Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin aiot jäädä töistä eläkkeelle?

Vierailija
06.06.2026 |

Minä aion jäädä 40v, kun talo on maksettu ja tarpeeksi rahaa tilillä.

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja Eläkeputkessa. Ensi vuonna syksyllä jään eläkkeelle 65v  ja lopetan työhakemusten takomisen, saa nuoremmat niitä tehtailla...

Vierailija
122/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

31.8.2026.Tulee alin eläkeikä täyteen.Jätän sorvin nuoremmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka teille ne eläkkeet maksaa?? Normaali eläkeiäthän ovat nykyisin lähes 70v

Eläkkeelle jäänti riippuu henkilön syntymävuodesta. Ei ole mitään vakiovuotta.

Vierailija
124/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näin 58-vuotiaana työttömyyden kautta eläkeputkeen.

Eläkeputkeen? Eihän sellaista enää ole.

Kyllä on jos omaa tietyn syntymävuoden...

Esim. 1962 ja olen eläkeputkessa/työttömien lisäpäivillä kunnes täytän 65v. Sitten jään eläkkeelle.

Vierailija
125/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion jäädä täyspäivätöistä eläkkeelle, kun se ylin eläkeikä tulee vastaan 69-vuotiaana. Sen jälkeenkin haluan tehdä töitä, esimerkiksi keikkoja tai jotain säännöllistä osa-aikaista. Himassa palloilu vanhentaa. Ja mitään bingoiltoja ja päivätansseja en tod jaksa tai taloyhtiön/kotiseutujärjestön asioiden kanssa nyhväämistä.

Mikä ylin eläkeikä?

 

Suomessa sellainen on vain parissa ammatissa. Oletko lentäjä tai kenties ballerina?

Suomessa on alin, tavoite ja ylin. Ihan jokaisella.

Ei ole ylärajaa eli pakkoa lähteä pois työelämästä.

 

Voit olla töissä loppuikäsi, jos se sopii työnantajallesi.

 

Eläke vaan ei enää kerry 70-vuotiaasta eteenpäin.

Kun ylin ikä täyttyy, ei voi olla työsuhteessa. Voi kyllä sitten taas jatkaa mutta jos samatyönantaja niin ehtojen pitää olla erilaiset.

Töissä voi olla hamaan tappiin, se on vaan sovittava työnantajan kanssa.  Siinä mielessä ei ole ylärajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi