Nyt kun rahat monelta loppu niin löytyykö hyviä ruoka säästö vinkkejä?
Miten säästää ruokakustannuksissa, koska lapsiperheenä se on suurin meno.
Hyvät vinkit jakoon.
Kommentit (89)
Tarjoukset ja kilohintojen tarkkailu. Meillä käytännössä kaikki ruoka on tarjouksista ostettu paitsi maito, joka ei ole koskaan tarjouksessa. Kun on oikein hyvä tarjous niin ostan varastoon. Kun on huonoja tarjouksia, syödään varastoista. Ja niistä tarjouksistakin ostetaan sitä mitä muutenkin syödään. Ei ole järkevää ostaa tarjouksesta tarjouksen itsensä vuoksi, jos tuotetta ei sitten kukaan halua syödä.
Sovelluksien tarjoukset, klubitarjoukset, plussatarjoukset kaikki kannattaa ottaa huomioon.
Tänään ostin jugurttia, leipää, broileria, kasviksia, hedelmiä, juustoa tarjouksista ja loput täydennetään kaapeissa valmiina olevilla tarjouksesta aiemmin ostetuilla tuotteilla.
Vettä+ kaurahiutaletta + suolaa
sekaisin kulhossa
Pellille paperi
Kaadat ja levität taikinan siihen
Paistat 250 astetta uunin keskiosassa noin 10-25 minuuttia
Leikkaa heti paloihin kun otat uunista
Syö halvan margariinin kera
Halvimmat kaurahiutaleet kmenu 0.33e/puoli kiloa lidl 0.36e /puoli kiloa.
Halvin margariini kmenu 0.33e 400g
Suola löytynee kotoa ja vesi
Puolesta kilosta tekee 2-3 peltiä leipää.
Eli
Leipä on kallista älä osta.
Tee tällä ohjeella itse tai hae leipäjonossa ilmaista.
Toki voit tehdä yli jääneestä kaurapuurosta peltileipää. Sama resepti.
Vierailija kirjoitti:
Mites on sitte herkkujen laita? Kuinka paljo syötte pullaa ja karkkia? Neki kannattaa kaikki karsia pois.
Ei kannata. Elämästä voi nauttia välillä, myös köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee itse alusta asti. Älä osta puolivalmiita, eineksistä tai paisto- ja grillipisteestä puhumattakaan. Käy kaupassa aikaisin aamulla tai myöhään illalla, jolloin tarjolla on paljon punalappuisia aletuotteita.
Mä olen eri mieltä puolivalmisteiden käytöstä. Esim Cittarissa oli just Tammisen raaat lihapullat 300 gr/20 kpl. Kolme pakettia kympillä. Eipä lihoja juuri paljon edullisemmin saa. Toimi paistettuna noineenkin ja helppo tuunata kastikkeella tai esim juustokuution tökkäämällä sisään. Yksi paketti riittää neljälle hengelle hyvin.
Tietty harkiten mietityt puolivalmisteet, ei kaikkea.
Neljä henkilöä ei kannata syödä pakettia. Syö mielummin ne lihapullat sieltä paketista. Muovista saa vatsavaivoja eikä ihmisen elimistö kunnolla sulata muovia.
Makkispekkiset 6-11e/ Annos.
Halvalla samat fiilarit Kmenun pyttipannu pakastealtaasta noin 3e /kilo
Siitä syö aikuinen nainen 2-6 annosta
Jos siis pidät sipulista.
Tietysti maustat ja höystät oman mielen mukaan.
Kmenun vaniljatuutit maksaa cittarissa 0.89e/6 kpl pakkaus. Siitä köyhälle jäätelöherkkuhetki.
Älä osta mehujuomia vaan osta elektrolyytti jauheita ja mausta vettä niillä. Bolero jauhepussista saa usea litran vettä joka maistuu aivan mehulle. Pussit maksaa usein noin 0,80e kpl.
Silleen kuin meillä rahapulassa nuorempana . Makaronia ja päälle vähän margariinia ja hapanleivän pala. Noin 4€ pari päivää. 2€ päivä.
Kanapoppis nugget lämmitä pannulla ja syö 2 päivää . Riisipaketti 2-3€ riittää monta annosta. Ykx nakkipaketti kestää viikon kun tekee pyttipannun ja keiton ja munakkaan.
Juu halvin suolakeksipaketti 1,50 ja litran mehu 1,20.
Nuudelipussi 1€ ja kananugget paketti noin 2€. Poppis.
Kun on ihan loppu rahat niin lasten karkkitikkari 20 cnt. Vie nälän.
Halvin hampurilainen ja trip mehu 2,50€. Parasta on ostaa heti riisipaketti ja tonnikalaa kun saa rahaa.
Soijarouhetta halvin kilohinta, halvinta makaronia ja halvimat keittojuurekset. Halvin tomaattimurska. Mausteita.
Tomattinen makaroni-kasviskeitto:
Kattilaan vettä soijarouhetta ja makaronia sinne kun vesi kiehuu, mausta suolalla. Lisää keittojuurekset tms. Keitä kunnes makaronikypsää. Kaada sekaan tomaattimurska. Tarkista maku ja lisää tarvittaessa mausteita.
Nistipata:
Kattilaan vettä. soijarouhetta ja makaronia ja kasvikset kun vesi kiehuu. Mausta, keitä kunnes makaroni kypsää, kaada vesi pois siivilän lävitse makaronia ja soijarouhetta takasin Kattilaan ja tomaattimurska päälle mausta ja kiehauta.
Mut hk sininen uunissa on parasta .
Kuivattuja herneitä liottaa vedessä yön yli , iso kattila . Aamulla alkaa keittää ja lisää vähän sipulia ja porkkanaa kuin lihaliemi. Pari maustepippuria ja timjamia. Puoli tee lusikallista suolaa ja antaa hiljalleen kiehua pitkään kypsäksi . Lisää vähän vettä jos vesi haihtuu ja sekoita välillä.
Saarioisten pieni pizza ja päälle viipaloitu tomaatti . Hetki lämmittää uunissa . 2€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhe on tosiaan halvin proteiininlähde ja aika hyvä aminohapoiltaan, melkein naudanlihan tasoa.
Hyi helvetti! Älä ainakaan soijarouhetta ala käyttämään. Se maistuu paskalle ja maku tunkee maustamisesta huolimatta helposti läpi. Sitä pitää maustaa huomattavasti enemmän kuin vaikkapa jauhelihaa jos siitä aikoo saada syömäkelpoista.
Kyllä, soijarouhe vaatii maustamista. Kokeilepas tehdä näin. Laita pieneen kulhoon 1 dl sojarouhetta, 2 tl savupaprikajauhetta, 2 rkl pähkinärouhetta, 2 pieneksi pilkottua alkosipulin kynttä, 1 silputtu sipuli, 1 murusteltu lihaliemikuutio, ripaus suolaa ja ropsaus rouhittua pippuria. Kuumenna vedenkeittimessä 2 dl vettä ja kaada kulhoon, sekoita ja anna maustua.
Tämän voi paistaa pannulla öljyssä rapeaksi. Jos haluaa enemmän kasviksia, voi sekoittaa mukaan esim. yhden raastetun porkkanan, paketillisen linssejä tai suikaloidun kesäkurpitsan. Sitten vain käytetään kuten jauhelihaa, esimerkiksi pastavuokaan, riisin kanssa piirakoiden täytteeksi, tortilloihin tai tacoihin.
Pähkinärouheen sijaan voi käyttää mantelirouhettakin, tarkoitus on saada purutuntumaa. Myös porkkanasta tulee purutuntumaa, jos sen raastaa karkeaksi.
Mites on sitte herkkujen laita? Kuinka paljo syötte pullaa ja karkkia? Neki kannattaa kaikki karsia pois.