Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Frans Frangén joutuu oikomaan usein: ”En ole poika”

Vierailija
08.06.2026 |

Kommentit (203)

Vierailija
81/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakkaväki hälytetty ketjuun pelastustoimiin 😆

Vierailija
82/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äärioikeisto on taas heittämässä vääränlaista ihmistä katolta, ihan kuin ihailemansa Taleban.

Musita katsoa illalla nukkumaanmennessä että äärioikeisto ei väijy sängyn alla :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se minulta pois ole, että jokainen nuori saa olla omanlaisensa. Mutta jollain kummallisella tavalla se on teiltä tiukkapipoisilta pois. Miksi? Onko teillä siis haluja kohdistaa häneen pe do fi li aa tms ja häiriinnytte siitä, ettei hän täytä teidän haavekuvaanne optimaalisesta lapsiuhrista, stereotyyppisestä lettipäätytöstä tai polvihousupojasta?

Pedofiliaa 20-vuotiaaseen mieheen?

Jollain vähän nyt termit hakusessa.

Vierailija
84/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Vaikka kaikki tietävät, hän itse mukaan lukien, että hän on poika, pitäisi silti teeskennellä, että hän ei ole poika.

Mitä sitten? Vaikuttaako tuo sinun elämääsi jotenkin?

Jännä, että käännät asian koskemaan minua sen sijaan, että pohtisit itse ilmiötä. Esim. sitä, miksi pitäisi teeskennellä, että joku poika ei ole poika, ja ennen kaikkea, miten tuo vaikuttaa poikaan itseensä.

Mitä kaikkia muita asioita pitäisi tuolla tavalla teeskennellä ja kenen kohdalla?

Kyllä, yleensä nämä kuormittaa vanhempana Suomen mielenterveyspalveluja.

Niin, sinähän sen tiedät.

Se koira älähti johon kalikka kalahti.  🐕 

Vierailija
85/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastukset sangen väkivaltaisia.

Jos hän ei ole poika miksi hän kisaa helsingin nuorten miesten kristillisen yhdistyksen sarjassa 🤔

Jäipäs valheesta kiinni🤣

Vierailija
86/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei pidä itseään poikana/miehenä. Entä sitten? Hirveä kitinä täällä yhden nuoren ihmisen kokemuksesta omasta identiteetistään. Hänen oma asiansa.

Sinä kohtaa siitä tulee muiden asia, kun muut joutuvat osallistumaan leikkiin teeskentelemällä, että hän ei ole poika. Johan otsikossakin sanotaan, että hän joutuu usein oikomaan muiden käsityksiä.

Onko joku pakottanut sinut osallistumaan leikkiin ja teeskentelemään? Kommentaistasi päätellen niin ei ole käynyt. 

Tämä aloitus tai keskustelu ei koske minua tai sinua. Tämä aloitus koskee henkilöä, joka teeskentelee, ettei ole poika, ja haluaa, että muutkin osallistuvat tähän teeskentelemiseen. Kaikki asiat eivät kosketa tällä hetkellä juuri minua tai sinua, mutta niistä voi silti keskustella. Eli jos et nyt mitenkään pysty keskustelemaan ilmiöstä, niin älä ehkä vastaile sitten lainkaan. Tuo taktiikka, että käännät jatkuvasti huomion minuun, tuntuu väsyttävältä, kun minä kuitenkin vastailen tässä asiallisesti ja perustelen sanottavani.

Vierailija
87/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se minulta pois ole, että jokainen nuori saa olla omanlaisensa. Mutta jollain kummallisella tavalla se on teiltä tiukkapipoisilta pois. Miksi? Onko teillä siis haluja kohdistaa häneen pe do fi li aa tms ja häiriinnytte siitä, ettei hän täytä teidän haavekuvaanne optimaalisesta lapsiuhrista, stereotyyppisestä lettipäätytöstä tai polvihousupojasta?

1. Pidä pefofiliasi ihan omana tietonasi äläkä toteuta käytännössä

2. Franshan tässä joutuu itse kärsimään tuosta ideologiasta joka hänelle on syötetty

Vierailija
88/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei pidä itseään poikana/miehenä. Entä sitten? Hirveä kitinä täällä yhden nuoren ihmisen kokemuksesta omasta identiteetistään. Hänen oma asiansa.

Sinä kohtaa siitä tulee muiden asia, kun muut joutuvat osallistumaan leikkiin teeskentelemällä, että hän ei ole poika. Johan otsikossakin sanotaan, että hän joutuu usein oikomaan muiden käsityksiä.

Onko joku pakottanut sinut osallistumaan leikkiin ja teeskentelemään? Kommentaistasi päätellen niin ei ole käynyt. 

Olen eri, mutta itselläni on kokemusta paristakin transista että vaativat muita kutsumaan itseään vastakkaisen sukupuolen nimellä. Ei, mun ei tarvitse osallistua toisen harhaluuloon, olen kutsunut alkuperäisellä nimellään.

Siis miksi ihmeessä? Mikset voi kutsua ihmistä sillä nimellä mitä hän toivoo? Jos työpaikalla on Maija joka toivoo että hänestä käytettäisiin lempinimeä Maikku niin kieltäydytkö siitäkin?

Vierailija
89/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sit poistuu kommentit jotka ei tue silakoiden agendaa

Vierailija
90/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöty on pötyä vaikka voissa pyörittelisi.

Vierailija
91/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Vaikka kaikki tietävät, hän itse mukaan lukien, että hän on poika, pitäisi silti teeskennellä, että hän ei ole poika.

Mitä sitten? Vaikuttaako tuo sinun elämääsi jotenkin?

Jännä, että käännät asian koskemaan minua sen sijaan, että pohtisit itse ilmiötä. Esim. sitä, miksi pitäisi teeskennellä, että joku poika ei ole poika, ja ennen kaikkea, miten tuo vaikuttaa poikaan itseensä.

Mitä kaikkia muita asioita pitäisi tuolla tavalla teeskennellä ja kenen kohdalla?

Kyllä, yleensä nämä kuormittaa vanhempana Suomen mielenterveyspalveluja.

Niin, sinähän sen tiedät.

Transidentifioituvien ihmisten elämästä on olemassa laajoja rekisteritutkimuksia: vähä vanhempi Ruotsissa tehty, joka koskee aikuisia, ja tuore Suomessa tehty, joka koskee nuoria. Tutkimuksen mukaan transidentifioituvat ihmiset tarvitsevat verrokkiryhmään verrattuna huomattavasti enemmän tukea ja psykiatrisia palveluja eli voivat siis huonommin.

Jep, ja transiteilla on tavallista enemmän autismín kirjon häiriöitä. Mikä saattaa selittää trans-juttujen taustaa...

Käytännössä kaikilla tuntemillani sateenkaari-tyypeillä on adhd, ja ylpeilevätkin sillä ja naureskelevat asialle. Tai eroperhe taustalla.

Vierailija
92/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sit poistuu kommentit jotka ei tue silakoiden agendaa

Sensuuriin tarvitsee turvautua silloin kun tietää olevansa väärässä mutta ei pysty myöntämään sitä.

Vierailija
93/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äärioikeisto on taas heittämässä vääränlaista ihmistä katolta, ihan kuin ihailemansa Taleban.

Onko niin, että kun itse aiheesta keskusteleminen rauhallisesti ja järkevästi tuntuu liian vaikealta, pitää sitten heittäytyä hysteeriseksi ja huutaa? Nyt ihan kertauksen vuoksi: ihan tavalliset ihmiset näkevät tämän "en ole poika, vaikka olen poika" -asian läpi. Sen nähdäkseen ei tarvitse olla äärioikeistolainen. Kukaan ei ole ollut heittämässä ketään katolta. Mutta sinua tuntuu tuo väkivaltainen retoriikka kiinnostavan.

Vierailija
94/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frans Frangén on helsinkiläinen taekwondo-urheilija, valmentaja ja nuorten Suomen mestari. Hän on edustanut Helsingin NMKY:n taekwondojaostoa ja on saavuttanut lajissa 3. danin mustan vyön. 

Hänen merkittävimpiä saavutuksiaan ja taustojaan ovat:

SM-mitalit: Voitti nuorten (B1) sarjassa (-63 kg) Suomen mestaruuden ja samassa turnauksessa pronssia ylemmässä painoluokassa. Hän on saavuttanut SM-mitaleja myös vuosina 2021 ja 2022.

3. Danin vyöarvo: Suoritti taekwondon 3. danin mustan vyön joulukuussa 2025.

Valmennus: Toimii aktiivisesti valmentajana ja on edustanut Suomea maajoukkueessa sekä PM-kilpailuissa.

Muut lajit: Frans on myös Chase tagin Suomen mestari. 

Vierailija
95/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohiksena, eikö hän ole jo armeijaiässä? Mitenköhän kutsunnat meni? Jos ei ole siis mies, niin intti, eikä siviilipalvelus taida koskea häntä. Hmmmm..

Jos on jo virallisesti nainen vai olikohan muunsukupuolinen? niin ei tarvitse osallistua kutsuntoihin

Vierailija
96/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta itselläni on kokemusta paristakin transista että vaativat muita kutsumaan itseään vastakkaisen sukupuolen nimellä. Ei, mun ei tarvitse osallistua toisen harhaluuloon, olen kutsunut alkuperäisellä nimellään.

Siis miksi ihmeessä? Mikset voi kutsua ihmistä sillä nimellä mitä hän toivoo? Jos työpaikalla on Maija joka toivoo että hänestä käytettäisiin lempinimeä Maikku niin kieltäydytkö siitäkin?

Annettu nimi ja sukupuoli ihan eri asioita.

Vierailija
97/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pedofiliaa 20-vuotiaaseen mieheen?

Jollain vähän nyt termit hakusessa.

Lihava sinitukka vasta heräsi ja kuuopa huutaa aamupössyä. Ei siinä nyt ajatus aina niin kirkkaasti juokse.

Vierailija
98/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin monta kertaa berseeseen paukutettu, poikuusvuosista on pitkä aika. 

Vierailija
99/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vastaus sinullekin: jos henkilö kokee, ettei ole poika, vaikka on poika, mutta ei pakota muita osallistumaan teeskentelyynsä, asia on ok. Jos hän velvoittaa muutkin mukaan tuohon kuvitelmaan, se ei ole ok. En ymmärrä, miksi lähdet tuollaisille seksuaalisille kierroksille viestissäsi. Ei kuulosta terveeltä.

Vierailija
100/203 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on ap:lle ja teille muille oikeistova ja keil le ongelma, koska....?

Mitä jos jätätte tämän lapsen rauhaan kasvamaan omaksi itsekseen ettekä möyhää hänen identiteetistään.

#kasvurauha

Eihän tuo nimenomaan ole saanut kasvaa rauhassa vaan hänen päähänsä on syötetty ajatus ettei hän ole poika vaikka hän selvästi on poika.

Missä niin on kerrottu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi