Mistä aloittaa kadonneen perheenjäsenen etsiminen?
Heippa kaikki asiaista tietävät ja miksei mutuilevatkin.
Olen alkanut neljänkympin lähestyessä pohtimaan isääni, joka ei ole ollut koskaan elämässäni, lukuunottamatta elämäni ensimmäisiä vuosia.
Hän ehti saada aikaan paljon pahaa, mutta äidin suku käy pieneksi. Haluaisin tutustua myös isän puolen sukuun vielä kun ehtii.
Kymmenen vuotta sitten soitti minulle yhtäkkiä mutta olin jotenkin liian kauhuissani vastaamaan.
Nyt olen alkanut miettimään että ehkä olisikin aika tavata, äijä kuitenkin taitaa olla jo plus 70v.
Tiedän äijän kokonimen ja syntymäajan ja viimeisimmät kotikaupungit. Mutta en oikeastaan mitään muuta.
Mistä sherlokointi kannattaisi aloittaa? Somesta en ole löytänyt kuin vanhoja hajuja.
Kiitos teille vainukoirille neuvoista jo etukäteen.
Kommentit (33)
Digiviraston osoitepalvelusta tai finderista löytyy jos tiedät nimen ja syntymäajan. Ei voi olla vaikeeta
Somalian silpomisklinikalta aloittaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadonnut henkilö löytyy äkimmin ilmoittamalla hänet perinnön saajaksi. Joskus ilmoittautuu useampikin...
Luuleeko ap että äijä olisi rikastunut merkittävästi?
No en luule, uskon ettei penninpyörylää omista. Tienasi lapsuudessani kaljarahat soittamalla kitaraa ja sivubisneksenä möi kiljua mehukattitöniköissä.
Mulla on tuommoinen tuttu! Tiettävästi lapseton, mutta eihän sitä koskaan tiedä, kun reissuja on ollut. Nuorena soitti kitaraa ja tosiaan teki kiljua myyntiin Mehukattitonkissa. Sitten raitistui ja kiljut vaihtui harrastajateatteriin. Pkseudun teattereissa ahkeraan työskennellyt.
Ikä ei välttämättä täsmää... Tää olisi 60+
Hänellä on kaksi nuorempaa veljeä Hyvinkäällä. Löytävät FB.
jos se on isäsi ihan virallisesti pitäisi löytyä sun omista tiedoista digiviraston sivuilta "tarkista omat tietosi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko soittaa siihen numeroon mistä soitti, etkä uskaltanut vastata?
Oli tuntematon nro, ja siis vastasin mutta katkaisin puhelun kun tajusin tutun äänen.
Sulla on mielenkiintoinen isä, jos sen ääni ei 30 vuodessa muutu ja muistat sen, vaikka isä oli elämässäsi vain muutaman vuoden?
Menet vaikka kadulta kyselemään ohikulkijoilta tai pistät faceen kyselyä!
Ei oikeesti kuin vtun tyhmiä ihmiset nykyään on!!!
Jos on kuollut eikö siitä olisi ilmoitettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko soittaa siihen numeroon mistä soitti, etkä uskaltanut vastata?
Oli tuntematon nro, ja siis vastasin mutta katkaisin puhelun kun tajusin tutun äänen.
Sulla on mielenkiintoinen isä, jos sen ääni ei 30 vuodessa muutu ja muistat sen, vaikka isä oli elämässäsi vain muutaman vuoden?
Tämä. Ap satuilee, ehkä perinyt isältään ihmeellisiä geenejä.
Tilaat omat tietosi digi- ja viestintävirastosta siellä on mainittu isäsi. Jos kuuluu kirkkoon voit kysyä isäsi asuinalueen seurakunnasta. Voit myös lähteä etsimään ihan osoitteen perusteella niistä paikoista, missä on viimeksi asunut.
Vierailija kirjoitti:
Ilmotat poliisille kadonneeksi.
Eihän hän ole varsinaisesti kadonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerjäät hankaluuksia, kuten naiset yleensä.
Hmmm, en ole nainen.
Tää homma haiskahtaa siltä, että olet mustasukkainen ex puoliso joka yrittää metsästää exäänsä jolla on turvakielto.
Vierailija kirjoitti:
Tilaat omat tietosi digi- ja viestintävirastosta siellä on mainittu isäsi. Jos kuuluu kirkkoon voit kysyä isäsi asuinalueen seurakunnasta. Voit myös lähteä etsimään ihan osoitteen perusteella niistä paikoista, missä on viimeksi asunut.
Eiköhän hän jo tiedä isänsä nimen ja syntymäajan, miksi sitä pitää kysyä uudelleen?
No en luule, uskon ettei penninpyörylää omista. Tienasi lapsuudessani kaljarahat soittamalla kitaraa ja sivubisneksenä möi kiljua mehukattitöniköissä.