Nyt kun rahat monelta loppu niin löytyykö hyviä ruoka säästö vinkkejä?
Miten säästää ruokakustannuksissa, koska lapsiperheenä se on suurin meno.
Hyvät vinkit jakoon.
Kommentit (44)
ohra-kaurapuuroa aamupalaan, pitää kylläisenä.
päivälliseksi teen todella usein isomman määrän uunijuureksia/kasviksia: perunaa, porkkanaa, keltajuurikasta, punajuurta, valkosipulia, sipulia. kastikkeena ihan kermaviilikastike.
Käytän myös paljon edullisia kikherneitä, salaateissa, pihveihin, curryna, uunissa aasialaisittain esim. porkkanan, paprikan ja punasipulin kanssa makean chili-inkivääri-valkosipulikastikkeen kanssa. Tätä sitten keitetyn riisin päälle lisukkeena.
ostan myös isompia määriä fiksuruoka-kaupasta ja sitten sen mukaan, usein esim saa jättipakkauksen pika tmv nuudeleita, ja sitten teen isommassa kattilassa annoksen johon laitan kananmunaa, kasvista ja vaikka lihaakin mukaan ja nuudelit pataan. teen kerran viikossa tämän nuudelipadan.
Lindströminpihvit, porkkanapihvit, intialainen linssipata ja suolainen pannukakku, tortillavuoka uunissa ja myös täytetty jauhelihamureke on myös arjen pelastajia.
Uusi suosikki on thaikeittiön cashew-kana johon käytän broilerin paistileikkeitä, rikotun riisin kanssa
Perunat on edullisia. Keitä todella iso määrä perunoita. Syö pari-kolme päivää tarjousjauhelihasta tehdyn sekä itsetehdyn paistetun sipuli- kastikkeen kanssa. Loput jääkaapissa olleet perunat pilko sipulin kanssa pannulle tarjous-makkaran tai lihapullien kanssa. Näitäkin syö kolme päivää. Eipä tule kalliiksi melkein viikon ruuat. Ja on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn kalassa joka aamu nostamassa kalaverkot. Yleensä on ahvenia 10-20 joten niistä saa viikossa paljon ruokaa. Myyn myös ahven fileitä ja saan niistä 23 euroa kilo. Viikossa tulee 5 kg ahven filettä myytäväksi ja sitten syön itse ahvenia. Huomenna aamulla taas lähden nostamaan verkkoja. Syksyllä olen yleensä saanut viikossa 10 kg ahven fileitä joten kuukaudessa voin tienata yli 800 euroa.
Oletko tehnyt ahvenkukkoa ? Varsinkin vanhemmat ihmiset voisivat sitä mielellään ostaa, sitä kun ei enää mistään saa.
Minä käyn kalassa joka aamu nostamassa kalaverkot. Yleensä on ahvenia 10-20 joten niistä saa viikossa paljon ruokaa. Myyn myös ahven fileitä ja saan niistä 23 euroa kilo. Viikossa tulee 5 kg ahven filettä myytäväksi ja sitten syön itse ahvenia. Huomenna aamulla taas lähden nostamaan verkkoja. Syksyllä olen yleensä saanut viikossa 10 kg ahven fileitä joten kuukaudessa voin tienata yli 800 euroa.