Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä lähestyvien vaihdevuosien aiheuttamaa vatsa seudun lihomista?

Vierailija
09.06.2026 |

Käyn salilla, mutta rasvaa on tullut.

En myöskään syö paljoa. Ei tuolle näköjään mitään mahda.

Kokemuksia?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsanseudun. Ap

Vierailija
2/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vaan pitää hyväksyä tietyt asiat ja olla onnellinen että on terve. Ei viiskymppisen keho ole mikään kaksikymppisen keho varsinkaan naisilla. Kaikki naiset vähän pötkölöityy vaihdevuosissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ja paljon t:arto

Vierailija
4/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja mies luulee että pitäs olla maha ku kakskymppisenä!

Vierailija
5/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, eipä siltä voi välttyä. Itseasiassa se hormonivatsa näkyy sitä selvemmin mitä vähemmän on rasvaa. Kannattaa kuunnella kroppaansa erityisen tarkasti tossa kohtaa. Ehkä on aika tehdä jotain muuta kuin kiristää ja stressata? 

Vierailija
6/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on usein vähän sama juttu että ukkoutuvat ja pötkylöityvät. 

Vierailija
7/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on usein vähän sama juttu että ukkoutuvat ja pötkylöityvät. 

Samalla alkaa kasvaa karvaa korvista ja nenästä, paitsi Timolla, joka on kokonaan posliini.

Terv: Arto

Vierailija
8/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! Olen entinen XS-kokoinen ja nyt stressivuosien jälkeen boom, olen 48-vuotias, piti aloittaa hormonikorvaushoito ja vaatekaupoilla piti sovitella kokoa M. Kilot ovat tulleet vatsaan, kylkiin ja hartioihin. Olen päättänyt olla stressaamatta tästä, koska muutakin stressiä elämässä on, mutta silti vaatekaapista jää nyt kesälemppareita pitämättä ja tuo pehmeys vatsalla tuntuu oudolta. Lisään vettä, proteiinia, kasviksia ja yritän nukkua riittävästi.

Vierailija
9/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha käydä salilla, jos ei syö tarpeeksi, koska ei siitä saa lihasta. Joskus ongelma on se, että ei syö tarpeeksi pitkään aikaan ja aineenvaihdunta on sopeutunut siihen. Silloin pitää keskittyä aineenvaihdunnan parantamiseen eli syödä enemmän, treenata samalla ja luottaa siihen, että vaikka se ei näkyisi vaa'alla se näkyy kehon koostumuksessa eli peilistä ja mittanauhalla.

Vierailija
10/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä vatsa kasvaa sisäänpäin! Olis kiva jos hänkin ois edes vähän mahakas, ei sitten huomauttelis.

Vierailija
11/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä tämä alkoi? Tuntuu että jo nyt 36-vuotiaana syömistä pitäisi jo kiristää valtavasti, paino nousee todella herkästi, vaikka harrastaa liikuntaa. 

Vierailija
12/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei

Vierailija
13/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisenä tämä alkoi? Tuntuu että jo nyt 36-vuotiaana syömistä pitäisi jo kiristää valtavasti, paino nousee todella herkästi, vaikka harrastaa liikuntaa. 

Naisen estrogeenituotanto alkaa yleensä vähentyä siinä neljänkympin iässä.

Vierailija
14/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On! Olen entinen XS-kokoinen ja nyt stressivuosien jälkeen boom, olen 48-vuotias, piti aloittaa hormonikorvaushoito ja vaatekaupoilla piti sovitella kokoa M. Kilot ovat tulleet vatsaan, kylkiin ja hartioihin. Olen päättänyt olla stressaamatta tästä, koska muutakin stressiä elämässä on, mutta silti vaatekaapista jää nyt kesälemppareita pitämättä ja tuo pehmeys vatsalla tuntuu oudolta. Lisään vettä, proteiinia, kasviksia ja yritän nukkua riittävästi.

Täällä sama, kiloja on tullut neljä ja olen edelleen ihan hoikka (mitat 161cm ja 53kg), mutta tuntuu että kilot ovat nimenomaan vatsan seudulla. En ole muuttanut syömistä tai liikkumista, olen aina ollut suhteellisen aktiivinen, mutta nykyään tuntuu koko ajan hiukan turvonneelta.

Vierailija
15/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi tulla vatsarasvaa vasta n. 6-kymppisenä. Siihen asti olin ihan litteävatsainen ja sitten vaan alkoi pikkuhiljaa vyötärö kadota ja vatsanseutu pehmentyä. Normaalipainoinen olen edelleen, mutta hyvin vähän saan syödä. 

Vierailija
16/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen ja nousujohteinen lihaskuntoharjoittelu auttaa ylläpitämään tai kasvattamaan lihasmassaa, mikä puolestaan ylläpitää tehokasta aineenvaihduntaa. Proteiinin saantiin kannattaa kiinnittää huomiota lihasmassan ylläpitämiseksi, ja säännöllinen ateriarytmi auttaa pitämään verensokerin ja ruokahalun kurissa. Riittävästä palautumisesta ja unesta huolehtiminen auttaa hallitsemaan stressiä ja kehon rasvan kertymistä.

Vierailija
17/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen estrogeenituotanto alkaa yleensä vähentyä siinä neljänkympin iässä.

Ei tosiaan pitäisi ihan vielä olla edes esivaihdevuosi-iässä. Voi olla, että itsellä vaikuttaa työvuorojen muutos vuorotyöksi, nukkuminen ollut välillä heikompaa sen jälkeen kun täytin 36.

Vierailija
18/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään syö paljoa. Älä valehtele.

Vierailija
19/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet vajonnut alas jopa itsesi tasolla ap näissä aloituksissa. Toi on melko sairas pskkomielle, toivottavasti tajuat itse. 

Vierailija
20/47 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi siinä 45- vuotiaana, samaan aikaan kun tulivat ensimmäiset vaihdevuosioireet, aloin heräillä öisin enkä saanut enää unta. Muistan kun olin hiukan yli 40 ja ihmettelin hiukan ylimielisenä, mitä ihmettä muut puhuivat siitä, että paino alkaa ihan huomaamatta hiipiä ylöspäin...Olen saanut painonnousun pysäytettyä, mutta nyt ymmärrän sen valituksen kun tuntuu että vaikka kuinka liikkuu ja syö terveellisesti/vähäkalorisesti niin mitään ei tapahdu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi