Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kun rahat monelta loppu niin löytyykö hyviä ruoka säästö vinkkejä?

Vierailija
07.06.2026 |

Miten säästää ruokakustannuksissa, koska lapsiperheenä se on suurin meno.

 

Hyvät vinkit jakoon. 

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa näitä ”monelta rahat loppu” juttuja kun suomalaisilla on enemmän rahaa tileillä makaamassa kuin koskaan. 
 

Hoh hoijaa näitä kommentteja. Jos ap:llä on tilillä makaamassa 100€ ja meidän perheellä 3000000€, niin keskimäärinhän ihmisillä on rahaa tilillä yllin kyllin?

Vierailija
82/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijarouhetta halvin kilohinta, halvinta makaronia ja halvimat keittojuurekset. Halvin tomaattimurska.  Mausteita.

 

Tomattinen makaroni-kasviskeitto:

Kattilaan vettä soijarouhetta ja makaronia sinne kun vesi kiehuu, mausta suolalla. Lisää keittojuurekset tms. Keitä kunnes makaronikypsää. Kaada sekaan tomaattimurska. Tarkista maku ja lisää tarvittaessa mausteita. 

 

Nistipata:

Kattilaan vettä. soijarouhetta ja makaronia ja kasvikset kun vesi kiehuu. Mausta, keitä kunnes makaroni kypsää, kaada vesi pois siivilän lävitse makaronia ja soijarouhetta takasin Kattilaan ja tomaattimurska päälle mausta ja kiehauta.

Vielä parempaa tulee, jos ensin maustat ja ruskistat pannussa soijarouheen ja lisäät siihen tomaattimurskan niin että siitä tulee kastike. Sitten keität makaronit ja kaadat kastikkeen lopuksi kypsien makaronien joukkoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi on melko edullista ja sillä saa ruokaan helposti lisää kaloreita ja makua. Mitä tahansa ruokaa teetkin, niin reippaasti voita lisäämällä siitä tulee paljon täyttävämpää ja nälkä pysyy pidempään poissa.

 

Kaurapuuron sekaan voi vatkata kananmunia, näin siitä tulee paljon täyttävämpää ja saa vähän proteiiniakin. Kananmuna on ehkä kaikkein täydellisin ruoka-aine mitä on olemassa, siinä on kaikki ainekset mitä tarvitaan kanan valmistamiseen. Mutta kannattaa kananmunienkin kanssa laittaa voita lisäksi, niin nälkä ei vaivaa pitkään aikaan.

 

Illallakin jos lapsia nälkä vaivaa, niin lämpimään maitoon kun sekoittaa voita, niin kyllä nälkä lähtee ja uni tulee.

Vierailija
84/89 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko edullisia edelleen mm.

- makaroni

- peruna

- kaurahiutaleet

- soijarouhe

- kananmunat

Vierailija
85/89 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittariss euron päivät. Esim lenkkimakkara halvalla.

Vierailija
86/89 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hernekeitto on halpaa varsinkin kun sen tekee itse. Viehän se aikaa mutta itse tykkään siitä. Yksinkertaisimmillaan siihen tarvitaan vain kuivaherneitä ja vettä, mutta suolaa siihen kannattaa kuitenkin vähintään lisätä sillä muuten se maistuu ihan p*skalle.

Ja kannattaa ajoittaa se pösän halvimmille tunneille. Ei se ole yhtään halpaa jos sähkön hinta on yli 30snt/kWh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
88/89 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso kaupassa aina tuotteen kilohinta, joka on pienellä präntillä hyllyn reunassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/89 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan punalaputettuja ja tarjouslihoja pakkaseen, nyt on isot naudanpihvit -50% ja kanasuikaleet 10e/3pkt., teen makaronilaatikkoa. Lohen kun on 6.99e kg.