Nyt kun rahat monelta loppu niin löytyykö hyviä ruoka säästö vinkkejä?
Miten säästää ruokakustannuksissa, koska lapsiperheenä se on suurin meno.
Hyvät vinkit jakoon.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhe on tosiaan halvin proteiininlähde ja aika hyvä aminohapoiltaan, melkein naudanlihan tasoa.
Hyi helvetti! Älä ainakaan soijarouhetta ala käyttämään. Se maistuu paskalle ja maku tunkee maustamisesta huolimatta helposti läpi. Sitä pitää maustaa huomattavasti enemmän kuin vaikkapa jauhelihaa jos siitä aikoo saada syömäkelpoista.
Vierailija kirjoitti:
Tee itse alusta asti. Älä osta puolivalmiita, eineksistä tai paisto- ja grillipisteestä puhumattakaan. Käy kaupassa aikaisin aamulla tai myöhään illalla, jolloin tarjolla on paljon punalappuisia aletuotteita.
Mä olen eri mieltä puolivalmisteiden käytöstä. Esim Cittarissa oli just Tammisen raaat lihapullat 300 gr/20 kpl. Kolme pakettia kympillä. Eipä lihoja juuri paljon edullisemmin saa. Toimi paistettuna noineenkin ja helppo tuunata kastikkeella tai esim juustokuution tökkäämällä sisään. Yksi paketti riittää neljälle hengelle hyvin.
Tietty harkiten mietityt puolivalmisteet, ei kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhe on tosiaan halvin proteiininlähde ja aika hyvä aminohapoiltaan, melkein naudanlihan tasoa.
Hyi helvetti! Älä ainakaan soijarouhetta ala käyttämään. Se maistuu paskalle ja maku tunkee maustamisesta huolimatta helposti läpi. Sitä pitää maustaa huomattavasti enemmän kuin vaikkapa jauhelihaa jos siitä aikoo saada syömäkelpoista.
Totta on että pitää maustaa reilusti enemmän tai ei oikein ole hyvää. Mutta jos rahat on oikeasti loppu, niin soijarouheen proteiiniannos maksaa kolmannen siitä, mitä sama määrä halvimmasta jauhelihasta. Proteiini on kallein ravintoaine, eli näillä on taloudellisesti merkitystä.
Jos taas on rahaa eikä tykkää niin ratkaisu on syödä muuta kuin soijarouhetta. -eri
Eikö sitä prkl muka ite pysty aattelemaan että miten voi säästää esim. ruokamenoissa vaan pitää täältä tulla kyselemään, voiko noin pöljää olla olemassakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä toisinaan kyllästyn soijarouheeseen ja toisinaan sitten innostun. Nyt on taas tämä yhteinen matka menossa. Se vaan toimii moneen ja kuten sanoit tarvii mausteita kunnolla. Siinähän se onkin. Suomalaiset maustavat aivan liian kepeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä jännä fakta: eri ihmiset tykkäävät eri asioista. Vaikka itse et tykkää jostakin ruuasta, ei se tarkoita, ettei kukaan muukaan tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä prkl muka ite pysty aattelemaan että miten voi säästää esim. ruokamenoissa vaan pitää täältä tulla kyselemään, voiko noin pöljää olla olemassakaan?
Pöljä joka hämmästelee pöljää on vielä pöljempi. Eli sä!
Makaronilaatikko 0,83 €/annos
Chili sin carne 0,51 €/annos
Kaalikeitto 0,71 €/annos
Onhan näitä, hinnat katsoin Prismasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä mausta eli mielipiteistä puhuttu, vaan faktoista, jotka olivat siis kertauksena a) edullista ja b) kaikki aminohapot hyvässä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Välillä puuopäiviä.Puuro maitoon.
Joo. Kouluissakin on välillä puurolounas.
Ja tästä tuli mieleen, että kannattaa katsoa koulujen ( no nyt päiväkotien) ruokalistat.
On halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Edellä mainittu paasto on itsellä enää keinona. Ruokavalio on jo niin riisuttu kuin suinkin mahdollista. Halvimmat tuotteet ostan ja silti menee rahaa ihan liikaa.
Minä olen pätkä paastolla. Aamiainen ja iltapala kokonaan pois. Säästöä sekin.
Pitää opetella kokkaamaan sen verran hyvin, että voi improvisoida siitä mitä on. Mä olen todennut, että halvoista perusjutuista saa hyvän makuisia kun maustehylly on kunnossa. Ja ostan paljon juureksia
Välillä puuopäiviä.Puuro maitoon.