Nyt kun rahat monelta loppu niin löytyykö hyviä ruoka säästö vinkkejä?
Miten säästää ruokakustannuksissa, koska lapsiperheenä se on suurin meno.
Hyvät vinkit jakoon.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhetta halvin kilohinta, halvinta makaronia ja halvimat keittojuurekset. Halvin tomaattimurska. Mausteita.
Tomattinen makaroni-kasviskeitto:
Kattilaan vettä soijarouhetta ja makaronia sinne kun vesi kiehuu, mausta suolalla. Lisää keittojuurekset tms. Keitä kunnes makaronikypsää. Kaada sekaan tomaattimurska. Tarkista maku ja lisää tarvittaessa mausteita.
Nistipata:
Kattilaan vettä. soijarouhetta ja makaronia ja kasvikset kun vesi kiehuu. Mausta, keitä kunnes makaroni kypsää, kaada vesi pois siivilän lävitse makaronia ja soijarouhetta takasin Kattilaan ja tomaattimurska päälle mausta ja kiehauta.
Vielä parempaa tulee, jos ensin maustat ja ruskistat pannussa soijarouheen ja lisäät siihen tomaattimurskan niin että siitä tulee kastike. Sitten keität makaronit ja kaadat kastikkeen lopuksi kypsien makaronien joukkoon.
Voi on melko edullista ja sillä saa ruokaan helposti lisää kaloreita ja makua. Mitä tahansa ruokaa teetkin, niin reippaasti voita lisäämällä siitä tulee paljon täyttävämpää ja nälkä pysyy pidempään poissa.
Kaurapuuron sekaan voi vatkata kananmunia, näin siitä tulee paljon täyttävämpää ja saa vähän proteiiniakin. Kananmuna on ehkä kaikkein täydellisin ruoka-aine mitä on olemassa, siinä on kaikki ainekset mitä tarvitaan kanan valmistamiseen. Mutta kannattaa kananmunienkin kanssa laittaa voita lisäksi, niin nälkä ei vaivaa pitkään aikaan.
Illallakin jos lapsia nälkä vaivaa, niin lämpimään maitoon kun sekoittaa voita, niin kyllä nälkä lähtee ja uni tulee.
Ovatko edullisia edelleen mm.
- makaroni
- peruna
- kaurahiutaleet
- soijarouhe
- kananmunat
Sittariss euron päivät. Esim lenkkimakkara halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto on halpaa varsinkin kun sen tekee itse. Viehän se aikaa mutta itse tykkään siitä. Yksinkertaisimmillaan siihen tarvitaan vain kuivaherneitä ja vettä, mutta suolaa siihen kannattaa kuitenkin vähintään lisätä sillä muuten se maistuu ihan p*skalle.
Ja kannattaa ajoittaa se pösän halvimmille tunneille. Ei se ole yhtään halpaa jos sähkön hinta on yli 30snt/kWh.
Katso kaupassa aina tuotteen kilohinta, joka on pienellä präntillä hyllyn reunassa.
Itse ostan punalaputettuja ja tarjouslihoja pakkaseen, nyt on isot naudanpihvit -50% ja kanasuikaleet 10e/3pkt., teen makaronilaatikkoa. Lohen kun on 6.99e kg.
Hoh hoijaa näitä kommentteja. Jos ap:llä on tilillä makaamassa 100€ ja meidän perheellä 3000000€, niin keskimäärinhän ihmisillä on rahaa tilillä yllin kyllin?