Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kun rahat monelta loppu niin löytyykö hyviä ruoka säästö vinkkejä?

Vierailija
07.06.2026 |

Miten säästää ruokakustannuksissa, koska lapsiperheenä se on suurin meno.

 

Hyvät vinkit jakoon. 

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites on sitte herkkujen laita? Kuinka paljo syötte pullaa ja karkkia? Neki kannattaa kaikki karsia pois. 

Vierailija
62/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoukset ja kilohintojen tarkkailu. Meillä käytännössä kaikki ruoka on tarjouksista ostettu paitsi maito, joka ei ole koskaan tarjouksessa. Kun on oikein hyvä tarjous niin ostan varastoon. Kun on huonoja tarjouksia, syödään varastoista. Ja niistä tarjouksistakin ostetaan sitä mitä muutenkin syödään. Ei ole järkevää ostaa tarjouksesta tarjouksen itsensä vuoksi, jos tuotetta ei sitten kukaan halua syödä. 

Sovelluksien tarjoukset, klubitarjoukset, plussatarjoukset kaikki kannattaa ottaa huomioon. 

Tänään ostin jugurttia, leipää, broileria, kasviksia, hedelmiä, juustoa tarjouksista ja loput täydennetään kaapeissa valmiina olevilla tarjouksesta aiemmin ostetuilla tuotteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä+ kaurahiutaletta + suolaa 

sekaisin kulhossa

Pellille paperi

Kaadat ja levität taikinan siihen

Paistat 250 astetta uunin keskiosassa noin 10-25 minuuttia

Leikkaa heti paloihin kun otat uunista 

Syö halvan margariinin kera 

 

Halvimmat kaurahiutaleet kmenu 0.33e/puoli kiloa lidl 0.36e /puoli kiloa. 

Halvin margariini kmenu 0.33e 400g

Suola löytynee kotoa ja vesi

 

Puolesta kilosta tekee 2-3 peltiä leipää.

 

Eli

Leipä on kallista älä osta.

Tee tällä ohjeella itse tai hae leipäjonossa ilmaista.

Vierailija
64/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voit tehdä yli jääneestä kaurapuurosta peltileipää. Sama resepti.

Vierailija
65/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites on sitte herkkujen laita? Kuinka paljo syötte pullaa ja karkkia? Neki kannattaa kaikki karsia pois. 

Ei kannata. Elämästä voi nauttia välillä, myös köyhä.

Vierailija
66/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee itse alusta asti. Älä osta puolivalmiita, eineksistä tai paisto- ja grillipisteestä puhumattakaan. Käy kaupassa aikaisin aamulla tai myöhään illalla, jolloin tarjolla on paljon punalappuisia aletuotteita.

Mä olen eri mieltä puolivalmisteiden käytöstä. Esim Cittarissa oli just Tammisen raaat lihapullat 300 gr/20 kpl. Kolme pakettia kympillä.  Eipä lihoja juuri paljon edullisemmin saa. Toimi paistettuna noineenkin ja helppo tuunata kastikkeella tai esim juustokuution tökkäämällä sisään. Yksi paketti riittää neljälle hengelle hyvin.

Tietty harkiten mietityt puolivalmisteet, ei kaikkea.

Neljä henkilöä ei kannata syödä pakettia. Syö mielummin ne lihapullat sieltä paketista. Muovista saa vatsavaivoja eikä ihmisen elimistö kunnolla sulata muovia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkispekkiset 6-11e/ Annos.

 

Halvalla samat fiilarit Kmenun pyttipannu pakastealtaasta noin 3e /kilo

 

Siitä syö aikuinen nainen 2-6 annosta 

Jos siis pidät sipulista.

 

Tietysti maustat ja höystät oman mielen mukaan.

Vierailija
68/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kmenun vaniljatuutit maksaa cittarissa 0.89e/6 kpl pakkaus. Siitä köyhälle jäätelöherkkuhetki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta mehujuomia vaan osta elektrolyytti jauheita ja mausta vettä niillä. Bolero jauhepussista saa usea litran vettä joka maistuu aivan mehulle.  Pussit maksaa usein noin 0,80e kpl.

Vierailija
70/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen kuin meillä rahapulassa nuorempana .  Makaronia ja päälle vähän margariinia ja hapanleivän pala. Noin 4€  pari päivää.  2€ päivä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanapoppis nugget lämmitä pannulla ja syö 2 päivää .  Riisipaketti 2-3€ riittää monta annosta.  Ykx nakkipaketti kestää viikon kun tekee pyttipannun ja keiton ja munakkaan.  

Vierailija
72/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu halvin suolakeksipaketti 1,50 ja litran mehu 1,20. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelipussi 1€ ja kananugget paketti noin 2€. Poppis. 

Vierailija
74/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on ihan loppu rahat niin lasten karkkitikkari 20 cnt.  Vie nälän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvin hampurilainen ja trip mehu 2,50€.  Parasta on ostaa heti riisipaketti ja tonnikalaa kun saa rahaa. 

Vierailija
76/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhetta halvin kilohinta, halvinta makaronia ja halvimat keittojuurekset. Halvin tomaattimurska.  Mausteita.

 

Tomattinen makaroni-kasviskeitto:

Kattilaan vettä soijarouhetta ja makaronia sinne kun vesi kiehuu, mausta suolalla. Lisää keittojuurekset tms. Keitä kunnes makaronikypsää. Kaada sekaan tomaattimurska. Tarkista maku ja lisää tarvittaessa mausteita. 

 

Nistipata:

Kattilaan vettä. soijarouhetta ja makaronia ja kasvikset kun vesi kiehuu. Mausta, keitä kunnes makaroni kypsää, kaada vesi pois siivilän lävitse makaronia ja soijarouhetta takasin Kattilaan ja tomaattimurska päälle mausta ja kiehauta.

Vierailija
77/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hk sininen uunissa on parasta .  

Vierailija
78/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivattuja herneitä liottaa vedessä  yön yli ,  iso kattila .  Aamulla alkaa keittää ja lisää vähän sipulia ja porkkanaa kuin lihaliemi.  Pari maustepippuria ja timjamia.  Puoli tee lusikallista suolaa ja antaa hiljalleen kiehua pitkään kypsäksi .  Lisää vähän vettä jos vesi haihtuu ja sekoita välillä.  

Vierailija
79/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten pieni pizza ja päälle viipaloitu tomaatti . Hetki lämmittää uunissa .  2€. 

Vierailija
80/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soijarouhe on tosiaan halvin proteiininlähde ja aika hyvä aminohapoiltaan, melkein naudanlihan tasoa.

Hyi helvetti! Älä ainakaan soijarouhetta ala käyttämään. Se maistuu paskalle ja maku tunkee maustamisesta huolimatta helposti läpi. Sitä pitää maustaa huomattavasti enemmän kuin vaikkapa jauhelihaa jos siitä aikoo saada syömäkelpoista.

Kyllä, soijarouhe vaatii maustamista. Kokeilepas tehdä näin. Laita pieneen kulhoon 1 dl sojarouhetta, 2 tl savupaprikajauhetta, 2 rkl pähkinärouhetta, 2 pieneksi pilkottua alkosipulin kynttä, 1 silputtu sipuli, 1 murusteltu lihaliemikuutio, ripaus suolaa ja ropsaus rouhittua pippuria. Kuumenna vedenkeittimessä 2 dl vettä ja kaada kulhoon, sekoita ja anna maustua. 

Tämän voi paistaa pannulla öljyssä rapeaksi. Jos haluaa enemmän kasviksia, voi sekoittaa mukaan esim. yhden raastetun porkkanan, paketillisen linssejä tai suikaloidun kesäkurpitsan. Sitten vain käytetään kuten jauhelihaa, esimerkiksi pastavuokaan, riisin kanssa piirakoiden täytteeksi, tortilloihin tai tacoihin. 

Pähkinärouheen sijaan voi käyttää mantelirouhettakin, tarkoitus on saada purutuntumaa. Myös porkkanasta tulee purutuntumaa, jos sen raastaa karkeaksi.