Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isät väsyvät nyt eri tavalla kuin ennen, sanoo perhetutkija

Vierailija
07.06.2026 |

Mikä se nyt sitten isiä nyt väsyttää eri tavalla kuin ennen?

Näin jutussa ainakin väitetään:

Maailmantilannekin voi vaikuttaa isien kuormitukseen. ”On pandemiaa ja sotaa – kyllä ne kaikki vaikuttavat ihmisten mieleen”, tutkija Petteri Eerola sanoo.

https://www.hs.fi/elama/art-2000012000989.html

Kommentit (444)

Vierailija
201/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä ketjua lukee näistä naisten valituksista, niin herää kysymys, miksi olette paskojen miesten kanssa. Eikö olisi helpompaa olla ilman niitä. Miksi tyytyä paskaan. Vai eikö tasonne riitä muuhun?

Eihän täällä ole naiset valittaneet paskoista miehistä. Itse kerroin, että oma mies ei hoitanut lapsia, mutta että mies oli vanhanliiton miehiä ja tapahtumat jo 90-luvulta. Jos olisin saanut lapset nyt, ei tuollaista miestä varmaan edes olisi, joka ei yhtään lastaan hoida. Ajat on muuttuneet.

Mieheni oma isä oli mies, joka ei koskaan ollut pitänyt omia lapsiaan edes kertaakaan sylisään, saatika heihin muutenkaan koskenut. Ja tällaisia miehiä oli ennen varmaan paljon. Oma mies ruinasi lasta yli 10 vuotta, enkä kyllä tajunnut, että hän oli ajatellut asian niin, että se lapsen hoitaminen on sitten kokonaan minun hommia. itse, kun olin kasvanut ihan eri ympyröissä, enkä tajunnut, että joku ulkoistaa lapsen hoitamisen ja kasvattamisen kokonaan naisväelle. 

Toivon todella, ettei noin ajattelevia miehiä enää ole.  Tai ainakaan he eivät halua tulla isäksi. 

Mun isoisä ei koskaan pitänyt isääni sylissä. Omasta isästäni tuli toisenlainen. Ei läheisyys ole koskaan ollut isälle luontaista, mutta hän on opetellut siihen. Minä olen syntynyt -90. Vaarini (äidin isä) taas piti lapsiaan ja meitä lapsenlapsia paljon sylissä ja helli meitä. Äitini oli tottunut siihen, että lapsia hellitään niin pisti isäni opettelemaan. En ole onneksi joutunut kärsimään kylmästä isästä. Vaihtoi vaipat ja hoivasi meitä lapsia kun oltiin kipeitä. Ihminen voi valita toisin kuin mihin on kasvanut.

Onneksi juuri näin. Olen myös todistanut sitä, kun polvi pojasta paranee. Itse olin tottunut halailuihin ja lämpimiin väleihin kotonani molempien vanhempien kanssa. Miehen perhekulttuuri oli toisenlainen. Mutta hän onnistui olemaan isänä moninverroin enemmän isä, kuin omansa. Ja nyt meidän poika on ihana isä pienelle tyttärelle. Jakoivat vaimonsa kanssa vanhempainvapaat ja nyt molemmat tekevät lyhennettyä viikkoa.

Vierailija
202/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehil on nykyään myös se peräsuolireino. Sivukaistasuhre. Vie voimat. Miesmiestäjyystää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni isä väsyy jos vaimo pihtaa. Sitten tulee ero tai otettava tyttöystävä sivusuhteeseen.

Tämä. Ei montaa minuuttia vie naiselta, ja mies olisi taas hyvällä mielellä ja palvelisi naistakin eri tavalla. Itsekkyys on nykyäajan spitaali, "ei huvita puolison parhaaksi uhrata paria minuuttia" mutta tapitetaan tunteja jotai instagrameja kännykästä ja vaaditaan joogat, jumpat ja heppatunnit.. Sairasta, mies ei paljon tarvitse eli perustarpeet tyydyttyy niin hän jaksaa olla moitteeton aviomies ja isä taas. Onneksi on paljon myös hyviä vaimoja ja äitejä.

Vaikka ihan suuseksiä pari minuuttia illalla lasten nukahdettua, hyvin pienin asioin mies pysyy tyytyväisenä. Ihmetyttää kun ei joku viitsi pientä hetkeä illasta antaa puolisolleen huomiota, sitten ihmetellään kun tulee ero ja mies saattaa sanoa, että pihtausta kestänyt jopa kuukausia tai vuosia(!).

Antaisitko sinä suuseksiä kaverille, jotta sen paineet helpottuis? Ihan ilman, että sinun tekis mieli niin tehdä. Sillä ei ole mitään merkitystä, et olet hetero. Kun se nyt on vaan sitä, et hetken auot suutasi ja imaset. 

Antaisin tottakai jos kaveri olisi kaunis nainen! t. M 

Ps.Ihan joka päivä vaikka!

Vierailija
204/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan tähän ennen kuin isien haukkujat tulevat paikalle.

Sinusta ei tule isää. 

Kun ei juttua avattu, voi olettaa, että osa isistä tajuaa, ettei pelkkä myyttinen, kesälonalka kännissä suoritettu halonhakkuu, ojankaivu ja renkaiden vaihto 2 x vuodessa uuvuta isiä.

Nämä isät on ottaneet kantaakseen osansa siitä hoiva- ja kasvatusvastuusta, jota naiset on kantaneet lapsistaan aina. 

Hyvä he! Ihmiskunnalla on vielä toivoa, jos edes osa miehistä sopeutuu muutoksiin, rakastaa ja huolehtii lapsistaan. Ja puolisostaan, joka nämä synnytti.

Vielä kun ne ottais vastuuta omista muistisairausta vanhemmistaan ja appivanhemmistaan. Sitten alkais olla sellainen suominaisen peruspaketti kasassa. Siihen vaihdevuodet. Avot!

Vierailija
205/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä ketjua lukee näistä naisten valituksista, niin herää kysymys, miksi olette paskojen miesten kanssa. Eikö olisi helpompaa olla ilman niitä. Miksi tyytyä paskaan. Vai eikö tasonne riitä muuhun?

Eihän täällä ole naiset valittaneet paskoista miehistä. Itse kerroin, että oma mies ei hoitanut lapsia, mutta että mies oli vanhanliiton miehiä ja tapahtumat jo 90-luvulta. Jos olisin saanut lapset nyt, ei tuollaista miestä varmaan edes olisi, joka ei yhtään lastaan hoida. Ajat on muuttuneet.

Mieheni oma isä oli mies, joka ei koskaan ollut pitänyt omia lapsiaan edes kertaakaan sylisään, saatika heihin muutenkaan koskenut. Ja tällaisia miehiä oli ennen varmaan paljon. Oma mies ruinasi lasta yli 10 vuotta, enkä kyllä tajunnut, että hän oli ajatellut asian niin, että se lapsen hoitaminen on sitten kokonaan minun hommia. itse, kun olin kasvanut ihan eri ympyröissä, enkä tajunnut, että joku ulkoistaa lapsen hoitamisen ja kasvattamisen kokonaan naisväelle. 

Toivon todella, ettei noin ajattelevia miehiä enää ole.  Tai ainakaan he eivät halua tulla isäksi. 

Mun isoisä ei koskaan pitänyt isääni sylissä. Omasta isästäni tuli toisenlainen. Ei läheisyys ole koskaan ollut isälle luontaista, mutta hän on opetellut siihen. Minä olen syntynyt -90. Vaarini (äidin isä) taas piti lapsiaan ja meitä lapsenlapsia paljon sylissä ja helli meitä. Äitini oli tottunut siihen, että lapsia hellitään niin pisti isäni opettelemaan. En ole onneksi joutunut kärsimään kylmästä isästä. Vaihtoi vaipat ja hoivasi meitä lapsia kun oltiin kipeitä. Ihminen voi valita toisin kuin mihin on kasvanut.

Luulen että aina on ollut monenlaisia isiä: jotkut ovat olleet etäisiä, jotkut helliviä, jotkut väkivaltaisiakin. Muistan että jo noin 40 vuotta sitten puhuttiin nykyisien olevan erilaisia kuin aiemmin, osallistuvan enemmän lastensa hoitamiseen ja kotitöihin

Isyyteen on vaikuttanut myös sota. Sieltä palasi (jos palasi) erittäin traumatisoitunut sukupolvi, joka ei saanut apuja. Lääkintä oli sitten monilla itsehoitoa alkoholin avulla. Osalla perheissä näkyy sodan jäljet edelleen, kun traumat tuppaa olemaan ulisukupolvisia.

Vierailija
206/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän tässä miehet ovat valittaneet huonoista vaimoistaan.

Ehkä siihen onkin syytä?

Miehelle vaimo on huono, jos ei jaksa joka kerta harrastaa seksiä, kun mies haluaa. (Joku jopa ehdotti, että vaimon pitäisi ymmärtää antaa, vaikka ei halua, eli suostua rais*kattavaksi)

Miehelle nainen on huono vaikka tämä tekisi kaiken muun, kävisi töissä, hoitaisi lapset ja ruokahuollon ja vaatehuollon, mutta jaksaisi seksiä harvemmin. 

Naiselle tuollainen mies , joka tekisi kaiken tuon olisi hyvä mies, vaikka seksiä olisikin harvemmin, mutta se ei olisi naiselle se ykkosprioriteetti hyvässä miehessä. 

Miehethän haukka vaimojaan siitä, että ne ei jaksa koko ajan olla jalat levällään. 

Miehillä ja naisilla on eri vaatimukset sille mikä on hyvä aviopuoliso. 

Miehet valittaa, että vaimo rupsahtaa ja se pitää vaihtaa lapsenteon jälkeen nuorempaan ja kiinteämpään.  Naiset ei valita, että miehestä tuli huono isä, kun se vähän rupapahti, mutta naiset valittaa, että mies on huono isä, kun ei hoida lapsiaan jne. 

Miehet ja naiset ymmärtää hyvän aviopuolison vähän eri tavalla. Ja ilmeisesti myöskin hyvä isä tai äiti on eri asia. Miehelle nainen on hyvä äiti, jos jaksaa silti antaa miehelle seksiä aina, kun mies haluaa.  Muusta viis. 

Jep. Miehestä, sen tarpeista ja tunteista ei tarvitse välittää millään tavalla. Siksi ne sitten meneekin toisen naisen syliin. Mitä säkin oikein kuvittelet. Kotona olisi nainen , jota mies haluaa, mutta ei saa. Mitähän luulet siitä seuraavan. Varmaan kivaa kaverisuhdetta? Sun olisi nyt hyvä tulla ulos tynnyristäsi. Toimivaan parisuhteeseen kyllä kuuluu seksi. Ainakin meillä.

Toimivaan parisuhteeseen kuuluu ymmärtää, jos jostain syystä puolison jaksaminen on vähissä eikä häntä seksi välillä kiinnosta.

Juuri näin, seksi on parisuhteen liima. Pihtailemalla saa hyvänkin miehen pettyneeksi..

Vierailija
207/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska ketju. Nyt kun yhä useampi isä osallistuu lasten hoitoon ja perhearkeen ja yhdistää tähän työn ja uran vaatimukset, niin naiset tulevat joukoittain ivaamaan, jos tämä kombo väsyttää. 

Eli perhearki ei voi siis väsyttää. Ehkäpä naiset nyt lopettavat aiheesta valittamisen kun tulivat paljastaneeksi, ettei se mitenkään raskasta ole. 

Miehet täällä kiukuttelee (paitsi yksi fiksu). Naiset lähinnä todenneet, et niinhän se väsyttää. Se kun on ihan pässinlihaa naisille ja mm. palstalla naisia aina aiheesta ivattu. Kuten tässäkin ketjussa. Enpä ole lukenut yhtään kommenttia sen puolesta, et se kotielämä olis vain helppoa. Paitsi siis jonkun miehen mielestä, kun nainen sen hoitaa.

Vai että ihan "kiukuttelee", kun perhearki voi kuormittaa. Eli taas osoitat vähettelevän asenteen ja väität, ettei sitä esiinny. 

En sanonut mitään sen suuntaistakaan. Juurihan tuossa rotesin, et naiset tietää, kuinka väsyttävää vanhemmuus voi olla.

Miehet ovat kiukutelleet mm. seksittömyydestä, naiset haluavat vain elättäjän, vaimo ei tee yhtään mitään kotona...

Vierailija
208/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siihen onkin syytä?

Miehelle vaimo on huono, jos ei jaksa joka kerta harrastaa seksiä, kun mies haluaa. (Joku jopa ehdotti, että vaimon pitäisi ymmärtää antaa, vaikka ei halua, eli suostua rais*kattavaksi)

Miehelle nainen on huono vaikka tämä tekisi kaiken muun, kävisi töissä, hoitaisi lapset ja ruokahuollon ja vaatehuollon, mutta jaksaisi seksiä harvemmin. 

Naiselle tuollainen mies , joka tekisi kaiken tuon olisi hyvä mies, vaikka seksiä olisikin harvemmin, mutta se ei olisi naiselle se ykkosprioriteetti hyvässä miehessä. 

Miehethän haukka vaimojaan siitä, että ne ei jaksa koko ajan olla jalat levällään. 

Miehet valittaa, että vaimo rupsahtaa ja se pitää vaihtaa lapsenteon jälkeen nuorempaan ja kiinteämpään.  Naiset ei valita, että miehestä tuli huono isä, kun se vähän rupapahti, mutta naiset valittaa, että mies on huono isä, kun ei hoida lapsiaan jne. 

Miehet ja naiset ymmärtää hyvän aviopuolison vähän eri tavalla. Ja ilmeisesti myöskin hyvä isä tai äiti on eri asia. Miehelle nainen on hyvä äiti, jos jaksaa silti antaa miehelle seksiä aina, kun mies haluaa.  Muusta viis. 

Jep. Miehestä, sen tarpeista ja tunteista ei tarvitse välittää millään tavalla. Siksi ne sitten meneekin toisen naisen syliin. Mitä säkin oikein kuvittelet. Kotona olisi nainen , jota mies haluaa, mutta ei saa. Mitähän luulet siitä seuraavan. Varmaan kivaa kaverisuhdetta? Sun olisi nyt hyvä tulla ulos tynnyristäsi. Toimivaan parisuhteeseen kyllä kuuluu seksi. Ainakin meillä.

Toimivaan parisuhteeseen kuuluu ymmärtää, jos jostain syystä puolison jaksaminen on vähissä eikä häntä seksi välillä kiinnosta.

Älä ny, eihän naiset taevi kun vähän vaan raottaa...mies sit hoitaa itsensä onnelliseksi...ja taas kotityöt ja lapset hoituvat...ihan vaan kiitollisuudesta...

Hyi helvetti mikä kommentti.

Näitähän täällä on. Ihanat miehet...

Vierailija
209/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei väsyttäisi niin paljon jos perheessä olisi kaksi tasavertaista kumppania joista kumpi vaan pystyy vaikeassa paikassa olemaan talouden takuumiehenä.

Jos minä ryssin työni tai lennän pihalle niin koko perhe sukeltaa kerrasta mukana.

Eikö sinun puolisolla ole yhtään tuloja?

On tuloja, muttei lähellekään perheemme elintasoon, varsinkaan yksin.

Mikä se sellainen elintaso on, johon toisen tulot eivät yllä? Sehän on silloin täysin ylimitoitettu. Olette laskeneet väärin sen, mihin teillä olis varaa. En suosittele. 

Vierailija
210/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi, tätä ketjua lukiessa olen lopultakin vakuuttunut siitä, että perhe-elämä ei ole minua varten, enkä kyllä tarvitse miestäkään mihinkään, jos se on tuollaista.

Vihaan miehiä! He ovat sikoja!

T: pena

Vierailija
211/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei väsyttäisi niin paljon jos perheessä olisi kaksi tasavertaista kumppania joista kumpi vaan pystyy vaikeassa paikassa olemaan talouden takuumiehenä.

Jos minä ryssin työni tai lennän pihalle niin koko perhe sukeltaa kerrasta mukana.

Juu, itsekin naisena olin perheen ainoa tulonsaaja, muttei se estänyt miestä jättämästä kodin- ja lastenhoitoa yksin minulle ja juoksemassa vieraissa. Siksipä tuli ero sitten.

Miehenä sanon nyt epäironisesti, että sika 😀

Menikö viemäristä alas koko tyyppi, vai tuliko järkiinsä, ja otti itseään niskasta kiinni?

Oli 7 vuotta työttömänä, sen jälkeen on tehnyt osa-aikatyötä, kun uutta elättäjäkaikenhoitajanaista ei löytynyt. Toinen lapsista käy vielä säännöllisesti isän luona.

Vierailija
212/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinun puolisolla ole yhtään tuloja?

On tuloja, muttei lähellekään perheemme elintasoon, varsinkaan yksin.

Saisithan sinä kuitenkin ansiosidonnaista päivärahaa. Teidän menot on liian isot, joten niistä voi supistaa ja säästää puskuria.

Aina kaikkien pitää säästää puskuria, jos mitenkään kykenee. Nyt tosin köyhät eivät saa säästää mitään, tai ansaita euroakaan, menee tuet. Mut työläisen kannattaa aina, vaikka pieniäkin summia. 

Ja elintaso sen vähempituloisen mukaan. Ei tartte palstoilla haukkua lokiksi.

Vierailija
213/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isit onkin ihmisiä. Oho. Kun isi joutuu tekemään kotitöitä, isikin väsyy. Semmosta se on. 

Vierailija
214/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siihen onkin syytä?

Meni vähän vihkoon. Hyvä äiti ja hyvä vaimo ovat eri asioita. Sinä olet siitoshullu ja kaikki seksi on mielestäsi raiskaamista, ja haluat kuohita kaikki miehet, joten en edes ymmärrä miksi vastasin...

Totean vaan että olet hullu. Eihän sinulla ole edes lapsia.

No jos joudut harrastamaan seksiä, vaikka et tahtoisi, on se raiskaus. Tietty oma syy, jos väittää haluavansa, vaikka ei  halua. Mut todella kamala on mies, joka haluaa ihan vaikka vain suihinoton toiselta, vaikka oikeasti ymmärtää, ettei toinen ole siinä halulla mukana.

Eri

Vierailija
215/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja silti edelleen naiset kantaa 95-% ellei 100% vastuun perheen metatöistä. Tämä jos mikä kuormittaa. Hyvä vaan jos jotain ees vähän kuormittavaa valuu muös miehille. Jotain mikä oli ennen naisilla. 

Mistähän nuo prosentit revit? Kyllä palstalla mollataan miehiä ja isejä. Se että olet itse valinnut huonosti ei tarkoita että kaikki ovat.

Vierailija
216/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi, tätä ketjua lukiessa olen lopultakin vakuuttunut siitä, että perhe-elämä ei ole minua varten, enkä kyllä tarvitse miestäkään mihinkään, jos se on tuollaista.

Miksi Suomen naiset eivät pysy sinkkuina? Siittiöitä saa spermapankista. Mikä pakko on huijata miehiä suhteeseen ja isäksi, jos pitää heitä kelvottomina sikoina?

Olkaa voimaantuneita yh-äitejä ihan alusta alkaen, ettei tarvitse elareilla kiusata. Poliittinen lesbous on myös hyvä valinta. Jättäkää miehet rauhaan.

Niinhän hän just totesi, ettei halua miestä tai edes perhettä, jos palstatotuus on realismia. Mitä et siitä ymmärtänyt?

Vierailija
217/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan miehiä! He ovat sikoja!

Aamen!

T. Feministi

T: feministiPena

Vierailija
218/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI PIKKU MUSSUKOITA. 

🙄🙄🙄🙄🙄

Vierailija
219/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siihen onkin syytä?

Juuri näin, seksi on parisuhteen liima. Pihtailemalla saa hyvänkin miehen pettyneeksi..

Minusta sitävastoin parisuhteen liima on henkinen yhteys, keskinäinen kunnioitus ja hyvä keskusteluyhteys. 

Vierailija
220/444 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomen naiset eivät pysy sinkkuina? Siittiöitä saa spermapankista. Mikä pakko on huijata miehiä suhteeseen ja isäksi, jos pitää heitä kelvottomina sikoina?

Olkaa voimaantuneita yh-äitejä ihan alusta alkaen, ettei tarvitse elareilla kiusata. Poliittinen lesbous on myös hyvä valinta. Jättäkää miehet rauhaan.

Eli vässykkämiehet haluaa tunkea lisääntymiseen liittyvä vaivan ja rahanmenetyksen yksin naisille :D

Ihan se ja sama, lisäännyttekö vai ette. Kannatan naisten kehollista itsemääräämisoikeutta tässäkin asiassa. 

Mutta jos mp on se, että miehet on sikoja/vässyköitä/mitä ikinä, ja tekee kaiken väärin, ja alan pihdata heti kun tulen raskaaksi... tulkaa itsellenne raskaaksi.

Jos se mies on suhteessa pelkkä taakka, mistä syystä te siihen suhteeseen väkisin roudaatte? Eihän tuo käy mitenkään järkeen. 

Niin, niitä erojahan tulee. Mut hassua taas tää, että naisen syy naisen vika. Kaikki. Miehillä ei siis mitään vastuuta ja jos tulee ongelmia, miksi ihmeessä hankkiudutte parisuhteeseen...se että miehet itsekin haluavat parisuhteen ja perheen, ei siis velvoita miestä mihinkään. Vai mitä ihmettä yrität nyt selittää?

Kaikki miehet eivät ole vastuuttomia. Tunnen monia nuoria isiä, jotka ovat erinomaisia. Aikoinaan oma mies oli kodistaan huoltapitävä jne. Olimme yhdessä vuosia, ennen ensimmäistä lasta. Siinä se muutos sit tapahtui. Joku taantuminen ym. Jonkun vuoden kesti ja erokin oli lähellä. Onneksi tapahtui sit muutos myös toiseen suuntaan. 

Ikinä ei voi tietää toisesta, tai elämästä, miten se menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän