Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät nelikymppiseksi mennessä ole eläneet oikeastaan ollenkaan?

Vierailija
07.06.2026 |

Surkeaa, ja tuntuu mahdottomalta, että tässä vaiheessa pystyisi enää tyhjästä aloittamaankaan...

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä.

Poikuus on tallella tukevasti enkä ole koskaan edes treffeillä käynyt naisen kanssa.

Työelämässä onneksi olen päässyt eteenpäin ja johtaja-titteli löytyy käyntikortista.

Muuten sitten ei olekkaan hurraamista. 

M40

Johtajana et kuulu elämättömiin.

Onko työnteko elämistä? 

On. Voittaa kotona istumisen mennen tullen. Työn jälkeen voi toki myös tehdä jotain.

Itse en kyllä istuisi kotona, jos jättäisin työt. Harrastaisin kahta harrastustani, nauttisin kotona olemisesta myös, matkustaisin varmaan. Kukaan muu ei sanelisi, mitä minun pitää tehdä, eikä minun pitäisi toteuttaa kenenkään muun haluamia asioita. Eläisin omaan rytmiini, eikä muiden sanomiset vaikuttaisi siihen.

Tämä kaikki siis, kun työuraa on nyt 25 vuotta takana jo. Työnteko ei ole itsensä kuuntelemista ja oman elämäni elämistä minulle.

Voithan sinä ottaa lomia ja matkustella. Kun ei ole töitä passivoituu pikkuhiljaa ihan huomaamattaan.

Niin otankin, mutta lomaa on yleensä joku 1,5kk vuodesta ja loppuaika on työelämää. 25 vuoden jälkeen alkaa tuntua, ettei elämä voi loppuun asti näin mennä.

Passivoituminen on minulle ihan ok, koska harrastan silti aktiivisesti rakkaita harrastuksiani. En halua olla erityisen aktiivinen niiden lisäksi. Ne riittävät minulle enimmäkseen.

Koita nyt tajuta, että et ole mikään orja, jonka on pakko olla töissä. Tuo mentaliteetti on todella haitallinen. Kuka sinut niinkuin pakottaa? Sekin on ihan vaan ihminen niinkuin sinäkin, mutta sinä vaan näet hänet jonain auktoriteettina.

Ei tässä mitään tajuamista sen enempää ole. Tämä systeemi pakottaa elämään rahalla. Sitä joko on säästössä, sitä saa töistä tai sitten elää tukien varassa. Siinä se. Nyt olen nähnyt jo niin pitkään tätä työelämäpuolta, niin siirtynen jossain vaiheessa pois ja olen miettinyt jo etukäteen, millä ja miten elän sen jälkeen.

Vierailija
62/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri Yle Teemalta tuli Kaurismäen Arvottomat.

Siinä tähän ketjuun sopiva viisaus: ”Jokainen kuitenkin kuvittelee että toinen on onnellisempi kuin itse. Turhaan”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina tuo matkustelu mainitaan. Uusissa paikoissa käyminen etenkin kesähelteillä tuntuu turhan hikiseltä hommalta.

Matkustelu ei ole mitenkään ihmeellistä eikä se ole mitään elämän rakennusta.

Hienoja muistoja ja kokemuksia ainakin itselläni on matkustelun suhteen. Toki olen tehnyt ne aina jonkun tai joidenkin kanssa yhdessä. Ne ovat olleet kohokohtia monesti.

Vierailija
64/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tuo matkustelu mainitaan. Uusissa paikoissa käyminen etenkin kesähelteillä tuntuu turhan hikiseltä hommalta.

Matkustanut itse joulukuussa ja keväällä. Miksi kesällä, on kallistakin. 

Vierailija
65/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

OSTAT kesämekon ja lähdet tansseihin!

Vierailija
66/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaapa tekin arabi tai afrikkalainen mies, nautitte ja unohdatte surkutella.

Kesä on rakkauden aikaa ja tinderistä edellämainittuja miehiä löytää hyvin<3

mene uuniin

Vierailija
67/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vertaa omaa elämää muiden elämään, saavutuksiin ja varsinkin siihen sosiaalisen median kiiltokuvakulissiin, niin tulee aina olemaan pettynyt omaan elämään. Vastaavasti jos asettaa omat odotukset epärealistisen korkealle, niin tulee todennäköisesti lannistumaan. Järkevintä on miettiä sellaisia realistisia juttuja, joilla omaan elämään voisi saada enemmän sisältöä. Ei tarvitse olla mitään isoja päämääriä, vaan voi aloittaa ihan jokapäiväisistä jutuista. 

Vierailija
68/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat, että et ole elänyt ollenkaan?

Harrastanut irstasta irtoseksiä.

Kokeillut erinäisiä piristeitä.

Matkustellut ympäriinsä (edeltävät kohdat liityvät) 

jne. 

Ehkä et vaan ole kasvanut aikuiseksi. Onhan tuo melko yleistä vaikka nuo kaikki olisikin jo kokenut, aina vaan janoaa lisää.

Heeetkinen, eikös palstalla päivittäin toitoteta feministisen sisaruskunnan toimesta, että miehille antaminen on suurimpia syntejä, ja naiseuden suurimpia hyveitä on pihdata ja vittuilla miehille. Kuinkas nyt näin?🤔🤔

Vierailija
69/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälleen pysyvästi sairaana sanoisin että elämää on kaikki ennen kuolemaa. Toki osalla on äksöniä enemmän, mutta meillä muilla on sitten jotain muuta enemmän, kuten vaikka että ollaan ehditty ajatella asioita enemmän tai laajemmin tai eri vinkkelistä kuin muut. Tai harrastettu mieluisia asioita, jotka ovat usein paljon mielekkäämpää tekemistä kuin hyvin suuren osan bs työt. Ei kannata katsoa elämää jonain valmiina sapluunana että sovinko tuohon. Ihan itse voit määrittää itsellesi merkityksellisen elämän ja elää sitä.

Toisena sairaana sanoisin että tämä elämä ennen kuolemaa on pelkkää tyhjäkäyntiä kun olet sairas fyysisesti ja psyykkisesti niin elämässä ei ole juuri mitään kun mitä muka harrastaa kun kaikki maksaa ja ne tuhannet jauhannat kirjastoista ja metsissä kävelyistä ym. "ilmaisista" voi jättää sanomatta kun sellaisia joka päivä pelkästään saa vaan masennuksen pahentumaan. Muiden ihmisten elämää kun katsoo kun harrastavat ja on parisuhteet, kavereita jne. niin tulee vaan katkeraksi ja alkaa itkemään. Ja jos sanotte "elä omaa elämää äläkä muiden" niin minulla olisi vaikka mitä omia ideoita mitä tehdä elämässä kuin matkia muita mutta milläs teet jos et ole työkykyinen kun kaikki maksaa. Ja edelleen ilmaiset jutut jos oikeasti eivät kiinnosta niitä ei voi väkisin alkaa vääntämään koska pakottaminen johonkin ei johda mihinkään hyvään. Parisuhdettakaan ei ole löytynyt ja ikää yli 40 ja tässäkin vaatimus yleensä on että pitää olla oma elämä, no sellaista ei ole eikä rahaa toteuttaa niin eipä ole naista löytynyt kun ei näitä kriteerejä täytä. 

Vierailija
70/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälleen pysyvästi sairaana sanoisin että elämää on kaikki ennen kuolemaa. Toki osalla on äksöniä enemmän, mutta meillä muilla on sitten jotain muuta enemmän, kuten vaikka että ollaan ehditty ajatella asioita enemmän tai laajemmin tai eri vinkkelistä kuin muut. Tai harrastettu mieluisia asioita, jotka ovat usein paljon mielekkäämpää tekemistä kuin hyvin suuren osan bs työt. Ei kannata katsoa elämää jonain valmiina sapluunana että sovinko tuohon. Ihan itse voit määrittää itsellesi merkityksellisen elämän ja elää sitä.

No, sinänsä ei riitä pelkkä oma määrittely, jos siihen merkitykselliseen elämään esim. kuuluisi toisen kanssa jaettu rakkaus. Kenenkään toisen puolesta kun ei näitä voi päättää.

Vierailija
71/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoja muistoja ja kokemuksia ainakin itselläni on matkustelun suhteen. Toki olen tehnyt ne aina jonkun tai joidenkin kanssa yhdessä. Ne ovat olleet kohokohtia monesti.

En halua matkustaa yksin. Pillittäisin vain jossain hotellihuoneessa.

Vierailija
72/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jne. 

Ehkä et vaan ole kasvanut aikuiseksi. Onhan tuo melko yleistä vaikka nuo kaikki olisikin jo kokenut, aina vaan janoaa lisää.

Heeetkinen, eikös palstalla päivittäin toitoteta feministisen sisaruskunnan toimesta, että miehille antaminen on suurimpia syntejä, ja naiseuden suurimpia hyveitä on pihdata ja vittuilla miehille. Kuinkas nyt näin?🤔🤔

Mie het hän ne nimenomaan paheksuvat naisten sek su aa li suutta.

Vierailija
73/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kuolee jo nuorina, monet on ongelmissa, traumoissa, harmissa.

Onnellisia turmeltumattomat.

Runoilija Helvi Hämäläinen kirjoitti: Kukaan ei näe toisen unia

Vierailija
74/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen eteen pitää tehdä itse töitä, valitettavasti. Siihen havahduin itsekin viimetipassa. Aika ja ikä alkoi tulla vastaan. Riippuu tietysti siitä mitä sillä "elämän alkamisella" tarkoittaa? Itsellä se tarkoitti normi perheen perustamista ja vaimoa. Yllättäen oven takana ei ollut jonoa naisia kyselemässä matkaan. Piti heittäytyä täysillä siihen hommaan ja muutaman harha osuman jälkeen löytyi oikea timantti. Ja se oli menoa. Tuuria oli mukana koska törmäsin jo tuohon aikaan harvinaiseen tapaukseen joka arvosti perinteisiä arvoja ja perhe elämää, eikä ollut mikään useammalla käytössä ollut kiertopalkinto, lisäksi niin se vaan on että ns kemiat pitää kohdata mikä tässä on ehkäpä se vaikein juttu.

Jälkeenpäin ajatellen kävi oikein kunnon munkki. Parisuhdeloton jos ei ihan 7 oikein niin 6 ja lisänumero ainakin. 

Vierailija
75/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jne. 

Totta. Eivät pane kun nainen haluaisi, vain silloin kun nainen ei halua.

Vierailija
76/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä.

Poikuus on tallella tukevasti enkä ole koskaan edes treffeillä käynyt naisen kanssa.

Työelämässä onneksi olen päässyt eteenpäin ja johtaja-titteli löytyy käyntikortista.

M40

Onko työnteko elämistä? 

On. Voittaa kotona istumisen mennen tullen. Työn jälkeen voi toki myös tehdä jotain.

Itse en kyllä istuisi kotona, jos jättäisin työt. Harrastaisin kahta harrastustani, nauttisin kotona olemisesta myös, matkustaisin varmaan. Kukaan muu ei sanelisi, mitä minun pitää tehdä, eikä minun pitäisi toteuttaa kenenkään muun haluamia asioita. Eläisin omaan rytmiini, eikä muiden sanomiset vaikuttaisi siihen.

Tämä kaikki siis, kun työuraa on nyt 25 vuotta takana jo. Työnteko ei ole itsensä kuuntelemista ja oman elämäni elämistä minulle.

Voithan sinä ottaa lomia ja matkustella. Kun ei ole töitä passivoituu pikkuhiljaa ihan huomaamattaan.

Niin otankin, mutta lomaa on yleensä joku 1,5kk vuodesta ja loppuaika on työelämää. 25 vuoden jälkeen alkaa tuntua, ettei elämä voi loppuun asti näin mennä.

Passivoituminen on minulle ihan ok, koska harrastan silti aktiivisesti rakkaita harrastuksiani. En halua olla erityisen aktiivinen niiden lisäksi. Ne riittävät minulle enimmäkseen.

Mulla on ihan sama tilanne ja sama määrä työvuosiakin takana. Itse olen alkanut säästämään tavallista enemmän ja suunnitellut, että 5-10 vuoden päästä jättäydyn työelämästä, myyn asunnon ja muutan johonkin halvemman elintason maahan elämään säästöillä siihen asti, kunnes alan saamaan eläkettä. Ehkä teen jotain osa-aikaista etätyötä, jos sattuu huvittamaan.

Vierailija
77/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä.

M40

Onko työnteko elämistä? 

Koita nyt tajuta, että et ole mikään orja, jonka on pakko olla töissä. Tuo mentaliteetti on todella haitallinen. Kuka sinut niinkuin pakottaa? Sekin on ihan vaan ihminen niinkuin sinäkin, mutta sinä vaan näet hänet jonain auktoriteettina.

Eri mutta millä teet mieleisen elämän itsellesi jos ei saa rahaa jota yleensä saa töistä? Tuilla ei mielekästä elämää saa aikaan vaan ainoastaan odotushuoneen kuolemaa varten. Ja sinun käsitys mielekkäästä elämästä on sinun ei minun joten et voi pakottaa toista elämään tavoilla jotka sinun mielestä ovat sopivia köyhälle ja tuo on oikeastaan sama mentaliteetti kuin pakottaisi olemaan orjatyössä.

Vierailija
78/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua matkustaa yksin. Pillittäisin vain jossain hotellihuoneessa.

Se on kyllä totta, ettei kaikki halua matkustaa yksin. Noita matkakumppanin hakuryhmiä on myös. En tosin tiedä, miten helposti niistä saa matkaseuraa.

Vierailija
79/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jne. 

En ole nähnyt yhdenkään miehen sitä paheksuvan. Ainoastaan vitutusta, jos joku mies saa, ja itse ei. Ehkä te naiset tulkitsette tämän paheksuntana? Esim itse olen kuullut naisten yllättyvän, kun kuulivat, että olisin itsekin heiltä halunnut🤔🤔

Vierailija
80/80 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset