IL: Frans Frangén joutuu oikomaan usein: ”En ole poika”
Miksi tällaista soopaa tulee telkkarista?
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/e6616087-cd39-4caf-b795-392647a…
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Vaikka kaikki tietävät, hän itse mukaan lukien, että hän on poika, pitäisi silti teeskennellä, että hän ei ole poika.
Mitä sitten? Vaikuttaako tuo sinun elämääsi jotenkin?
Jännä, että käännät asian koskemaan minua sen sijaan, että pohtisit itse ilmiötä. Esim. sitä, miksi pitäisi teeskennellä, että joku poika ei ole poika, ja ennen kaikkea, miten tuo vaikuttaa poikaan itseensä.
Mitä kaikkia muita asioita pitäisi tuolla tavalla teeskennellä ja kenen kohdalla?
Kyllä, yleensä nämä kuormittaa vanhempana Suomen mielenterveyspalveluja.
Niin, sinähän sen tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frans-lapsi.
Frans-poika, otan osaa. Äitiään ei voi valita. Ei kukaan. 🙂
Moni alkaa kapinoida vanhempiaan vastaan.
Fransilla se tarkoittaisi mekkojen ja identiteettisekoilun nurkkaan heittämistä ja ihan normaalin nuoren miehen elämää.
Olisihan se nyt ihan shokki äidille: fransu miehistyisi ja alkaisi normaaliksi!
Ei riitä normaali, ryhtyy kuu lapääksi ja jahtaa ri kastajia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Vaikka kaikki tietävät, hän itse mukaan lukien, että hän on poika, pitäisi silti teeskennellä, että hän ei ole poika.
Jännä, että käännät asian koskemaan minua sen sijaan, että pohtisit itse ilmiötä. Esim. sitä, miksi pitäisi teeskennellä, että joku poika ei ole poika, ja ennen kaikkea, miten tuo vaikuttaa poikaan itseensä.
Mitä kaikkia muita asioita pitäisi tuolla tavalla teeskennellä ja kenen kohdalla?
Hän saa olla ja elää kuten itse haluaa, hänen valintansa, hänen elämänsä.
Pohditko aina kaikkien muiden ihmisten valintoja jos ne eivät ole samanlaisia kuin omasi?
Olipas taas pska argumentti tarkoitatko siis että kaikkien meidän pitäisi leikkiä että joku joka näyttää pojalta ja on pojan nimikin ja pukeutuukin kuin poika onkin joku ihmeen "muunsukupuolinen" ja pitäis automaattisesti tietää että toi on taas niitä "erikoisia"??
Vierailija kirjoitti:
Voi lapsiparkaa.
Mallikappale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän saa olla ja elää kuten itse haluaa, hänen valintansa, hänen elämänsä.
Pohditko aina kaikkien muiden ihmisten valintoja jos ne eivät ole samanlaisia kuin omasi?
Siis tässähän keskustellaan tv-ohjelmaan hakeutuneesta henkilöstä.
En minä ainakaan pohdi "kaikkien muiden ihmisten" valintoja mutta jos joku haluaa tulla julkisuuteen kertomaan valinnoistaan niin eikö aiheesta silloinkaan saisi keskustella?
Hän ei pidä itseään poikana/miehenä. Entä sitten? Hirveä kitinä täällä yhden nuoren ihmisen kokemuksesta omasta identiteetistään. Hänen oma asiansa.
"Hän saa olla ja elää kuten itse haluaa, hänen valintansa, hänen elämänsä.
Pohditko aina kaikkien muiden ihmisten valintoja jos ne eivät ole samanlaisia kuin omasi?"
Mutta miksi hän oikoo muita, jos kyse on vain hänen omasta valinnastaan? Miksi muiden pitää osallistua teeskentelemiseen?
Kun olin nuori, niin Suomessa ei ollut yhtäkään ainutta muunsukupuolista. Tämä johtuu siitä ettei niitä ollut kukaan edes keksinyt siinä vaiheessa ja muutenkin olisi siihen aikaan tehty naurunalaiseksi tällaisista puheista. Olisipa nykyäänkin niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä ole jo liian vanha leikkimään tällaisia leikkejä? Pitäisikö alkaa aikuistumaan pikkuhiljaa?
Järkyttävää myös on että suurin osa aikuisista mukaan luettuna tuon "muun sukupuolisen" vanhemmat menee tuohon leikkiin mukaan.
Eiköhän tää leikku lähtenyt juuri vanhemmasta. Rosa Meriläinen on juuri se äiti joka on ensimmäisenä selittämässä pikkupojalleen ettei tämä ole poika jos pitää vasleanpunaisesta. Kasva siinä sitten mieheksi.
Totta, Frans on jo mies.
Ja kaikille identeettiongelmaisille tiedoksi, ihmisiä ei kiinnosta noin yleisesti ottaen identiteettisi vaan fakta (sukupuolesi).
Vierailija kirjoitti:
Hän ei pidä itseään poikana/miehenä. Entä sitten? Hirveä kitinä täällä yhden nuoren ihmisen kokemuksesta omasta identiteetistään. Hänen oma asiansa.
Sinä kohtaa siitä tulee muiden asia, kun muut joutuvat osallistumaan leikkiin teeskentelemällä, että hän ei ole poika. Johan otsikossakin sanotaan, että hän joutuu usein oikomaan muiden käsityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on hänen oma asiansa niin mitä jos pitäisi turpansa kiinni siitä?
Harrastukset sangen väkivaltaisia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole kun hän ja ideologiset toverit yrittävät pakottaa muut leikkimään mukana tässä leikissä ja teeskentelemään että tämä on muka totta.
En ole poika? Mikä sitten olet? Joku pelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frans-lapsi.
Frans-poika, otan osaa. Äitiään ei voi valita. Ei kukaan. 🙂
Moni alkaa kapinoida vanhempiaan vastaan.
Fransilla se tarkoittaisi mekkojen ja identiteettisekoilun nurkkaan heittämistä ja ihan normaalin nuoren miehen elämää.
Olisihan se nyt ihan shokki äidille: fransu miehistyisi ja alkaisi normaaliksi!
Varusmiespalvelun suorittaminen olisi kauheinta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä kohtaa siitä tulee muiden asia, kun muut joutuvat osallistumaan leikkiin teeskentelemällä, että hän ei ole poika. Johan otsikossakin sanotaan, että hän joutuu usein oikomaan muiden käsityksiä.
Tää levinnyt niin että pridekin vaatii jatkuvaa 24/7 huomiota
Vierailija kirjoitti:
Harrastukset sangen väkivaltaisia.
#antifakunto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku pakottanut sinut osallistumaan leikkiin ja teeskentelemään? Kommentaistasi päätellen niin ei ole käynyt.
Järkyttävää myös on että suurin osa aikuisista mukaan luettuna tuon "muun sukupuolisen" vanhemmat menee tuohon leikkiin mukaan.