Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteesi jostain asiasta jota et uskalla/ilkeä sanoa julkisesti?

Vierailija
30.09.2008 |

Minä olen huomannut että minulla on hieman suvaitsemattomia ajatuksia tietyistä ihmisryhmistä, mutta joita en yleisissä keskusteluissa ilkeä sanoa.

Kommentit (181)

Vierailija
101/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Suurperheellisissä odottajissa palstailee monta tälllaista (esim Petit te)

Kun ei huvita tehdä töitä, niin tehdään aina vain uus vauva :)

Vierailija
102/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien ja keskituloisten tulee lopettaa rikkaiden kadehtiminen. Raha tuo valtaa eikä sitä ihan kuka tahansa pysty fiksusti käyttämään. Voin vaan kuvitella mitä tapahtuisi, jos nämä "isokenkäisten vihaajat" oikeasti saisivat elämässään jotain aikaan ja rikastuisivat- varmaan ryyppäisivät itsensä kuoliaaksi tai joutuisivat jonkun prätkäjengin tappolistalle suunsoiton takia (joka johtaa siitä että "onhan heillä RAHAA"). ;) Lisäksi sanon vielä että rikkaat maksavat veroja törkeästi vaikka käyttävätkin muita useammin yksityisen sektorin palveluja eivätkä kuormita siis julkisia instansseja läheskään yhtä paljon kuin köyhät ja keskituloiset.

Äidin ei pidä olla kotona, jossei huvita. Isä voi ottaa äidin paikan jos tarve vaatii ja lapselle on aivan sama, kumpi hänestä on päävastuussa, kunhan suhde tähän aikuiseen on hyvä ja turvallinen. Äidit kokevat olevansa korvaamattomia, vaikka todellisuudessa ovat kodinhoitajan roolissa miehelle ja lapsillensa.

Maahanmuuttajien ottaminen Somaliasta ym. täytyy lopettaa välittömästi ja suosia esim. Aasiasta tulevia, sillä he tekevät töitä eivätkä kuormita yhteiskuntaa liian erilaisten näkymystensä kanssa (tavat, uskonto, naisen arvo).

Kirkko ja valtio on erotettava lopullisesti toisistaan. Uskontoa ei pidä sotkea politiikkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä niitä sairauksina.

Vierailija
104/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät näe kuin muiden viat!

Vierailija
105/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka siivoushommaa

Vierailija
106/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikollisia, lihavia ja laiskoja. Näille järjestyy kaikki palvelut ja avut.

Esimerkkinä käyköön vaikka läski joka onnistuu laihduttamaan, sieltä kyllä leikataan ylimääräiset roikkuvat nahat pois yhteiskunnan laskuun. Mutta kun teet lapsia ja nahkasi revähtää epämääräiseksi säkiksi, niin sitäpä ei korjailla verovaroin. Itse maksat tuhansia jos ylimäärä nahkoistas haluat eroon

Vierailija
107/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät ymmärrrä, että yhteiskuntaan tarvitaan lisää lapsia ja perheitä pitäisi tukea paremmin, että niitä muksuja vois tehdäkkin enemmän ku yhen. Siinähän sitten 50 vuoden päästä ihmettelette, että kuka pesee TEIDÄN paskavaipat vanhuksina.

Vierailija
108/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joilla ei ole mitään muuta korvien välissä kun RAHA!

Vierailija
109/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanaattinen suhtautuminen mihin tahansa asiaan on merkki tyhmyydestä. Esimerkiksi kotiäitiyden/äitien työssäkäynnin /imetyksen /korvikkeen /kestovaippojen /kertisten fanaattiset puolustajat on yksinkertaisia ihmisiä, jotka ei ymmärrä, että eri tilanteissa ja eri perheissä toimivat eri ratkaisut.

Huonoimpia äitejä on ns. täydelliset äidit, jotka suorittaa äitiyttään ja vääntää kotitekoisia soseita ja ompelee kestoja yötä myöten, antaa lapsilleen virikkeitä ja kehittävää tekemistä ja unohtaa relata. Heidän lapsensa yleensä oireilevat, eivätkä nämä äidit huomaa, kuinka paljon tiuskivat lapsilleen.

Vierailija
110/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikko lahjaisina ja moraalittomina... luulen että olen täysin oikeassa.

Kaikki yleistäjät ovat mielestäni alempaa sosiaalista tasoa, vaikka samalla tietysti yleistän itse myös. Itse olen kuitenkin korkeasti koulutettu.

Vierailija
111/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat uskomattoman ahdasmielisiä, kapeakatseisia ja kriittisiä niitä kohtaan, joilla menee huonommin - en inhoa mitään niin kuin "jokainen on oman onnensa seppä"-mantraa, koska sehän on täyttä puppua. Ja ikävä sanoa, mutta monet näistä tuttavistani romahtavat itse pieniinkin vastoinkäymisiin ja ovat ensimmäisinä huutamassa yhteiskuntaa apuun.

Vierailija
112/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme akateeminen pariskunta joka suu vuokralla, säästöjä n. 100.000 e. Ei olla ostettu omaa koska hinnat ovat olleet järjettömät viimeiset 3 vuotta. Mikä on taloustilanne nyt? Kuka on tyhmä nyt?

Mitas uskomatonta tossa on? Mekin ollaan 'akateeminen pariskunta' (jos se tarkoittaa sita etta kummallakin on ylempi korkakoulututkinto), ja molemmat olemme hyvassa tyossa. Saastossa n. 160 000 e ja (kalliilla!! -valitettavasti) vuokralla asutaan. Voiso olla tyhmaa jossain elaman tilantessa/paikassa, esim. jos tolla rahalla saisi ilman lainoja ostettua kunnon asunno, tai jos esim. tietais missa maassa (saatika kaupungissa!) aikoo asu vaikka kolmen vuoden kuluttua. Meilla asiat eivat ole nain, joten ainoa jarkeva ratkaisu tilanteessamme on asua vuokralla!

Vierailija
113/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se ylipaino johtuisi jostain sairaudesta niin tuskin silloin olisi siinä työtä hakemassa

Vierailija
114/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme akateeminen pariskunta joka suu vuokralla, säästöjä n. 100.000 e. Ei olla ostettu omaa koska hinnat ovat olleet järjettömät viimeiset 3 vuotta. Mikä on taloustilanne nyt? Kuka on tyhmä nyt?

Mitas uskomatonta tossa on? Mekin ollaan 'akateeminen pariskunta' (jos se tarkoittaa sita etta kummallakin on ylempi korkakoulututkinto), ja molemmat olemme hyvassa tyossa. Saastossa n. 160 000 e ja (kalliilla!! -valitettavasti) vuokralla asutaan. Voiso olla tyhmaa jossain elaman tilantessa/paikassa, esim. jos tolla rahalla saisi ilman lainoja ostettua kunnon asunno, tai jos esim. tietais missa maassa (saatika kaupungissa!) aikoo asu vaikka kolmen vuoden kuluttua. Meilla asiat eivat ole nain, joten ainoa jarkeva ratkaisu tilanteessamme on asua vuokralla!

Mä olen silti sitä mieltä että oman asunnon osto on järkevämpää kuin vuokralla asuminen. Oman voi aina vaikka vuokrata eteenpäin, jos ei itse siinä asu. Niin me ainakin ollaan tehty.

Vierailija
115/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä että ihmisillä on liikaa aikaa miettiä muiden asioita.

Ja se että inhoaa jotakin tarkoitta samalla sitä että PELKÄÄ sitä asiaa. Tämä on fakta.

Menkää itseenne.

Kiitos siitä että olemme kaikki erilaisia.

Vierailija
116/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta, suomihan on siitä vähän erikoinen maa, että täällä arvostetaan tuota omaa asuntoa niin paljon. Monissa muissa maissahan monet rikkaat asuvat nimenomaan juuri vuokralla. Ehkäpä tuo tapa alkaa yleistymään täälläkin...? No, itse kuitenkin olen vielä vanhanaikainen siinä, että haluan, että se talo on oma.

Vierailija
117/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen silti sitä mieltä että oman asunnon osto on järkevämpää kuin vuokralla asuminen. Oman voi aina vaikka vuokrata eteenpäin, jos ei itse siinä asu. Niin me ainakin ollaan tehty.

meidan rahoilla ei saa ostettua asuntoa jossa voisimme asua 'hyvin' (esim. 3 makkaria, tilava olohuone, vahan pihaa, mukava alue, jne.). Lainojen korot ovat nyt korkealla ja hyvalla alueella asunto maksaisi tod. nak. € 450 000 pintaan, eli pitaisi ottaa saastojen lisaksi noin € 300 000 lainaa... Niin ja asuinmaassamme asunnon ostoon liittyvat maksut (notaari, verot, jne.) ovat niin korkeat etta uudelleen myynti 'kannattaa' yleisesti ottaen vasta 5 vuoden omistuksen /asumisen jalkeen. Jos muutamme pois, muutamme toiseen valtioon, ehka jopa toiseen maanosaan. Sieltahan sita olisi helppoa hoitaa vuokratointa...

Olemme toki ajatelleet vakavsti pienen 'sijoitusasunnon' ostamista, jonka voisimme ostaa omilla saastoilla, ja asunnosta saatavan vuokran voisimme sitten kayttaa 'osamaksuna' omaamme.

Niin, mutta tosiaan, mita tassa selittelen: yksi ennakkoluuloistani on etta suomessa asuvat suomalaiset ovat niin suppekatseisia ja myos tietamattomia etteivat voi edes kuvitella etta jossain muualla voi jollain muulla olla aivan eri tilanne kuin itsella!

Vierailija
118/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaheksasta neljään töissä, ja sitten ei muuta kun tv päälle ja sohvalle, vai?

Vierailija
119/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tuntisin sinut, niin tätä en livenä koskaan sanoisi ääneen

Mä olen varmaan ihan tyhmä, kun erosin väkivaltaisesta miehestä joka petti mua.

Vierailija
120/181 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska he eivat voi ymmartaa tai hyvaksya etta asioita voi tehda monella eri tavalaa, etta oikea vastaus kaikkeen ei ole se miten he itse tekevat tai edes se mitan Suomessa yleensa tehdaan. Tama ei onneksi pade ihan kaikkiin suomalaisiin joita tunnen, mutta valitettavan moniin, jopa oman perheeni jaseniin!

En voi kertoa omasta elamastamme ihan vaan 'tavallisesta' tulematta tosi kovalla kadella tuomituksi: etta lapset menevat hoitoon 3 kk iassa ja se on taalla ihan tavallista, etta tyopaivan pituus voi olla 10 tuntia, etta illalisen voi syoda viiden jalkeenkin, etta peruna ei valttamatta ole jokapaivaisella ruokalistalla, etta viinia voi juoda ruuan kanssa monta kertaa viikossa olematta alkoholisti/ongelmallinen ihminen, etta elamassa on muutakin sisaltoa kuin 'reimat' (mita ne oikein ovat??? ;-)), jne.

Alussa (joskus vuosi sitten) harmitti kun tuntui etten voinut kertoa elamastani ja kokemuksistani kenellekaan, mutta nyt olen siihen tottunut. Joskus eksyn tanne av-palstalle, mutta 'kotini' on kylla ulkosuomalaisten keskuudessa, silta loytyy asiallisia asenteita ja ymmarrysta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme