Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö näille veronkorotuksille ole oikeasti vaihtoehtoa?

Vierailija
09.06.2026 |

Onpa seuraavassa hallituksessa ketä tahansa, jokainen puolue lupaa vain korottaa veroja. Miljarditolkulla.

Mutta minä en aio enää maksaa yhtään enempää veroa. Mitta on tullut täyteen. Meillä on jo maailman korkein verotus, eikä sillä pääse edes lääkäriin. 

Koska äänestäjälle ei ole vaihtoehtoja veronkorotuksille, lakkaan tästä hetkestä maksamasta yhtään veroa jonka voin välttää. Jatkossa tilaan tai haen kaiken mahdollisen ulkomailta. Jopa ruoat, jotka säilyy. En vie yhtään killinkiä suomalaisiin tapahtumiin, kahviloihin, kauppoihin, ravintoloihin, palveluihin. Tähän asti olen tehnyt niin tukeakseni kotimaisia yrityksiä. Nyt riitti tämä korruptiolandia. Koska en saa vastinetta rahoillani, en enää suostu maksamaan. 

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On. Ilmoitetaan Ukrainalle että jatkossa ei anneta rahaa senttiäkään ja lopetetaan Venäjän vastaiset pakotteet. Toinen vaihtoehto on leikkaukset."

Sitten otan leikkaukset. Mutta minulla onkin moraali ja selkäranka toisin kuin sinulla.

Joo, minäkin valitset leikkaukset. Eduskuntapuolueet eivät kuitenkaan ole valinneet sitä tietä.

Vierailija
42/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä käyviä on yhä vähemmän ja elätettäviä enemmän. Lisäksi rahat valuvat sotaan ja sotaan varautumiseen. Ei näin työssäkäyvänä naurata, kun raha valuu muualle kuin oman perheen käyttöön ja työ on tehostettu sellaiseksi, että meinaan kuolla stressiin. Toki itselläkin koko ajan yt-uhka päällä ja voin joutua säästötoimien seurauksena elätettävien joukkoon milloin tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse teen? Käyn Eckeröllä hakemassa kaljat yms., reissu maksaa jotain 12-20 € auton kanssa. Meen joskus vaikka ilmankin, jos autopaikkaa ei löydy. DIY on selkeästi suurin säästö, eli kun itse korjaa autoa/prätkää/venettä/kotia yms., niin jää (onneksi) maksamatta verot ja nykytyöläisen jättimäinen 24,40 % TyEL-maksu. Erittäin tärkeä opetella tekemään melkein kaikki itse! Sijoituskultaa voi tilata muista maista ilman ALVia, se on verovapaata. Miksi? Koska kyseessä on OIKEA raha. Eihän sitä voi verottaa! Hopea oli Saksassa verotonta vielä joskus 2021-22, mutta ei enää. Kryptoja kannattaa hankkia, bitcoin, ethereum, solana, tutki itse. Ja anonyymi kolikko monero, jotta EU ei pääse varastamaan varojasi. Omassa lompakossa, ei krypto-pörssissä. Ja kannattanee tutkia anonyymin krypto debit-kortin hankinta. Jos kryptoissa tulee arvonnousua, ei kannata myydä omalle pankkitilille koskaan, vaan tilaa jotain maksamalla joko sillä tai toisella kryptolla. Ja on olemassa esim. dollaria matkivia stablecoineja, joihin voi vaihtaa KYC-vapaassa DEX:ssä arvoa nousseita kryptoja, jos haluaa vaihtaa vakaaksi "valuutaksi", ilman että nostaa tilille. Varaosa Autodoc, Motointegrator, Aeromotors tilaa. Kiinasta voi tilata vähän kaikkea, mutta ei muistitikkuja ainakaan. Pitää itse tietää mitä tilaa, kokemus sen opettaa. Netistä löytyy tietoa.

Vierailija
44/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssä käyviä on yhä vähemmän ja elätettäviä enemmän. Lisäksi rahat valuvat sotaan ja sotaan varautumiseen. Ei näin työssäkäyvänä naurata, kun raha valuu muualle kuin oman perheen käyttöön ja työ on tehostettu sellaiseksi, että meinaan kuolla stressiin. Toki itselläkin koko ajan yt-uhka päällä ja voin joutua säästötoimien seurauksena elätettävien joukkoon milloin tahansa.

Juuri näin. Siksi ryhdyn yhden ihmisen vetokapinaan. 

Vierailija
45/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöä alkaa tulla oitis kun m a m u t sun muut ulkolaiset heitetään v i t t u u n täältä Suomesta..

Hyvä alku on joo, mutta ei riitä sekään. 20 miljardia vuodessa liikaa. Byrokratian ja maailman suurimman julkisen sektorin purku. Poliittiset virat pois, joita pelkästään sotessa 1500. Tunnin junat pois jne. 

Kukaan ei kuitenkaan tee tätä. Ainut keinoni on verokapina, kun äänestämällä täällä ei voi enää vaikuttaa. Onpa seuraava hallitus mikä tahansa, ne eivät enää minun rahojani vie. Vien rahani itse ulkomaille. 

Se "maailman suurin julkinen sektori" on VM:n kokoomuslaisten virkamiesten tilastokikkailu, jonka tarkoitus on leikata olemattomiin Suomen OECD-keskikokoa oleva julkinen sektori pois pörriäisten ym. yksityisten opuliveivaajien tieltä. Missään muualla ei tilastoida yksityisisektorin eläkkeitä osaksi julkista sektoria. Vaihtoehtoisesti voidaan tietysti lakkautaa yksityissektorin eläkkeet kokonaan ja voila - meillä onkin ihan järkevän kokoinen julkinen sektori.

Vierailija
46/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 Vaihtoehtoa

1.Säästä enempi rahaa valtiolle. Leikkaukset.

2.Tienaa enempi rahaa valtiolle. Nosta veroja.

3.Keksi kolmas osapuoli mistä tienata tuloja.

Väärin. Pitäisi ottaa äänioikeus pois jokaiselta, joka ei kykene ymmärtämään sitä taloustieteen tosiasiaa, että verojen korotus ei lisää verotuloja, kun mennään liian korkeisiin veroasteisiin kuten Suomessa. Tästä on esimerkkejä maailma väärällään, kuinka verojen lasku lisää verotuloja, kun maksajilla ei ole insentiiviä viedä rahojaan pois idioottien ulottuvilta. Mutta niin vaan suomalainen sosialisti hakkaa päätään mäntyyn kun ei tosiasioita usko.

Vierailija
47/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse teen? Käyn Eckeröllä hakemassa kaljat yms., reissu maksaa jotain 12-20 € auton kanssa. Meen joskus vaikka ilmankin, jos autopaikkaa ei löydy. DIY on selkeästi suurin säästö, eli kun itse korjaa autoa/prätkää/venettä/kotia yms., niin jää (onneksi) maksamatta verot ja nykytyöläisen jättimäinen 24,40 % TyEL-maksu. Erittäin tärkeä opetella tekemään melkein kaikki itse! Sijoituskultaa voi tilata muista maista ilman ALVia, se on verovapaata. Miksi? Koska kyseessä on OIKEA raha. Eihän sitä voi verottaa! Hopea oli Saksassa verotonta vielä joskus 2021-22, mutta ei enää. Kryptoja kannattaa hankkia, bitcoin, ethereum, solana, tutki itse. Ja anonyymi kolikko monero, jotta EU ei pääse varastamaan varojasi. Omassa lompakossa, ei krypto-pörssissä. Ja kannattanee tutkia anonyymin krypto debit-kortin hankinta. Jos kryptoissa tulee arvonnousua, ei kannata myydä omalle pankkitilille koskaan, vaan tilaa jotain maksamalla joko sillä tai toisella kryptolla. Ja on olemassa esim. dollaria matkivia stablecoineja, joihin voi vaihtaa KYC-vapaassa DEX:ssä arvoa nousseita kryptoja, jos haluaa vaihtaa vakaaksi "valuutaksi", ilman että nostaa tilille. Varaosa Autodoc, Motointegrator, Aeromotors tilaa. Kiinasta voi tilata vähän kaikkea, mutta ei muistitikkuja ainakaan. Pitää itse tietää mitä tilaa, kokemus sen opettaa. Netistä löytyy tietoa.

No niin! Nyt päästiin asiaan. Mutta en juo alkoholia enkä roudaa sitä mistään. Auton huoltaa onneksi tuttava käteisellä tai vaihdannaistaloudella. 

Ruoka on yksi suurimpia yksittäisiä kuluja. Tilaako joku ulkomailta?

Vierailija
48/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöä alkaa tulla oitis kun m a m u t sun muut ulkolaiset heitetään v i t t u u n täältä Suomesta..

Hyvä alku on joo, mutta ei riitä sekään. 20 miljardia vuodessa liikaa. Byrokratian ja maailman suurimman julkisen sektorin purku. Poliittiset virat pois, joita pelkästään sotessa 1500. Tunnin junat pois jne. 

Kukaan ei kuitenkaan tee tätä. Ainut keinoni on verokapina, kun äänestämällä täällä ei voi enää vaikuttaa. Onpa seuraava hallitus mikä tahansa, ne eivät enää minun rahojani vie. Vien rahani itse ulkomaille. 

Se "maailman suurin julkinen sektori" on VM:n kokoomuslaisten virkamiesten tilastokikkailu, jonka tarkoitus on leikata olemattomiin Suomen OECD-keskikokoa oleva julkinen sektori pois pörriäisten ym. yksityisten opuliveivaajien tieltä. Missään muualla ei tilastoida yksityisisektorin eläkkeitä osaksi julkista sektoria. Vaihtoehtoisesti voidaan tietysti lakkautaa yksityissektorin eläkkeet kokonaan ja voila - meillä onkin ihan järkevän kokoinen julkinen sektori.

https://www.vahtera.blog/post/tehd%C3%A4%C3%A4n-julkisen-sektorin-sanee…

Miksi valehtelet?!

Vierailija
49/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tähän veronkorotuspaineeseen olisi jo paljon tietysti auttanut se, jos nykyinen hallitus ei olisi junaillut miljardien veronalennuksia ja julkisen rahan siirtoja omille taustaryhmilleen äänestäjien hurratessa. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
50/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpötät. EU huomautti Suomen veroasteesta. On myös monia kansainvälisiä vertailuja joiden kärjessä Suomi loistaa. Korkeat verot, surkeat palvelut.

En ole kiinnostunut puolueiden haukkumiskommenteista. Se aika on ohi ja kaikki niistä ajaa samaa veroriistolinjaa. Edelleenkään en siihen suostu, vaan vien kaikki mahdolliset ostokset pois suomen valtion kynsistä. 

Vierailija
51/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myytti että Suomessa verotus koko ajan vain nousisi ja nousisi. Palkansaajan verotus on ollut nykyistä korkeampi useina ajanjaksoina 90-luvun alun jälkeen.

Joo ja oikein ennenvanhaan oltiin maaorjia! Pelle

Vierailija
52/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tähän veronkorotuspaineeseen olisi jo paljon tietysti auttanut se, jos nykyinen hallitus ei olisi junaillut miljardien veronalennuksia ja julkisen rahan siirtoja omille taustaryhmilleen äänestäjien hurratessa. Sitä saa mitä tilaa.

Tämä hallitus leikkasi aivan liian vähän ja laski veroja aivan liian vähän. Valittamisen aika on ohi. Mun ratkaisu on nyt tämä. 

Vierailija
53/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin! Nyt päästiin asiaan. Mutta en juo alkoholia enkä roudaa sitä mistään. Auton huoltaa onneksi tuttava käteisellä tai vaihdannaistaloudella. 

Ihme juttu, ettet itse halua tehdä mitään. Tee ennemmin itse huollot ja säästä nekin rahat vaikka ulkomaisiin sijoituksiin. Esim. jenkki-osakkeista maksetaan 15/15 % vero osingoista jenkkeihin ja Suomeen. Suurin kulu oikeasti kaikessa on työn hinta. Se on maailman kallein, ellet teetä or...a työllä ja se on eettisesti väärin. Itselläni on jenkki-osakkeita ja muitakin. Ylipäänsä eniten Suomen ulkopuolisia yrityksiä. Kannattaa ostaa niitä ulkomaisten yritysten osakkeita/ETF. Itse tykkään sellaisista jotka maksavat osinkoa, niin saan rahaa "automaattisesti".

Vierailija
54/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme juttu, ettet itse halua tehdä mitään. Tee ennemmin itse huollot ja säästä nekin rahat vaikka ulkomaisiin sijoituksiin. Esim. jenkki-osakkeista maksetaan 15/15 % vero osingoista jenkkeihin ja Suomeen. Suurin kulu oikeasti kaikessa on työn hinta. Se on maailman kallein, ellet teetä or...a työllä ja se on eettisesti väärin. Itselläni on jenkki-osakkeita ja muitakin. Ylipäänsä eniten Suomen ulkopuolisia yrityksiä. Kannattaa ostaa niitä ulkomaisten yritysten osakkeita/ETF. Itse tykkään sellaisista jotka maksavat osinkoa, niin saan rahaa "automaattisesti".

Minä en osaa huoltaa autoja eikä mulla jää töiltä aikaa eikä voimia. Jos kaveri korjaa ja saa multa ammattitaitoa vastineeksi se on winwin molemmille. Tai sitten hoituu setelillä. 
Hampaita en osaa korjata, ja teen jatkossa huoltoreissun Viroon kerran vuodessa. Hampaat, gyne, optikko jne.

Vierailija
55/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 Vaihtoehtoa

4. Vaihtoehto: Helpottaa merkittävästi pienyritysten toimintaa ja itsensä työllistämistä yrittäjämäisesti.

Vierailija
56/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Haluan Tanskalaiset sosiaalidemokraatit meille valtaan ja loiskupparit hiiteen!"

Oletko Tanskan veroastetta koskaan vilkaissut? Se on tainnut olla ainakin välillä jopa Suomen korkeampi.

Olen vilkaissut. Veroasteella sekä brutto- ja nettopalkalla ei ole käytännössä mitään tekemistä ostovoimapariteetin kanssa. 

Eli sillä mitä saat palkallasi ostettua!

Vierailija
57/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ulkomaille niin silleen et maksa euroakaan

Vierailija
58/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 Vaihtoehtoa

4. Vaihtoehto: Helpottaa merkittävästi pienyritysten toimintaa ja itsensä työllistämistä yrittäjämäisesti.

Ehdittomasti tämä 4! Puolueet eivät kuitenkaan kannata yrittäjyyttä eikä toimi sitä edistääkseen, päinvastoin. 
Olen tukenut suomalaisia pienyrittäjiä valinnoillani aina kun mahdollista, ja ostanut heiltä tuotteita sekä palveluja, mutta nyt se valitettavasti loppuu. En enää maksa veroja kuin pakon edessä. 
Palaan, jos pienyrittäjien ja sitä kautta kuluttajan verotus kevenee. 

Vierailija
59/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta ulkomaille niin silleen et maksa euroakaan

Mietin tätäkin, mutta rakastan Suomea, luontoa, suomalaisia. Tämä on kotimaani.

En vain hyväksy suomalaisten ryostämistä liian kovan verotuksen kautta, samalla kun ei saa enää vastineeksi edes peruspalveluja. En hyväksy päättäjien ottamaa linjaa kurittaa veroilla vieläkin enemmän kuin nyt. Tämän vuoksi kulutan jatkossa verokarhun ulottumattomissa aina kun voin. 

Vierailija
60/84 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos yritysten ja rikkaiden verotusta ei olisi jatkuvasti laskettu. Vuosikymmeniä. Meillö ei olisi talous kuralla.

Mutta vanha sananlasku kertoo että kokkari ei opi eikä persu osaa

Nimenomaan näin. Suomessa yrittämisen ja omistamisen verotus 7-10 mrd euroa alle EU-tason ja työn sekä kulutuksen verotus vastaavasti kovempi. Vuoden 2016 kokonaisveroasteella valtio keräisi 8-10 miljardia euroa vuodessa nykyistä enemmän veroja. Käsi sydämelle kärsikö teistä muka joku 2016 hirvittävästä verotuksesta ..ainakin velanotto ja leikkaukset olivat tuon 8-10 miljardia euroa vuodessa vähemmät. Oikeiston veropopulismi rapauttaa hyvinvointivaltiomme rahoituspohjaa ja vinkuvat kokoomuksessa, elinkeinotteluelämässä ja suurpääomapiireissä vaan lisää veronalennuksia mm. perintöveron poistoa, jolla tähän tilanteeseen on päädytty. Eliitin, elinkeinoelämän, pääomapiirien ja omistuksen lukuisat veroetuhuojennukset leikkuriin. Työn ja kulutuksen verotus meillä on jo aivan tapissa ja RKP sekä elinkeinoelämä lue kokoomus vaatii vielä kulutustasaverojen entisestään nostamista, ne kun ovat euromääräisesti yhtä suuret niin köyhimmälle toimeentulotukiasiakkaalle ja opiskelijalle, kuin Suomen rikkaimmalle miljardöörille Antti Herlinille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi