Milloin aiot jäädä töistä eläkkeelle?
Minä aion jäädä 40v, kun talo on maksettu ja tarpeeksi rahaa tilillä.
Kommentit (125)
31.8.2026.Tulee alin eläkeikä täyteen.Jätän sorvin nuoremmille.
Vierailija kirjoitti:
Kuka teille ne eläkkeet maksaa?? Normaali eläkeiäthän ovat nykyisin lähes 70v
Eläkkeelle jäänti riippuu henkilön syntymävuodesta. Ei ole mitään vakiovuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näin 58-vuotiaana työttömyyden kautta eläkeputkeen.
Eläkeputkeen? Eihän sellaista enää ole.
Kyllä on jos omaa tietyn syntymävuoden...
Esim. 1962 ja olen eläkeputkessa/työttömien lisäpäivillä kunnes täytän 65v. Sitten jään eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion jäädä täyspäivätöistä eläkkeelle, kun se ylin eläkeikä tulee vastaan 69-vuotiaana. Sen jälkeenkin haluan tehdä töitä, esimerkiksi keikkoja tai jotain säännöllistä osa-aikaista. Himassa palloilu vanhentaa. Ja mitään bingoiltoja ja päivätansseja en tod jaksa tai taloyhtiön/kotiseutujärjestön asioiden kanssa nyhväämistä.
Mikä ylin eläkeikä?
Suomessa sellainen on vain parissa ammatissa. Oletko lentäjä tai kenties ballerina?
Suomessa on alin, tavoite ja ylin. Ihan jokaisella.
Ei ole ylärajaa eli pakkoa lähteä pois työelämästä.
Voit olla töissä loppuikäsi, jos se sopii työnantajallesi.
Eläke vaan ei enää kerry 70-vuotiaasta eteenpäin.
Kun ylin ikä täyttyy, ei voi olla työsuhteessa. Voi kyllä sitten taas jatkaa mutta jos samatyönantaja niin ehtojen pitää olla erilaiset.
Töissä voi olla hamaan tappiin, se on vaan sovittava työnantajan kanssa. Siinä mielessä ei ole ylärajaa.
Olen työtön ja Eläkeputkessa. Ensi vuonna syksyllä jään eläkkeelle 65v ja lopetan työhakemusten takomisen, saa nuoremmat niitä tehtailla...