Eikö näille veronkorotuksille ole oikeasti vaihtoehtoa?
Onpa seuraavassa hallituksessa ketä tahansa, jokainen puolue lupaa vain korottaa veroja. Miljarditolkulla.
Mutta minä en aio enää maksaa yhtään enempää veroa. Mitta on tullut täyteen. Meillä on jo maailman korkein verotus, eikä sillä pääse edes lääkäriin.
Koska äänestäjälle ei ole vaihtoehtoja veronkorotuksille, lakkaan tästä hetkestä maksamasta yhtään veroa jonka voin välttää. Jatkossa tilaan tai haen kaiken mahdollisen ulkomailta. Jopa ruoat, jotka säilyy. En vie yhtään killinkiä suomalaisiin tapahtumiin, kahviloihin, kauppoihin, ravintoloihin, palveluihin. Tähän asti olen tehnyt niin tukeakseni kotimaisia yrityksiä. Nyt riitti tämä korruptiolandia. Koska en saa vastinetta rahoillani, en enää suostu maksamaan.
Kommentit (99)
Miljardien veronkorotukset ovat lopullinen isku Suomen taloudelle. Mikään puolue ei uskalla tehdä sitä mitä tilanne vaatisi, karsia julkista sekstoria rankalla kädellä, vähentää säätelyä ja helpottaa ihmisten työllistymistä. Jos SDP voittaa vallit, tullaan tekemään juuri päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos yritysten ja rikkaiden verotusta ei olisi jatkuvasti laskettu. Vuosikymmeniä. Meillö ei olisi talous kuralla.
Mutta vanha sananlasku kertoo että kokkari ei opi eikä persu osaa
Nimenomaan näin. Suomessa yrittämisen ja omistamisen verotus 7-10 mrd euroa alle EU-tason ja työn sekä kulutuksen verotus vastaavasti kovempi. Vuoden 2016 kokonaisveroasteella valtio keräisi 8-10 miljardia euroa vuodessa nykyistä enemmän veroja. Käsi sydämelle kärsikö teistä muka joku 2016 hirvittävästä verotuksesta ..ainakin velanotto ja leikkaukset olivat tuon 8-10 miljardia euroa vuodessa vähemmät. Oikeiston veropopulismi rapauttaa hyvinvointivaltiomme rahoituspohjaa ja vinkuvat kokoomuksessa, elinkeinotteluelämässä ja suurpääomapiireissä vaan lisää veronalennuksia mm. perintöveron poistoa, jolla tähän tilanteeseen on päädytty. Eliitin, elinkeinoelämän, pääomapiirien ja omistuksen lukuisat veroetuhuojennukset leikkuriin. Työn ja kulutuksen verotus meillä on jo aivan tapissa ja RKP sekä elinkeinoelämä lue kokoomus vaatii vielä kulutustasaverojen entisestään nostamista, ne kun ovat euromääräisesti yhtä suuret niin köyhimmälle toimeentulotukiasiakkaalle ja opiskelijalle, kuin Suomen rikkaimmalle miljardöörille Antti Herlinille.
Taas tämä sama väärä väite, että valtio olisi muka jokin paras mahdollinen taho allokoimaan rahaa ja että mitä suurempi verotus = sitä parempi. Jätän tämän toisesta keskustelusta kopioimani viestin tähän:
Vasemmisto kuvittelee, että suurempi verotus = Suurempi hyöty. Vaikka totuus on se, että valtio käyttää aika huonosti rahoja. Esim. infran korjausvelka Suomessa järjetön, vaikka Suomessa EU:n suurin julkinen sektori Ranskan kanssa. Julkisen sektorin työntekijöitä täällä 700k, mutta silti liian vähän hoitajia, opettajia yms. Mitä ne julkisen sektorin työntekijät sitten tekee? Eikö niitä voisi vaikka laittaa kiertoon tekemään jotain hyödyllisiä asioita valtiolle, vaikka rakentamaan autoteitä? Varmasti vähintään 1/3 on hyödyttömiä byrokraatteja, joille "oikea" työ ei kelpaa. 200 000 pitäisi potkia pellolle, ainakin, jos eivät saa mitään hyvää aikaiseksi, jotain konkreettista. Sit noi säätiöt, joilla esim. Martoilla on miljoonia sijoitusomaisuutta ja silti saavat valtiontukea. STEA-avustukset, esim. m..nnet saavat miljoonia vuosittain. YH-äidit saavat tosi paljon rahaa. M .... muuttajat myös. Kehitysapua. Yritystuki. Tukea tuen perään...kuvitteletteko oikeasti valtion osaavan allokoida rahaa järkevästi? Varsinkin kun velkapiikki auki jatkuvasti. Ei, kyllä ihmisen pitää itse saada päättää miten työstä ansaitun rahansa käyttää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästöä alkaa tulla oitis kun m a m u t sun muut ulkolaiset heitetään v i t t u u n täältä Suomesta..
Ja sinä menet töihin.👍
Kuule minä olen töissä. Sehän tässä vatuttaa, että elintaso on suunnilleen sama kuin toimeentulotuella elävällä kaverillani. Kun maksaa itse asumisensa, lääkärinsä, sähkönsä, vetensä, vakuutuksensa ja joka ostoksen mukana nämä järjettömät verot.
Eläkkeitä maksetaan 39 miljardia vuodessa ja tt-tukea 800 miljoonaa. Eläkemaksu palkasta menee nyt eläkkeellä oleville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 Vaihtoehtoa
1.Säästä enempi rahaa valtiolle. Leikkaukset.
2.Tienaa enempi rahaa valtiolle. Nosta veroja.
3.Keksi kolmas osapuoli mistä tienata tuloja.
4. Vaihtoehto: Helpottaa merkittävästi pienyritysten toimintaa ja itsensä työllistämistä yrittäjämäisesti.
Ja vaihtoehto 5: lopeta verorahojen tolkuton tuhlaaminen ylihintaisiin ja tehottomiin hankkeisiin ja ala käyttää niitä järkevästi. Tällä hetkellä esim kaikki valtion it-projektit on kultasuoni konsulteille, niillä rahastetaan miljardeja enemmän kuin pitäisi, jos valtiolla tiedettäisiin mitä tehdään.
Tällekin tosi isoa peukkua AP:lta! Kaiken tämän vuoksi mun oma verokapina, kun tällaiseen ei tule muutosta. Näissä varmasti myös sisäpiirikähmintää.
Vierailija kirjoitti:
Miljardien veronkorotukset ovat lopullinen isku Suomen taloudelle. Mikään puolue ei uskalla tehdä sitä mitä tilanne vaatisi, karsia julkista sekstoria rankalla kädellä, vähentää säätelyä ja helpottaa ihmisten työllistymistä. Jos SDP voittaa vallit, tullaan tekemään juuri päinvastoin.
Tämän hetkinen valtiovarainministeriö on ehdottanut eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin.
Lopetetaan höpöhöpöyhdistysten tukeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästöä alkaa tulla oitis kun m a m u t sun muut ulkolaiset heitetään v i t t u u n täältä Suomesta..
Ja sinä menet töihin.👍
Kuule minä olen töissä. Sehän tässä vatuttaa, että elintaso on suunnilleen sama kuin toimeentulotuella elävällä kaverillani. Kun maksaa itse asumisensa, lääkärinsä, sähkönsä, vetensä, vakuutuksensa ja joka ostoksen mukana nämä järjettömät verot.
Eläkkeitä maksetaan 39 miljardia vuodessa ja tt-tukea 800 miljoonaa. Eläkemaksu palkasta menee nyt eläkkeellä oleville.
Tämä on totta. Jokaisesta bruttopalkasta lähtee TyEL-maksuina 24,40 %, joista 80 % menee nykyisille eläkeläisille ja 20 % säästöön rahastoihin. Täytyy ottaa huomioon, että eläkeläiset itse maksoivat 60-l 5 %, 70-l 10 % ja 80-l vain 15 % TyEL-maksuja. Vasta n. 1995 TyEL-maksuja korotettiin tarpeeksi Lipposen hallituksessa. Olisi pitänyt jo 80-luvulla, mutta ei kelvannut boomereille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos yritysten ja rikkaiden verotusta ei olisi jatkuvasti laskettu. Vuosikymmeniä. Meillö ei olisi talous kuralla.
Nimenomaan näin. Suomessa yrittämisen ja omistamisen verotus 7-10 mrd euroa alle EU-tason ja työn sekä kulutuksen verotus vastaavasti kovempi. Vuoden 2016 kokonaisveroasteella valtio keräisi 8-10 miljardia euroa vuodessa nykyistä enemmän veroja. Käsi sydämelle kärsikö teistä muka joku 2016 hirvittävästä verotuksesta ..ainakin velanotto ja leikkaukset olivat tuon 8-10 miljardia euroa vuodessa vähemmät. Oikeiston veropopulismi rapauttaa hyvinvointivaltiomme rahoituspohjaa ja vinkuvat kokoomuksessa, elinkeinotteluelämässä ja suurpääomapiireissä vaan lisää veronalennuksia mm. perintöveron poistoa, jolla tähän tilanteeseen on päädytty. Eliitin, elinkeinoelämän, pääomapiirien ja omistuksen lukuisat veroetuhuojennukset leikkuriin. Työn ja kulutuksen verotus meillä on jo aivan tapissa ja RKP sekä elinkeinoelämä lue kokoomus vaatii vielä kulutustasaverojen entisestään nostamista, ne kun ovat euromääräisesti yhtä suuret niin köyhimmälle toimeentulotukiasiakkaalle ja opiskelijalle, kuin Suomen rikkaimmalle miljardöörille Antti Herlinille.
Taas tämä sama väärä väite, että valtio olisi muka jokin paras mahdollinen taho allokoimaan rahaa ja että mitä suurempi verotus = sitä parempi. Jätän tämän toisesta keskustelusta kopioimani viestin tähän:
Vasemmisto kuvittelee, että suurempi verotus = Suurempi hyöty. Vaikka totuus on se, että valtio käyttää aika huonosti rahoja. Esim. infran korjausvelka Suomessa järjetön, vaikka Suomessa EU:n suurin julkinen sektori Ranskan kanssa. Julkisen sektorin työntekijöitä täällä 700k, mutta silti liian vähän hoitajia, opettajia yms. Mitä ne julkisen sektorin työntekijät sitten tekee? Eikö niitä voisi vaikka laittaa kiertoon tekemään jotain hyödyllisiä asioita valtiolle, vaikka rakentamaan autoteitä? Varmasti vähintään 1/3 on hyödyttömiä byrokraatteja, joille "oikea" työ ei kelpaa. 200 000 pitäisi potkia pellolle, ainakin, jos eivät saa mitään hyvää aikaiseksi, jotain konkreettista. Sit noi säätiöt, joilla esim. Martoilla on miljoonia sijoitusomaisuutta ja silti saavat valtiontukea. STEA-avustukset, esim. m..nnet saavat miljoonia vuosittain. YH-äidit saavat tosi paljon rahaa. M .... muuttajat myös. Kehitysapua. Yritystuki. Tukea tuen perään...kuvitteletteko oikeasti valtion osaavan allokoida rahaa järkevästi? Varsinkin kun velkapiikki auki jatkuvasti. Ei, kyllä ihmisen pitää itse saada päättää miten työstä ansaitun rahansa käyttää!
Osut tässä juuri asian ytimeen. Tälle ei tehdä mitään, koska kaikki puolueet saavat veronmaksajien tukea mm järjestöjen kautta sekä uran jälkeen leppoisat duunit. On Sitraa, lukea, pilipalivirastoa josta meille maksajina oleville kansalaisille ei ole hyötyä, vain kuluja. Sosialismi kukoistaa, myös oikealla, eikä viitteitä paremmasta ole. Julkisen korkeakoulutetut voisi alkaa jatkossa paikkaamaan ns työvoimapulaa ja perustamaan firmoja. Asiat ei valittamalla muutu, joten minä muutan toimintaani.
Ensiavun lääkärin ja sote johtajan välissä on 10 porrasta ja alueilla 1500 poliittista virkaa, mutta et saa aikaa lääkärille luomen poistoon. Joten poistakoon mun luomen Virossa omaan piikkiini, ja minä en osallistu jatkossa veroillani tähän sirkukseen, milloin vain onnistun sen välttämään.
Tilanne pitäisi resetoida aivan täysin. Lopetettaisiin kaikki ylimääräinen, kaikki tuet pois, valtion vastuulle jäisi korkeintaan armeija ja poliisi. Sitten puhtaalta pöydältä ruvettaisiin katsomaan, mistä ylimääräisestä halutaan maksaa ja paljonko siihen kuluu rahaa. Saataisiin toiminnot järkeistettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä menet töihin.👍
Kyllä. Pulitamme meidän palkkakuluista 25% nyt eläkkeellä oleville ja rahastoon menee pikkupikku siivu. Oma eläkeikä karkaa koko ajan kauemmas. Tämäkään takia en tahdo maksaa lisää veroja, kun meidät imetään kuiviin joka kautta. Tuskin itse saa eläkettä kun joskus 80 v olis sen aika. Suuret ikäluokat jäi eläkeputkeen joskus viiskymppisinä!
On. Maksetaaan enemmän veroja tai vähennetään kuluja. Meiltä menee lähes 4 miljardia vuodessa ylipainon aiheuttamien sairauksien hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osut tässä juuri asian ytimeen. Tälle ei tehdä mitään, koska kaikki puolueet saavat veronmaksajien tukea mm järjestöjen kautta sekä uran jälkeen leppoisat duunit. On Sitraa, lukea, pilipalivirastoa josta meille maksajina oleville kansalaisille ei ole hyötyä, vain kuluja. Sosialismi kukoistaa, myös oikealla, eikä viitteitä paremmasta ole. Julkisen korkeakoulutetut voisi alkaa jatkossa paikkaamaan ns työvoimapulaa ja perustamaan firmoja. Asiat ei valittamalla muutu, joten minä muutan toimintaani.
Ensiavun lääkärin ja sote johtajan välissä on 10 porrasta ja alueilla 1500 poliittista virkaa, mutta et saa aikaa lääkärille luomen poistoon. Joten poistakoon mun luomen Virossa omaan piikkiini, ja minä en osallistu jatkossa veroillani tähän sirkukseen, milloin vain onnistun sen välttämään.
Tuo juuri ärsyttää minuakin. Poliisi ei ole koskaan tutkinut yhtäkään tekemääni rikosilmoitusta, vaikka olen aina maksanut veroja ja tehnyt töitä jo yli 20 vuotta, enkä koskaan ole nostanut sosiaalitukia. Olen siis lainsuojaton. Mutta rikollisia poliisit suojelevat. Esim. Malmissa Satan's Choice -prätkäjengi otti laittomasti jotain kiinteistöjä haltuunsa ja poliisi on ihan löysin rantein niihin puuttunut. Eivät uskalla! :D Ihan surkeaa toimintaa. Mutta joo, varmaan poliisissa sama juttu, itse asiassa siellä kuka tahansa voi olla poliisijohtaja joka ei edes ole poliisikoulua käynyt, vaan riittää että on jokin "johtajakoulutus", niin totta kai johto on miehitetty vapaa...m..rareilla, hyväveljillä, jotka eivät tiedä mitä tehdä, mutta tekevät nyt jotain huonoa sitten ainakin. Mitäs kaikkea hyviä palveluita Virossa on?
Vierailija kirjoitti:
Tilanne pitäisi resetoida aivan täysin. Lopetettaisiin kaikki ylimääräinen, kaikki tuet pois, valtion vastuulle jäisi korkeintaan armeija ja poliisi. Sitten puhtaalta pöydältä ruvettaisiin katsomaan, mistä ylimääräisestä halutaan maksaa ja paljonko siihen kuluu rahaa. Saataisiin toiminnot järkeistettyä.
Kyllä pitäisi, mutta mitään ei tapahdu. Niin valtava osa suomalaisista saa elannon jollain tavalla valtion kautta. Julkiset duunit, järjestöt, työttömät, opiskelijat, eläkeläiset. Reilu miljoona yksityisen työntekijää ja yrittäjä kannattelee 6 miljoonan ihmisen suomea, sekä velkaraha tietty.
Minä en kannattele osaltani enää kuin ehdottoman minimin.
Ei ole, kun haalitaan lisää elätettäviä ympäri maailmaa Suomi täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niille.
IMF ja megaleikkaukset.
Niin, leikkaako IMF myös kaikesta ulkomaille lapattavista miljardeista ?
Kehitysapu, EU jäsenmaksut, elvytyspaketti, ilmastorahoitus, Ukraina ym ym.?
Jos ei, niin miksi ei ?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, kun haalitaan lisää elätettäviä ympäri maailmaa Suomi täyteen.
Kyllä, nämäkin kulut on jokun Turun proffan mukaan 10 miljardia vuodessa. En tahdo osallistua maksamiseen. Maksakoot ne jotka tätä tahtoo.
Todellisuudessa sen minkä hallitus on pieni ja keskituloisilta leikannut on jaettu puolustusvoimille ja Ukrainaan, eli hallituksen säästöt ovat 0€ Nykyinen että entiset hallitukset ovat hamunneet kasvua Suomeen vain siksi että voitaisiin ottaa lisää velkaa, yksikään puolue ei ole ottanut esille valtion lainojen lyhentämistä esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niille.
IMF ja megaleikkaukset.
Niin, leikkaako IMF myös kaikesta ulkomaille lapattavista miljardeista ?
Kehitysapu, EU jäsenmaksut, elvytyspaketti, ilmastorahoitus, Ukraina ym ym.?
Jos ei, niin miksi ei ?
En tiedä kaikista, mutta onko me oltu EU:ssa koskaan muuta kuin maksajia. Meidän veronmaksajien kontolla on kaikki tämäkin kulu ilman vastinetta. Kiitoksena älytön byrokratia, jättimäinen hallinto ja turhia lakeja pullonkorkeista lähtien.
Maksakoot ken tahtoo. Minä en.
Ja vaihtoehto 5: lopeta verorahojen tolkuton tuhlaaminen ylihintaisiin ja tehottomiin hankkeisiin ja ala käyttää niitä järkevästi. Tällä hetkellä esim kaikki valtion it-projektit on kultasuoni konsulteille, niillä rahastetaan miljardeja enemmän kuin pitäisi, jos valtiolla tiedettäisiin mitä tehdään.