Laihtuminen auttaa masennuseen
Kommentit (7)
Joo, olen huomannut saman. Noita lääkkeitä en syö enkä lihomistani voi niiden piikkiin pistää mutta selkeä ero on mielialassa kun on lihonut verrattuna siihen jos laihtuu. Se on melko hämmentävääkin kuinka iso vaikutus sillä on kun huomaa vaatteiden kiristävän tai huomaa niiden käyvän väljiksi. Eikä tietty vaan vaatteissa se ero ole vaan se oma fyysinen olo on pahempi / parempi ja samalla sitten henkinen. Nuo vaatteet on vaan itselle se hyvä mittatikku.
Vierailija kirjoitti:
Lihominen ei ainakaan paranna mielialaa.
Mä lopetin kaikki päihteet ja lääkkeet ja vuosien aikana loppui jopa paniikkikohtaukset.
Opettelin olemaan armollinen itselleni. Paino on myös noussut.
15v sitten painoin 49kg ja mulla oli kasapäin ongelmia, olin huonossa suhteessa, jossa oli väkivaltaa, mulla oli päihdeongelma, mielenterveys oli aivan riekaleina.
Nyt painan 78kg mutta oon onnellinen, mulla on puoliso ja kolme lasta.
Vierailija kirjoitti:
Myös liikunta tärkeää, LIIKUNTA.
Liikunta tekee hyvää mielialalle tietysti, mut se ei välttää vaikuta painoon. Jotkut ihmiset tarvitsevat tiukan ruokavalion ja raskasta liikuntaa että paino pysyy matalalla ja mun mielterveydelle sellainen ois enemmän rasite kuin energiaa antava asia.
Tunnesyöminen lähti käsistä. Söin itseni melkein satakiloiseksi...Nuori nainen alkoi viettää enemmän aikaa kotona. Häpeä ja itseinho vaivasivat = lääkkeet lihottaa
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen huomannut saman. Noita lääkkeitä en syö enkä lihomistani voi niiden piikkiin pistää mutta selkeä ero on mielialassa kun on lihonut verrattuna siihen jos laihtuu. Se on melko hämmentävääkin kuinka iso vaikutus sillä on kun huomaa vaatteiden kiristävän tai huomaa niiden käyvän väljiksi. Eikä tietty vaan vaatteissa se ero ole vaan se oma fyysinen olo on pahempi / parempi ja samalla sitten henkinen. Nuo vaatteet on vaan itselle se hyvä mittatikku.
Tyypillisimmillään masennustila vaikuttaa ruokahaluun heikentävästi ja siten paino laskee. Se, että mittailee vaatteitaan ja ilahtuu siitä, että on hoikistunut, ei kuulosta minusta masentuneen tyypilliseltä oirekuvalta, mutta tietenkin ihmiset ovat yksilöitä.
Lihominen ei ainakaan paranna mielialaa.