemmistolaisilla, joiden ainoa ajatus on että yrittäjillä ja yrityksillä ei ole merkitystä kuin maksajan rooli. 

Valitettavaa että menee yli myös oikealla. Ei kokoomus ole mikään yrittäjäpuolue tai oikeistolainen talouspuolue. Lisää veroja, lisää lainaa, onpa äänestyslipukkeessa mikä tahansa numero. 

Vierailija
97/99 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miljardien veronkorotukset ovat lopullinen isku Suomen taloudelle. Mikään puolue ei uskalla tehdä sitä mitä tilanne vaatisi, karsia julkista sekstoria rankalla kädellä, vähentää säätelyä ja helpottaa ihmisten työllistymistä. Jos SDP voittaa vallit, tullaan tekemään juuri päinvastoin.

Tämän hetkinen valtiovarainministeriö on ehdottanut eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin.

+ yksinhuoltajakorotuksen poistoa lapsilisistä.

Vierailija
98/99 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet on leikattu eikä sähkölämmitteistä asuntoa voi vuokrata, liian kallista. Kela maksaa lämmitykseen 46 euroa kuukaudessa.

Vierailija
99/99 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläkeläiset siirretään yleisen asumistuen piiriin niin sitä ei saa omistusasuntoon ja siinä vuokrarajat ovat pienemmät kuin eläkeläisen asumistuessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme